indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

merie
User
spacer line

deze zomer ga ik voor 3 weken samen met mijn man en 2 kinderen (4 en 9) naar Bali (lovina). wie kan mij tips geven? wat mag ik zeker niet missen? Wat moet ik zeker gezien hebben? Waar moet ik zeker op letten? etc

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Fietsen door Ubud oa de rijstevelden en nog veel meer moois in Ubud.
Snorkelen bij Nusa Lembong, Nusa Cennigan en nog een eilandje daar (zijn r 3)

Je gaat toch niet alleen naar Lovina???Je kan in die 3 weken heel Bali rond sjeezen Emoticon: Yes!

adu zeg!!! ben kapok!!

merie
User
spacer line

ja, wij gaan wel alleen naar Lovina. daar hebben we een huis gehuurd. dit hebben we heel bewust gedaan met de 2 kinderen en grootouders.
maar van daar uit hopen we toch heel wat te gaan zien.

linnie
User
User icon of linnie
spacer line

In de buurt van Lovina heb je prachtige watervallien; Gitgit. Ook in de buurt; warm water bronnen (air panas).

Ga je wel dagjes rond touren?? Alleen Lovina lijkt me niet de beste optie...

http://www.barudibali.com - Everything you need to know about Bali

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Is een streek waar weinig te doen valt; tenzij je van rust houdt (een pensionadaoord). Strand is lelijk. Je zult met de auto erop uit moeten trekken en de bergrug over naar het zuiden om iets te kunnen zien en doen.
Voor de 2 kinderen zou ik absoluut de reservering laten vallen en lekker in Legian, Sanur of Tuban gaan zitten. Veel leuker voor kinderen; hebben ze meer strandplezier en meer kans op het vinden van speelkameraadjes.

Pamelabak
User
spacer line

Merie,
Niet met 2 kinderen van 4 en 9 naar Lovina Beach gaan, misschien voor een paar dagen, maar zeer zeker niet voor 3 weken. Wij zelf (62 en 61 jaar oud) gaan maar een week daarheen om te snorkelen etc. en trekken dan verder. Naar Lovina Beach ga je om te duiken, snorkelen e.d. dingen te doen. Ikzelf zou met kinderen in het zuiden (Sanur, Kuta etc) de vakantie doorbrengen. Stranden bij Lovina zijn niet mooi (vulkanisch), terwijl de stranden in het zuiden heel mooi zijn.
Groet,
Pamela

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Buddhistisch klooster net ten zuiden van Lovina. Nederlandse pakhuizen in Singaraja.

Gracias. Sama sama

merie
User
spacer line

bedankt voor de reacties. ze zijn wel positief (ahum) maar de vakantie is al geboekt. wij gaan naar Lovina en we zullen zeker dagjes erop uit gaan trekken. Ik moet eerlijk zeggen dat de drukte mij helemaal niet trekt. het lijkt mij heerlijk om in de rust te zitten. inderdaad de stranden zijn in bv Sanur veel mooier.
als ik naar "het toerisme" zou willen, is dat dan te doen in een dag? en over de bergrug naar het zuiden?
ik ben benieuwd of het voor ons echt te lang is als we 3 weken in Lovina hebben gezeten.

