indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Annette
User
spacer line

Huis te huur in zuid Jakarta. Niet ver van de tolwegen en afhankelijk van het verkeer is het vliegveld te bereiken binnen 50 min.
Het contract loopt tot juli dus prima geschikt voor mensen die rustig op zoek willen gaan naar een huis. Natuurlijk is het contract ook te verlengen. Groot huis met 4 slaapkamers, 3 badkamers, grote huiskamer en een grote tuin met eigen zwembad. 750 euro per maand
Voor meer informatie: jakartagangersRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

750 euro per maand
Leuke huurprijs, jammer dat het per maand is.
Jan

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik dorst het ook niet te schrijven ik dacht ook eerst per jaar.
Heb het wel twee keer goed moeten lezen...................... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik denk dat daar een makelaar een goede provisie heeft opgestreken, de huurpijzen in Jakarta en ook Bandung flink hoger zijn dan in de rest van Java maar 750 Euro, met de huidige koers meer dan 10 miljoen Indonesian Rupiah is wel erg veel en de beschrijving geeft mij niet de indruk dat we het hier hebben over een villa.
Jan

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

On 24-01-2008 11:49 Tuti & Jan wrote:
Ik denk dat daar een makelaar een goede provisie heeft opgestreken, de huurpijzen in Jakarta en ook Bandung flink hoger zijn dan in de rest van Java maar 750 Euro, met de huidige koers meer dan 10 miljoen Indonesian Rupiah is wel erg veel en de beschrijving geeft mij niet de indruk dat we het hier hebben over een villa.
Jan

Er wordt uiteraard wel uiteraard wel een paar dollar op verdiend maar vergeet niet dat wonen in Jakarta gewoon duur kan zijn, net als in Hong Kong, Manilla, LA, Amsterdam. Jakarta is echt geen uitzondering. Niet Ólles in Indonesie is goedkoop hoor. Ik ken huizen in Jakarta met huurprijzen tussen US$4000-$6000. Ja inderdaad. Per maand.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is ge´ntegreerd. Oke, noem er eentje dan

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 24-01-2008 12:28 ardianto wrote:

...

. Ik ken huizen in Jakarta met huurprijzen tussen US$4000-$6000. Ja inderdaad. Per maand.

Het is normaal , hangt af waar het is.
Menteng Buurt , en als het kan in de zgn Jalan protokol .

Ik ken zelf een oud kleine huis die in 1968-1969 ( ya 40 jr geleden) werd verhuurd voor 1000 (duizend) US yankee dolari .
Toen was de koers van 1 dollar ongeveer 3,60 gulden .
En ook per maand .
Hier een foto van het huisje . foto van 1972

Zoals je ziet is het een klein huisje , vergeleken met de huizen in de Menteng buurt. Het is relatief klein , 3 grote slaapkamers ,garage , 1 extra slp kmr aan de zijkant="paviljoentje" , 2 slp kmrs voor personeel plus hun eigen bdkmr/toilet. Dapur kering en dapur basah (droge en natte keuken).
1eetkamer , en 1 gastenruimte (ruang tamu). Later kwam ook een familyroom erbij (Ruang keluarga).
De huurder was een expat van computer gedoe (tegenwoordig heet het mss ICT of zoiets).
Tegenwoordig heb je grote en luxeuzer huizen in jakarta..

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 23-01-2008 13:02 Annette wrote:
Huis te huur in zuid Jakarta. Niet ver van de tolwegen en afhankelijk van het verkeer is het vliegveld te bereiken binnen 50 min.
Het contract loopt tot juli dus prima geschikt voor mensen die rustig op zoek willen gaan naar een huis. Natuurlijk is het contract ook te verlengen. Groot huis met 4 slaapkamers, 3 badkamers, grote huiskamer en een grote tuin met eigen zwembad. 750 euro per maand
Voor meer informatie: jakartagangersRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com

Krijg ik voor deze prijs ook een plasticzakje kado?
Dat zal ik zeker nodig hebben voor het hyperventileren Emoticon: Wink
Ik wist niet dat de onderkomens van Pa Suharto zo duur waren. Emoticon: Smile

