indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 22-01-2008 13:22 sidia wrote:

...

Ik zou het op prijs stellen als je vaker reageerde .

Is meestal niet nodig. Heeft geen zin te reageren op iets waar je het mee eens bent. Als ik het niet met je eens ben dan reageer ik doorgaans wel (als ik in de buurt van internet ben).

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 22-01-2008 13:15 Hitami wrote:
Maar dat jij tot de conclusie kwam dat Indonesie niet special is, dat zegt veel over jezelf, hoe je over Indonesia dacht. Zoals Bali, genoemd als goden eiland en de Indonesier vriendelijk is,verwaar je de werkelijkheid en de marketing gedachten.

Uiteraard had Indonesia wel iets speciaals voor mij anders was ik er nooit terechtgekomen. Maar had het Indonesische sfeertje in NL ook al om mij heen. Ook wat relaties met vrouwen betreft. Voor de mensen hoefde ik het niet te doen maar heb toch maar het polderklimaat verruilt voor een tropisch (en in een omgeving die mij reeds enigszins vertrouwd was want anders had ik net zo goed in Maleisie of Thailand kunnen gaan wonen).
Mijn bezwaar is vaak dat onrealistische gedweep met Indonesia (en vooral met Bali). Ik heb (en moet vaak nog) Indonesia mooi verkocht toen ik in het toerisme actief was. Uiteraard.
Maar hier komen mensen op het forum aan wie je geen droom of fantasie meer hoeft te verkopen, dus is een beetje realiteitszin niet weg. Als ik schrijf over hoe de Indonesische vrouw met een bule-man door eigen volk wordt behandeld dan is dat indirect een waarschuwing voor degenen die hier nog aan moeten beginnen en een warming-up voor wat men te incasseren kan krijgen (sorry, ik ga of-topic)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dit forum blijft voor mij een tijdverdrijf waar ik bovendien veel van kan leren, soms ben ik stinkend boos en soms rol ik van mijn stoel van het lachen, ongetwijfeld zullen er mensen zijn die het zelfde hebben als ik, na het lezen van één van mijn postings, ik ben niet feilloos, ik zie soms de dingen geheel anders en bovendien maak ik ook fouten, waar ik achteraf van denk oei oei oei.
Maar hij die zonder zonde is werpe de eerste steen, weer zo iets een moslim die de bijbel citeert.
Buiten mensen die hier puur voor informatie komen bestaat er een bont gezelschap die wat dieper op de materie in gaan.
Dit gezelschap is een afspiegeling van de maatschappij, Nederlanders, expats, Indonesiërs die in Nederland wonen, Nederlanders, man vrouw, jong en oud, helaas hebben de ouwe lullen een beetje de overhand.
In de loop der tijd heb ik veel bijgeleerd, laten we zeggen dat ik wat milder ben geworden, ik lach me soms kriput om Om Sid met zijn roze bril(maar ook die moet er zijn) Om Ziel kan iemand behoorlijk in de nieren zitten, maar is ook de rotste niet om iemand zijn gelijk te geven, Hitami kan soms vreemd uit de hoek komen, Yoke laat lekker de kaas niet van haar brood afvreten, Yogja houd de boel goed wakker met een stukje werkelijkheid, Sapolidi is in zijn reageren heel heftig als onze sociale staat aangevallen wordt en zelfs Brenda als hyper weet nu een beetje hoe het werkt, ook zij hoort in een discussie thuis.
Oyibo is uiterst bedachtzaam en denkt driemaal na voor hij reageert, Jantje mag ik wel, niet om zijn uitspraken maar meer om het feit dat ie toch lekker zegt wat ie kwijt wil en hij is niet rancuneus als je hem er op aanspreekt.
Al met al een bont gezelschap en dan vergeet ik er nog velen te noemen, wat mij de laatste maanden wel is opgevallen dat de aard van de discussies wel hard zijn maar niet niet kwetsend.
Al met al, gaat het dus de goede kant op en blijkt dat een goede discussie mensen nader tot elkaar brengt.
En inderdaad is het maar goed dat onze moderator er strak de hand aan houdt dat en geen topic Katanya toelaat waarin gebruikers lekker hun vuil gaan zitten spuien over de vuile onderbroek van de buurvrouw die regelmatig aan de waslijn hangt Emoticon: Wink
Ik begin met de dag meer plezier te krijgen in dit forum, waar ook als de moderator enkele dagen niets aandraagt en/of geen zin heeft om een topic aan te zwengelen er zo vele gebruikers zijn die wel een leuke discussie op gang kunnen houden, zonder elkaar of anderen naar beneden te halen of naar de strot te vliegen Emoticon: Yes!
Ik moet straks in Indonesië nog effe kijken hoe ik het in het vat ga gieten om lekker mee te blijven doen Emoticon: Nice