groetjes merie

chirpy
User
spacer line

Dag Merie,
Helaas hebben zij wel een beetje veel gelijk door te wijzen op de negatieve aspecten van Lovina. Maar ja, jullie hebben al geboekt.
Wat gaan we dan doen?
Na een regenbui moet je beslist niet gaan zwemmen omdat Singaradja dan overdadig veel vuil water loost en het langs de kust van Lovina stroomt.
Mooi is het een wandeling te maken langs het strand, zowel links als rechts van lvina. Je komt dan in aanraking met de mensen die aan zee wonen en van de zee leven. Eindigend bij een warung of iets dergelijks om plaatselijke lekkernijen te proeven. Je kunt die tochten natuurlijk uitbreiden.
In Lovina kun je bij de verschillende restaurants heerlijk eten.
Met een auto over de kleine weggetjes naar bv. Gesing, is een mooie tocht. Je trekt dan de bergen in. Aan te raden is een auto met chauffeur te regelen. Kost iets meer, maar je bent van alle zorgen af.
Indien je zelf wilt rijden zorg dan voor een internationaal rijbewijs en een goede verzekering.
Weet wel bij een aanrijding is de vreemdeling altijd schuldig. Als die er niet was geweest, had het ongeluk niet plaatsgevonden. Een domme, doch logische conclusie. Rijd je een kind aan, niet al te erg, sjees dan door naar de eerste de beste politiepost om een confrontatie met de burgerbevolking te vermijden.
Wanneer je helder water wilt aantreffen, dan moet je meer naar het oosten gaan, de kant van Amed op. Je kunt daar goed snorkelen en duiken.
Het natuurpark aan de noordwestkust is erg mooi. Zeker een bezoek waard.
Wil je toch een wat langere tocht maken, dan zal het overnachten jullie kop niet kosten. Heel fatsoenlijke kamers voor 60.000rp en meer per kamer voor 2 personen. Ubud en omgeving isd ook voor de kinderen heel aantrekkelijk.
Lake Batur, niet ver van Lovina is fantastisch.
En nog veel meer. Koop een Lonely Planet en je krijgt alle informatie.
Blijf niet alleen in Lovina, ook al is dat huis gehuurd.
Zorg ervoor dat de kinderen niet in het vuile zeewater zwemmen (na een regenbui) blaas- en oorontstekingen zoijn aan de orde van de dag. Zorg ook dat je norit meeneemt. Iedereen heeft wel last van zijn buik. Ander eten.
Koop voor de kinderen nooit schepijs aan een karretje, haal het in een vertrouwd warenhuis of zo. Zelfs verpakt ijs is onbetrouwbaar, het kan meerdere keren ontdooid zijn en weer ingevroren.
Behandel kleine wondjes met betadine en dek ze bij het zwemmen af met een filmlaagje. Het organische zout van het zeewater vergroot de ontsteking.
Drink nooit uit de kraan en poets je tanden er ook niet mee. Anders heb je twee dagen buikloop. Heb je diarree, laat dan de natuur haar werk doen, stop het de eerste dagen niet. Duurt het te lang, gebruik dan pas een stopmiddel.

De kinderen zullen het ontzettend fijn hebben wanneer zij kontakt kunnen leggen met de kinderen daar. Die kunnen pas goed spelen en echt leuk samenspelen.
Hoed je voor de afzetters. Het zal je toch overkomen, maar dan hoef je alleen maar boos op jezelf te zijn omdat je zo stom was er in te stinken. Altijd de helft bieden van de vraagprijs en daarna ietsje meer. Na een week ben je al geroutineerd om de verschillende prijzen te kennen.

Wel Merie, Ondanks de negatieve berichten van de anderen en ook van mij, zul je in die andere wereld toch veel schoons ontdekken. Oh ja, de tempelplechtigheden, de crematies enz zijn, indien je ze kunt meemaken een grandioze belevenis.
Fijne vakantie.
Joep

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Wat een ge-emmer allemaal. Ik ken zat Hollandse gezinnetjes en ouwe lullen die er weken tot maanden zitten. Zeker als je met een gezinnetje gaat is het natuurlijk hardstikke leuk. Ik ging vroeger ook 3wk als kind naar Vlissingen terwijl daar toch ook 0.0 te beleven is , daar heb ik nog de mooiste herinneringen aan.

Gewoon doen, en in de 3wk vermaak je je echt wel opperbest. Oh ja iedere dag lekker eten in dat zijstraatje aan de kust...hmmm heerlijke tonijn Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

merie
User
spacer line

bedankt Joep! voor de uitgebreide reactie.
wij kijken nog steeds erg uit naar de vakantie en zijn erg blij met de tips
groetjes merie

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 20-01-2008 17:38 kiwimave wrote:
Wat een ge-emmer allemaal. Ik ken zat Hollandse gezinnetjes en ouwe lullen die er weken tot maanden zitten. Zeker als je met een gezinnetje gaat is het natuurlijk hardstikke leuk. Ik ging vroeger ook 3wk als kind naar Vlissingen terwijl daar toch ook 0.0 te beleven is , daar heb ik nog de mooiste herinneringen aan.

