indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Even een vraagje aan jullie.
Is het nog steeds mogelijk om bij de Ambasade van IndonesiŽ voor vertrek naar Bali al je visum te regelen?
Aangezien ik daar vlak bij woon is het een kleine moeite om onze paspoorten daar even af te geven, dit scheelt toch weer even in de rij staan op Bali, of moet je dan nog steeds in dezelfde rij gaan staan?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Mijn ervaring van september afgelopen jaar, mijn vrouw ging voor 28 dagen naar IndonesiŽ en wilde ook niet in de rij gaan staan voor een VOA (30 dagen).
Volgens de visumdienst was het niet mogelijk meer een visum voor 30 dagen aan te vragen, dus hebben we een twee maandenvisum aangevraagd, ondanks dat de retourvlucht op 28 dagen stond, terugreis op 32 dagen gezet.
Volgens de visumdienst totaal geen probleem en dat klopte, mijn vrouw is 28 dagen naar IndonesiŽ geweest met een twee maandenvisum die hier bij de Ambassade is afgegeven.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

En niet vergeten een uitdraai thuis of op de ambasade maken van het visum dokument en ingevuld aanbieden met pasfoto aan het loket.
Betalen kan alleen gepind worden.
groet. Emoticon: Party!

Shalom

Stoneriver
User
spacer line

Allememachies, wat veel verhalen over het Visum.
Oke, moeten wij nu een visum in NL aanvragen, of niets doen, maar bij aankomst in Jakarta regelen. We gaan met drie kinderen van Jakarta naar Bali naar Flores voor maximaal 22 dagen. HOE en wat te doen?

soto50
User
spacer line

gewoon bij aankomst te Jakarta visum aanvragen ( VOA) geen probleem, is geldig voor 30 dagen.

groet.

Stoneriver
User
spacer line

Ja euh,....bij aankomst in Jakarta, en dan? Voor 5 man een dag wachten ofzo, of is dat echt niet aan de orde!
Ook maken we nog een paar binnenlandse vluchten, hoe zitten die zekerheden met stempels dan?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nee Stoneriver, bij aankomst een visum on arrival maken op Jakarta (als het druk is hooguit 50 minuten), wat langer als met een visum die u hier heeft laten maken, maar het is stukken goedkoper en u kan binnen IndonesiŽ gaan en staan waar u wil.
Geen zorgen.

celeton
User
User icon of celeton
spacer line

Ja ik was ook op Bali airport 16 jan een uur aan het wachten in de volle warmte voor dat je er door ben, Emoticon: Cry want wat ging het weer langzaaaammmm Emoticon: Yeah right! ook veel Russen weer!! ,en als je dan met wat kids ben Emoticon: Frustrated .
neem als het kan wat Rphs mee want ik heb daar wel mee betaal geen probleem hoor even omreken een tikje afronden naar boven en walla Emoticon: Party!

was voor 2 persoon 380.000 Rph kwijt dus goedkoper dan die 40 euro of 50 dollar Emoticon: Party!

Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! JEROEN!!! heeeee werken deze Emoticon: Party! niet???

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja het is waar je voor kiest.
Je kan ook een visum voor meer dan 30 dagen in Nederland in orde maken, het kost wat meer, maar minder ergenis.
Het lijkt mij dat als je zo'n dure reis maakt, dat een Euro of 80 meer, ook niet uitmaakt als je gelijk met de kids door kan lopen Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Blush

celeton
User
User icon of celeton
spacer line

gelijk met de kids door kan lopen????Malam, Emoticon: Confused Moet je dan niet langs de douane en daar ook wachten, ik denk niet dat je alleen voor die balie zal ziijn, de rij zal wat korter zijn maar ook langzzzaaammmmm Emoticon: Yeah right! .
Gelijk door lopen kan wel want ik vroeg het nog aan zoon lieftallige dame van het airport kwam wat later terug en zei zachtjes 200.000 Rph jalan jalan cepat,dat vond ik toch iets teduur dus dan maar wachten tot je aan de beurt ben, heb ik echt mee gemaakt hoor.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Ben het met Malam eens, op zo'n reissom maakt 75 - 80 euro ook eigenlijk niks uit...visum kant en klaar in het paspoort, even aansluiten in de (mijn ervaring in de laatste 2 jaar: )korte rij bij de douanebeambte en klaar...Heb 1 keer geprobeerd om op Bali via de alleen voor indonesiers balie te gaan, _per vergissing, )maar dat lukte niet: ik zie er ook niet uit als een Indonesier.....

hati hati, pelan pelan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,367,047 topic views - 233,676 posts - 13,689 topics - 24,518 members - last post @ 21-09-2019 01:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,457,511 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com