indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

fynny
User
spacer line

Mijn moeder heeft dementie,. Zij zweeft tussen "bewust en niet bewust" en spreekt steeds slechter nederlands. Haar indonesische taal komt sterk naar voren. We (mijn vader, 81 jaar, en de kinderen) willen haar (voorlopig) niet in een tehuis brengen. Daar zou zij ongelukkig voelen.
De kinderen komen zoveel mogelijk als het kan al naar haar toe om te helpen.
Nou zoek ik eigenlijk een hulp uit Indonesie (vanwege taal, en eten) voor voorlopig bijvoorbeeld 6 mnd tot 1 jaar. Wie heeft ervaring met deze mogelijkheden. Is het uberhaubt mogelijk om iemand uit Indonesie over te late komen. Zo ja, waar kan ik informatie vinden.

patatje
User
User icon of patatje
spacer line

Ik heb weet van in BelgiŽ dat het mogelijk was om de ouders voor langere tijd te laten overkomen zonder veel visumperikelen. Maar zeker en concreet kan ik je niet antwoorden. Persoonlijk zou ik gewoon naar de ambassade bellen om te informeren of pallitatieve hulp een aanleiding zou kunnen zijn om langer (dan een toeristenvisum) te kunnen blijven, zoals ook bvb studenten dat kunnen. Natuurlijk zal alles onderbouwt moeten zijn en geen verdoken vorm van ..... of om misbruik uit te sluiten. Een telefoontje en je weet het. Hou ons op de hoogte. Succes.

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

"Een telefoontje en je weet het". Dan hoop ik dat de situatie bij de ambassade wat 'telefoontjes' betreft sterk verbeterd is. Of ik heb sinds lange tijd niet naar de ambassade gebeld, is dat het..?

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ik denk dat patatje de Nederlandse ambassade in Jakartya bedoelde.
Wat heeft de Indonesische ambassade hier mee te maken??
Zolang Nederland (de IND) geen bezwaar maakt heeft KBRI niks mee te maken . Hoogstens dat je gaat melden.

Bij kleinere kinderen kan Nederlanders aupair meisje legaal naar Nederland halen . Ik vraag me af waarom men niet voor een hulpbehoevende (oudere) persoon geen verzorgster kan nemen.
En zeker omdat de hulpvrager alleen maar haar oude taal kan gebruiken.En dat kan de verzorgster uit Indonesia haar geven .
Vraag maar eerst info aan een aupair organisatie , niet gelijk naar de IND vragen.
Slapende honden moet je niet wakker maken.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Probeer het eerst eens bij Pelita: www. pelita.nl

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zou ik niet. Die aasgieren zien weer werk in het verschiet, desnoods met onjuiste hulp. Deze organisatie is aan het "afsterven" (of uitsterven) en dat is moeilijk te verkroppen. Daarom verzinnen ze telkens weer iets nieuws om de kop boven water te houden en hun baantjes te behouden: visumhulp, traumaverwerking in Maluku, etc.
Ze begeven zich vaak op terreinen waar ze als hulpverleningsstichting zich niet op behoren te begeven en ontberen juist de expertise hiervoor, maar ja, zo is hun voortbestaan (en lees: de banen van de hulpverleners) gegarandeerd.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Au pair zou het makkelijkste alternatief zijn. Dat lukt doorgaans wel. Kijk voor de eisen hiervoor naar www.ind.nl

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

On 08-01-2008 02:14 Yogya-Bali wrote:
Zou ik niet. Die aasgieren zien weer werk in het verschiet, desnoods met onjuiste hulp. Deze organisatie is aan het "afsterven" (of uitsterven) en dat is moeilijk te verkroppen. Daarom verzinnen ze telkens weer iets nieuws om de kop boven water te houden en hun baantjes te behouden: visumhulp, traumaverwerking in Maluku, etc.
Ze begeven zich vaak op terreinen waar ze als hulpverleningsstichting zich niet op behoren te begeven en ontberen juist de expertise hiervoor, maar ja, zo is hun voortbestaan (en lees: de banen van de hulpverleners) gegarandeerd.