Gewoon doen, en in de 3wk vermaak je je echt wel opperbest. Oh ja iedere dag lekker eten in dat zijstraatje aan de kust...hmmm heerlijke tonijn Emoticon: Party!

Hahaha Kiwi ik lach me rot om jouw posting, inderdaad als jongen van 8 gingen wij naar een huisje in Driebergen, midden in het bos, geen ene donder te beleven, maar ik kan mij alles nog voor de geest halen en het was de tijd van mijn leven.
Maar we leven nu in andere tijden toch!!!!!!!!!
Maar je hebt wel gelijk, alles staat en valt wat ouders met de kinderen doen, het schijnt nu modern te zijn om met kinderen in pretparken rond te dwalen, de kinderen hebben genoten Emoticon: Nice en jij gaat gestresst weer aan het werk. Emoticon: Wink

Geschiere
User
spacer line

Wij hebben met onze kinderen 5 dagen in Lovina gezeten en vonden het toen wel welletjes maar als je echt rust wilt is dat prima. Je kan ook altijd binnen die drie weken bijvoorbeeld 5 dagen naar het zuiden gaan en daar wat leuke dingen doen. Je neemt dan voor weinig een hotelletje en die kosten vallen dan ook wel mee en ga je daarna gewoon weer terug naar Lovina. Onze kinderen vonden Waterbompark in Kuta heel geweldig dus dat is wel leuk om een dagje te doen. Al genoemd het fiesten rondom Ubud want voor het raften zijn ze nog te jong vrees ik. Succes met de voorbereiding.

gr. Elma

jenne
User
spacer line

Ik heb meerdere malen in Lovina verbleven en ik heb het er erg goed naar mijn zin gehad.
Ja wat het strand betreft dat is niet veel bijzonders dat klopt wel .
Maar Lovina is heel erg goed geschikt om contact te leggen met de locals,als je ze allemaal gelooft weten en kunnen ze alles, maar er zitten ook gewone leuke mensen tussen die gewoon trots zijn op hun land en ze willen graag buitenlandse vrienden hebben in hun ogen zijn wij natuurlijk rijk!
Maar wat erg leuk is om te doen is de hot spring (air panas) ook leuk voor kinderen en niet ver van Lovina.Ik deed dit alleen op de motorfiets maar je kan ook met een van de locals uit het dorp gaan.
En de reacties van de mensen onderweg zijn al leuk.
Dan is er Menjangan eiland een beschermd gebied om te snorkelen en te duiken
Ik las iets over de Git Git watervallen wel mooi maar het is net de Efteling.
Dus dat vindt ik geen aanrader ik ben er geweest maar het is erg commercieel!
Niet ver van Lovina heb je de Munduk watervallen daar ben je helemaal alleen en daar staat een houten kistje met de tekst erboven of je er wat geld wil achterlaten hier komen hooguit 5 mensen in een uur prachtig je kan er ook in zwemmen
Maar dit vind je niet in boekjes maar dat maakt het ook wel weer een beetje avontuurlijk
Ik ben s nachts gaan vissen met een houten schip zoals je ze overal langs de kust ziet liggen 5 flessen Bintang voor de bemanning en varen maar 2 oude dieselmotoren aan de zijkant en de zee op ik heb het 5 keer gedaan in het begin was ik wel bang maar als ik er weer ben dan ga ik weer mee echt super.
Ik ben ook meegeweest met een jongen uit het dorp Lovina Anturan en die heeft zelf een track door de jungle uitgezet en toen kwamen we bij een plek die je alleen maar in james bond films ziet,met watervallen op een verschillend niveau waar vissen in zitten en je kon er ook in zwemmen echt een unieke plek.
Hier kom je niet met een reisburo.
Wat ik ook wel eens deed dan reed ik met de motor (110 cc) de bergen in achter Lovina en dan zit je binnen een kwartier in de wolken als die er zijn tenminste en aan de andere kant heb je dan weer dalen en meren enz enz.
Het verkeer is wel gevaarlijk!
Maar als je hier je ogen gebruikt en een beetje avontuurlijk bent ingesteld en ik denk dat jullie dat wel zijn want anders ga je niet met kinderen naar Bali
Veel plezier
WWW.AGUNG.MARKTPLAZA.NL

