indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

PascalG
User
spacer line

Hallo,

Graag willen wij eind 2008 met 6-8 familieleden een reis naar Sukabumi ondernemen. Twee personen hiervan zijn opa en oma (85 jaar), die tot 1950 in Sukabumi hebben gewoond. Zij willen nog een laatste keer naar indonesie, onder andere om het graf van oma's moeder te (be-)zoeken en te kijken of het ouderlijk huis er nog staat (aan de Vogelweg vlak bij de politieschool).

De reizen die we op internet vinden zijn over het algemeen georganiseerde reizen van 23-dagen (Java en Bali) met talloze excursies, hetgeen veel te zwaar is voor opa en oma.

Nu willen we dus zelf een reis gaan samenstellen met verblijf in Sukabumi en mogelijk Bandung. In ander topics ben ik al een aantal adressen tegengekomen (o.a. dankzij Sidia) maar twijfel nog welke het meest geschikt is voor ons gezelschap. De adressen die ik gevonden heb zijn:

- Hotel Taman Sari
- Park Sukamantri (grond van D. Boreel)
- Familie van Beekom (Kampung Nagrak, Cisaat/Cibadak)
- Guesthouse familie Bastian (Sinagar)

We willen dus graag weten welke accomodatie het meest geschikt is voor 85+ers en zoeken ook een goede gids/chauffeur (liefst NL-talig) zodat we in Sukabumi gericht op zoek kunnen gaan.

Verder zoeken we ook een verblijfplaats voor het tweede gedeelte van de reis in Bandung, ook hiervoor zijn tips qua verblijf van harte welkom.

Alvast hartelijk dank,
Pascal

PascalG
User
spacer line

I'm sorry, posted in the wrong forum, should be in the dutch jawa forum..

eira1311
User
spacer line

bel budi, spreekt behoorlijk/goed Nederlands, woont zelf in buurt van Bandung en is chauffeur gids al vele jaren, hij is nu in Nederland om nog beter de taal te spreken. Veel vrijheid om eigen programma te maken en geeft daarin erg goede adviezen
bereikbaar via telefoon en mail U kunt bellen voor afspraken of hem e-mailen, 0622844108, budiansyahRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com. na 19 februari 006281802710136

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Als ik moet kiezen tussen Taman Sari en Park Sukamantri , zou ik Taman Sari kiezen .In verband met de comfort , je neemt een suite plus 2 extra bedden.
Of combineren met Selabintana Resort , leuk voor opa -oma (ze zullen zeker vaker geweest zijn toen ze nog in sukabumi wonen).

http://www.hotelprimagroup.com(...)labintana/index.html

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

PascalG
User
spacer line

eira1311 en sidia: bedankt voor jullie reacties!
Ik ga het overleggen en dan zullen we mogelijk contact opnemen met Budi om hem uit te nodigen om e.e.a. door te spreken nu hij nog in NL is, mits hij daar tijd voor heeft natuurlijk.

Nu zoeken we eigenlijk ook nog een gids/chauffeur in Sukabumi die ons kan helpen. Sidia, heeft u/jij nog hier nog tips voor? In een ander topic kwam ik de naam Dick Boreel tegen die een schijnbaar goed gids/chauffeur in dienst heeft, Leo Marten genaamd. Ik denk dat zij ons zeker zouden kunnen helpen tijdens onze zoektocht in Sukabumi, maar in dat geval zullen we toch park Sukamantri moeten nemen als verblijf denk ik zo.
Heeft iemand de contactgegevens van deze twee personen of kent iemand een andere goede gids in Sukabumi die de situatie van voor 1972 kent?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dick B is niet meer verbonden met Sukamantri , kan user Malam mss verdere info geven. Hij heeft ook kontakten in Sukabumi.
Denk niet dat je verplicht ben om bij Sukamantri te logeren("koppelverkoop" Emoticon: Wink .

