indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Niek B.
User
spacer line

Dit bericht heb ik net ontvangen van de Garuda mail service.

Niek

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Kun je even de bron ook plaatsen? Of de hele tekst?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

van de Garuda website:

GARUDA INDONESIA AMSTERDAM VANAF 01 NOVEMBER NIET LANGER OPERATIONEEL

Helaas moeten wij u informeren dat ons management bekend heeft gemaakt dat de vlucht Amsterdam-Jakarta v.v. vanaf 01 november 2004 tot nader order niet langer operationeel zal zijn.
Reeds vanaf september zal de frequentie stapsgewijs verminderd worden met de volgende details:

Vlucht Amsterdam - Jakarta GA975
Vlucht Jakarta - Amsterdam GA974

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

tja, ik heb dus een ticket voor 11 december.. niet dus.. Emoticon: Ik ga maar eens bellen.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Luchtvaartmaatschappij Garuda verlaat Nederland

Uitgegeven: 30 juli 2004 19:56

SCHIPHOL - De luchtvaartmaatschappij Garuda Indonesia vertrekt uit Nederland. De Indonesische vervoerder stopt vanaf november met vliegen op luchthaven Schiphol. De route Amsterdam-Jakarta is verliesgevend, meldde Garuda vrijdag. De maatschappij vliegt nu nog vier keer per week van en naar Amsterdam.

Tussen 4000 en 5000 mensen hebben een ticket gereserveerd voor de maanden november en december. Garuda probeert hen met een andere maatschappij naar IndonesiŰ te laten vliegen.

De directie van Garuda heeft alle routes onder de loep genomen. De verliesgevende trajecten zijn geschrapt. Het gaat dan bijvoorbeeld ook om de route tussen Jakarta en Shanghai en die tussen Denpasar via Taipei naar Seoul.

T. Ali, de directeur die verantwoordelijk is voor de ticketverkoop in de Benelux, reageerde teleurgesteld op het besluit van de top. "We waren marktleider in Nederland op vluchten naar IndonesiŰ. We hebben meer dan 35 jaar tussen Amsterdam en IndonesiŰ gevlogen." Het kantoor van Garuda in Amsterdam gaat naar alle waarschijnlijkheid dicht. Daar werken zeventien mensen.

schaijk38
User
spacer line

Dit is dus heel vervelend. Aangezien wij op 18 september terug vliegen vanuit Semarang-Yakarta-Amsterdam. Hopen wij wel dat dit nog kan met Garuda. Morgen maar eens bellen met het reisburo. Emoticon: Bye bye

suwouw
User
spacer line

Heb je al gebeld met Garuda Jeroen?? Ik heb net donderdag m'n tickets voor eind okt terug nov gehaald en betaald, ik hoop wel dat ze met een goed alternatief komen!!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Je zult zelf actie moeten ondernemen door Garuda of je reisburo te bellen. Dan is er hopelijk nog een plekje vrij met een andere maatschappij.

Ik heb nu een reservering naar Jakarta i.p.v. Jogjakarta, die duurder is (200 euro meer Emoticon: Eerie ) en met Singapore Airlines. Het vertrek is dan wel 11 december, een drukke tijd.

suwouw
User
spacer line

die zijn helaas het weekend dicht...vreemd dat je moet bijbetalen, het is toch hun schuld dat je de originel route niet aan kan houden?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ik betaal mijn tickets pas vlak voor vertrek, en niet als ik ze boek. Ik heb dan dus ook geen poot om op te staan als ze de vlucht schrappen. De melden dit, verwijderen de boekingen en dat is het dan ook. De rest is mijn probleem.

Als je al een ticket betaald hebt ligt het iets anders, want dan moet Garuda zoeken. Feitelijk komt het erop neer dat het reisburo voor je zoekt.