spacer line  

On 19-01-2008 11:33 merie wrote:
deze zomer ga ik voor 3 weken samen met mijn man en 2 kinderen (4 en 9) naar Bali (lovina). wie kan mij tips geven? wat mag ik zeker niet missen? Wat moet ik zeker gezien hebben? Waar moet ik zeker op letten? etc

hi Merie,

tja ik begrjip ook niet waarom al die mensen zo graag in Z-Bali zitten Emoticon: Shiny

Ik houd ook van rust en duiken. Heb dat dan ook gedaan op NW-Bali. Mooi onder water, gedoken - snorkelen kan je ook - zoals we het zelf wilden. Rustig, lang onder water e.d.

Op Bali kan je altijd de rode openbaar vervoer busjes aanhouden, langs de kant van de weg. Het kost haast niets, wel genoeg kleine briefjes bij de hand houden. En als het openbaar vervoer niet meer rijdt, zo na zes uur in de middag stoppen de Balinezen ook - voor de toeristen - om ze bij hun hotel / huisje te brengen. Je mag dan zelf weten of je hen iets geeft.

We hadden geen tijd om het binnenland te bekijken, alleen een ochtend in het natuurpark geweest in het NW. Zeker de moeite waard. Leuke slijkspringertjes gezien.

Het was echt een ontspannen week, na 3 weken rondtrekken op Z-Sumatra en Java.

En kinderen vinden altijd vriendjes om mee te spelen, zeker in Indonesie.

Geniet ervan,

Emoticon: Party! Inez

Geert1
User
spacer line

Hallo,

Wij zijn een koppel dat in Juli voor een 15 dagen naar Bali vertrekt. Via internet heb ik al vanalles vernomen. We wilden eigelijk via het net verschillende hotels op voorhand vastleggen (Ubud, Lovina en Sanur) zodat we toch op drie verschillende plaatsen zijn geweest en om van hieruit excursies te doen zoals vulkaantocht, dolfijnen,nz.Is dit een goed plan? Zou ik deze excursies ook op voorhand vastleggen of ginds regelen?? is dit gemakkelijk te doen en hebben jullie nuttige adresjes of plekjes die we zeker niet mogen missen?? We zijn geen ervaren reizigers daarom is alle hulp welkom. Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes Geert

jenne
User
spacer line

Hallo
Nee als ik jullie was zou ik alleen op de dag van aankomst een hotel regelen dat zit vaak bij je ticket in en ook dat is geen probleem want in Denpasar en Kuta zijn zoveel hotels.
Ik zou alles daar regelen als ik jullie was ,en als het kan zelf een hotel inlopen want degene die met je meeloopt (local) die probeert commissie op te strijken door met jou naar een hotel te gaan.
Gewoon een taxi instappen en langs een paar hotels rijden en als het je wat lijkt dan neem je het hotel wat je het leukste vind.
In Lovina zit je al in een hotelletje voor 6 met 2 personen met ontbijt
WWW.AGUNG.MARKTPLAZA.NL
VEEL PLEZIER!!!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Check een aantal hotels op internet. Meestal is vooraf boeken niet noodzakelijk (alhoewel juli wel een drukke maand kan zijn maar dan zijn nog altijd hotels). Enige drukke tijd is Indonesische schoolvakantie maar die is maar 2 weken en valt meestal eind juni, begin juli.