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maar men vergeet dat men wel 3 badkamers en een zwembad nodig heeft in Jakarta om al die rotzooi van je lijf te wassen en spoelen.
Nog even opfrissen: Jakarta nummer 1 als meest vervuilde stad ter wereld (met vlag en wimpel zijn Mexico en Japan verslagen) & levensduur verkorting van ca. 8 - 10 jaar vanwege de smerige lucht.
Eigenlijk moet men betaald worden om in Jakarta te gaan wonen. Geef mijn portie maar aan fikkie. Gratis of bijbetaald zou ik er nog niet willen wonen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

15 jaar geleden kreeg mijn zoon al huidproblemen van de pollutie. Tegenwoordig krijgt mijn dochter acuut last van bronchitisaanvallen als ze eens in Jakarta is. Zegt toch wel genoeg lijkt me.
Huizen zouden dus gratis moeten zijn voor die sloebers die graag op een levende vuilnisbelt willen wonen. Daarnaast zakt Jakarta jaarlijks enkele centimeters verder de (moeras)grond in en lopen de rivieren steeds vaker over. Praten we nog niet over de files (alleen maar goed voor de hoofdpijnpoeder- en slaappillenverkoop).
En dan $750 per maand moeten betalen voor al die extra zorgen???

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nou nou nou Yogya, niet zo cynisch ya, wat is voor een bule 750 per maand, snoepgeld voor een kind, zakgeld voor een werkloze toch?
Of niet?????
Here me ziele 750 per maand, dat is de prijs op dit moment in Nederland waar je een huis voor kan kopen van plus minus drie en een halve ton.
Ik heb mijn huis verkocht en ben gaan huren op een eerste klas locatie op een groot winkel centrum met alles er op en er aan, zonder stookkosten ben ik ongeveer 550 kwijt, tja ik heb geen zwembad.
Waar heb je het over

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik blijf zelfs $ 75 per maand teveel vinden om in Jakarta te "mogen" wonen. Zoals ik al zei: gratis nog niet.
Heb er gewoond eind jaren-80 teon het nog niet zo vol was als nu op de weg. Was toen al vuil, maar is nu tig keer zo erg.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 24-01-2008 15:57 Malam wrote:
Here me ziele 750 per maand, dat is de prijs op dit moment in Nederland waar je een huis voor kan kopen van plus minus drie en een halve ton.

Sorry hoor , ik denk dat het een verkeerde berekening is.
Het zou kunnen als je een aflossingsvrije hypotheek heb met een rente van 5% .

In Jakarta (indonesia) is de KPR (mortgage) rente ook nog (behoorlijk) hoger .
Mooier (goedkoper) kan ik niet maken.
Een andere voordeel voor een buitenlander of expat is dat de inflatie daarO groot is .

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 24-01-2008 15:57 Malam wrote:
Nou nou nou Yogya, niet zo cynisch ya, wat is voor een bule 750 per maand, snoepgeld voor een kind, zakgeld voor een werkloze toch?
Of niet?????

Nou , Om Malam toch. Emoticon: Wink Ik ben ook geen bule , maar als ik in jakarta wil wonen is 750 euri al meer dan de helft van mijn toekomstige AOW . Praat nog niet eens over de electriciteit kosten voor de A.C.
En de allerlei sumbangan (vrijwillige bijdrage's) voor de RT, Siskamling , fooitje voor de vuilnisman (anders vergeten ze om je afval mee te nemen) , de bedelaars , de uang parkir , en andere onvoorziene kosten .
Moet ik dan straks dagelijks supermie gaan eten.?
Weet ook niet of ze daar voedselbanken hebben.

Ik krijg gewoon minderwaardigheidscomplexen , ben gewoon bang om te gaan migreren.
Blijf ik liever in amstelerdam , bij mijn eigen Zeeman , Lidl en Aldi .

Hitami
User
spacer line

De meesten van die huizen worden de huur door een bedrijf betaald waar hij/zij voor werkt. Zelf ben ik nooit iemand tegen gekomen die zelf had betaald.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ik vind 750 euro per maand helemaal niet zo gek hoor. Ga hier in Nederland maar eens een gezinswoning of 2onder1 kap huren. Je betaald je scheel.
Een beetje expat house of appartement moet 2000 dollar per maand opbrengen in Jakarta. Dit is vaak niet de reele huur (dekking van hypotheek van eigenaar plus onderhoud), maar moet ook de leegloop tussen 2 huurders dekken. Ik heb toevallig zo'n contractje nu voor me snufferd hier liggen van Taman Rasuna Apartment voor een medewerker hier. 42m2 voor 350 euro. Dan liever 750 euro voor een huis in Jakarta waar ik meer medewerkers in kan stoppen. En naaktzemmen in het zwembad natuurlijk met het -vanzelfsprekend- vrouwelijk personeel dat er dan bij hoort.