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar de Nederlandse afdeling Emoticon: Smile

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Beste PascalG.
Het zal een beetje schrikken worden voor uw opa en oma, er is onvoorstelbaar veel veranderd, zoals Om Sid al aangaf zou ik Sukamantri niet aanraden, verder zijn er vele mooie hotels in Selabintana, gezien de leeftijd van uw opa en oma zou ik hotel Pangrango in Selabintana aanraden dat is vrij hoog gelegen en heel koel midden tussen de theeplantages, zonder trappen en met de auto tot voor je verblijf, vanaf dit hotel is het nauwelijks 12 minuten rijden tot in het centrum van Sukabumi.
Op de jl. Selabintana op weg naar Pangrango zitten nog een aantal goede hotels, er is daar altijd plaats, aangezien je er nagenoeg geen toeristen tegen komt.
Het is wel raadzaam een Nederlands sprekende gids/chauffeur bij je te hebben, want met Engels kom je in Sukabumi niet ver.
Ik ga aankomend april 4 maanden naar Sukabumi en ik wil best het één en ander voor u bekijken en/of onderzoeken, ik kan ook wel een betrouwbaar iemand uit de familie/kennisenkring regelen die u in Sukabumi verder kan helpen, er is zelfs een grote kans dat ik eind 2008 zelf ook weer in Sukabumi ben.
De straat waaraan de politieschool is gelegen heet Jalan Bayangkara vanaf Panrango 7 minuten rijden.
Overigens het hotel Taman Sari is ook prima en nog dichter bij het centrum, alleen mider hoog gelegen dus iets warmer.
Mocht ik u ergens mee kunnen helpen dan vraagt u maar.
Groet Malam.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Als jullie in Bandung zijn, zou ik in het Savoy Homann hotel verblijven, al is het alleen maar om nostalgische redenen. Wij zaten daar afgelopen zomer nog voor een paar dagen en ze hadden nog een rijsttafel op het menu staan op zaterdagavond. Ik vond het zeer leuk om daar te verblijven

Begin de details te vergeten

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Kom net uit Sukabumi en heb vernomen dat Sukamantri recent is gesloten (als het hier gaat om dat zgn. "Nederlandse" park). Hebben grote problemen gekregen met omringende bevolking (of premans), immigratie en politie. Alle bewoners zijn vertrokken en verblijven momenteel in hotels. Probleem is nog in behandeling want immigratie is erbij betrokken.
Goed hotel is Taman Sari die Malam hierboven bespreekt, in de stad. Als je er liever buiten zit, dan is Selabintana een alternatief.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Nee , toch.
Ik ben daar geweest in 2004 en 2005.
Ben toen een gubuk mungil aan het zoeken voor mijn oude dag.
Heb een paar mensen gesproken , bestuur en leden en de oude beheerder.
Wilde me toen inkopen , maar " tegen gewerkt" door 1 lid.
Heb toen opmerkingen / bezwaren gemaak over in mijn ogen schimmige constructie , die inmiddels veranderd was.Kennelijk is het te laat.
Ik hoop dat je het verkeerd gehoord heb , vind sneu voor die paar aardige mensen.Verdomd jammer. Emoticon: Yes!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het gaat om een complex met huizen door Nederlanders bewoond. En volgens mij is er maar 1. Geluk om Sid dat u toen niets hebt gekocht.
Het schijnt dat er iets mis is met de vergunningen, maar het kan natuurlijk ook wel weer het oude "melkkoetje" zijn. De paspoorten van de bewoners zijn in beslag genomen (vandaar dat vorige week ook de ambassade erbij werd betrokken) en de bewoners tijdelijk onder dak in hotels, etc.
Hopelijk loopt het voor de bewoners met een sisser (een "schikking" Emoticon: Wink af, maar de schrik zit er uiteraard in.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 20-01-2008 09:01 Yogya-Bali wrote:
Hopelijk loopt het voor de bewoners met een sisser (een "schikking") af, maar de schrik zit er uiteraard in.

