indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

martien
User
spacer line

Ik arriveer op een zaterdag in Medan, airport Polonia. De banken zijn zaterdags gesloten en ik weiger 3% voor een creditcard betaling te voldoen. Is er op dit vliegveld een bank gevestigd? Wie weet de betere money changers in Medan? (Uit de muur/atm trekken is ook geen optie; ik moet een groter bedrag betalen)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Door de 3% kosten te weigeren maak je je het wel moeilijk natuurlijk, maar kun je een 'groter bedrag' niet over een langere tijd verspreiden dan? Ik kan per dag 500 euro uit de muur trekken, dat is inmiddels iets van 6.75 miljoen, daarmee kan ik veel dingen betalen Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ooit gehoord van een EUROPAS gehoord?
Die werkt in Medan dus ook, tenminste een half jaar geleden nog wel, zelfs bij stroomuitval wat daar elke dag voor meerdere uren het geval was.
Zaterdag 1 keer geld pinnen en zondag weer, heb je al 10 miljoen.
Dus maak je niet druk over geld opnemen, vergeet een goede zaklamp niet, is veel belangrijker.
Alles bij elkaar heb ik meer dan 1 jaar op Sumatra door gebracht en nimmer de Creditcard hoeven te gebruiken.
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En als het om een groter bedrag gaat, dan kun je toch ook wel in euro's betalen? Een wisselkoers is wel aan te komen dan met de krant van die ochtend. Niets wisselen en je kan gewoon je centjes in enkele biljetten meenemen.

Ho Lee Fuk

martien
User
spacer line

Yerun en Tutti &Jan bedankt voor jullie reacties.
Een EUROPAS (die trouwens tegenwoordig wereldpas heet) heb ik natuurlijk ook en over het pinnen ben ik op de hoogte. Maar ik moet bij aankomst meteen (dus niet over meerdere dagen) een bedrag betalen dat ik niet in één keer uit een ATM kan halen. Dus ik moet dus USD of EUR meenemen en ter plaatsen wisselen. Ik kom op een zaterdag aan en dan zijn -volgens mijn informatie - de banken gesloten. Blijft dus: betalen met creditcard (wat ik gelet op de kosten niet wil), betalen in euro's of USD en dan maar afwachten of ik een fatsoenlijke koers krijg of zelf gaan wisselen bij een grotere money changer. Kom ik dus weer bij mijn oorspronkelijke vragen: Is er op het vliegveld een bank die ook zaterdags wisselt en wie kent de betere money changers in Medan?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,035,417 topic views - 240,130 posts - 13,728 topics - 33,217 members - last post @ 17-09-2020 04:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

138,696,487 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com