Begin de details te vergeten

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 24-01-2008 22:49 JohanN wrote:
heb toevallig zon contractje nu voor me snufferd hier liggen van Taman Rasuna Apartment voor een medewerker hier. 42m2 voor 350 euro. Dan liever 750 euro voor een huis in Jakarta waar ik meer medewerkers in kan stoppen. En naaktzemmen in het zwembad natuurlijk met het -vanzelfsprekend- vrouwelijk personeel dat er dan bij hoort.

Het is relatief goedkoop voor een 2kmr app. (1slp mkmr ?) .

Ik heb in 2005 een leuke aanbieding gekregen .
Sayang tidak ada uang. Emoticon: Frustrated

KABAR GEMBIRA!!
Kini dipasarkan, apartemen TERBARU ! Harga mulai Rp 237.5 jt* (43.79 M2)

* * * * * * * * * * UNIT TERBATAS!! * * * * * * * * * *

HANYA 100 Meter dari Bunderan HI, Plaza Indonesia, Plaza EX, Grand
Hyatt, Grand Indonesia (ex Hotel Indonesia).
Bersebelahan dengan Apartemen Ascott.

Fasilitas lengkap, akses monorail (segera) dan Busway.

Apabila Anda menginginkan informasi lengkap mengenai apartemen ini,
silahkan hubungi kami di email ini ...........

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik vind 750 euro per maand helemaal niet zo gek hoor.
Zo lang de baas maar betaald is dit natuurlijk geen probleem, voor Indonesiche begrippen zijn dit absurde bedragen, zelfs Bali is vele malen goedkoper.
Volgens mij is Annette die met dit topic begon gewoon stevig bedonderd of ze wil zelf een goede slag slaan.

Apartment voor een medewerker hier. 42m2 voor 350 euro.
Dit huurbedrag kan ik mij voorstellen, 42m2 is even groot is als een huis wat vaak door de bevolking wordt gekocht.
Vergeet niet dat bij dit contract een pakket service hoort, bij dat huis niet.
Jan

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Jan ,
dat hangt af in welke buurt het is.
Jakarta Selatan is ook groot .
In Kemang (Jkt-zd) heb je veel expats huizen, soms met zwembad .
Of ze zitten bij Permata Hijau , daar heb je ook leuke huizen.
De apartement van Rasuna zit ook in Jakarta zuid , niet te verwarren met Kebayoran Baru (ook Jakarta Zuid . Daar liggen de (huur) prijzen ook vele malen groter.
Nadeel is dat ze ver liggen van het centrum.
Hangt ook af waar je werkplek zit .
Ik neem aan dat een werkgever een flat zoekt die dichtbij de werkplek ligt.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Degenen die het meeste verdienen en slimste zijn, zijn de tussenpersonen/calo's. Ik heb een vriendin die huizen regelt voor expats die bij internationale bedrijven werkzaam zijn. Ze is stinkend rijk geworden zonder 1 cent te investeren (woont nu dan ook in een klein paleisje in Permata Hijau). Ze vangt op deze huizen soms wel meer dan 200% winst. Die bedrijven betalen een dergelijk persoon om huizen te regelen voor hun personeel, en vervolgens wordt een huis van Rp 2 juta per maand doorverhuurt voor $600 per maand. De reeele verhuurwaarde is dan nog hooguit 30%. Tel uit je winst. Doorgaans contracteert zo'n calo (of een bedrijf waarvoor hij/zij werkt) het voor een paar jaar en verhuurt het door per maand.

Hitami
User
spacer line

Inderdaad, ik had ook ooit zo'n tante, nu is inmiddels overleden, maar met verhuren van huizen voor expat kun je wel goed rijk worden..... leve de kapitalisme hahahahah

Annette
User
spacer line

Huizen in Kemang zijn erg duur, het is heel normaal voor een expat om in een huis te wonen tussen de 2000 en 3000 dollar per maand. Vaak wordt dat betaald door het bedrijf waar ze werken. Voor een Nederlands salaris onbetaalbaar, voor ons dus ook. Wij hebben een ander huis op het oog omdat dan we dichter bij de school van onze kinderen komen te wonen. We vragen niet meer dan de huurprijs die wij betalen. Maar ik ben het er mee eens dat de luxe huizen veel te duur zijn. Wie wil kan foto's ontvangen van het huis in Kemang

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 25-01-2008 12:27 Annette wrote:
Huizen in Kemang zijn erg duur, het is heel normaal voor een expat om in een huis te wonen tussen de 2000 en 3000 dollar per maand.