sudanita
User
spacer line

Inderdaad jammer dat jullie al geboekt hebben, Merie, want dan zou ik je i.p.v. Noord-Bali het Oosten van Bali aanraden, vooral als je met kinderen bent. Oost-Bali is nog niet zo aangetast door toerisme, lekker rustig en voor kinderen is er van alles te beleven. Zo gaan wij met onze gasten naar een klein schooltje in ons dorp (Ababi) waar je kunt zien hoe er les wordt gegeven, gaan we naar een Balinese dansles waar Balinese kinderen de verschillende dansen wordt geleerd, maken we spannende wandelingen door de natuur, een droge rivierbedding, gaan we naar de openbare badplaats in ons dorp waar je kinderen kunnen spelen met en kennis kunnen maken met de kinderen uit het dorp, in Amed kun je zwemmen in zee en heerlijk snorkelen, we gaan met onze gasten naar ceremonies in het dorp en kleden onze gasten ook volgens de Balinese traditie aan (niet alleen omdat dat leuk is, maar ook omdat dat getuigt van respect voor de religie), we hebben achter ons huis een badmintonveldje etc. etc. Verder is ook onze ervaring dat kinderen zich uiteindelijk ook prima zelf kunnen vermaken. Vooral als je in een dorp als Ababi zit, ver weg van alle drukte.
Maar misschien kun je een paar dagen even weg uit Lovina ...
En misschien een tip voor Geert1 ...

Beleef Bali van binnenuit , met de mensen die er wonen *

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Vlak bij Lovina zijn ook hete waterbronnen: ''air panas'' in het dorp Banjar:

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Behalve de Gitgit waterval is er op dezelfde weg wat hoger op de berg de multi tier watervallen te zien. Ook de moeite waard:

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

spacer line  

wij gaan in september op honeymoon naar Bali
Wij zijn geen mensen die twee weken op het strand gaan liggen en willen dus een hoop gaan zien van Bali en misschien naast gelegen eilanden
Wie heeft er voor ons tips wat je absoluut gezien moet hebben en wat de beste manier is om daar te komen
Wij zijn van mening daar je je excursies wel het beste ter plaatse kunt boeken
wie heeft daar ervaring mee?
En een oversteek naar Java, wat is het leukste en beste om dat te doen
wij willen een kijkje gaan nemen bij de vulkaan daar

Geschiere
User
spacer line

Ik heb het hier al vaker geschreven maar wat wij echt heel leuk vonden was raften vanuit Ubud. Ook fietsen vanuit Ubud is leuk om te doen. MEer remmen dan fietsen maar wel lachen. Als je kunt oversteken zou ik ook naar Lombok gaan en van daaruit naar een van de Gili's. Maar je hebt maar twee weken lees ik dus dat wordt misschien wat krap. Wij zijn ook vanuit Bali met een zeilschip een dag gaan zeilen waarbij je onderweg voor anker gaat om te snorkelen e.d.
We hebben alle excursies ter plaatse geboekt. Je struikelt over de burootjes. Het fietsen en raften gewoon in Ubud regelen waar je toch ook zeker wel naar toe moet gaan.
Veel plezier en succes met de voorbereiding.

gr. Elma

merie
User
spacer line

en we zijn weer terug!!!!!
Lovina, volgende keer weer. wij gaan niet voor de drukte in kuta, Legian en andere steden.we hadden een prachtige villa. doordat we personeel hadden, hebben ik flink kunnen uitrusten. Onze chauffeur heeft ons prachtige stukjes van het eiland laten zien. natuurlijk tempels, de meren, de mooie uitzichtpunten, bergdorpjes, de aapjes langs de kant van de weg. ubud met de dansvoortsellingen en de olifanten. dolfijnentocht, gevist op zee, massagesalon, de vijf watervallen, een tocht door de jungle. allemaal vauit Lovina en het was goed te doen.
we hebben veel balinezen ontmoet, de kinderen speelden met de balinezen op het strand of met zijn tweetjes in de tuin en het zwembad. de kinderen van het personeel hebben ook nog middagen met die van ons gespeeld en gezwommen.
we zijn naar het weeshuis in Singaraya geweest.
wij hebben een super vakantie gehad!!!
groetjes Merie

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Merie, tof om te horen dat jullie het zo fantastisch hebben gehad Emoticon: Yes! Emoticon: Party! Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

Volgend jaar weer? Emoticon: Shiny

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

95,552,785 topic views - 242,168 posts - 13,759 topics - 35,541 members - last post @ 05-12-2021 19:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

156,429,358 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com