indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Student
User
spacer line

Hallo!!

Ik ben een Pabo-studente die momenteel voor een half jaar in Indonesie studeerd. Zijn er nog andere studenten die in Yogyakarta zitten? Zou graag wat mensen willen ontmoeten nu ik hier zit!

Mailen kan altijd! x_lise_xRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Er zitten enkele honderden Nederlanders in Yogyakarta en omstreken, echter zijn de meesten geen studenten. Zo ook ik niet, maar ik zit wel in de buurt van wat universiteiten en heb ook de leeftijd nog wel een beetje Emoticon: Wink

Student
User
spacer line

Honderden? Waar zitten die dan verborgen? Emoticon: Puh!
Wat doen al die nederlanders hier dan als ze niet studeren? Werken? Is er ergens iets leuks om heen te gaan in de avond? Hoe zit het met de brommertjes. Ik wil er graag een kopen, maar heb vandaag gehoord dat als je een ongeluk krijgt dat je dan echt de poppetjes aan het dansen hebt, omdat ze hier geen verzekering kennen en je dus gewoon geld vragen en aangezien je dan blank bent, betaal je 10x zoveel. Tips hiervoor?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Klopt als een bus wat betreft de brommers.
Waarschijnlijk woon je in het noorden van de stad dat je geen andere Nederlanders ontmoet. Ga eens naar Prawirotaman (zuiden) en kijk eens in resto's daar. Een deel wordt nog Nederlanders gerund ook.
Maar ook in het noorden zijn er; alleen ze vallen niet op en hebben zich vaak tussen de bevolking geplaatst.

Student
User
spacer line

Ik heb vandaag een brommer gehuurd voor een aantal dagen, eerst even testen. Ik zorg gewoon dat er niets gebeurt, moet lukken toch...

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat dacht ik ook. Resultaat: schade Rp. 50 miljoen.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik zorg gewoon dat er niets gebeurt, moet lukken toch...
Dacht ik 16 jaar geleden ook, nu loop ik weer op krukken.
Geld is niet het belangrijkste wat je kan verliezen.
Succes!!!
Jan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Gelijk heb je Jan; ik ben nog herstellende en nog redelijk gunstig van af gekomen.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Stel is voor de verkeerde afslag of richting nemen .Ze rijden daar links .
Knal je tegen een andong , paard geschrokken , ging in galop , bots tegen een Lexus of Mercedes , auto total loss . Die weer tegen een andere auto knalde , die weer een net afgestudeerde dokter uit de sokken rijdt.
Kerverse dokter invallide.Familie gedupeerd ..

Een beetje overdrijven , maar het kan gebeuren als je echt pech hebt.

PS : heb je wel motor rijbewijs en zo ya heb je ook werelddekking ?
Anders wordt het gevangenis in Yogya ipv studeren in Yogya. Emoticon: Nooo

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Daar kunnen ze in Yogya inderdaad zeer moeilijk mee zijn. Er zijn voortdurend "razzia's" en als je dan geen geldig rijbewijs hebt.... Tja, poppen aan het dansen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Yogya, ik had jou een email gestuurd.

Student
User
spacer line

Komen er allemaal griezel verhalen hier te staan of ook nog een beetje positieve dingen? Ik heb nu een week mijn brommer en het gaat prima! En dat links rijden en dan rechts op de baan komen, sorry maar dat gaat mij niet gebeuren! En ja pech kan je altijd hebben, maar hier staan nu echt de ergste horror verhalen. Ik heb een Nederlands rijbewijs, ze zeiden bij de verhuur dat dat geen probleem zou zijn, ook niet als de politie je zou aanhouden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Student,

Dit zijn geen griezelverhalen hoor.. Griezelverhalen zijn meer in de trant van:

Aanrijding krijgen, zwaargewond een half uur niet geholpen worden, naar een slecht ziekenhuis gebracht worden, dan overgeplaatst worden en gelukkig uiteindelijk herstellen.

Ik heb in totaal a iets van 25.000 kilometer in Indonesie gereden. 2x in de berm geraakt door voorbijkomend groot vervoed (bus bijvoorkeur Emoticon: So funny ), gelukkig zag ik het al aankomen en kon ik hard remmen, bespaarde me wellicht een open hersenpan of een verlamd lichaam.

Een Nederlands rijbewijs is niet voldoende officieel. De verhuurder zal dat niet zeggen, want als jij gaat twijfelen verdient deze niets. Ze vragen in Jogja bij razzia's eigenlijk altijd om een internationaal rijbewijs. Rijd je in de fuik kun je er niet meer uit, en betaal je gewoon 20.000 tot 40.000 Rupiah 'omdat je die vergeten bent'. Ook goed en je kunt vrijwel meteen verder.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 29-01-2008 12:16 Yerun wrote:
Ze vragen in Jogja bij razzias eigenlijk altijd om een internationaal rijbewijs. Rijd je in de fuik kun je er niet meer uit, en betaal je gewoon 20.000 tot 40.000 Rupiah omdat je die vergeten bent. Ook goed en je kunt vrijwel meteen verder.

