indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 01-08-2008 23:46 Dutchess wrote:

...

Even vanuit een andere hoek bekeken.

Groot deel van die landen horen (imo) in de categorie kort--lontjes landen met (gewelddadige) despoten aan de leiding. 2 Deling in deze landen is behoorlijk groot met nauwelijks sociale voorzieningen, beroerde infrastructuur - strijkstok? - veel armoede, niet te vergelijken met onze armoede. Idd, we betalen ons blauw aan benzine en energie, maar intussen zit half Nederland nu van een 2e, 3e of mss wel 4e vacantie in 2008 in verre oorden in de zon te bakken. Het kan er kennelijk toch wel van af.

Hebben we eigenlijk wel het recht om zo te klagen?
Nederland hoort nog steeds tot de welvarendste landen.

Neem de dure benzine wel voor lief dan in 1 van die landen te wonen.
Ja, ok, als expat mss, waar allerlei privileges je in de schoot worden geworpen. Deze groep heeft al helemaal geen recht van spreken. Emoticon: Nooo

Is reeds behandeld in het topic Armoede. Emoticon: Yeah right!

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

Armoede. Emoticon: Yeah right!

Ahhh.. 'k zie ut. Emoticon: Stupid

Speciaal voor Oyibo en geinteresseerden natuurlijk

http://www.marketwatch.com/new(...)AC%2DA691CA931C1B%7D

Tot over een maand..
Emoticon: Worship

wablief?

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

On 01-08-2008 23:46 Dutchess wrote:

...

Hebben we eigenlijk wel het recht om zo te klagen?
Nederland hoort nog steeds tot de welvarendste landen.

Is dat zo? Is Nederland echt zo welvarend? Vergeleken met een doorsnee 3e wereld land is het natuurlijk geweldig, maar als je wat eerlijker bent en Nederland vergelijkt met landen die een jaar of 30 geleden een beetje minder waren dan Nederland dan zul je toch toe moeten geven dat Nederland behoorlijk achteruit gegaan is in de laatste 30 jaar. Emoticon: Sadley

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

..als je wat eerlijker bent en Nederland vergelijkt met landen die een jaar of 30 geleden een beetje minder waren, Nederland behoorlijk achteruit gegaan is in de laatste 30 jaar.

Waar baseer je dat op en ik zou ook wel willen weten welke mindere landen je bedoelt.

Die mindere landen zouden dan Oekraine, Bosnie, Tsjechie en meer van die Balkanstaten moeten zijn. Daar is de welvaart idd laatste jaren toegenomen, maar nog niet te vergelijken met NL.

Brazilie? Argentinie? Hebben bij langen na nog niet het welvaartspeil van Westeuropese landen.

Wereldwijd staat NL in de top 30, binnen noordelijk halfrond meen ik top 15.

Emoticon: Cooool

wablief?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Hoe ga je de rijkdom van een land berekenen ?
Door de gemiddelde inkomen per hoofd van de bevolking, of door de totale schuld van het land ? of de betalingsbalansoverschot van een bepaalde jaar ?
En of in combintie met de grootte van het land , bevolking en de aanwezigheidheid van grondstoffen.?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

http://tinyurl.com/5oaz8p

Ga in 1e instantie uit van GDP pp.
Uit lijstje blijkt maar weer hoe de Balkanlanden, Rusland meegerekend, met een inhaalslag bezig zijn.
Opvallend, debt ruleszzz..

Best benieuwd hoe lijstje er over een jaar of 10/15 uitziet.

China staat er niet bij omdat we daar onderhand alles van weten. Vraag me wel af wat hun GDP pp is met >1 miljard mensen.

edit: nu ik toch al bezig ben, ander lijstje: http://tinyurl.com/6axqa6

Emoticon: Clown

Ook wel aardig leesvoer.
http://tinyurl.com/5wdcbh

wablief?

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

Nog even over de olie van een insider.

http://www.novatv.nl/index.cfm(...)7&selectArchiveDay=2

Emoticon: Cooool

wablief?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

De Amerikaanse verkiezingen, is weer opgang gekomen.
Daarvan vind ik, dat er verschrikkelijk retoriek door de Republikeinse Partij is misselijk makend een en al oorlogzuchtige uitlatingen.
En dat zijn dan de ergste christelijke groep in dat continet.
De Republikeinse presidentskandidaat John McCain is trots op zijn running mate Sarah Palin.
“Nou” ik kan mij niet voorstellen dat daar mensen op kunnen vallen.
Als dat zo is, dan zijn ze in mijn ogen blind, en niet goed op te hoogte, hoe zulke wijven niet op belangrijke post thuis horen.
Alleen krijg ik al rillingen van haar stem, en haar stemverheffingen, die schril kontrast op een papagaai met schreeuw lelijke woorden.