Ya , Kemang is duur.VEEEL te duur .
Dat komt omdat daar veel expats wonen die Kebayoran Baru (is ook al oud = meer dan 40 jaar) en Menteng net niet kunnen permiteren.
Daarom zijn de huizenprijzen (huur-koop) kunstmatig hoog geworden.
Ben een paar keren langs geweest , als oud jakartaan ben ik benieuwd wat de beroemde kemang is. Soms zie je ook grote huizen met grote stuk grond plus evt. zwembad , terwijl ze in 1 van de gangs (kleine straten ) van Kemang zitten.
Zelfs Kemang gebied is ook niet echt B.B (bebas banjir= banjir vrij) .
Hangt ook af welke Kemang gebied men woont . Woont je in Kemang Raya of al die andere sayap Kemang (zijwegen van Kemang). Er zijn ook nog steeds gebieden in jakarta waar men goed kan wonen en banjirvrij.
In jakarta Barat heb je soms nog kleine oases , alleen is het niet in trekt bij de expat.Uitgezonderd expat kesasar Emoticon: Wink .
Jakarta Timur is minder in trekt , Kelapa Gading heeft soms last van Banjir.
Jakarta Utara(Noord) ook niet in trek , denk aan de banjir van de plaatsen met de naam Muara's.Jakarta Selatan(Zd) is groot , vooral als je zuidelijke richting gaat , Kebayoran Lama etc in de richting van Depok / Bogor

De meeste expat zitten toch knus bij elkaar in Kemang.Met de gevolgen prijsopdrijving.
Ook stikt het daar van de uitgaansgelegenheid.
Ben daar nog nooit geweest Emoticon: Blush
Tidak punya uang. Emoticon: Cry

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-01-2008 12:58 sidia wrote:

...
Ya , Kemang is duur.VEEEL te duur .
Dat komt omdat daar veel expats wonen die Kebayoran Baru (is ook al oud = meer dan 40 jaar) en Menteng net niet kunnen permiteren.
.......
De meeste expat zitten toch knus bij elkaar in Kemang.Met de gevolgen prijsopdrijving.(

Tja wat dat betreft zijn de Nederlanders minder slim dan de Duitsers. De meeste Duitse expats wonen in BSD (Serpong) waar ook hun internationale scholen staan. Stukken goedkoper wonen (alhoewel voor mij nog steeds duur).
De Nederlanders hebben hun internationale school NIS in Cilandak/Jl. Kenanga op de grens van de Kemangbuurt gesitueerd (status lho). Dus is men voor de scholing van de nazaten gedwongen in die buurt te gaan wonen. Ook de popie-jopie JIS is daar vlak bij. Dus Nederlander in Jakarta = Nederlander in Kemang (of althans niet ver er vandaan).

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

BSD ?
Dat zegt wat.
Dezelfde als Amsterdam Nw Zuid vergelijken met Amsterdam Noord.
Ik zou ook niet willen wonen in BSD.
Hoewel , je heb daar ook leuke huizen.
Weet nog dat vlak na 1998 rellen , veel van die nieuwe townhouses werden met minimaaal 35% korting verkocht .
Banting harga , obral obral .Op gegeven moment kreeg ik telefoon van mijn vriend dat ik snel moet beslissen omdat hij korting kon krijgen tot 50 % .
En ik heb in bogor een hutje gekocht. voor de prijs van townhousesje in bsd.
Je moet nu zien welke prijzen ze nu in BSD vragen.
Verkeerde zet van mij .Stom stom stom.

anjo44
User
spacer line

Beste mensen ,

Wij zijn op zoek naar een huurhuis, 4 slaapkamers, tuin en zwembad, in Jakarta Zuid Kemang voor een lange periode (jaren). Kan iemand ons informatie geven of is er iemand die zijn huis wil verhuren. Ik hoor graag van jullie.

Anne

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,262,944 topic views - 234,447 posts - 13,692 topics - 25,292 members - last post @ 23-10-2019 20:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,748,936 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com