indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

esthero
User
spacer line

heeft iemand informatie voor mij over de treinreis van jakarta-yogakarta?
Waar kan ik deze het beste boeken? tips voor een reisbureau in jakarta?
Wil deze in vier dagen doen, tips voor bezienswaardigheden e.d, als je deze treinreis boek zitten de hotelovernachtingen er dan bij of moet je deze apart boeken?

daft_punk
User
spacer line

lonely planet.com

spacer line  

Je kan alles vinden op www.kereta.api.com. Kies Jadwal& Tarif. Ik betaalde vorig jaar ongeveer 160.000 IDR (enkel) - bisnis clas - van Solo/Jogya naar Jakarta Gambir. Je kan op Gambir de ticket kopen. Hotel is niet inbegrepen.
Ik kan je een prima hotel aanbevelen voor ongeveer 80.000 IDR per nacht.

spacer line  

Het hotel heet Bladok Hotel, Jalan Sosro 76, Yogyakarta, Java (00 62 274 560 452). Een zeer veilig hotel waar geen locals binnen mogen en er personal safe aanwezig is. Aanrader!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

esthero; de treinreis duurt in totaal iets van 12 uur en is ongeveer 450-500 kilometer als ik zo schat (met de motor is het iets meer, en dat heb ik al eens gedaan voor het overgrote stuk) dus een hotel onderweg zit er niet bij.

Je kunt de kaartjes gewoon vanaf een week tevoren kopen op het treinstation waar de trein vertrekt (Jakartakota of Gambir is dit meestal, liggen redelijk in de buurt van elkaar trouwens. Je betaald dan tot de bestemming waar je eruit gaat, je hoeft niet de hele route van de trein te doen. Je kunt echter ook via een omweg via de noordkant reizen (via Cirebon), de meer rechtstreekse route is via Bandung.

spacer line  

Je vind alles over treinen van Jakarta naar Yogja op de website:
http://infoka.kereta-api.com/i(...)index.php&ch_lang=en
Heb zelf verschillende malen gereisd van station Gambir naar Yogja.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nou, toch wel iets minder dan 12 uur als je de executive trein neemt; dan is het ca. 8-9 uur. Is ook aan te raden want die bisniss klasse is tegenwoordig nog erger dan de ekonomi klasse (kelas kambing) een decennium geleden was. De kakkerlakken kruipen in je oren tijdens de reis.
De executive trein is misschien maar een paar tienduizend duurder, veiliger en meer comfortabel (alhoewel soms steenkoud: neem een jas mee).
Yerun, de rechtstreekse route is degene via Cirebon en niet via Bandung (ter lering ende vermaak).

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Minder als 12 uur kan ook als alles mee zit inderdaad Emoticon: Wink .

Ik zat laatst in de eksekutif, met net zo veel kakkerlakken en muizen als in de andere klasse denk ik. Ik heb het vermoeden dat die beesten het een zorg zal zijn waar ze zitten.

Steenkoud inderdaad, jas of een tweetal truien is sterk aan te bevelen inderdaad, waardeloos geregeld die airconditioning.

Volgens mij is er geen 'rechtstreekse' route dan, of zijn er twee. De laatste keer dat ik op de trein naar Jakarta stapte (vanuit Jogja dus) ging deze via Purworejo, Tasik, Bandung. Vertrek in de middag, aankomst rond een uur of zes (is inderdaad maar 9-10 uur ja)

Mooie route overigens, maar als je wat wil zien moet je de trein pakken die in de (vroege) morgen vertrekt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,561,157 topic views - 228,119 posts - 13,630 topics - 19,445 members - last post @ 19-09-2018 19:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,615,099 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com