indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

esthero
User
spacer line

Is het handig om in indonesie een simkaart te kopen of gewoon je nederlandse abonnement? en zijn er in yogajakarta telefoonwinkels bv vodafone waar je een simkaart kan kopen.
vorig jaar ben ik in australie geweest en heb ik daar ook een australisch nummer gekocht maar ik weet niet hoe het in indonesie werkt daar ben ik nog nooit geweest. Ik ga overigens w.s voor 4 weken heen maar heb niet zoveel zin om een torenhoge rekening te krijgen als ik thuis kom.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hier in Indonesie kun je voor een euro of minder een nummer kopen. Registratie gaat per SMS en als je wil dat ze je helpen, gewoon eventjes vragen.

In vrijwel iedere straat zit tegenwoordig een winkeltje waar je nieuwe nummers en opwaarderingen kunt kopen. Opwaarderen gaat vaak per SMS tegenwoordig, wacht tot je een SMS-je krijgt en controleer daarna eventjes of je daadwerkelijk bent voorzien voordat je bij het winkeltje weggaat.

Een Nederlands nummer hier gebruiken kost klauwen vol geld; een Indonesisch nummer is goedkoop en je kunt uren bellen en of erg veel SMS-en voor 10 euro.

Ho Lee Fuk

teripang
User
User icon of teripang
spacer line

Via tele2 hoeft je geen ander simcard om te ruilen tegen een indonesische
je zet gewoon een 1 voor je pincodenummer en kan meteen bellen als je in indonesie bent,
dus gewoon met je eigen tele 2 simcard, de kosten gaat via de indonesische telefoonnetwerk
tele2 heeft dit samen met indonesische telcom geregeld
sms kan nog niet, maar dit jaar zou het kunnen voor de zomervakantie nog , ze zijn nog in onderhandeling

nlpeter
User
User icon of nlpeter
spacer line

Ik heb eind 2007 in Indonesie meteen na aankomst een simpati (telkomsel) prepaid kaart gekocht. Zijn overal te koop. Makkelijk en goedkoop. Geen zorgen over onverwachte kosten. Even m'n nummer naar NL geSMS't zodat ik bereikbaar was. Kon ook op mijn mobiel internetten en emailen via GPRS, mocht je dat handig vinden. Zie verder verhaal van Yerun. Er is hier op het forum nog ergens een topic over bellen. Heb ik dankbaar gebruik van gemaakt voordat ik vertrok.

Dutch guy singing Indonesian songs at http://nlpeter.nl.

tonlui
User
spacer line

Als ik het goed begrijp kan ik als abonné van Tele2 bellen tegen indonesische binnenlandse tarieven, ook als ik met mijn GSM in Indonesie naar een binnenlands indonesisch nummer bel.

Stoneriver
User
spacer line

Goede Tips, gaan we zeker gebruik van maken! dank!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 12-01-2008 09:58 tonlui wrote:
Als ik het goed begrijp kan ik als abonné van Tele2 bellen tegen indonesische binnenlandse tarieven, ook als ik met mijn GSM in Indonesie naar een binnenlands indonesisch nummer bel.

Tele2? Volgens de website het volgende; geen wonder dat ze de goedkoopste zijn, het werkt niet eens Emoticon: Puh!

”Het is tijdelijk niet mogelijk om te bellen in Indonesië en om te SMS-en naar Indonesië“

http://www.tele2.nl/webwinkel/(...)l/tarieven/world.xml

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Tarif Telefon Bakal Turun
Selasa, 05 Februari 2008
JAKARTA, (PR).-
Pemerintah menurunkan biaya interkoneksi antaroperator telekomunikasi berkisar 20-40 persen. Hal itu diharapkan akan mendorong penurunan tarif ritel telekomunikasi seperti telefon tetap dan seluler. Batas waktu implementasi keputusan tersebut paling lambat 1 April mendatang.

Als ik het goed heb zal het tarief in indonesie ook gaan zakken. Emoticon: Party! Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zieleffe, in het afgelopen half jaar zijn de tarieven voor mobiel bellen (sms-en minder) met zo'n 90% gedaald (GSM, CDMA iets minder hard), dus veel lager zal niet kunnen.. De enige uitzondering is Telkom, Telkomsel, Simpati. Dat is echter allemaal hetzelfde verhaaltje; staatsbedrijf. Ze zijn gewoon te langzaam.

Dit staat dus los van een groep deskundigen die wat regels gaat maken, denk niet dat er nog veel doorberekend zal worden aan de klant, want we zitten hier midden in een prijzenoorlog. Emoticon: Party!

Ho Lee Fuk

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Het tarief mag wel zakken maar als je van het huidige tarief van ongeveer IDR12.000/minuut met de normale telefoon 40% aftrekt is het nog erg duur.
Gelukkig zijn er alternatieven als SKYPE en Voipbuster.

Vorige week heb ik bij Telkomsel een nieuw nummer aangeschaft om mobiel te kunnen internetten met Telkomflash, het nummer werd niet zondermeer gegeven, eerst werden mijn gegevens gecontroleerd en na 3 dagen kreeg ik bericht dat het OK was.