Nu hebben ze eens kans om een andere man te kiezen,veranderingen in dat land brengen, en nu hoop ik dat het blanke ras daar voor Obama zal kiezen.
Doen ze dat niet dan is het echt een rasdiscriminatie die zwaar veroordeeld zou moeten worden door de hele wereld.
Ik ga voor Obama met zijn gematigde houding, eerst uitpraten dan pas handelen als een gewoon gesprek niet meer kan.
En zijn running mate als een man die even iets meer ervaring kan hebben waardoor er een betere evenwicht plaats vinden.
Dus Dames in de wereld jammer als Sarah Palin het voorbeeld moet zijn als de vrouw van de wereld, als een vrouw met ballen, dan heb ik daar zeer mijn bedenkingen over.
Dan geef mij maar Winda als voorbeeld, dat zijn pas de dames die hun uitstraling op de juiste mannier gebruiken............ Emoticon: Worship Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Oblama,
CNN had een reportage over Oblama en zijn Islamtische achtergrond.
De inhoud is waarschijnlijk aanleiding voor meer achtergrond informatie die het publieke domein ingaat. Dus het start signaal is wel gegeven. Noem mij maar gek, maar ik vrees voor Oblama dat ze hem gewoon dood maken als hij te succesvol blijkt.

Voorbeelden genoeg in de Amerikaanse historie.
IK blijf erbij dat een moslim of iemand als Oblama levensgevaarlijk is om leider van een wereldmacht te zijn. Een soort paard van troje. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 03-09-2008 15:08 oyibo wrote:
IK blijf erbij dat een moslim of iemand als Oblama levensgevaarlijk is om leider van een wereldmacht te zijn. Een soort paard van troje. Emoticon: Party!

Het is ook gevaarlijk bezig zijn om aan de oude machtsverhoudingen te willen vasthouden.
De tijd dat het Westen en de witte Christenen (in Amerika de WASP) de wereld kan domineren is voorbij .
Alleen ze weten het nog niet , of ze willen het niet weten.
Er komen andere economische en politieke machten .

petteke
User
spacer line

Zieleffe,als je op iemand stemt,dan kijk je toch niet naar het uiterlijk of wat voor stem iemand heeft.Je kijkt meestal naar wat zo'n persoon doet of gedaan heeft.Ik denk niet dat ze op Obama stemmen omdat hij "zwart" is.Ik hoop voor hem dat hij het wint,maar het zal héél moeilijk zijn.
groetjes,Patricia

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Oblama,
CNN had een reportage over Oblama en zijn Islamtische achtergrond.
De inhoud is waarschijnlijk aanleiding voor meer achtergrond informatie die het publieke domein ingaat. Dus het start signaal is wel gegeven. Noem mij maar gek, maar ik vrees voor Oblama dat ze hem gewoon dood maken als hij te succesvol blijkt.

IK blijf erbij dat een moslim of iemand als Oblama levensgevaarlijk is om leider van een wereldmacht te zijn. Een soort paard van troje.

Ja dat zou best kunnen gebeuren vooral die schietgrage Amerikanen.
Voor hen die Obama moeten gaan beschermen, een hele klus, en men weet het toch daar, dat het een scenario al eens meerdere keren is gebeurd.
Als men nu dat weer laat gebeuren dan is dat ook weer een complot theorie en een verborgen element in de FBI.
Want ik had er al eens er over gehad die wapen industrie zit niet stil, en heeft zich op alle fronten ingenesteld.

