indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wie kan mij vertellen waar deze tempel staat, wij gaan in juni weer naar Bali en ik zou daar wel eens heen willen.

Alvast bedankt,

Peter

made.
User
spacer line

Banjar, het is de pura budhis.
Noorden van Bali tussen seririt en lovina..
Het is een soort van kopie van de borubudur..

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

geweldig heel mooi (ben r niet geweest) maar vanaf deze foto super mooi.
Hoop alleen niet dat als je hier naar toe gaat.. dat je net zo behandeld wordt als bij Pura Besakih... Emoticon: Nooo Emoticon: Wink Emoticon: Wink

adu zeg!!! ben kapok!!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik hoop dat het wat groter is dan het lijkt, zo'n 20 meter op de foto. Kun je beter een tiket boeken naar Yogyakarta om de 'echte' te bezoeken. Emoticon: Puh!

made.
User
spacer line

het is er heel rustig, dus geen besakih toestanden.. Heb weleens gehoord dat er weleens mensen in retraite gaan..
Ben er geweest en heb (echt vrijwillig) een donatie gedaan, maar werd nog niet eens gevraagd of ik een gids wilde..
paradijsje dus!

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Lijkt mij ook als je Yerun zijn posting leest mits j het r voor over hebt dan.... zoja zou ik de boroborduur liever zien groter (ben r niet geweest hoor wel foto's van gezien..)

adu zeg!!! ben kapok!!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als je in Indonesie bent geweest, en je bent niet bij de boroborduur geweest dan ben je een heel groot stuk geschiedenis gemist.
Zo'n interntionale erfgoed moet je gezien hebben.
Dan moet je zeker er een dag voor uittrekken.
Dan is het ook gelijk mooi om in Bromo de zons opgang te bezichtigen.
Ieder die je spreekt als je naar Indonesie bent geweest vragen, "en hoe vond je de boroborduur".
Zelf de school reizen in Indonesie is er altijd een er van de boroborduur... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yummie! Emoticon: Wink Emoticon: Yes!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Wij zijn twee keer op Bali geweest en één dag naar Java (Yogyakarta) de bedoeling was toen om een aantal dagen op Java te blijven om ook de Borobudur en de Prambanan te bezoeken, echter ik werd ziek en dat bleek ook gelijk het einde te zijn van onze vakantie.

Nu gaan we na twee lange jaren wachten in Juni weer naar Bali voor 22 dgn.
Vrienden van ons gaan dit jaar ook met ons mee dus daarom ben ik nu al een beetje bezig met een plannetje aan het maken wat we allemaal willen gaan zien.

En..... ook de borobudur staat op het programma, waarschijnlijk wordt het op één dag heen en terug. 's ochtends op 06:00 met de wingsair (lion) naar Yogya en dan om 22:00 uur retour naar Bali.

Ik weet dat je beter langer kan blijven op Java, maar wij besluiten om dit niet te doen.

De tempel die op de foto staat lijkt mij ook wel een leuke bezienswaardigheid en als hij ergens in het noorden ligt is dat zeker een bezoek waard en ook gelijk een reden. Om speciaal naar het noorden te gaan om dolfijnen te bekijken doe ik niet meer, want die zie je ook voor de kust van Nusa Dua incl walvissen.

Dus als er nog meer leuke tips zijn hoor ik ze graag van jullie!

Peter

sudanita
User
spacer line

Ja, dat klopt. De tempel op de foto is in Banjar, in het Noorden van Bali, tussen Lovina en Seririt in. Het is een boeddhistische tempel. Niet alleen een bezienswaardigehid voor toeristen, maar een tempel waar ook echt gemediteerd wordt door boeddhistische monniken die hier wonen of die hier een tijdje verblijven of op doorreis zijn (aan de overkant van de straat zijn overnachtingsmogelijkheden voor deze monniken). Soms hangt er aan een deur dan ook een bordje dat er stilte verlangd wordt, bij het rondwandelen op het terrein en zeker als je op het hoogste plateau bent met de tempel van de foto en daar rondwandelt.

Het klopt ook dat er hier absoluut geen opdringerige verkopers zijn en er geen verplichte uitgaven dienen te worden gedaan. Dat past wellicht ook niet in een boeddhistische levenswijze. Waar je wel aan moet denken is een sarong (omslagdoek) en selendang (soort sjerp rond het middel) aan te trekken voordat je deze tempel betreedt, zoals je met alle tempels op Bali moet doen, want je betreedt heilige grond. Deze sarong en selendang worden gratis verstrekt bij de ingang of anders kun je zelf een sarong van het rek trekken en omdoen. Of, nog beter, neem een eigen sarong en selendang mee. Geen overbodige luxe als je langere tijd op Bali verblijft. De kleding boven de sarong moet dusdanig zijn, dat de schouders bedekt zijn, dus geen haltertopjes e.d. Doe in dat geval een bloesje eroverheen aan. Deze kledingtips gelden overigens voor ALLE tempels op Bali. En natuurlijk doe je ook wat geld in de donatie-box, ook al wordt daar niet om gevraagd. Je kunt het bedrag zelf bepalen.

Betreed iedere tempel met eerbied. Voor de toerist is een tempel wellicht alleen een bezienswaardigheid, maar voor de Balinezen zijn tempels zeeeeer heilig. Bedenk hoe je het zelf zou vinden als een bus Japanners de plek zou betreden die voor jou heel veel betekenis heeft (heilig is).

Aan het einde van je bezoek aan de tempel natuurlijk niet vergeten je sarong weer netjes terug te hangen voor de volgende bezoekers. Veel plezier !

Beleef Bali van binnenuit , met de mensen die er wonen *

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Er is daar bij Banjar ook een budhist monestary dat de moeite waard is om te bezoeken:

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

made.
User
spacer line

eh.. ik weet niet of je er wel eens geweest bent, maar dit is de ingang van het complex
Emoticon: Confused

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,321 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 16:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,134,842 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com