indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Geplaagd door banjirs , verkeerde bebouwing , luchtverontreiniging , macet total , dure grond , overbevolking etc staat men nu te denken om de huidige de regeringcentrum te verplaatsen naar Jonggol.

Jonggol is een gebied in de buurt van Bogor , een beetje heuvelachtig , dus relatief hoog.
En niet zoals Jakarta , zit aan het eind van de rivierlopen , alle water die uit de bergen van de regio BoPunCur (Bogor-Puncak-Cianjur) komen allemaal in Jakarta. Dus elke jaar Banjir.De laatste jaren wordt het erger.
Het is ook bekend dat Batavia (Sunda Kelapa) op de verkeerde plaats was gebouwd.
1 van de fractie in de volksvertegenwoordiger heeft voorgesteld om de regeringscentrum naar Jonggol gebied te verplaatsen , en de huidige Jakarta te bestemmen als een handelscentrum.
Zou het een goed idee zijn ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Hitami
User
spacer line

Voor de crises 1998 is al een plan gemaakt om de regering centrum te verplaatsen naar Jongol. Grondprijzen schieten omhoog. Het was net als een goldrush. Toen Soeharto viel, ging de plan ook niet door maar de rijken zit dan met een lap grond die weinig waard is. Dus toch proberen ze nu via achterdeur.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-02-2008 09:23 Hitami wrote:
Toen Soeharto viel, ging de plan ook niet door maar de rijken zit dan met een lap grond die weinig waard is. Dus toch proberen ze nu via achterdeur.

Via een achterdeur ???
Hoezo ????? Emoticon: Wink
Lijkt wel een complot verhaal .
Of zijn de rijken schuldig , of de regering , of -.............?
Bij een andere topic over de banjir op de wegen naar Cengkareng (vliegveld) heb ik geschreven dat men in 1974 had gekozen door de strategische ligging.
Jonggol was ook 1 v.d alternatieven , het is ook logisch gedacht , de ligging in de regio Jabotabek (Jakarta Bogor, Tanggerang en Bekasi).
Of zouden die buitenlandse adviseurs een verkeerde advies gegeven ?.

Goed ze hebben Cengkareng gekozen , dus moet men nu andere alternatief gaan nemen.
Je kan bijvoorbeeld Cengkareng gebruiken voor binnenlandse vluchten , plus milaire vliegveld.En de oude militaire vliegveld Halim Perdana Kusumah als een internationale luchthaven gebruiken.
Trouwens ong. 25 jr geleden was Halim ook de internationale luchthaven geweest ,heb ik ook een paar keren mogen landen , voordat Cengkareng geopend werd.
Tijdens de banjirvan begin febr 2008 , had men tijdelijk Halim gebruikt , toen Cengkareng op slot ging.
Het kan een uitkomst zijn .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik las gisteren in de krant dat Yogyakarta ook klaar zou zijn om weer als hoofdstad te gaan dienen. Wat een lachertje... Even een hoofdstad verplaatsen, dat gaat triljarden en nog eens triljarden Rupiah's kosten die er niet zijn. Daarmee is het hele verhaal wel verteld vooralsnog. Emoticon: Bye bye

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-02-2008 11:52 Yerun wrote:
Ik las gisteren in de krant dat Yogyakarta ook klaar zou zijn om weer als hoofdstad te gaan dienen. Wat een lachertje...

Ha ha ha ha .
Zou ik ook lachen , hoewel uit gezichtspunt van de Javanen(orang jawa) is het zo gek nog niet.
Yogyakarta was ooit de hoofdstad van de republik geweest.
Daar staat oook de machtcentrum van de Javaanse beschaving.
Historisch gezien zou Yogya als de belangrijkste erfgenaam van Mataram ook een gooi kunnen doen.
Ik dacht dat de huidige Sultan al bereid had verklaard (als het volk vraagt) om de toekomstige President te worden.

Politiek gezien is het gevoeliger , want de Niet Javanen zouden het niet zo leuk vinden.
De kans dat men de regeringszetel naar Jonggol gaat verhuizen is groter , omdat het nog steeds in de buurt van Jakarta zit (zal nog steeds als hoofdstad kunnen fungeren-zie Amsterdam) en zit ook in de buurt van Pakuan .
Pakuan was de hoofdstad van Pajajaran , de laatste Sundanese Koninkrijk.
Zoals men weet is de Javaanse (eigenlijk Sundanese) beschaving begonnen in West Java.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Helaas kun je in de 21e eeuw geen hoofdstad bouwen op historie alleen. Yogya is te ver weg van het grootste economische centrum van het land (Jakarta), dus een stukje zuidelijker is dan een stuk aannemelijker inderdaad.

