indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 27-01-2008 07:18 Yogya-Bali wrote:
1 op de 2 Indonesiers is inmiddels reeds in het bezit van een handphone. Dat betekent dat het land op het gebied van mobiele telefonie zeker vooruit gaat.

Ik weet nog , jaaren geleden toen de meeste nederlanders (in amsterdam) nog pas kennis maakten met hape zitten ze al te bellen met al die mooie en kleine hape in Jakarta. Had een groepje ibu ibu(gasten) uit jakarta als gast gekregen in amsterdam , mijn Motorola hape is 3 x zo groot en mss 3 keer primitiever dan hun hape.
Ik (wij dan) zitten toen nog met grote koelkasten van hape rondlopen.
Inmiddels loop ik ook nog steeds met een oude hape , een standaard geval . Zonder toeters en bellen. Een oude type Motorola van 30 euro(i.d aanbieding) incl 15 euro kaart .Ik bel ook nooit met hape . Ben gaptek , zelfs sms-en kost me al moeite.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

PascalG
User
spacer line

Beste Malam,

Er zijn dus verschillende manieren om gebruik te maken van internet:

1. via modem (over landlijn)
2. via ADSL (over landlijn)
3. draadloos via Wireless LAN verbinding
4. draadloos via mobiel (GMS/GPRS/UMTS/HSDPA), snelheid in deze volgorde.
5. overig, bijv. via satelliet

Manieren 1 en 2 vereisen dus een vaste plek en de overigen zijn mobiel. Met een laptop is het voor methode 3 belangrijk dat er een draadloze netwerkkaart in zit (wat iedere nieuwe laptop tegenwoordig standaard heeft) en voor methode 4 is het handig dat de laptop BlueTooth ondersteund zodat de laptop via de mobiele telefoon op internet kan, of het kan ook met een insteekkaart (PCMCIA), dit met name voor UMTS en HSDPA maar ik betwijfel of dit in Sukabumi kan.

Het gemakkelijkste is denk ik WLAN oftewel draadloos internet, het enige wat dan nodig is is een hotspot in de buurt zoals al eerder gezegd.

Voor een overzicht van de hotspots, zie:
kasepuhan.multiply.com/journal(...)/Daftar_Free_Hotspot

Als je op deze pagina op Sukabumi zoekt, dan zul je zien dat er toch wel wat zijn daar zoals bij Mayofield en Toserba Yogya. Er zijn er misschien nog wel meer maar deze zijn gratis.

Indien je wil internetten vanaf een vaste plaats, dan is via het modem ook een optie maar veel trager. Op www.indonesie.tomaatnet.nl/internet.html staat stap voor stap hoe dit ingesteld moet worden op de computer.

Zelf wil ik als ik in Sukabumi ben aan het eind van het jaar ook beschikking over internet hebben, ik ben het dus ook een beetje aan het uitzoeken geweest, vandaar.

Voor de zekerheid zou ik bij een nieuwe laptop iig de volgende opties kiezen:
- WLAN
- BlueTooth
- PCMCIA insteekslot
- modem

Ik hoop dat je dit enigzins helpt...

Groet,
Pascal

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Hallo Pascal,

Weet je messchien ook wat over Telkom Flexi.
Hebben ze dat al verbeterd en iets sneller gemaakt ?
Groet. Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Shalom

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Zieleffe,

De masten zijn inderdaad bedoelt voor mobiele communicatie en andere soorten van communicatie. Erzijn bedrijven die geen gebruik maken van een semi openbaar netwerk maar een eigen netwerk hebben, denk maar aan banken bijvoorbeeld.

En de beschikbare technieken zoals mobiele data communicatie.
Recent heeft mijn schoonvader een stuk land verhuurt aan zo'n bedrijf.
Zo'n mast is doorgaans ook aan een glasvezelnet verbonden.

Overigens als je zo'n rechthoekige bak ziet hangen in zo'n mast is 1 bak goed voor 2 gesprekken. Vandaar dat providers naarstig opzoek zijn naar de meest geschikte lokaties vanwege het bereik van zo'n rechthoekige bak.