Zieleffe,als je op iemand stemt,dan kijk je toch niet naar het uiterlijk of wat voor stem iemand heeft.Je kijkt meestal naar wat zo'n persoon doet of gedaan heeft.Ik denk niet dat ze op Obama stemmen omdat hij "zwart" is.Ik hoop voor hem dat hij het wint,maar het zal héél moeilijk zijn.
groetjes,Patricia

Nou daar kan je eigen goed in vergissen, de doorsnee vrouw/man zal zich niets kunnen aantrekken over die deskundigheid van kiezen, dat het uiterlijk, en karakter een belangrijke rol kan spelen onder de doorsnee bevolking daar.
Ik ben ook geen academische, dus wie mij ligt, zal mijn stem krijgen.
Kijk heel Nederland naar de programma van de politieke partij.
NEEN dus, ze kijken naar de lijsttrekker (ster) die het goed doet hun populaire uitstraling zal de doorslag geven.
Ik kan het niet meten, daar ben ik niet deskundig voor, maar je kan het aflezen op de gewonen mens, de een moet stemmen wegens het geloof, en de andere om zijn functie.
En onder de mensen heb je vele degradaties, die hun stem afstemmen, op hun eigen wijze mannier niet iedereen handelt uit deskundigheid. Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Laugh out loud

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

Kijk heel Nederland naar de programma van de politieke partij.
NEEN dus, ze kijken naar de lijsttrekker (ster) die het goed doet hun populaire uitstraling zal de doorslag geven.
Ik kan het niet meten, daar ben ik niet deskundig voor, maar je kan het aflezen op de gewonen mens, de een moet stemmen wegens het geloof, en de andere om zijn functie.
En onder de mensen heb je vele degradaties, die hun stem afstemmen, op hun eigen wijze mannier niet iedereen handelt uit deskundigheid

Inspelen op onderbuikgevoelens en wat dat betreft geloof ik dat Sarah Palin (wie kent haar onderhand niet) vanavond in haar speech daar driftig gebruik van zal maken.
'Practice what you preach', nou, mooi voorbeeld is ze dan. Vemoed wel dat ze in staat is
zelfs dit toch voor de conservatieve amerikaan gevoelig onderwerp zich eronder uit te kletsen.

De verkiezing gaat meer over haar dan over McCain zelf.
Saai zijn de verkiezingen in ieder geval niet. Spannend zelfs.

wablief?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Sarah Palin. Wat een stuk van een trut.
Wat een roddel teef zeg de stukjes die ze hier op TV hebben laten zien was een geroddel van je welste .
Als ze dat als voorbeeld vrouw noemen, dan zijn ze echt niet goed bij hun hoofd.

En die retoriek van John McCain is oorlogzuchtig niet de man om nu op die post te zetten.
We zitten in een andere tijd golf, waarin men eerst eens de bemoeinissen in de wereld, niet meer van hen Amerikanen, afhankelijk moeten laten worden.
Laat ze nu eens hun eigen land op order brengen.
Daar zullen ze al hun energie in moeten leggen.
Laat de landen hun eigen keuzes maken wat betreft de democratie, niet ieder land is daar geschikt voor.
Het Amerikaans model is wel een goede voorbeeld, maar er zijn nog andere kanten die een rol spelen, en dat is het cultuur, van elk land.
Ze zijn van hun voetstuk gevallen, wat betreft de behandeling die ze hebben laten zien, in hun bestrijding van terrorisme.
Ten eerst ze beschermen hun eigen land vol op, en dat zal wel moeten, want er liggen verschillende idioten op de loer om het land wat aan te doen.
Maar dat wil niet zeggen dat ze dan een ander land moeten gaan democratiseren.
Elk land zou op zich zelf moeten staan, wat betreft de bestrijding van het terrorisme.
Ook Pakistan India ze zijn op de goede weg, maar ze kunnen meer doen.
Afghanistan, is nu zo gegaan, daar was een regime, waar niet mee te werken viel, en heel gevaarlijk bezig waren, voor de omgeving.
Maar toch de Russen hebben zich er op stuk gelopen, en nu maar hopen dat het land niet terug valt in de handen van de Taliban.
Een groot hek om heen en laat ze het maar uitzoeken, kan dus ook niet, nu we er eenmaal daar zijn, oplijden, en dan het land terug geven, en steun verlenen, aan politie, en militaire materiaal.
In mijn optie hadden we beter die Hoesein in Irak, beter kunnen laten zitten, die wist tenminste hoe hij met zijn eigen land, en de mensen om moest gaan.
Verdeel en heers politiek, maar ja wat hij heeft gedaan, kon ook niet door de beugel, maar dat hadden ze beter aan hun eigen mensen over kunnen laten, want nu lijkt het wel rustig, maar, als de Westerlingen hun biezen hebben gepakt, en de ruggen naar hun toegekeerd, zullen ze onderling toch weer in de strijd gaan.
Het is nu eenmaal een barbaarse bevolking dat vroeger al bekend stond in het sprookje van Alibaba en de zeven rovers.
Neen laat de Amerikanen nu maar eens hun eigen land weer op orde brengen Emoticon: Frustrated Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 04-09-2008 21:43 zieleffe wrote:
Sarah Palin. Wat een stuk van een trut.
Wat een roddel teef zeg de stukjes die ze hier op TV hebben laten zien was een geroddel van je welste .
Als ze dat als voorbeeld vrouw noemen, dan zijn ze echt niet goed bij hun hoofd.