Verdomd , het is dezelfde park.Vind echt sneu voor de mensen.
Ik weet dat er problemen waren , in 2005 heeft iemand (lid )het voor mekaar kunnen krijgen om ruzie te maken met de beheerder/ grondeigenaar.
Hij is zo stom geweest om te gaan dreigen (naar de rechter) , terwijl ik de eigenaar v.d grond te vriend zou houden.
De beheerder vroeg(volgens zijn verhaal aan Akang " Sid " ) voor een nieuwe kontrakt . Het is zo weinig dat ik met ogen dicht zou doen.Tenminste zijn versie.
Omdat ik andere project hebt , ben ik verder niet ingegaan op de aanbod van 2000 m grond naast de park en het stukje sawah van 5000 m .
zie het verhaal in :
http://forum.indahnesia.com/to(...)hoek-omong-omong.php

Ik wilde instappen bij Sukamantri als ik SHM rechten krijg .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Geen idee wat er verkeerd is gegaan (heb alleen maar de bel horen luiden) maar het lijkt mij dat dit soort problemen makkelijk op te lossen zijn. Echter, de premans kwamen met groot geschut, vuurwapens, dus linke soep. Zal er wel echt iets goed mis zijn in de verhoudingen met lokale bewoners of machthebbers.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Er kan van alles aan ten grondslag liggen, toen ik afgelopen jaar dat park een bezoekje bracht schrok ik me rot, ik heb in de loop van de tijd wel aardige locaties en villa`s gezien, maar wat ik op het park aantrof sloeg voor mij wel alles, ik heb er watertandend doorheen gelopen, in één woord schitterend en zelfs naar Nederlandse maatstaven decadent.
Niet alleen stonden er villa`s waar we hier in Nederland niet van durven te dromen, maar daarbij ook van eerste kwaliteit, geheel naar de Nederlandse solide en goede bouwvoorschriften, ik wist niet wat ik zag.
Vanuit Sukabumi naar Cisaat, daar duik je de kampung in, een buitengewoon arm gebied en dan kom je het park op, het zou niet ondenkbaar zijn dat de notabelen van Cisaat/Sukabumi stik jaloers zijn en dat dit één van de redenen is dat deze problemen zijn onstaan.

PascalG
User
spacer line

Wat een informatie komt er toch uit zo'n forum, helemaal geweldig!

Beste Malam,
Opa en oma zijn in 1996 nog in Sukabumi geweest maar er zal ongetwijfeld weer veel veranderd zijn sinds die tijd...
We zijn dus op zoek naar een huis of eigenlijk twee op de Vogelweg (Jalan Puyu), maar ik kan zo op internet nog geen plattegrond vinden van Sukabumi.

Verder zoeken we een oude begraafplaats waarvan alleen bekend is dat deze vlakbij de spoorlijn zou moeten zijn, verder hebben we geen adres.

Google Earth heeft tegenwoordig wel gedetailleerde foto's van Sukabumi, dus dat is al erg goed te bekijken alleen dus geen straatnamen. Misschien dat een van jullie een (recente) plattegrond heeft en deze kan uploaden/mailen?

In ieder geval is dankzij jullie nu duidelijk dat Park Sukamantri geen optie meer is. Het wordt dus Taman Sari of Pangrango, van de laatste heb ik echter (nog) geen website kunnen vinden maar het iets koelere klimaat spreekt ons wel aan.
Op de volgende site staan trouwens zo'n beetje alle accomodaties die in het regentschap te vinden zijn:
www.kabupatensukabumi.go.id/in(...)hp?ar_id=285&mn_id=6

