indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dienepien
User
spacer line

Emoticon: Bye bye , Mijn vraag is of iemand weet hoe j ehet beste van denpasar naar ubud kan reizen. Ik heb er niet zo'n zin in om niet wetend op denpasar aan te komen. Ik meen dat er een toeristenbus gaat? Ik probeer de bemo nog even te ontwijken na de lange vlucht! Heeft Perama toevallig een kantoor op het vliegveld?
Heel veel dank voor de reacties.

Met vriendelijke groeten,

Dieneke

Hitami
User
spacer line

Neem toch gewoon een taxi. Is net zo gemakkelijk en met euro's is de rupiah ook niets.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Denpasar - Ubud doe je het meest relaxed met de taxi inderdaad 50 tot 75 duizend Rupiah moet lukken. Kom je vanaf het vliegveld dan hebben ze vastgestelde tarieven die ruim twee keer zo duur zijn; klopt ook wel, door de files doe je er twee keer zo lang over, tevens is de afstand ook groter.

Pikiran
User
spacer line

Een taxi nemen kost tussen de 150.000-200.000. Het is een rit van 3 kwartier tot een uur. Misschien dat je nog kan afdingen.
Bluebirdtaxis zijn het betrouwbaarst. Als je het vliegveld uitloopt is het kantoor waar je een kaartje kan kopen (kan niet worden afgedongen) aan de rechterkant.

Of je gaat richting Kuta en huurt daar een motorfiets voor IR 30000,- als je een motorrijbewijs hebt. Of een auto huren IR 150.0000 - 350.000.

Je kan natuurlijk ook op je gemak te voet naar Ubud. Het is toch vakantie.
Emoticon: Laugh out loud

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Bluebirdtaxis zijn het betrouwbaarst.
Die mogen geen mensen op pikken op de luchthaven, dan zal je de luchthaven moeten verlaten en wordt je meteen welkom geheten door beunhazen die niet bepaald vriendelijk zijn als je verteld dat je alleen een Bluebird taxi wil.

Ik probeer de bemo nog even te ontwijken na de lange vlucht! Heeft Perama toevallig een kantoor op het vliegveld?

Een Bemo zal voor een toerist ook niet stoppen of je moet de hele Bemo afhuren, openbaar vervoer is in Zuid Bali niet voor de toerist maar voor de plaatselijke bevolking.
Jan

Pamelabak
User
spacer line

Dieneke,
Gewoon een taxi nemen en dan wel de Bluebird. Deze zijn betrouwbaar. Het komt ongeveer op € 12,50 uit. Afstand Ubud - Denpasar is 45 km.
Groet,
Pamela

mademano
User
spacer line

Prijs is 190.000rp met blue bird!!!!
Betrouwbaar wel maar sommige ritjes waren toch echt kamikaze-rijders!!!
Doe het al jaren met regelmaat en heb af en toe mijn ogen maar dicht gedaan en het geschreeuw van bijna omgereden motorrijders genegeerd.

Pikiran
User
spacer line

By the way,

Volgens mij hebben veel hotels ook een eigen service om je van het vliegveld op te halen en te brengen.
En met betrouwbaar bedoel ik niet alleen roekeloos rijgedrag...

Pearl2see
User
User icon of Pearl2see
spacer line

De prijs van een prepaid taxi is ongeveer Rp 175.000. Het loont niet de moeite om eerst naar buiten te lopen voor een bluebird taxi, want de kosten zijn bijna hetzelfde.

http://www.mybaliguide.com/cgi(...)tion=viewnews&id=188

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

de prepaid taxis zijn gemakkelijk maar volledig overprijsd wegens een monopoliesituatie...om dit te vermijden (gewoon uit principe!) wandel je effe rond in de luchthaven (bagage op het karretje) en in geen tijd zul je benaderd worden door chauffeurs allerhande, voor max.100.000 rp zul je de rit kunnen maken, het is inderdaad maar 45 km en meestal gaat de rit heel vlot, via de bypass... een bemo is niet echt een optie, zeker niet met baggage, want je moet verschillende keren overstappen (de bemos die de luchthaven passeren doen enkel de tuban-tegal route, daarna moet je naar batubulan terminal, en daarna pas heb je een bemo voor ubud)

Hitami
User
spacer line

soms kan ik niet snappen, vakantie naar verre plaatsen en vertoeven in dure hotels maar voor een paar euro extra voor een taxi chauffeur, doen jullie al moeilijk. Beseffen jullie wel hoe krom de gedachten is..... Inderdaad trap naar beneden of uit baten is gemakkelijker dan tegen de grote bedrijven met woeker prijzen.....

En verschuil onder principes

SCHAMEN

Pamelabak
User
spacer line

Bij een Bluebird taxi weet je dat je het juiste bedrag betaald. Ze hebben allemaal een meter. Deze taxi's zijn ook redelijk om in te zitten. We hebben weleens in een andere taxi gezeten, maar je wilt niet weten hoe dat eruit ziet.

dienepien
User
spacer line

Hoi allemaal,
hartelijk dank voor alle informatieve info. Ik kies voor de taxi heb ik besloten. lekker relaxed.
Pamela, dank voor je bericht. Ik volg je berichten soms en heb de prachtige foto's gezien die je hebt gemaakt van Edy's homestay. Ik heb bij Edy gelogeerd in 2006 samen met mijn moeder. Ik had zijn adres destijds uit een bericht van jou geplukt, ook dank daarvoor! Emoticon: Shiny Wat een heerlijke plek was dat.
Pikiran, leuk je anteoord: je kan natuurlijk ook op je gemak te voet naar Ubud. Het is toch vakantie...je hebt helemaal gelijk, maar ik ben die dag nog even lui denk ik..

Groeten

Pamelabak
User
spacer line

Dieneke,
Ik denk dat je mij met iemand anders verwisseld. Sinds kort heb ik gezien dat er ook een pPamela is. Ik ben Pamelabak. Pamela is mijn voornaam en Bak zijn de eerste 3 letters van mijn achternaam. Ben nog nooit in Edy's homestay geweest. Wel in Tegal Sari in Ubud en dat is in één woord schitterend,
Groet,
Pamela

chirpy
User
spacer line

Lieve Dien,
In Ubud zijn er hotels te over. Midden in de stad, net achter de markt en toch heel rustig vind ik Sayong House of Artini. Kijk maar eens op Google afbeeldingen op Sayong House.
Veel plezier. Joep

chirpy
User
spacer line

Sorry Dien, maar mijn aquarellen zijn van de site verdwenen. Er staan wel andere foto's van Sayong House.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,315 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,691,524 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com