De vlucht die de mobiele telefonie heeft genomen is enorm te noemen. En niet alleen in voor telefoonverkeer.

It's only kinky the first time.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Weet je messchien ook wat over Telkom Flexi
TelkomFlexi werkt alleen in de regio, je krijgt een nummer wat begint met het netnummer, verlaat je de regio werkt het niet meer.
Bij StarOne idem.
FRENN werkt overal in Java, alleen (nog) niet snel.
Ik ga binnenkort http://www.wimode.co.id/web/ eens testen.
Groetjes,
Jan

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Hallo Jan,

Als de vraag voor mij was, ik heb geen info van TelkomFlexi m.b.t. jouw vraag.

Ik kan je wel van wat andere info voorzien.
TelkomFlexi investeert een hoop geld in de genoemde G3 netwerken.
De apparatuur daarvoor zie je in de masten hangen. Echter, net als in Europa is dit een enorme investering. In Europa is G3 als investering in behoorlijk verminderd tempo teruggebracht vanwege de genoemde kosten. Dat is in RI waarschijnlijk hetzelfde. Want ook bedrijven als Telkom kunnen de investering amper halen. Dat is terug te halen uit het feit dat mastlokaties door heel RI verkocht worden en vervolgens worden terug geleased. Wellicht geeft je dit een idee van de omvang van investering.

G3 wil overigens alleen zeggen, derde generatie netwerk.
We gaan dus over naar een technisch andere vorm van communicatie. Dat is voor een deel wel terug te zien in de door providers aangeboden apparatuur. Ook mijn mobiele telefoon is eigenlijk geen telefoon maar een gewone zak computer met de mogelijkheid van telefoneren.
Een volledig ander apparaat dan een mobiele telefoon. Sterker nog ik maak er dit bericht voor jou mee. Email en MSN.

De masten die we zien zijn voor een deel verbonden met het openbare telefonienetwerk.
De koperkabel al dan niet in de grond. Verbonden aan een telefooncentrale. Die het verkeer vervolgens doorgeeft aan landlijn. Anderzijds gebruiken bedrijven als banken hun eigen netwerk die zelfs nationwide kunnen zijn. En zo zijn er nog wel andere organisaties te bedenken.

De reden voor glasvezel verbindingen naar de mast heeft meer voordelen dan een capaciteits vraagstuk. Het is tevens de galvanische scheiding naar de landelijke infrastructuur.

Metname in derde wereld landen is mobiele communicatie sterker aanwezig dan in bijvoorbeeld Europa of Amerika. Voortvloeiend uit het het simpele feit dat de aanwezige infrastructuur ontbreekt of in zodanige staat is dat er niet verder in geļnvesteerd wordt.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

PascalG,

Gebruik kunnen maken betekent voor bijvoorbeeld voor Malam of zijn woning in het bereik van de Wlan router ligt of Hotspot, waarvan ik denk dat het niet aannemelijk is.
En mocht hij het signaal op kunnen vangen, blijft de volgende vraag met welke snelheid hij gebruik zou kunnen maken van het gebodene. Even voor het gemak, ASDL met 15 man op Wlan of Hotspotis nog steeds een trage verbinding. Er staan op deze site wel de mogelijkheid maar niet wat er "mogelijk" kan.

Ik denk dat er wat "to much loose ends" in je reply staan voor iemand die gebruik wil maken van. Ik vraag me in dit verband af of je er zelf vanuitgaat dat het gebruik mogelijk is. Belangrijker nog, denk je dat jouw advies doorslaggevend zou moeten zijn voor Malam in beslissing wat te doen?