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als ik zo kan na gaan is in Indonesië buitengebieden waar velen complexen zijn gebouwd.
In steden gaat het veel meer om vergunningen, die nodig zijn voor verbouwingen.
Vele buiten gebieden zijn de sawa’s omgetoverd tot kleine complexjes waar een denvelopper de grond koopt en dat vol bouwt, met aan een gesloten blokken huizen, met IMB (bouwvergunning)
Daarna het verkoopt aan de liefhebber.
Dan konden ze een soort hypotheek krijgen,van een bank, en als je dan had afbetaald mag je het verbouwen.
Wat in de buiten gebieden veel gebeurd zonder tekening, en zonder vergunningen worden die huisjes omgebouwd tot een mooie paleisje.
En dat is dan illegaal, ja daar kijken ze niet zo nauw.
Vooral chinezen zie je daar ook het gebruik van maken.
.Dat is denk ik zo makkelijk gegaan, dat het nu uit de hand loopt, en men nu pas er achteraan gaat. Emoticon: Shut up! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nogmaals Pascal,
Het is echt niet nodig om van te voren te boeken, ook niet bij Pangrango, er is voor honderd procent gegarandeerd altijd plaats.
Probeer de site is van Selabintana.
Jalan Puyu zal ik nu trachten te informeren, ja begraafplaatsen, dat is een apart verhaal, ongetwijfeld is daar ter plaatse uit te komen.
En als uw Opa en Oma reeds in 1996 terug zijn geweest in Sukabumi dan is het simpel, sinds die tijd is er weinig veranderd Emoticon: Nooo

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Zou het jalan Puyuh zijn ipv Jln Puyu ?
Puyuh is een kwartel

Sukabumi heeft (zoals andere "grote steden"van Indonesia ) ook een eigen site .
http://www.sukabumikota.go.id
Als je verder gaat klikken , kan je ook een peta (map) vinden.
http://sukabumikota.go.id/down(...)oad/petasukabumi.jpg

Terug naar Sukamantri , heb bruine vermoeden wat de oorzaak was.

PascalG
User
spacer line

Hoi Sidia,

Dat moet het idd zijn: jalan Puyuh. Als het eerder de Vogelweg was klinkt kwartel wel logisch.. Emoticon: Yes!
Bedankt voor de link naar de plattegrond!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Om Sid
Terug naar Sukamantri , heb bruine vermoeden wat de oorzaak was.
Brertel-- ha ha vertel .......................
Om Sid nu maak je ons nieuwsgierig Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Worship Emoticon: Shiny

fredhroos
User
spacer line

Lieve mensen, als jullie toch naar de kerkhoven in Sukabumi gaan kunnen jullie dan ook kijken
of jullie mijn oom kunnen vinden.
Hij is de broer van mijn moeder en is in de plopper tijd vermoord. Mijn beide ouders zijn al 40 jaar geleden overleden en ik ben nu de geschiedenis van mijn moeder F C Zeijdel aan het reconstrueren.De oorlogsgravenstichting weten niet waar zijn graf.
Alvast bedankt. Fred H Roos

Slachtofferregister
Achternaam
Zeijdel

Voornaam
George Rudolph
Voorletters
G.R.

Beroep
Commissaris van Politie I

Geboorteplaats Batavia
Geboortedatum
27-05-1910

Overlijdensplaats
Soekaboemi
Overlijdensdatum
16-11-1950

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ha dit is pakkie aan voor Malam die daar zit nu.
hoe bereik je hem ,want hij laat zich al geen maanden, van zich horen.
Helemaal opgegaan in de massa.
Of zit ie met zijn poppy aan het strand ergens??? Emoticon: Nice Emoticon: Yeah right!

theijs
User
spacer line

Hallo allemaal,

Ik duik ook de familiegeschiedenis in, en ben op zoek naar het dorpje Balekambang, ten noorden van Sukabumi. Hier werkte mijn opa bij een meertje met weer een nederzetting, Tjpongpok, aan de rand van een kinaplantage. Vanaf Balekambang ging een kabelbaantje naar de theeplantage Sindangsari. Dit alles ten noord-oosten van Soekaboemi. Iemand enig idee?

Groet, Theijs

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,935,647 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com