indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Hitami
User
spacer line

Volgens het onderzoek van de national narcotica brigade en universiteit indonesia, zjn er 557.000 heroin verslaafden en jaarlijks 1,6 ton heroin nodig te hebben om deze junks in leven houden. Voor de pillen of xtc verslaafden nog niet meegerekend. Deze groep vertegenwoordigd 3.2 miljoen mensen. Dus de afzet markt is erg groot.....

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Jaarlijks 1,6 ton?

Reken daar eens aan Hitami.
Daar zal wel iets meer voor nodig zijn dan 1,6 ton per jaar.

It's only kinky the first time.

Hitami
User
spacer line

Goed opgelet oyibo. Het moet per maand zijn in plaats van per jaar. Dus van uitgaat dat per persoon 0.1 gram per dag.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ja het blijft een logistiek probleem om 1.114.000 neusgaten te vullen Emoticon: Wink

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ik vind echt jammer dat Indonesia slappe knieen heeft Emoticon: Cry als het tot berechting van de groothandelaren en drugssmokkelaars betreft.
Terwijl Malaysia en Singapura toch voortvarender zijn , ze schuwen niet om die misdadigers de doodstraf te geven. En uit te voeren.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Hitami
User
spacer line

Het is niet meer gemakkelijk wanneer deze handel als bron van inkomen van een aantal militairen en politie mensen.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dat is ook zo , het zal naief zijn om de eventuele betrokkenheid van sommige foute ambtenaren te ontkennen.
Daarom moet men de opgelegde doodstraf uitvoeren. Het is een signaal voor de groot(handelaren) en foute toeristen.
Zoals we ook kunnen zien worden foute hoge bobo's ook opgepakt en veroordeeld als men het kan bewijzen.
Je moet ook niet vergeten hoe groot en hoe lek de landsgrenzen van indonesia is .

Heb ooit ergens geschreven dat de smokkel praktijken in totaal 3 miljard was , nou fout dus .De schade van smokkel , illegale bevissing etc is vele malen groter.
Men heeft te weinig middelen , in alle departementen , van onderwijs, gezondheid t/m defensie.
Bij defensie zie je dat ze alleen maar 1/3 van de gevraagde budget kregen.
Van de gekregen budget werd ongeveer 1/2 (van de 33.9 triljoen rupiah = hoeveel euri ?)gebruik voor personeelskosten .
Ik weet niet of de Polri een andere budget hebben.Vandaar dat men soms "genoodzaakt" zijn om bij te verdienen.
Kwestie van vraag en aanbod en of de wet gehandhaafd wordt.
Trouwens in de rijke landen zoals o.a Nederland werd ook hoge omzetten gemaakt in de drugsbussines.
Daarom hoop ik dat ze ook de doodstraf uitvoeren en hoge gevangenis straffen geven aan de kleine(re) drugsmokkelaars.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Boude uitspraak Sidia.

We zijn het tijdperk van de Spaanse Inquisitie allang voorbij.
Natuurlijk treffen we zo hier en daar wel een barbaar aan.

Maar vandaag de dag de doodstraf?

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik was laatst in Kuala Lumpur, en binnenkort weer.
Misschien moet ik toch eens kijken of ze daar in een berenvel op blote voeten rondlopen, gewapend met een knots.

Hitami
User
spacer line

Mensen die vrijwillig moorden namens President, partij, god etc zijn er veel meer dan criminelen Emoticon: Confused

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 30-01-2008 03:04 oyibo wrote:
Boude uitspraak Sidia.

We zijn het tijdperk van de Spaanse Inquisitie allang voorbij.
Natuurlijk treffen we zo hier en daar wel een barbaar aan.

Maar vandaag de dag de doodstraf?

Tya , ik ben redelijk meegaand met veel zaken , ben altijd bereid om mee te praten , over alles en nog wat. Zelfs over geloofszaken
Behalve drugszaken , dan ben ik kort.
Dat zijn zware misdadigers die hun straffen moeten krijgen mits door de rechter conform de bestaande wetten wordt beslist.
Als hij/ zij de doodstraf moet krijgen , dan zeg ik .
Uitvoeren. Hoe ? , ophanging , tegen de muur of injectie , dat mogen ze zelf kiezen.

zieleffe
User
spacer line

Om Sid
Als hij/ zij de doodstraf moet krijgen , dan zeg ik .
Uitvoeren. Hoe ? , ophanging , tegen de muur of injectie , dat mogen ze zelf kiezen.

U laat uw gevoelens wel even door schieten.
Er moet geen doodstraf meer bestaan die recht heeft niemand, zelf die moordenaar niet die ook dat recht gewoon genomen heeft .
Het verschil tussen de mensen van zeg maar, in landen als vanaf China in AziŽ, tot en met het midden oosten, tot ver in Afrika, gaan ze met de dood anders om, dan wat wij hier in Europa als normaal beschaafd vinden.
Dat is mij al duidelijk, zelfs in Amerika is de doodstraf een veel te grote onrecht die daar plaats vinden.
De doodstraf heb je niet nodig, zoals ik zal proberen uitleggen, waarom niet

Wat goed is daar, (IndonesiŽ) hoe ze met criminelen omgaan.
Als je ziet, dat het menselijk gezien flink er op gemept word, en dat ze niet gespaard worden voor de TV , de wet op de privacy,is daar nog lange na niet aanwezig, maar goed ook.
"dan zeg ik, " het is wel de mannier waarop ze goed reageren.
Maar de dood straf neen dat mag je niet uitvoeren dat is een buitengewoon proportionele middel, dat hoef ook niet, als je de regime in de gevangenissen maar strak aan haalt, zodat ze, de dood zou wensen.
Het kan niet zo zijn, dat je hen zoals in onze beschaafde wereld een sterk over dreven juridische spelletje wordt gespeeld.
Dat is wat mij betreft door geschoten, in vooral Nederland.
Ik zie al dat gedoe met officieren, en de advocaten, teveel Moskowitz raadselachtige werken, te veel de slachtoffers in hun hemd te laten staan.
Zij hebben het nakijken terwijl zij de grootste slachtoffer zijn geworden.
Door lieden die niet willen beseffen dat ze een andere hun hele leven overhoop gooit.
En daar moet eens een keer meer de aandacht krijgen, en dat voor een dader, ook het gevoel moet geven, dat hij echt iets verkeerds gedaan heeft. Emoticon: Stupid Emoticon: Eerie Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

94,618,867 topic views - 242,009 posts - 13,759 topics - 35,452 members - last post @ 15-10-2021 19:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

154,253,280 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com