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Volop internetcafe's overal; ook in Sukabumi. Misschien niet om de hoek maar dan toch wel ergens in de stad. Of met een laptop zo inloggen op telkom.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja Yogya, ik ben een digibeet, dat met mijn laptop inloggen op telkom lijkt mij de beste optie, de internetcafe's in Sukabumi????
Brrrrrrrr dat is een drama, volgens mij werken die op butaangas Emoticon: Shiny
Ik neem mijn laptop mee en zie ter plaatse wat mogelijk is.
Groet Malam

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Bel 080989999. Gebruik username: telkomnetRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.instan. Pwd: telkom.
En u bent verbonden voor Rp 165 per minuut.

zieleffe
User
spacer line

ja hier heb ik al velen malen in mijn posting geen respons.
Maar als ik weer Albert zijn posting leest, dan ben ik overtuigt van mijn gelijk.
Alleen ik schrijf zo rot, maar heb wel de analyse , op de juiste mannier geanalyseerd. Emoticon: Laugh out loud
u hebt nu voer voor enkelen uren, als je de onder hier geplaatste site hebt doorgespit wil ik dat wel eens verder met u oordelen. Emoticon: Yeah right!
http://www.sociosite.org/jihad_nl.php

Bedankt Trouw voor het verhelderende journalistieke stuk in deze. Een conflict wat voort blijft bestaan, daar zit altijd een derde (belangen) partij achter die dit in stand houdt. Een site met subsidie verliest zijn onafhankelijkheid, subsidie is immers aan regels gebonden, en past geheel in de strategie van het Nederlandse poldermodel om er in ieder geval een hand in te hebben. Het houdt mij in ieder geval scherp om niet te snel te oordelen, daar manipulatie en sturing van nieuws van buitenaf aan de orde van de dag is. Jongeren van verschillende komaf lopen vaak tegen dezelfde problemen aan, belanghebbenden zijn gebaat bij verdeel en heers !
Tientallen en tientallen miljarden zijn inmiddels in de kapotgesubsidieerde multi-culti rioleringen verdwenen maar waarom stelt niemand zich de simpele vraag: waarom ontsporen de Marokkanen en Antillianen en niet (of in veel mindere mate) de Chinezen, Autochtonen, Peruanen, Indonesiers, Indiers, Molukkers, Spanjolen, Turken, Polen of Surinamers et cetera. Waarom willen ondernemers wel een jongen uit Korea aannemen maar niet uit de Rif? En probeer deze vraag eens te beantwoorden zonder de woorden nazi, xenofobie, onderbuikgevoelens, racisme, en discriminatie te gebruiken. Maar daar zijn onze obligate 'deskundigen' kennelijk te dom voor.

Bron http://www.trouw.nl/deverdiepi(...)ll#readers_responses

wat Albert in de topic Wilders brengt zijn landgenoten overal ter wereld in gevaar wat alleen bedoelt was voor de Nederlanders in het buitenland.
Maar thuis hoort hier op de site.
Ik heb niets tegen buitenlanders, dat slappe geOH krijg je iedere keer te horen. Ben je tegen een bepaalde bevolkiingsgroep dan discrimineer je?

De Nederlander ziet mij ook als een buitenlander, ik ben tenslotte getint dankzij mijn ouders.

Maar probeer niet je eigen cultuur, welke niet in Nederland past, aan ons op te dringen.