Ooooooch , je gaat student toch geen slechte dingen aanleren ???. Emoticon: Wink

Moet toch lachen , ik heb Nederlandse rijbewijs , dus geldt ook in andere landen

Even ter leering ende vermaeck (geen Horror maar meer een O.H verhaal)

1. Bij het niet kunnen tonen van een SIM (Rijbewijs)
kan men maximaal 2000.000 rupiah of maximaal 2 maanden gevangenis krijgen.
(pasal 59 ayat 1 jo pasa 18 ayat 1 UU no 14 thn 1992)
2. Niet in bezit zijn van een SIM
Een boete van maximaal Rp 6000.000 rupiah, of maximaal gevangenis van 6 maanden.
(Pasal 61 ayat 1 jo pasal 23 ayat 1 hrf d UU no 14 thn 1992) .

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 29-01-2008 12:57 sidia wrote:

...

Ooooooch , je gaat student toch geen slechte dingen aanleren ???. Emoticon: Wink

Moet toch lachen , ik heb Nederlandse rijbewijs , dus geldt ook in andere landen

Even ter leering ende vermaeck (geen Horror maar meer een O.H verhaal)

1. Bij het niet kunnen tonen van een SIM (Rijbewijs)
kan men maximaal 2000.000 rupiah of maximaal 2 maanden gevangenis krijgen.
(pasal 59 ayat 1 jo pasa 18 ayat 1 UU no 14 thn 1992)
2. Niet in bezit zijn van een SIM
Een boete van maximaal Rp 6000.000 rupiah, of maximaal gevangenis van 6 maanden.
(Pasal 61 ayat 1 jo pasal 23 ayat 1 hrf d UU no 14 thn 1992) .

2 maanden gevangenisstraf voor het niet tonen van het rijbewijs... Emoticon: Nooo Vanwege dit soort belachelijk hoge straffen die Geert W. hier nog niet zou bedenken viert de corruptie nog steeds hoogtij.

Stel je voor dat je in Amsterdam op de fiets door rood licht rijdt en dan 30 dagen de bajes in moet. Emoticon: Party!

Ik pleit voor hervorming van dit soort wetten!

Gracias. Sama sama

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 29-01-2008 18:43 kiwimave wrote:

...

2 maanden gevangenisstraf voor het niet tonen van het rijbewijs... Emoticon: Nooo Vanwege dit soort belachelijk hoge straffen die Geert W. hier nog niet zou bedenken viert de corruptie nog steeds hoogtij.
Ik pleit voor hervorming van dit soort wetten!

Hoezo pleiten ?
Ik ben voorstander van handhaven .
Trouwens elke land heeft zijn eigen wetten.

En de corruptie is daar niet groter geworden omdat de straffen hoog zijn , nee menir Emoticon: Wink .
Het komt omdat het mee gaat met de vraag en aanbod . Zelfs buitenlanders profiteren ervan .
Je zou ook kunnen zeggen dat de polizei daar vriendelijk(er) zijn Emoticon: Nice . Echt flexibel. Voor nog niet eens 2 tot 3 euri kon zelfs een buitenlandse toerist ook meegenieten van de "flexibiliteit "van sommige corrupte ambtenaren.
Trouwens in de verkeersregel staat ook het woord maximaal .
In de wet is er ook verschil gemaakt tussen overtreding en misdrijf.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 29-01-2008 11:55 Student wrote:
Komen er allemaal griezel verhalen hier te staan of ook nog een beetje positieve dingen? Ik heb nu een week mijn brommer en het gaat prima! En dat links rijden en dan rechts op de baan komen, sorry maar dat gaat mij niet gebeuren! En ja pech kan je altijd hebben, maar hier staan nu echt de ergste horror verhalen. Ik heb een Nederlands rijbewijs, ze zeiden bij de verhuur dat dat geen probleem zou zijn, ook niet als de politie je zou aanhouden.

Waarom risico nemen als het niet nodig is, voor een paar centen laat je bij de ANWB een internationaal rijbewijs maken.
Standaard, je rijbewijs met internationaal en motorpapieren bij je dragen.
Liefst niet in je dompet, als je namelijk controle krijg en je moet je paieren uit je dompet halen staan de heren als havikken te kijken of er poen in zit en dat kan ze snel op de verkeerde gedachten brengen.
Rij net zoals in Nederland wordt geleerd met de motor rechts van het midden van de weg, zeker in IndonesiŽ.
Door de vele auto's in slechte staat van onderhoud ligt op de midden van de weg vaak een flinterdun oliespoor, wat bij nat weer levens gevaarlijk is.
Wil een achterop komende auto je passeren dan merk je dat snel genoeg en zolang jij niet opzij gaat kan ie er toch niet langs, als je de auto laat passeren zorg dan dat je voldoende ruimte hebt om naar de kant van de weg uit te wijken.

mashil
User
User icon of mashil
spacer line

Beste student,

Toen ik iets meer dan een jaar in Yogya was voor studie heb ik veel rond gereden op de motor en heb ook heel veel rijbewijs controles meegemaakt.
Ik heb alleen een auto rijbewijs. Maar het belangrijkste is dat je de papieren van de motor kan laten zien.
Ik zou bij zo'n controle niet bahasa spreken maar engels of nederlands, dan heb je de grootste kans dat je zo weer verder kunt.