Ben benieuwd of het plan van Soekarno nog eens uit het stof gehaald wordt, die wilde een nieuwe stad bouwen in Zuid-Kalimantan. Dat is nog steeds een vrij leeg gebied geloof ik, dus als er maar genoeg geld is kan alles. Emoticon: Wink

Hitami
User
spacer line

Waar haal indonesie het geld vandaan ?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

economische principe .
zolang indonesia kredietwaardig is , zal buitenlandse investeerders met een grote buidel met inhoud , dolari of euri wel komen.

Alle stokjes op een gek , stel is voor dat ze naar Jonggol verhuizen.?
Kunnen we geen PMA tje gaan oprichten en stukjes grond kopen.?
ik wil wel als aandeelhouder cq nominee gaan spelen.
worden we slapend rijk. Emoticon: Yes!
en het bouwen van de huizen in onze toekomstige resort kunnen we gunnen aan reuvel .
Iedereen rijk , en iedereen blij. Emoticon: Nice Emoticon: Nice

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Om Sid

Droom nog maar eens verder.
U ziet de dollartekens al in uw ogen $$$$$$$$ Emoticon: Cooool Emoticon: I love it
Als ze eens dit gebied gingen verdijken, veel goedkoper,!! dan komen ze er beter van af.... Emoticon: Cooool
Het gaat ten onder aan juist ja hoe heet dat ook weer een leuk grapje hoor

Misschien weet de waarzegster iets uit haar bolletje uit te krijgen!!! Emoticon: Party!
wat ik nu pas ziet dat de tekenaar wel belanda orang tekend
worden we zo afgespiegeld.. als onozele petani Emoticon: Clown Emoticon: Cooool

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

• Zal INDOSnesos zich bevrijden van zijn ' koloniale band ' met NEDERland/Europa en zijn eigen indentiteit herdefinieeren ???

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Yerun
    User
    User icon of Yerun
    spacer line

Anis; dat is niet de vraag die gesteld werd door Sidia geloof ik. Emoticon: Nooo 'k Weet niet of je kunt lezen, maar dat zou wel handig zijn. Emoticon: Puh!

andre
    User
    spacer line

Ik zeg: Bandung

Terug naar tempo dulu Emoticon: Worship

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Bandung is te klein , zit in een dal , tussen de heuvels .
    kan niet uitbreiden , en de vliegveld is ook te klein en relatief gevaarlijk.

trouwens hoe bevalt bandung ?

andre
    User
    spacer line

hmmmm... misschien heb je gelijk.... Het is misschien ook beter om Bandung niet te veel te laten groeien. Dan zouden ze misschien ophouden met het "opsnoepen" van het noorden van Bandung voor het zoveelste Regency/Estate . Als ze dan meer in het zuiden zouden investeren, krijg je een mooie, gebalanceerde stad.

Ik ben nu trouwens weer in Nederland. In april zal ik weer naar Bandung gaan en halverwege dit jaar... enkele reis. We zijn momenteel druk op zoek naar een huis in de omgeving van Pasteur, het liefst voor April. Als iemand nog iets te huur weet... houden wij ons aanbevolen.

Yogya-Bali
    User
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

On 09-02-2008 19:47 andre wrote:
    Ik zeg: Bandung

Nou dat kan je de Indonesier niet aan doen. Er is nu al totaal geen reden om nationale trots te tonen met dat 3e-wereld zooitje dat Jakarta heet, laat staan met die vuilnisbelt die ze Bandung noemen. Wat is die stad achteruit gegaan. Moet er maandelijks een paar keer naar toe maar ben blij als ik weer weg "mag". Hopeloos verpauperd. No future.
    Yogyakarta is ook geen optie met die hopeloos verouderde feodale Javaanse cultuur. Daar kan je ook niks mee als hoofdstad; moet je allemaal personeel gaan importeren want de Yogyakartaan is totaal ongeschikt voor wat voor leiding gevende posities dan ook.
    Nee, Jonggol, omgeving Bogor is zo gek nog niet. Of het Kalimantan idee.

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Ja dat vind ik ook erg die jalan2 die totaal niet goed zijn, daar op verschillende plekken.
    ja bij Pasteur is het nu redelijk te noemen.
    Die nieuwe aansluiting op Jalan tol heeft wel de benodigde verbetering gebracht, die brug viaduct hoe jet ook mag noemen die nu af is, en ook gebruikt mag worden door de motor.
    Maar die lucht is ook niet zuiver meer, ja het is erg hopeloos, het klimaat de temperatuur is iets aangenamer dan Jakarta.
    daarmee heb je Bandung het geliefde paradijs van Azië wel gedegradeerd, tot een ongezonde stad van dat half rond…………. Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up! Emoticon: Emoticon: Nooo

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,425 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,821,248 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com