Je hebt het over de Pelita Stichting? Vreemd ik dacht juist dat zij zoveel goeds voor hadden, tenminste als je hun website doorneemt.
Emoticon: Confused

wablief?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Even verder gaan met de au pair constructie ( legale alternatief).
Au pair is iemand tussen 18 en 26 jaar.
Men kan een net afgestudeerde "zuster" (akademi perawatan ) voor max 1 jaar naar Nederland halen.
Het meisje is (relatief) goed geschoold , ze kan dan Nederlands leren , en indien mogelijk ook met de (streek) taal van de moeder communiceren.
2 vliegen in 1 klap , je helpt iemand uit Indonesia (voor taal- ervaring ) en je kan de moeder een prettige jaren geven.
zie : http://www.sac.nu/napo/ .
En als de constructie accoord bevonden wordt kan het jaren voortgezet worden..Met andere au pairs. Emoticon: Smile

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Dutchess, nee YB heeft gelijk!! -en meer dan gelijk.
Pelita heeft in het verleden goed werk gedaan,maar vanwege financieel wanbeleid zijn ze bijna failliet.
De gemeente Den Haag heeft gelukkig de collectie van Het Indisch huis te Den Haag veiliggesteld,de collectie gaat naar Bronbeek.-en Den Haag heeft de subsidie stopgezet.
Kassian van dat mooie Indische Huis,waar iedereen welkom was en tentoonstellingen werden gehouden.
Om zeep geholpen door fraude en wanbeleid, snoepreisjes die iets te lang duurden, dus ondanks een flinke subsidie was er voor onderhoud van dit prachtige pand geen geld.. Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

fynny
User
spacer line

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Au pair is niet mogelijk. Is alleen toegestaan als je kleine kinderen hebt. Ik had gedacht een familielid of een bekende over te laten komen. Maar zij krijgt waarschrijnlijk geen visum voor 6 mnd of 1 jaar max.
De buitenlandse zaken bellen heeft geen zin. Je krijgt standaard antwoord wat je eigenlijk al wist.
Voor Patatje: Mijn ouders wonen hier in Nederland. (Ik hoef ze dus niet over te laten komen uit Indoensia)
Ik hoop toch op wat meer concrete antwoord, als iemand die weet Emoticon: Smile
Fynny

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Buitenlandse zaken bellen is ook het verkeerde loket. Je moet bij de IND zijn.
Een visum is mogelijk tot 90 dagen maar niet om de bovengenoemde reden. Dan wordt het visum direct geweigerd. 6 mnd of 1 jaar is werk voor de IND. De persoon moet dan een MVV c.q. verblijfsvergunning aanvragen en die krijg je niet om deze reden. De Nederlandse overheid zal je verwijzen naar de Indische of Molukse tehuizen die er in Nederland zijn. Er wordt zo langzamerhand wel iets meer verpleegsters en bejaardenhulpen uit Indonesia gehaald maar nog niet veel.
Rest het illegale circuit, daar zijn er legio van in NL.
Maar kijk voor de zekerheid eens op www.ind.nl en ga eens bij het lokale Maatschappelijk Werk langs.
Overigens is ook van belang in welke plaats je woont. In Den Haag, Amsterdam of Utrecht heb je veel kans dat je wel een legale hulp kan vinden die ook uit Indonesia afkomstig is; of plaats een oproep in een blad of krant die veel wordt gelezen in Ind(ones)ische kringen. Succes.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 09-01-2008 13:18 Yogya-Bali wrote:

Er wordt zo langzamerhand wel iets meer verpleegsters en bejaardenhulpen uit Indonesia gehaald maar nog niet veel.
Rest het illegale circuit, daar zijn er legio van in NL.

Jaren 70 hebben ze een hele groep "verpleegsters"uit Indonesie gehaald.
De meesten zijn hier gebleven en getrouwd , en wonen meestal in de grote steden.
De meesten hebben de ZV en sommigen ook de verpleegsters opleiding afgemaakt.
Hun leeftijd zit dan tussen 55-60 jr , maar ya ze zijn vaak nog in dienst .
Mijn vrouw zit ook in de gezondheidszorg , heb voldoende ervaring (bijna 10 jr) met werken met (licht)dementerende ouderen.
Ze kan ook geen Indonesisch .
Ben bang dat het gezocht moet worden in de grijze circuit. of alsnog naar een indische verzorgingstehuis.
De probleem is dat je tegenwoordig niet snel een plaats kan krijgen , ze nemen alleen zware gevallen. Die min of meer naar een verplegingstehuis moeten gaan.

marleen
User
spacer line

Hallo,

Misschien is het een mogelijkheid om te proberen via het ziekenhuis in vlissingen.
Die leiden al een paar jaar verpleegkundigen op uit ambon.

groetjes marleen

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Waarom moeilijk doen als je om de 3 maanden gewoon iemand anders kunt laten komen? Kost je 4 keer 1000 euro, dus 4000 euro per jaar. Heb je verder geen rompslomp met papieren. gewoon voor 3 maanden iemand laten komen op een toeristenvisum.