Ik denk op basis van wat ik gezien heb van jouw link namelijk niet. Maar wellicht kun je Malam in wat zekerheid voorzien. Hij gaat naar Sukabumi, wij neem ik aan niet.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb in 2005 via een vaste telefoon verbinding via Telcom wel aardige verbinding gehad.
Zelfs met het thuisfront met de camcorder elkaar kunnen zien, en communiceren via MSN
Vonden de kinderen daar prachtig Oma te zien in Holland.
Wel het ging soms even fout, maar kon toch wel weer herstellen.
Nu was mijn Laptop een van de eerst dikke laptops, toen niet zo,’ snelle jonge/meisje, maar het ging.
Nu na 2 jaren is er toch betere verbindingen, te krijgen laat men hopen, de zelfde laptop, met een USB stick, word nu nog steeds gebruikt in de plaza ergens in Bandung door mijn toekomstige schoondochter. Emoticon: Stupid Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 27-01-2008 21:40 PascalG wrote:
Beste Malam,

Er zijn dus verschillende manieren om gebruik te maken van internet:

Manieren 1 en 2 vereisen dus een vaste plek en de overigen zijn mobiel. Met een laptop is het voor methode 3 belangrijk dat er een draadloze netwerkkaart in zit (wat iedere nieuwe laptop tegenwoordig standaard heeft) en voor methode 4 is het handig dat de laptop BlueTooth ondersteund zodat de laptop via de mobiele telefoon op internet kan, of het kan ook met een insteekkaart (PCMCIA), dit met name voor UMTS en HSDPA maar ik betwijfel of dit in Sukabumi kan.

Het gemakkelijkste is denk ik WLAN oftewel draadloos internet, het enige wat dan nodig is is een hotspot in de buurt zoals al eerder gezegd.

Voor een overzicht van de hotspots, zie:
kasepuhan.multiply.com/journal(...)/Daftar_Free_Hotspot

Als je op deze pagina op Sukabumi zoekt, dan zul je zien dat er toch wel wat zijn daar zoals bij Mayofield en Toserba Yogya. Er zijn er misschien nog wel meer maar deze zijn gratis.

Indien je wil internetten vanaf een vaste plaats, dan is via het modem ook een optie maar veel trager. Op www.indonesie.tomaatnet.nl/internet.html staat stap voor stap hoe dit ingesteld moet worden op de computer.

Zelf wil ik als ik in Sukabumi ben aan het eind van het jaar ook beschikking over internet hebben, ik ben het dus ook een beetje aan het uitzoeken geweest, vandaar.

Voor de zekerheid zou ik bij een nieuwe laptop iig de volgende opties kiezen:
- WLAN
- BlueTooth
- PCMCIA insteekslot
- modem

Ik hoop dat je dit enigzins helpt...

Groet,
Pascal

Ja Pascal, die van Yogya had ik nog niet gezien, ondanks dat ik de site bezocht had, dankjewel dus.

PascalG
User
spacer line

On 28-01-2008 04:53 oyibo wrote:
PascalG,

Gebruik kunnen maken betekent voor bijvoorbeeld voor Malam of zijn woning in het bereik van de Wlan router ligt of Hotspot, waarvan ik denk dat het niet aannemelijk is.
En mocht hij het signaal op kunnen vangen, blijft de volgende vraag met welke snelheid hij gebruik zou kunnen maken van het gebodene. Even voor het gemak, ASDL met 15 man op Wlan of Hotspotis nog steeds een trage verbinding. Er staan op deze site wel de mogelijkheid maar niet wat er "mogelijk" kan.

Ik denk dat er wat "to much loose ends" in je reply staan voor iemand die gebruik wil maken van. Ik vraag me in dit verband af of je er zelf vanuitgaat dat het gebruik mogelijk is. Belangrijker nog, denk je dat jouw advies doorslaggevend zou moeten zijn voor Malam in beslissing wat te doen?

Ik denk op basis van wat ik gezien heb van jouw link namelijk niet. Maar wellicht kun je Malam in wat zekerheid voorzien. Hij gaat naar Sukabumi, wij neem ik aan niet.

Oyibo, zelf weet ik inderdaad niet precies wat er mogelijk is in Sukabumi en of dat dan goed werkt. Maar omdat ikzelf eind dit jaar naar Sukabumi ga ben ik er wel mee bezig geweest en dit zijn de *mogelijke* opties die ik heb gevonden.