Ik weet alleen niet hoe het gaat als het ticket duurder is. Ik hoop voor je dat Garuda dit betaald natuurlijk.

suwouw
User
spacer line

nog sterker, ik heb maandag rechtstreeks bij Garuda geboekt en ik moest uiterlijk donderdag betalen omdat het een speciale aanbieding was (en heb dit dus ook donderdagmiddag trouw gedaan niet wetende dat..)Ik ga ervan uit dat ze met een goede oplossing zullen komen!

mashil
User
User icon of mashil
spacer line

Als je het ticket nog niet betaald hebt, dan heb je pech. Zo is het tenminste voor mijn moeder die mij in de maand december in Yogya wilde gaan opzoeken. Garuda vliegt per november niet meer op Europa. Dit betekent gewoon dat als je een ticket had gereserveerd je dat nu weer opnieuw moet doen met een andere maatschappij, aldus het reisbureau.
Veel succes!

Hilmar.

- Let us live simply so that others may simply live -

spacer line  

Dit is natuurlijk een regelrechte ramp voor mensen die graag binnen Indonesie willen reizen en in korte tijd veel willen zien, bij Garuda kon je van te voren al binnenlandse vluchten boeken en dan alvast een programma samenstellen.
De vluchten zijn in Indonesie door hevige concurentie wel veel voordeliger maar iemand die maar een maandje vakantie heeft schiet daar niet veel mee op.
Zou deze maatregel niets te maken hebben met het feit dat Nederland in Europa een van de koplopers is met benzineprijzen die heus ook wel invloed hebben op de kerosineprijs.
Als dat inderdaad zo is gaat onze dank dan op de eerste plaats uit naar de regering van ons kikkerlandje, die het voor de mensen dus nu alleen maar moeilijker maakt om een heerlijke betaalbare vakantie te genieten in een schitterend mooi land als Indonesie.
De mensen in Bali en natuurlijk de rest van Indonesie zullen met deze maatregel niet erg blij zijn, de toeristen beginnen nu net weer de weg terug te vinden.
Promotie Bali

spacer line  

Hoi,
Wij zijn voor het eerst hier op dit forum. Hoorden ook gisteren dat wij op een andere manier terug zouden komen. Eerst werd ons spontaal een ticket met KLM aangeboden. Hadden we geen zin in, dus nu vliegen we een paar dagen later met een andere Garuda vlucht. Verder hebben we nog geen info over onze boeking van februari 2005.

Bali vrienden

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

weet iemand hoe t zit met Londen en Frankfurt? Garuda vliegt ook nog op deze steden? heb zelf ticket voor 3 mndn, vanaf 20nov..
maar zal, zoals velen anderen as ma. garuda maar gaan bellen.
27 nov groot concert van KrisDayanti in jkt dus uh...
sayang

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 31-07-2004 13:30 Bali vrienden wrote:
Hoi,
Wij zijn voor het eerst hier op dit forum. Hoorden ook gisteren dat wij op een andere manier terug zouden komen. Eerst werd ons spontaal een ticket met KLM aangeboden. Hadden we geen zin in, dus nu vliegen we een paar dagen later met een andere Garuda vlucht. Verder hebben we nog geen info over onze boeking van februari 2005.

Bali vrienden

Alle Garuda tickets uitgegeven voor data dat niet meer gevlogen gaat worden, moeten voor 27 november (als daarna geboekt, zoals ik) aangepast zijn, want op die dag worden ze uit de administratie gegooid. Regel dit zelf het liefste, dan heb je ook nog een keuze. Normaal zal het reisburo je wel helpen.

Yerun

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 31-07-2004 10:44 promotie_bali wrote:

Zou deze maatregel niets te maken hebben met het feit dat Nederland in Europa een van de koplopers is met benzineprijzen die heus ook wel invloed hebben op de kerosineprijs.
Als dat inderdaad zo is gaat onze dank dan op de eerste plaats uit naar de regering van ons kikkerlandje, ...