Verder, rij inderdaad voorzichtig want mocht je betrokken raken bij iets dan ben jij inderdaad de schuldige zoals anderen en jij zelf al noemen.
Veel plezier in Yogya verder.

- Let us live simply so that others may simply live -

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 29-01-2008 11:55 Student wrote:
Komen er allemaal griezel verhalen hier te staan of ook nog een beetje positieve dingen?

Dit begrijp ik niet.
Je vraagt advies / mening , je werd op je wensen bediend en dan is het ook niet " goed" .

Ik vind het ook vreemd dat je iets zegt over het bezit van een nederlandse rijbewijs , even 2 vragen :
1.is het een motorrijbewijs of een auto rijbewijs ?
Een brommer rijbewijs is ook anders dan een motorrijbewijs.
2 Zelfs al zou je een motor rijbewijs hebben ben je ook al fout,
Want het is een Nederlandse.(geen internationale zoals Malam het aangegeven heeft).
En als je daarnaast ook een corrupte agent omkoopt , is het dubbel fout.
Van verkeersovertreding ga je ook een misdrijf plegen.

Mijn gratis advies is , ga gewoon fietsen .
In Yogya kan je ook fietsen .
Oya , dat ze daar geen verzekering kennen behoort tot de indianenverhalen.
Dat je moet dokken (10x of zoiets ) is ook aan je zelf te wijten.
Zeker als je onrechtmatig op een motor rijdt en een flinke klapper maakt.
(de worst kees scenario). Emoticon: Wink

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja eerlijk gezegd ik ben zelf een natuurtalent, (40 jaar ervaring op de weg) wie zegt dat van zich zelf niet.
Je hebt filing of niet.....
Maar in die chaos in IndonesiŽ, zou ik mijn leven niet willen riskeren

http://i212.photobucket.com/al(...)umb_motobikes_04.jpg
http://i212.photobucket.com/al(...)umb_motobikes_05.jpg
http://i212.photobucket.com/al(...)umb_motobikes_03.jpg
http://i212.photobucket.com/al(...)ieleffe/24hatine.jpg

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Student
User
spacer line

On 31-01-2008 13:37 sidia wrote:

...

Dit begrijp ik niet.
Je vraagt advies / mening , je werd op je wensen bediend en dan is het ook niet " goed" .

Ik vind het ook vreemd dat je iets zegt over het bezit van een nederlandse rijbewijs , even 2 vragen :
1.is het een motorrijbewijs of een auto rijbewijs ?
Een brommer rijbewijs is ook anders dan een motorrijbewijs.
2 Zelfs al zou je een motor rijbewijs hebben ben je ook al fout,
Want het is een Nederlandse.(geen internationale zoals Malam het aangegeven heeft).
En als je daarnaast ook een corrupte agent omkoopt , is het dubbel fout.
Van verkeersovertreding ga je ook een misdrijf plegen.

Mijn gratis advies is , ga gewoon fietsen .
In Yogya kan je ook fietsen .
Oya , dat ze daar geen verzekering kennen behoort tot de indianenverhalen.
Dat je moet dokken (10x of zoiets ) is ook aan je zelf te wijten.
Zeker als je onrechtmatig op een motor rijdt en een flinke klapper maakt.
(de worst kees scenario). Emoticon: Wink

ik zeg niet dat ik het niet 'fijn' vind om de eerlijke reacties en meningen te lezen, maar ik geloof niet dat iedereen slechte ervaringen heeft met het verkeer in Indonesie, dat iedereen een ongeluk krijgt in Indonesie! Daarom schrijf ik of er ook nog positieve verhalen zijn over het verkeer.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Er zijn zeer zeker ook positieve ervaringen, een er van is zo vrij zijn als een vogel, niet bij een mafkees in de auto hoeven te stappen.
Zeker niet te vergeten het is erg goedkoop, met mijn scooter van het merk Kymco rijd ik 40 km op 1 liter benzine en die benzine is ook nog eens voordelig voor een Bule, ik rijdt met die scooter precies zoals ik in Nederland in de zomertijd met een scooter reed, dus niet sneller dan 50km/uur.
Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,382 posts - 13,692 topics - 25,236 members - last post @ 21-10-2019 15:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,676,059 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com