indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Ashley
User
spacer line

Hoi Hoi!!!

Ik vlieg op 9 Maart van Bangkok naar Jakarta met AirAsia. Dit wordt mijn 1e bezoek aan Indonesie. Ik heb alleen paar vragen en hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen.

Ik kom namelijk heel laat aan op het vliegveld van Jakarta, rond 23:45 in de avond. ZIjn de loketten voor de Visa On Arrival dan wel open? Kan ik ook met Euro's betalen?

Ander vraag: wat zijn de mogelijkheden qua vervoer naar de stad rond die tijdstip? Zijn de taxi's betrouwbaar? Ik heb gehoord dat de tolwegen naar de stad erg gevaarlijk kan zijn rond middernacht.

Alvast bedankt!!!

Grts,
Ashley

leomanado
User
spacer line

hoi Ashley

Ik ga er van uit dat de Visa On Arrival 24 uur open zijn.Je bent niet de enige die 's nachts aankomt uit het "buitenland" Ik zelf woon in Indonesia dus heb geen ervaring met Visa On Arrival. Met euro's kan je sowieso betalen.
Het vervoer naar de stad is prima. Neem Blue Bird of Silver Bird taxi. Ga niet in op opdringerige mensen maar loop naar buiten en kijk waar de taxi's staan. De twee hierboven zijn erg betrouwbaar. Silver Bird is duurder maar als je geluk hebt, rij je in een nieuwe Mercedes. Met blue bird ben je met Rp 100.000 een eind op weg ( 8 euro) naar de stad. Op het vliegveld kun je trouwens met je Ned. pinpas prima Rp pinnen. De wegen naar de stad zijn prima en niet gevaarlijk.
Ik wens je een fijne reis in dit prachtige land
groet
Leo

spacer line  

Aan het goede advies van Leo zou ik alleen nog willen toevoegen; dat er een pin-automaat is vlakbij de luggage-claim, daar kan je dan in alle rust nog even Rp pinnen voordat je buiten in de massa komt.

Martijn

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Silver Bird kan je al bestellen in de ontvangsthal; direct als je tussen de dranghekken buiten in de hal na bagage ophalen aankomt. Het is iets duurder maar safe. Uiteindelijk kom je toch goedkoper uit want je wordt niet geript. Blue Bird is meestal niet aanwezig buiten. Dus ben je doorgaans aangewezen op de minder vertrouwde taxibedrijven die - als ze merken dat je nieuw bent - vaker de boel zullen rippen.

ketut.nl
User
User icon of ketut.nl
spacer line

Je kunt ook gewoon in euro's betalen (20)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,021,193 topic views - 236,342 posts - 13,704 topics - 27,677 members - last post @ 29-01-2020 09:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,907,849 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com