Ik moet mij ook aanpassen in Indonesie!

Er WAREN in Nederland ministers met spierballen, welke durfden te zeggen wat de Nederlandse bevolking dacht.
Doch de rest van dat Haagsche kliekje vond dat gelijk discriminatie.
En ik heb het dan niet alleen over P.F. voor hem waren er ook al ministers welke hun mond durfden open te doen.

Doch doordat iedere keer de meerheid van dat Haagsche kliekje het nodig vond om de allochtoon dood te knuffelen, hebben ze nu dit soort toestanden op hun geweten.

Ik ben geen politicus, dus vraag mij niet om een oplossing.

Vrijheid in geloof en meningsuiting, zolang je elkander maar respecteerd!

Ook nu met het binnen halen van al die Polen, wat ten koste gaat van de in Nederland wonende werklozen. En geloof mij niet alle werklozen willen NIET werken.
Ook nu hoor je mensen zeggen dat het een stelletje smeer lappen zijn, geen manieren en geen respect voor de vrouwen.
Nog een bevolkinggroep welke zometeen op straat al onze vrouwen voor hoeren gaat uitmaken.
Hoe zit het met die inburgeringscursus?

DANK ZIJ DEN HAAG ZIJN ER MENSEN ZOALS WILDERS
welk topic moeten we nu naar toe gaan ????
er draaien nu twee topic over een en de zelfde persoon????

Yogya-Bali
User
Deze stap zal dit aandachtsgeile mannetje niet nemen. Hij voelt zichzelf veel te belangrijk en onmisbaar voor de Nederlandse politiek.
Er zijn inmiddels wel enige Nederlanders hier die zich wel degelijk zorgen maken om de ev. reacties op ev. acties van dhr. Wilders. En dat is te begrijpen als je met kleine kinderen woont.
Daarnaast blijft het natuurlijk toch wel de schuld van bepaalde groeperingen onder de moslims als het uit de hand loopt. Dat lange tenen en korte lontjes gedoe word je ook moedeloos van. Wanneer beginnen deze eikels nou eens te snappen dat niet de hele wereld zo in elkaar zit als zij willen.

Maar er zijn in de aankomende carnaval nog wel leuke gebeurtenissen, hoe je kan zien hoe er de spot gedraaid word met die Wilders...... Emoticon: Emoticon: Very funny Emoticon: Clown
[

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Om Ziel, het is niet uw taal of grammatica die men niet kan begrijpen, althans ik begrijp u perfect en ik ben ook geen talenwonder, het is meer de gedachtengang van u die ik niet begrijp.
Probeer nu eens uit te leggen wat u met de bovenstaande posting tracht uit te leggen, of misschien iemand anders die het wel begrijpt.
Dat u overtuigt bent van uw gelijk, dat begrijp ik, dat deze overtuiging bij u al zeer snel opborrelt dat weet ik ook, welk gelijk begrijp ik nog steeds niet, maar als u met alle geweld zo graag gelijk wilt hebben, dan treed ik in de voetsporen van mijn oude moeder, die zei altijd, "geef maar een kwartje, dan krijg je gelijk".
Gezien uw soms rotsvaste geloof op vele gebieden gelijk te hebben, zeg ik, "ik hoef dat kwartje niet eens, u krijgt gelijk", want te pas en te onpas verkondigen dat je gelijk hebt is geen discussie maar een vaststelling Emoticon:
En daar heeft Malam geen zin in Emoticon: Nooo

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

On 22-01-2008 13:22 sidia wrote:

...

Waar ik hier openlijk tegenschop is de eenzijdige en het overbelichten van die toestanden met de extra opmerking(en) , hoe dom(etc) de indonesiers zijn .
En dat ze het beter zouden hebben als ze nog onder curatele van de oudere broer (nederland) zitten. En dat zeg ik hier , ga even omdraaien , even bukken .Kan je dan een rot schop onder je kont krijgen.