Het enige wat ik aangeef is dat gratis WLAN het gemakkelijkste zou zijn, want dat is zoeken naar een hotspot, verbinding maken...klaar. Als dat niet werkt (geen hotspot in de buurt), dan zou een van de andere opties wellicht kunnen, vandaar dat ik ook aangaf om bij de aanschaf van een nieuwe laptop met alle mogelijkheden rekening te houden (WLAN, BlueTooth, modem).

Maar wat het beste is en hoe goed dat dan werkt kan ik pas na mijn reis eind dit jaar melden, wat ik ook zeker zal doen.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

PascalG,

Bedankt voor het antwoord.
Veel plezier in Sukabumi.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik heb de pagina op http://www.indonesie.tomaatnet.nl/internet.html wat aangepast met links naar de nieuwste ontwikkelingen.
Ik hoop dat het duidelijker is.
Groetjes,
Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Na een week proef gedraaid te hebben met TelkomFlash ( http://www.telkomsel.com/web/hot_offering ) ben ik bijzonder tevreden, ik ben ondertussen zes jaar weg uit Nederland en heb daar dus nooit snel internet kunnen proberen.
TelkomFlash is het snelste internet wat ik ooit heb kunnen gebruiken.
Het slechte resultaat zonder UMTS:

Skype werkt gewoon goed en als UMTS werkt is het resultaat verbluffend, binnen 1 uur 100 Mb gedownload voor een update van Microsoft.
UMTS werkt bij mij in de woonkamer wel in de kamer waar mijn computer staat niet, het programma schakelt automatisch naar de goede verbinding.
SMS versturen en ontvangen kan met de software ook, bellen nog niet geprobeerd maar moet ook kunnen.
Dus met wat mindere ogen ben je van die kleine handphone verlost.
Minpuntje, de vermelde tarieven zijn exclusief 10% PPN, die info is op de website en ook in het contract niet terug te vinden.
De website van Telkomsel weigert wel eens dienst, het verkochte product echter niet.
Groetjes,
Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Aanvulling:
Als je gebruikt maakt van een laptop heb je in heel Java en ook in Bali met TelkomFlash de beschikking over internet, andere provincies weet ik niet.
Thuis gebruik ik ADSL van TelkomSpeedy en geen reden tot klagen, TelkomFlash is echter veel sneller.

Mijn ervaringen met IndosatM2 zijn ronduit slecht, een product verkopen wat niet naar behoren werkt.
De verkoopster was een jongedame die er best leuk uit ziet maar helaas niet over de kennis beschikt die nodig is om zo'n (duur) product te verkopen.
In een gewone kleine winkel waar ze Handphones verkopen hadden ze mijn mobiel internet van Fren binnen 5 minuten aan de praat, dat was die verkoopster niet gelukt.
Mobiel internet van Fren is gewoon erg traag, advertenties en brochures schrijven tot 230 Kbs, ik heb niet meer gehaald dan 50 Kbs, de hardware is wel geschikt maar het netwerk niet.
En weer tarieven zonder de 10% PPN.
Jan

rspelmink
User
spacer line

wat is de beschikbaarheid van TelkomSpeedy in Surabaya?
Is dit overal of moet de lijn er geschikt voor zijn?
Als ik de postcode/telfoonlijn check online bekijk is het nog erg beperkt. Wie weet hier meer van? Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Wat ik begrepen heb van telkom is telkom speedy gewoon een adsl modem en die werkt op een gewone telefoon lijn. Dus wel een vaste telefoon lijn.
Groet. Emoticon: Bye bye

Shalom

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Is dit overal of moet de lijn er geschikt voor zijn?
Je mag er van uit gaan dat TelkomSpeedy (ADSL) in heel Surabaya kan.
Aan mij vertelde de technici van Telkom dat je niet verder dan .... meter van het verdeelstation van de telefoon mag wonen.
Bij mij hebben ze toen een aparte kabel gelegd naar het verdeelstation, dat was gratis mits ik minimaal 1 jaar klant zou blijven, dat heb ik beloofd en er is geen contract voor gemaakt.
Om die kabel te laten leggen heb ik uiteraard wat fooi gegeven om het snel te laten gebeuren, dus gebeurde het dezelfde dag nog, in het begin was Speedy niet optimaal, 1 telefoontje en een technici kwam meteen en heeft wat settings gewijzigd, sindsdien echt goede verbinding.
Zou toen Telkomsel Flash er al zijn geweest had ik waarschijnlijk daar voor gekozen, het tarief is ongeveer hetzelfde.
Succes,
Jan