Simpati is een van de weinige providers waar je zonder problemen SMS mee kan versturen naar Nederland.

Met Starone, FRENN, Esia en TelkomFlexi schijnt het niet te kunnen.
FRENN is naar andere FRENN-nummers binnen de regio echt spotgoedkoop.
FRENN geeft ook niet zondermeer een SIM-kaart, ook daar is registratie verplicht.
FRENN werkt met een landelijk 08 nummer, Starone, Esia en TelkomFlexi werkt met nummers van de regio, dus voor Jakarta 021, Surabay 031 etc.
Buiten de regio is het erg prijzig om te bellen.
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, dat van Starone, Esia en TelkomFlexi, daar zie ik het nut niet van in. Ga je de regio uit, moeten achterblijvers ineens een ander nummer bellen om je te bereiken. Lekker handig als ze niet weten waar je bent, en daarvoor heb ik juist een telefoon.. maar goed, het lijkt goedkoop, dus half Indonesie aan die nummers. Emoticon: Shiny

Ik heb al drie jaar het zelfde nummer van XL Bebas. Vorig jaar belde ik nog vor 1500 Rupiah per minuut, dat is nu gedaald tot 6 Rupiah per minuut na 2.5 minuten. Da's toch best goedkoop?

Zes Rupiah is dus 0.04 eurocent per minuut naar alle nummers in Indonesie. Ja, 0.04 EUROCENT! En het netwerk is vrijwel altijd goed te bereiken. Zelfs SMSen naar Nederland lukt altijd prima voorzover het al nodig is.

Ho Lee Fuk

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Jammer voor ProXL, als ik de webisite open van 3G krijg ik een pokkeherrie te horen waar ik niet om heb gevraagd. (mijn computer is teven mijn stereointallatie)
Wil ik mobiel internet via ProXL moet ik naar Surabaya om de zaak te installeren en een contact af te sluiten.
Malang met 800.000 inwoners ( even groot als Amsterdam) is schijnbaar niet groot genoeg voor het geven van deze service.
Als er dan eens iets niet goed is mag je telkens weer naar de grote stad Surabaya.
Telkomsel heeft het grote voordeel dat ze ook in de kleinere steden service geven.

Heb ik eenmaal mobiel internet van Telkomsel heb ik tevens de mogelijkheid om SMS te versturen via de computer en niet meer met dat kleine pokkeding waar de letters alleen maar leesbaar zijn met een goede bril.
Is mij niet duidelijk of ProXL die mogelijkheid ook heeft.
Jan

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

Maar je kunt dus ook gewoon een simkaart kopen voor een paar euro?!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-09-2008 20:23 Vinie wrote:
Maar je kunt dus ook gewoon een simkaart kopen voor een paar euro?!

Simkaarten zijn overal te koop. Je kunt het best gebruik maken van simkaarten van Telkomsel of Indosat omdat deze roamingovereenkomsten hebben met de meeste Nederlandse providers en je daarmee dus ook iedereen kan bereiken in NL.
Van Telkomsel bijvoorbeeld Simpati of Kartu As van Indosat bv Mentari.

De beltegoeden kunnen opgewaardeerd worden dmv een plastic kaartje met een code maar eletronisch opwaarderen is net zo handig. (pulsa elektronik) Je geeft je telefoonnummer op en een paar minuten later staat je beltegoed erop. Hoef je zelf niks te doen.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

Op 21-09-2008 20:36 schreef Anne Mieke:

...

Simkaarten zijn overal te koop. Je kunt het best gebruik maken van simkaarten van Telkomsel of Indosat omdat deze roamingovereenkomsten hebben met de meeste Nederlandse providers en je daarmee dus ook iedereen kan bereiken in NL.
Van Telkomsel bijvoorbeeld Simpati of Kartu As van Indosat bv Mentari.

De beltegoeden kunnen opgewaardeerd worden dmv een plastic kaartje met een code maar eletronisch opwaarderen is net zo handig. (pulsa elektronik) Je geeft je telefoonnummer op en een paar minuten later staat je beltegoed erop. Hoef je zelf niks te doen.

gr
Anne Mieke

Dus gsm open chip erin en het ding zou moeten werken!
http://www.telkomsel.com/web/promotions

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-09-2008 20:59 Vinie wrote:

...

Dus gsm open chip erin en het ding zou moeten werken!

Nou nee, da's te simpel. Je koopt zo'n kaart in van de vele hp-warungs en de diegene die 'm aan je verkoopt zal eea wel instellen. Is in een paar minuten gebeurd.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

achzo en als ik terug ben zal ik dan weer iets moeten veranderen voor europa, ofwel in bali een goedkoop toestelletje kopen met een prepaid kaart erin.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nee hoor als je teruggaat naar Europa dan haal je de Indonesiche sim er gewoon uit en je Europese er weer in. Simpel hoef je verder niks voor in te stellen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,806 posts - 13,710 topics - 28,665 members - last post @ 28-02-2020 13:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,303,313 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com