Dat lucht lekker op he Sid om zo"n schop te kunnen geven.
Maar dat is de grootste stommiteit die indonesia ooit heeft begaan.
Ze hadden helemaal niet onder curatele van nederland hoeven staan.
Indonesia had samen met nederland het land kunnen opbouwen. Dan was indonesia nu het monopolie van zuid-oost azie geweest.
Dit is nu de schuld van de 2 de generatie geweest dat indonesia een 3 de wereld land is geworden en daar heb jij aan meegewerkt. Anders was je nooit in dit kikkerlandje terechtgekomen en lag je lekker in je kursi malas onder die koperen ploert.
Groet. Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Shalom

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 22-01-2008 23:30 Bokito wrote:

...

Maar dat is de grootste stommiteit die indonesia ooit heeft begaan.
Ze hadden helemaal niet onder curatele van nederland hoeven staan.
Indonesia had samen met nederland het land kunnen opbouwen. Dan was indonesia nu het monopolie van zuid-oost azie geweest.
Dit is nu de schuld van de 2 de generatie geweest dat indonesia een 3 de wereld land is geworden en daar heb jij aan meegewerkt. Anders was je nooit in dit kikkerlandje terechtgekomen en lag je lekker in je kursi malas onder die koperen ploert.
Groet. Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Hua hua hua , dat is effe lache.
Juist dat is de beste daad wat de 1 ste generatie indonesiers hebben gedaan.
Ze hebben aangedurf om actief te verzetten in tegen stelling tot hun vorige generatie (hun ouders).Zelfs Sultan H.B IX een goede bekende van Prinzes Juliana doet ook mee aan het verzet , alleen achter de schermen.
De meesten van hun ouders generatie kunnen alleen maar passief verzet plegen . Je denkt toch niet dat Merdeka ook gelijk overvloed moet betekenen.
Alles heeft zijn prijs , en ook de tijd om te kunnen groeien.
Statistisch gezien (cijfers , grote toean) laat het ook zien.
En so what , dat je op dit moment "nog"een 3de wereld land bent , het kan alleen maar beter worden .Weer cijfers volgens CBS 1940/1942 en de cijfers van nu .

Tuurlijk hebben sommige groepen van de 2de generatie (eigenlijk de overgangs generatie tussen de 1ste generatie en de 2de generatie ) die de boel hebben verpest . Dat staat ook beschreven in nederlandse artikelen en boeken .

Ik persoonlijk , en veel van mijn vrienden ,"mijn generatie" zijn ook niet verantwoordelijk , voor zover ik weet zitten mijn vrienden / ex klasgenoten van ook niet in de regering . Daar zijn we ook te jong voor . Tussen de 5-10 jr.
En "wij "zijn ook een beetje getekend uitgekomen na de 1965-1967 periode.
Ik ben naar dit kikkerlandje (jou woorden) gekomen omdat ik mee moest naar Nederland van mijn oude heer , om te voorkomen dat ik ging aanmelden bij de militaire academie , zoals veel van mijn vrienden dat deden.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 22-01-2008 12:58 Yogya-Bali wrote:
Tja, maar uit welke hoek komt Sapolidi? Waarschijnlijk niet uit de hoek van de "kleine zelfstandige" . Zij leven hier al geruime tijd. Als je dan de rancunes weglaat en vnl. kijkt naar de kern van de zaak.....

Ik ben inderdaad geen "kleine zelfstandige" en woon ook niet in Indonesië.
Heb mijn beperkte kennis over het land alleen door het feit dat ik er een paar keer op vakantie ben geweest, lectuur erover gelezen heb en mijn contacten met Indischen en Molukkers hier in Nederland. Dat er daar veel dingen mis zijn heb ik ook aan den lijve ondervonden en sluit ik mijn ogen niet voor.
Maar dat er helemaal niets deugt aan het land en haar inwoners weiger ik gewoon te geloven. Daarvoor heb ik daar teveel goede ervaringen meegemaakt. En waar halen sommige forumleden hier trouwens de wijsheid en kennis vandaan dat ze de gehele bevolking van de archipel kunnen bestempelen als: dom, jaloers, diefachtig, onbetrouwbaar, kinderlijk etc. etc.
Vind het inderdaad typisch YB dat de meeste ongenuanceerde kreten juist afkomstig zijn van "kleine Nederlandse ondernemers". Ben benieuwd hoe ze zouden reageren als ze daar een florerend miljoenen bedrijf hadden.
De racunes voeren inderdaad de boventoon en mogen best geuit worden. Maar ga me alsjeblieft niet wijsmaken dat je precies weet hoe de Indonesiër in elkaar zit. Als Maxima al moeite heeft om de Nederlander op één noemer te krijgen en dan vervolgens de hele natie over haar heen krijgt, zal even een "kleine Nederlandse ondernemer" mij vertellen wat de typische Indonesiër is, zonder ook maar één goede eigenschap te vernoemen.
Is toch te belachelijk voor woorden. Degenen die die onzin willen geloven hebben mijn zegen, alleen is dit niet aan mij besteed. Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
spacer line