tomysu
User
spacer line

ik gebruik ook speeedy en dan de office uitvoering (onbeperkt online) voor iets meer dan 800.000 p/m snelheid over het algemeen de gehele dag stabiel mag wel wat sneller maar zit er (voorlopig) niet in met speedy maar vergelijk het maar met internet 10 jaar geleden in nederland ook heel duur en langzaam dus geef het de tijd mensen want je ziet nu al de providers uit de grond schieten dus kan alleen maar sneller en goedkoper gaan worden in de toekomst zeker met zo'n grote markt

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Jan,

Ik heb een vraagje over ADSL op Batam.
Kan er ADSL op Batam aangevraagd worden, gewone huisaansluiting?

Ik kon hier weinig over terug vinden. Wellicht heb jij meer info.

Alvast bedankt.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Oyibo,
Volgens mij was Batam een van de eerste gebieden waar TelkomSpeedy is begonnen, als ik ben ingelogd bij het usergedeelte kom ik tenminste info over Batam tegen.
Kijk eens op: http://portal.telkomspeedy.com(...)verage&id=5&page=1,1 en kijk boven in het CUSTOMER SUPPORT eens of je wijzer wordt.
Groetjes,
Jan

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Hallo Jan,

Ik kreeg hedenmorgen de juiste info via een bedrijf hier die een ADSL verbinding hebben. Kosten liggen rond 700.000 R. Mijn vrouw is nu bezig met de aanvraag. Ik zal de snelheden doorgeven als de verbinding gemaakt is. We hebben gelukkig al 2 telefoonverbindingen in het huis.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Oyibo,
Dat de rekening niet automatisch betaald kan worden vind ik een minpunt bij TelkomSpeedy, een beetje lastig als je op reis bent.
Daardoor kom ik wel maandelijks op het grote kantoor van Telkom, daar zag ik toevallig dat Telkomspeedy aan het stunten is met tarieven, het ADSL-modem is gratis en de maandelijkse tarieven voor de eerste 3 maanden zijn ook goedkoper.
Let wel, het gaat om een contract van minimaal 1 jaar.
Groetjes,
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 22-02-2008 15:43 oyibo wrote:
Jan,

Ik heb een vraagje over ADSL op Batam.
Kan er ADSL op Batam aangevraagd worden, gewone huisaansluiting?

Ik kon hier weinig over terug vinden. Wellicht heb jij meer info.

Alvast bedankt.

Als je toch twee telefoonlijnen hebt, zou je ook eventjes kunnen bellen natuurlijk. Emoticon: Wink

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Yerun,
Is zeker als een steek onder water bedoeld, jij weet heel goed dat bellen voor mij niet direct leuk is en jij weet ook waarom.
Oyibo mag ten alle tijden een mail sturen als er vragen zijn die hij niet graag op dit forum stelt en daar horen de vragen over internet zeker niet bij.
Met ADSL kan je de telefoonlijn normaal gebruiken om te bellen of te faxen terwijl je aan het internetten bent, heel handig als je http://www.voipbuster.com/en/index.html wil gebruiken.
Groetjes,
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Jan,

Was absoluut niet zo bedoeld hoor. Oyibo meldde dat hij twee lijnen had, dat was het.

Gebruik van ADSL is zeker handig voor als je bereikbaar wil zijn inderdaad, en je hoeft je verbinding niet te verbreken als je wil bellen e.d... prima oplossing dus.

Geen steek onder water dus, want bellen hier is ook niet mijn favorite bezigheid, al was het alleen maar omdat mensen hier erg onfatsoenlijk zijn via de telefoon over het algemeen.

Yerun

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,136,975 topic views - 234,295 posts - 13,691 topics - 25,185 members - last post @ 18-10-2019 06:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,576,243 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com