Nee, ik denk niet dat hier sprake van is. Kerosine heeft meer gematigde prijzen en uit verhalen van recente vliegers van en naar Indonesia bleek dat de vliegtuigen gewoon half leeg waren. Daar kun je dus geen winst op maken helaas.

spacer line  

Sayang,
Garuda vliegt al langere tijd niet meer op Londen en/of Frankfurt!

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

On 31-07-2004 21:56 Jeroen wrote:
[...]

Nee, ik denk niet dat hier sprake van is. Kerosine heeft meer gematigde prijzen en uit verhalen van recente vliegers van en naar Indonesia bleek dat de vliegtuigen gewoon half leeg waren. Daar kun je dus geen winst op maken helaas.

Die vliegtuigen zijn natuurlijk half leeg, vanwege die malle visumregels! Hoe zit het eigenlijk met andere maatschappijen die al dan niet direct vanuit Europa op Jakarta vliegen (KLM, Air France, Lufthansa, Singapore Airlines, Malaysian airlines). Hebben die dezelfde problemen? Heb zelf nooit met Garuda naar Nederland gevlogen, maar na de SARS problemen waren de vliegtuigen van de andere maatschappijen meestal goed gevuld.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ze zullen nu wel vol zitten, aangezien de mensen om moeten boeken Emoticon: Smile Of reeds hebben omgeboekt zoals ik. Er zullen vast een groot aantal mensen zijn die het niet uitmaakt waar ze heen gaan voor 700 euro, dus vliegen ze nu lekker naar Thailand, Malaysia ect.ect. Tja..

spacer line  

Ben dus niet zo blij met het stoppen van de vluchten van Garuda op Amsterdam. Waren juist van plan deze winter met die maatschappij naar Bali te vliegen. Zoeken naar een andere maatschappij.

Karel.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 01-08-2004 10:42 K.A. van der Veen wrote:
Ben dus niet zo blij met het stoppen van de vluchten van Garuda op Amsterdam. Waren juist van plan deze winter met die maatschappij naar Bali te vliegen. Zoeken naar een andere maatschappij.

Karel.

Nu nog een ticket zoeken is vrij aan de late kant (als je alleen een ticket wilde hebben, in tegenstelling tot een ticket-hotel vakantie uit een brochure). Het boeken van deze tickets begint al in Maart en goedkope tarieven zitten vol in April. Nu zijn er alleen nog duurdere tarieven, daar doet Garuda niets meer aan af eigenlijk.

spacer line  

De website van Garuda Indonesia (de algemene) meldt dat van 31 december 2004 - 31 januari 2005 ßlle vliegtuigen van Garuda aan de grond blijven... Ik heb de indruk dat het schrappen van de Europese vluchten een voorbode is van erger, namelijk het failliet van Garuda.
De rekening mag men voor een belangrijk deel leggen bij mr Mahendra, de "Holland-hater", die grotendeels verantwoordelijk is voor de dwaze, immers in eigen vlees snijdende, visumbepalingen.

Ik heb meelij met de vrienden op de Bali en Java die nu nˇg minder gasten, en dus inkomen, zullen krijgen. Kasihan ya!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 01-08-2004 11:51 Kristiyanto wrote:
De website van Garuda Indonesia (de algemene) meldt dat van 31 december 2004 - 31 januari 2005 ßlle vliegtuigen van Garuda aan de grond blijven...

heb je hier een linkje naar toe? De algemene website zegt me niet veel helaas.

Yerun

gerald
User
spacer line

DAN GAAN WE TOCH MET DE SINGAPORE AIR LINES OF MALAYSIAN AIRWAYS---MISSCHIEN IETS DUURDER MAAR ECHT PRIMA HOOR ,DUS NO PROBLEM Emoticon: Worship

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,159,881 topic views - 234,316 posts - 13,692 topics - 25,213 members - last post @ 19-10-2019 08:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,610,797 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com