Malam
Dat u overtuigt bent van uw gelijk, dat begrijp ik, dat deze overtuiging bij u al zeer snel opborrelt dat weet ik ook, welk gelijk begrijp ik nog steeds niet, maar als u met alle geweld zo graag gelijk wilt hebben, dan treed ik in de voetsporen van mijn oude moeder, die zei altijd, "geef maar een kwartje, dan krijg je gelijk".
Mijn gelijk haal ik uit het geen wat mijn stelling ook is, dat er niet op gereageerd word.
Zoals Yogya ook schreef waar ik het mee eens ben, ga ik niet daarop reageren.
En in mijn postingen dat zijn er zo velen geweest 2391 nu deze erbij één meer.
ik doe elke keer mijn best om tegen gas te geven, maar het helpt er niets aan ze reageren lauw.
Ook als je het met een grapje afdoet, moet ik soms uitleggen, en er bij vermelden dit is een grap hoor!!!!
En toch mijn stellingen weet ik zijn soms te lang.
Het is ook een kwestie van lezen.
Korte verhalen laten zich makkelijker lezen.
Maar wat je het verschil wel ziet het niveau ja daarin kan ik niets aan verhelpen.
Ook op de man spelen doe ik niet graag, maar soms ontkom je er niet aan gezien het fijt dat de uitdaging persoonlijker word. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yeah right! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Hitami
User
spacer line

Bokito,

Je schrijf het maar vele in hun gedachten Emoticon: Stupid

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Bokito, Hitami, maak jezelf nu niet wijs dat deze gedachte nog leeft bij Nederlanders of Indonesiers beneden de leeftijd van 82 jaar. Alles boven 82 jaar deze gedachte misschien nog, maar dat ligt dan misschien aan dementie.

Begin de details te vergeten

zieleffe
User
spacer line

jantje
Laat ik nog maar niet beginnen over dat krakkemikkige onderwijs in Nederland.

sapolido
Volgens een vergelijkend onderzoek gedaan naar het niveau van het onderwijs , uitgevoerd door de rijkelandenorganisatie OESO, komt Nederland tevoorschijn als een van de besten, vooral bij wiskunde maar ook bij natuurwetenschappen en bij lezen en schrijven. In het Westen doet alleen Finland het duidelijk beter.
Nederland behoort tot de onderwijstop van de wereld, zeggen de twee gezaghebbendste internationale onderzoeken PISA en TIMSS. Nederlandse middelbare scholieren staan hoog in de lijsten, vlak achter de Aziatische landen.
Maar dat het altijd nog beter kan, staat buiten kijf. We blijven streven naar perfectie jantje.
Dus die kreet van jouw over dat krakkemikkige onderwijs valt weer duidelijk in de categorie inhoudsloze onzinpraat.
Bekend gegeven is dat jan(tje) en alleman allemaal verstand hebben van onderwijs en voetbal. Enige inhoudelijke kennis of op de hoogte zijn van feiten zijn niet vereist. Je schreeuwt maar wat en de hardste schreeuwer denkt automatisch dat hij gelijk heeft.