Click to see original image

Maar toch de Russen hebben zich er op stuk gelopen, en nu maar hopen dat het land niet terug valt in de handen van de Taliban.
Een groot hek om heen en laat ze het maar uitzoeken, kan dus ook niet, nu we er eenmaal daar zijn, oplijden, en dan het land terug geven, en steun verlenen, aan politie, en militaire materiaal.
In mijn optie hadden we beter die Hoesein in Irak, beter kunnen laten zitten, die wist tenminste hoe hij met zijn eigen land, en de mensen om moest gaan.
Verdeel en heers politiek, maar ja wat hij heeft gedaan, kon ook niet door de beugel, maar dat hadden ze beter aan hun eigen mensen over kunnen laten, want nu lijkt het wel rustig, maar, als de Westerlingen hun biezen hebben gepakt, en de ruggen naar hun toegekeerd, zullen ze onderling toch weer in de strijd gaan.
Het is nu eenmaal een barbaarse bevolking dat vroeger al bekend stond in het sprookje van Alibaba en de zeven rovers.
Neen laat de Amerikanen nu maar eens hun eigen land weer op orde brengen Emoticon: Frustrated Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid

Om Ziel,
Ik moest even aandachtig lezen wat u schreef, misschien is het beter hier en daar enige ruimtes in uw postings te lassen, zodat het wat gemakkelijker te lezen is.
Geen commentaar maar een tip.
U heeft voor mij volledig gelijk, ik heb hier niets aan toe te voegen.
Inmiddels is de bevolking van Amerika daar ook achter, vandaar dat een Obama zover kan komen.
Helaas is Amerika nog niet zover, het Obamagebeuren is en blijft een leuk folkloristisch gebeuren.
Puntje bij paaltje zal Amerika kiezen voor McCain, oorlogsheld, ouwe lul en blank.
Het volk op het platte land is echt achterlijk, Amsterdam is een land en iedereen loopt op klompen in Nederland.
Het was effe leuk, maar nu gaan we we gewoon doen.
Een zwarte als president
Emoticon: Angry
Malam zou echt van zijn stoel flikkeren als dat zou gebeuren( ik hoop het wel)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 03-09-2008 15:08 schreef oyibo:
Oblama,
Noem mij maar gek, maar ik vrees voor Oblama dat ze hem gewoon dood maken als hij te succesvol blijkt.

Jou visie is zo gek nog niet, enkele weken geleden hebben ze een aanslag op Obama kunnen voorkomen. Ze hadden iemand opgepakt en die kwam met het verhaal dat nog, ik geloof, 3 andere een moordaanslag aan het beramen waren op hem! Ik heb het van het nieuws op BVN. Emoticon: Stupid

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Sarah Palin. Heeft mijn zegen.

Zij zegt tenminste waar het op staat. Zo'n politicus vindt je NERGENS in Indonesie. Zwakke trutjes zijn het hier allemaal en de mannen geilen er op. Gatverredamme, wat een dom gedoe hier!

Wat Nu.nl denkt hoe de USA stemmers denken;
http://www.nu.nl/news/1729126/(...)_voor_President.html

http://www.nu.nl/news/1730423/(...)oft_verandering.html

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Een (blanke) zombie en een simpele meid .

Mooier kan het niet , of is gekker kan het niet .

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

Even over het artikel in nu.nl
Alsof er zoveel verschil bestaat tussen de amerikaanse en de nederlandse kiezer.
Hapklare sensationele brokken wil de kiezer.
Wat krom is wordt recht gepraat en recht, ja idd. krom.

Palin: ze heeft nu aan het witte huis pluche geroken. Ik zie haar mettertijd nog wel voor
het presidentschap gaan.

wablief?