Begin de details te vergeten

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Johan dat is een goed advies, maar er zijn nog andere kanalen.
Mijn kennis heeft een tandarts praktijk in Rotterdam.
en je mag het geloven of niet zijn schoonvader is hier om hem te helpen bij zijn praktijk, en of met zijn huishouding omdat zijn vrouw (de vader, van zijn vrouw) als assistent daarmee hun kinderen kan oppassen.
Ra,ra hoe kan dat????
Hij heeft een visum voor een Jaar???? terwijl hij daar een vrouw heeft, die nog zelf onderhouden moet worden door de familie.
Het gaat hier om een Indische familie.
Zijn vader van die tandarts heeft ooit een hulp kunnen regelen, uit IndonesiŽ om zijn vaders invaliditeit, hij was in een behulp invalide karretje afhankelijk, zijn hulp uit IndonesiŽ kon hem helpen.
Hoe dat kan!, vraag mij niet, het was zo,??? Maar ja hoe je dat moet regelen weet ik niet het zal iets van voorkeursbehandeling kunnen zijn. Emoticon: Confused Emoticon: Cry Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ome Ziel , je weet toch ook wel waar Abraham de mosterd haalt ?

Dan zal het in de zgn grijze circuit (sidia) of illegale circuit (Y-B) *moet zijn.
* Rest het illegale circuit, daar zijn er legio van in NL.

spacer line  

Beste fynny er zijn in Nederland mensen, in dit geval meisjes of vrouwen, uit Indonesie die werk zoeken. Of ze voor een dementerende oudere kunnen zorgen weet ik niet. Wel koken en een gesprek voeren in het Behasa. Ik weet zo twee namen van vrouwen die werk zoeken. Ze wonen wel in Amsterdam. Is dit mischien een probleem of toch een oplossing?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Kijk uit wie je binnen haalt.
Je kan beter via een familie daar zoeken, en een vertrouwd pembantu rond de jaren 40, 50 zoeken, en proberen hier naar toe te laten komen als dat tenminste kan.
Zo iets is beter te overtuigen dan dat je jonge meisjes hier naar Holland laat over komen.
Of de bureaus voor Aupair vragen iets te kunnen doen.
Tenslotte is de samenleving goedkoper uit met zo iets dan ze in een tehuis laten weg krimperen.
Wij zitten met het zelfde te kijken, een zieke schoonmoeder 84 jaar die door de war is en zegt dat Pastoor dood is gegaan samen met Suharto, maar beiden zijn nog niet dood.
Ja jammer dat het zo moet gaan maar het is niet anders.
Wij kunnen haar nog verzorgen, maar zal ook eens een tijd komen dat het ook niet meer gaat.
Dan is een hulp uit IndonesiŽ een heel goede uitkomst voor alle partijen. Emoticon: Shiny Emoticon: Laugh out loud

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

wel vervelend allemaal wat ik dan zo raar vind iemand die echt iemand nodig heeft voor haar mams kan niet en al; de andere buitenlanders dan ? maro's en de turken en de polen en de antilianen (vaak ook nog steeletje tuig)??? Emoticon: Yes!

adu zeg!!! ben kapok!!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja het leven is hard, je hebt helemaal gelijk.
Maar ik beweer niet of het niet mogelijk zou zijn .
misschien met echt eerlijk zijn en overleg met de IND kan je misschien toch die hulp er bij halen die wenselijk is.
Zo lang het niet is geprobeerd kan je nog geen oordeel feilen.
Wij zouden het proberen, maar zo ver is het bij ons nog niet.
Mijn zoon is bezig een vrouw uit IndonesiŽ te halen.
De Dochter van mijn vriendin, en een klein dochter van mijn Schoonmoeder, Ujut noemen ze dat.
En alle papieren liggen nu bij de IND, ben er vanmorgen nog geweest om meer documenten af te geven.
Heel vriendelijk zijn ze er, en echt behulpzaam, zeg maar klantvriendelijk.
Geen klachten over de IND in Den Bosch, echt goed daar.
Dus niet geschoten is altijd mis, eerst kijken of dat de instantie er wat mee kan.
Tenslotte is hulp aan huis beter dan in een tehuis plaatsen.
Het is niet anders ook door het verleden misbruik gemaakte schijnhuwelijken.
Ik zou als het aan mij lag hen flink aanpakken die er misbruik er van gemaakt hebben neen gaan ze in het algemeen de druk leggen op de verantwoordelijkheid van iedereen.
Maar ja dat is de realiteit, het is niet anders. Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: So funny Emoticon: Blush

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,338,756 topic views - 229,477 posts - 13,648 topics - 19,983 members - last post @ 19-12-2018 13:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,244,778 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com