Je word er in bevestigd door achterhaalde fijten
Jantje heeft wel gelijk de scholen kunnen niet mee komen.
ze zijn er eindelijk achter dat er ingegrepen moet worden, naar jaren terug, toen men met opzeggen van dictee, en uit het hoofd rekenen,delen, vermenigvuldigen weer terug moet komen.
Men leert tegenwoordig te veel waar zit de sociale dienst dan waar ligt Sappermeer en Hogeveen.
Het is maar een voorbeeld, gisteren hoorde het op TV, te veel kinderen die al in de brugklassen, niet eens mee kunnen komen.
Te veel uitval word nu allemaal toegegeven na jaren lang geknoei… Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Laugh out loud Emoticon:

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 24-01-2008 11:47 zieleffe wrote:

Je word er in bevestigd door achterhaalde fijten
Jantje heeft wel gelijk de scholen kunnen niet mee komen.
ze zijn er eindelijk achter dat er ingegrepen moet worden, naar jaren terug, toen men met opzeggen van dictee, en uit het hoofd rekenen,delen, vermenigvuldigen weer terug moet komen.
Men leert tegenwoordig te veel waar zit de sociale dienst dan waar ligt Sappermeer en Hogeveen.
Het is maar een voorbeeld, gisteren hoorde het op TV, te veel kinderen die al in de brugklassen, niet eens mee kunnen komen.
Te veel uitval word nu allemaal toegegeven na jaren lang geknoei… Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Laugh out loud Emoticon:

Je haalt weer eens dingen door elkaar Zieleffe. Het OESO-onderzoek vergeleek het Nederlandse onderwijs met het onderwijs in andere landen. Hierbij scoorde Nederland hoog.
En wat jij op de tv. hebt gezien is een onderzoek van de Expertgroep Doorlopende Leerlijnen die het onderwijs in Nederland wil verbeteren.
Zoals je weet kun je in een filmpje alles manipuleren. Ze maken opnames op een vmbo en laten kinderen aan het woord die zelfs de tafeltjes niet eens kennen.
Uiteraard gaan ze geen opnames maken op een HAVO of VWO school, want dat komt dan niet overeen met het item.
Het onderwijs uit jouw tijd was inderdaad makkelijker voor de school. Er werd klassikaal lesgegeven en iedereen kreeg dezelfde leerstof. Degenen die het niet snapten (en dat waren er veel) vielen automatisch af, gingen naar de LTS of huishoudschool en belandden in het productieproces. Ouders protesteerden in die tijd nog niet, de school wist het toch beter.
Maar tegenwoordig moet iedereen op een hoger plan getrokken worden, ook al heb je ADHD of PDA NOS, ben je dyslectisch of autistisch. En dan heb je nog het grote aantal kinderen waarvan Nederlands niet de voertaal is. Is dan ook niet zo gek dat er veel uitval is.
Ik vind het dan oh zo makkelijk om te zeggen dat het vroeger allemaal zoveel beter was.
Ik wil niet persoonlijk worden, maar jij hebt meerdere malen toegegeven dat je best moeite hebt met het duidelijk en foutloos opschrijven van jouw mening. Als het onderwijs in jouw tijd zo geweldig was, moet dat dan toch eigenlijk geen enkel probleem zijn.
Dus dat ze tegenwoordig teveel leren waar de sociale dienst zit, vind ik wel zo'n goedkope opmerking. Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
User
spacer line

Sapolidi Foutloos schrijven was wel een probleem, wel vele malen het item van dictee foutloos schrijven vroeger op school.
Maar gewoon een zelf bedachte verhaal, kwam er bij mij altijd de grammatica, die mij in de problemen bracht, onverdeeld tijd en verleden tijd, en werkwoorden het was voor mij een akabra-arabara.
Reken was ik heel goed in. dat kon ik heel snel tot mij nemen..
dat bleek later ook heel erg nodig toen ik solliciteerde als buschauffeur.
Kreeg bij een sollicitatie sommen als opdracht, van hoeveel kost een kaartje naar ... en drie een half persoon dus een kind dat samen moest je zo uit je hoofd opzeggen.
Ja het was vroeger zo dat je een baantje had, toen je in de hoogste klas van de lagere school zat.
En toen werken want we hadden het niet breed.
Nog in de avond, naar de avond ulo gegaan,maar mijn instinkt ging naar avontuur toe, en was met mijn 17 jaar op weg naar Canada als matroos onder de gage bij de Oranje lijn.
Zonder dat mijn baas toenmalig fotochop in de plaats waar ik woonde, er niets van afwist, later vertelde hij mij, dat hij nog probeerde mij terug te vorderen, maar ik was weg met de boot.
Werd toen opgeleid om fotoafdruk te bewerken, en zo met fixeer, en stop baden te werken in een donkere kamer.
daar heb ik met het vak foto bewerking met een kwastje, stippen weg te werken.
Dat het onderwijs niet persoon gericht was toen,maar klassikaal, was normaal, maar het betekende niet dat het toen slecht onderwijs was.
Vergeleken met nu, kan mij alleen beroepen wat de media daar over heeft. Emoticon: Emoticon: Puh! Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up!