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik kan over de inhoud van de speech niks zeggen want die heb ik niet gezien.
Ik had wel beelden gezien, maar deze mevrouw lijkt wel compleet steriel. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

Beetje off topic, zijdelings wel relevant.
http://www.vpro.nl/programma/t(...)0046/items/39961174/

McCain/Palin, niet alleen spannend, maar wordt ook lachen geblazen.

wablief?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Om Ziel,
Ik moest even aandachtig lezen wat u schreef, misschien is het beter hier en daar enige ruimtes in uw postings te lassen, zodat het wat gemakkelijker te lezen is.
Geen commentaar maar een tip.
U heeft voor mij volledig gelijk, ik heb hier niets aan toe te voegen.
Inmiddels is de bevolking van Amerika daar ook achter, vandaar dat een Obama zover kan komen.
Helaas is Amerika nog niet zover, het Obamagebeuren is en blijft een leuk folkloristisch gebeuren.
Puntje bij paaltje zal Amerika kiezen voor McCain, oorlogsheld, ouwe lul en blank.
Het volk op het platte land is echt achterlijk, Amsterdam is een land en iedereen loopt op klompen in Nederland.
Het was effe leuk, maar nu gaan we we gewoon doen.
Een zwarte als president

Malam zou echt van zijn stoel flikkeren als dat zou gebeuren( ik hoop het wel)

Ja Malam gramatica ben ik niet zo goed in, ik schrijf zoals ik praat.
Dat is nu eenmaal waar ik in te kort kom.
Waar ik wel goed van hem, John McCain vind, en dat zou zo iets in Nederland ook moeten gebeuren.
Er zou een president moeten zijn in Nederland, die het lef heeft, om z’n, uitspraak te doen.
Zie ik Balkenende, niet snel doen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een waarschuwing voor de groep die veel verdient, maar weinig doet.
Die eerst aan zich zelf, en dan aan z’n land denkt. ( Nos vertaling)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik geef alvast een waarschuwing aan die geldverspillende niets nutte.
Die zich zelf belangrijker vinden dan het land ( RTL4 vertaling)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wel leuk om het verschil te lezen, hoe er vertaald word door de TV giganten.

Als je de discussie volgt van Nederlandse commentatoren, dan zeggen ze ook wat ik bedoel dat uitstraling, en motoriek belangrijk kunnen zijn.
Houterigheid word niet zo gewaardeerd.
Ja het zou best eens kunnen, doordat die Sarah Palin als vice president de running mate van John McCain, de doorslag kan geven voor de republikeinen.
Maar u mag mij er aan herinneren, in het jaar 2012, dat ik denk, dat er dan ergens, een atoombom is gevallen, in de wereld………. Emoticon: Stupid Emoticon: Angry

Malam ff oftopic Jij word wel geëerd als haven arbeider
Jullie krijgen een standbeeld in de Rotterdamse haven.
Ik zou zeggen waaraan hebben jullie daar aan verdiend,
Waren de bestuurders zo onder de indruk van jullie prestaties.
Ik zou ook denken aan die Buschauffeurs, en de Trambestuurders, hebben dat toch ook verdiend.
Of zie ik dat verkeerd……… Emoticon: Bye bye Emoticon: Laugh out loud

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

wablief?

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

McCain en zijn pornosterretje staan helaas voor in de peilingen. Als McCain wint hebben de VS het voor mij echt afgedaan de komende 20 jaar, dan vind ik het enorme mongolen die ondanks 8jr Bush opnieuw erintrappen en een zelfde beleid kiezen, puur omdat ze geen hitam presiden willen..

Gracias. Sama sama

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

ZO is het Kiwimave, dat geld ook voor mij.
Maar je kan niet ontkennen dat het een slimme zet was van McCain.
Hoe bespeel je het volk, en dan moet ik ook erkennen dat ze net zo dom kunnen zijn, als wat ik van een Aziatisch land vind.
Het is nu nog fifty fifty, dus de helft is dom, en heeft zelf niet goed doorgedacht wat de wereld er van vind.
Ik laat mij liever verlijden hoe er in de wereld er aan toe gaat, dan wat ik de plaatselijke politieker mij probeert te beïnvloeden.
En de gevoelens van vele volkeren het vinden, daarmee ben je afhankelijk van de goede berichtgeving.
En laten we eerlijk zijn dat is hier in Nederland wel goed.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,583,373 topic views - 228,121 posts - 13,630 topics - 19,445 members - last post @ 19-09-2018 22:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,622,026 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com