Jantje
User
spacer line

Zieleffe schreef:
Reken was ik heel goed in. dat kon ik heel snel tot mij nemen..
dat bleek later ook heel erg nodig toen ik solliciteerde als buschauffeur.

Ja-aah ome Ziel, dat kan nu niet meer. Had je toen ook een calculator bij de hand??
De PABO (even goed spellen) studenten, of kweekschoolstudenten, dat zijn de mensen die de kindertjes van heden gaan klaarstomen voor hun toekomst, hebben buitengewoon slecht gescoord met hoofdrekenen. Zie de Pabotest...
Ze kunnen mij nog meer vertellen. Onderwijs in Nederland sucks! Komt allemaal door de ongebreidelde instroom van allochtonen. Die remmen de vooruitgang in het onderwijs. En dan wijst mijn vinger weer naar links. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat die linkse kliek de mond gesnoerd wordt en dat we in nederland weer terug gaan naar normaal. Tegenwoordig moet elk kind slagen. Zakken is per definitie uitgesloten. Wat een beleid!! En wat een verspilling van belastinggeld.

Hitami
User
spacer line

Jantje, zonnesteek gehad ?????

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 27-01-2008 18:45 Jantje wrote:
Zieleffe schreef:
...

De PABO (even goed spellen) studenten, of kweekschoolstudenten, dat zijn de mensen die de kindertjes van heden gaan klaarstomen voor hun toekomst, hebben buitengewoon slecht gescoord met hoofdrekenen. Zie de Pabotest...
Ze kunnen mij nog meer vertellen.

***Onderwijs in Nederland sucks! Komt allemaal door de ongebreidelde instroom van allochtonen. Die remmen de vooruitgang in het onderwijs.

Ben vaak niet eens met Ome Jan , maar voor deze keer ben ik gedeeltelijk eens.
In het algemeen is het nu slechter gesteld met de Nederlandse onderwijs.
Zag ik aan de aangeboden stof van mijn zoon (Havo) en daarna de HBO (1ste jaars).
*** In veel gevallen kan het samenvoegen van verschillwende groepen kinderen leiden tot nivelering van de kwaliteit .
Of het alleen maar de fout van de " linksen" is zoals Ome jan stelt ben ik natuurlijk niet eens , de regering .politieke partijen en de ouders zijn ook medeverantwoordelijk.
Wij met zijn allen dus.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 27-01-2008 18:45 Jantje wrote:
En dan wijst mijn vinger weer naar links. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat die linkse kliek de mond gesnoerd wordt en dat we in nederland weer terug gaan naar normaal.

Als je een groep de mond wilt snoeren kan dat trouwens alleen maar met fysiek geweld of intimidatie jantje. Het is me wel duidelijk dat het echte gevaar voor de rechtstaat van extreem-rechts komt. . Een echte democraat ben je niet. Emoticon: Laugh out loud
Dit is geen zonnesteek meer Hitami, maar gewoon eng.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Goed, ontopic dan maar weer?

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Jantje,

Laat ik maar eens beginnen met de vaststelling dat de term links in zijn politieke hoedanigheid weinig tot niets te maken heeft met onderwijs. Misschien kan Jantje aangeven over welke linkse minister van onderwijs hij het wil hebben. De huidige minister? Deze heeft een puist werk met hervormingen. Deze minister moet nog afgerekend worden, hij is net begonnen. Want een andere linkse minister van onderwijs zal lastig worden aan te wijzen.. Zelfs onder de paarse kabinetten. Dus de verwijzing naar links kan volgens mij de prullenbak in. In iedergeval op basis van feiten. Maar Jantje zou eens kunnen kijken op bijvoorbeeld wikipedia naar de ministers van onderwijs de afgelopen pakkem beet 20 jaar. En dan even kijken Welke kabinetten er waren en dan de ministers per politieke partij. En politieke kleur.

Tot zover de verwijzing naar links.

Dan de opmerking over de PABO.

Het is juist dat uit recent onderzoek een manco werd vastgesteld in de wijze waarop PABO kandidaten les kregen. Het is mij wat makkelijk om de kandidaten alleen de schuld te geven van hun falen. Elke student, ongeacht zijn opleiding krijgt lesstof to zich. Op basis van deze lesstof volgt een examen. Een kandidaat slaagt al dan niet op basis van lesstof en examinering resultaat. Nu het meest interessante in deze discussie is de vaststelling dat les en examenstof, zowel praktijk als theorie in een protocol wordt vastgelegd. Een protocol en zijn inhoud komt niet uit de lucht vallen en is geen natte vingerwerk. Een commissie die aangesteld is om lesstof te ontwikkelen in zowel theorie als praktijk. Bestaande protocollen zijn voortdurend aan verandering onderhevig. Een commissie bestaat doorgaans uit mensen die ter zake kundig zijn en afkomstig zijn uit diverse stromingen in de samenleving, uit zowel onderwijs als uit het reguliere bedrijfsleven, om op deze wijze op behoeften uit de markt in te spelen.
Protocollen liggen vast bij het Ministerie van Onderwijs. Wijzigingen in protocol moeten getoetst worden. Dat kan een commissie niet. Zij doet slechts voorstellen op basis van de veranderende samenleving en de veranderingen en behoeftes voortkomend uit praktijk en wetenschap. Dit als het gaat om wijziging van een protocol.

De kandidaat PABO, of enige andere kandidaat in het Nederlandse onderwijs slaagt of zakt op basis van lesstof en examinatie en bij behorende te halen punten. Mocht het punten aantal te laag zijn, zal men niet kunnen slagen. Ofwel, er is weldegelijk een drempel. Die drempel is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de kandidaat die slaagt. Die drempel is kritisch. En kwaliteitsbepalend. Mocht de kwaliteit te laag zijn, werkt het zelfregulerend. Een onderwijsinstituut zal veel waarde hechten aan de kwaliteit van zijn kandidaten die de arbeidsmarkt opgaan. Nog los van de maatregelen die een instituut kan verwachten van de overheid als blijk is gegeven van een te laag niveau.

De verwijzing naar Allochtonen en eventueel PABO mocht Jantje dit bedoelen?
Ik stel vast dat de groep allochtonen die deelneemt aan een PABO opleiding heden rond de 10 tot 12 procent ligt van het totale aantal kandidaten. Zal nauwelijks van invloed zijn op de kwaliteit van de opleiding.

Allochtonen in het onderwijs.
Uw stelling dat Allochtonen de vooruitgang in het onderwijs remmen is klinkklare onzin.
In de commissies die invulling en inhoud geven aan lesstof en examinering zijn praktisch tot geen allochtonen te vinden. En hebben derhalve al geen enkele invloed op de kwaliteit daarvan. Ik zie ook met belangstelling de feiten die U heeft. Wellicht dat ik iets over het hoofd heb gezien.

It's only kinky the first time.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Sorry Jeroen,

Maar jouw posting kwam tentijdde van mijn posting hierboven.

Excuus.

It's only kinky the first time.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Jeps, dat had ik gezien. Dan gaan we bij deze wel ontopic. Het overige kan in een ander of nieuw topic dus.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

94,716,369 topic views - 242,044 posts - 13,758 topics - 35,455 members - last post @ 20-10-2021 20:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

154,442,885 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com