indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

indofan
User
spacer line

weet iemand hoe je het aan moet pakken om een woning te bouwen in indonesie?
En wat vinden jullie de mooiste plekken om dat te doen? Mijn voorouders komen uit Java dus ik zou zelf graag een huis op java willen bouwen...om te verhuren en zelf ooit misschien te kunnen wonen of overwinteren.
Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Probeer deze link en tot je verbazing zul je veel info vinden welke je verder zal helpen.

"Zoek en gij zult vinden", waren de wijze woorden van Jezus.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Zoek en gij zult vinden"
De juiste woorden op de juiste plek, het lijkt er op dat mensen niet eens de moeite nemen om wat te zoeken op internet, dit onderwerp is al veelvuldig aan bod gekomen op dit forum en er zijn geen nieuwe ontwikkelingen.
Jan

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Een echte 'indofan' met zulke grote plannen...daarvan zou je toch denken dat hij bekend is met dit forum. Maar nee hoor, registreer jezelf op 5 januari, en opper meteen het plan om een huis te gaan bouwen in indo.

Aan de andere kant...je bent in ieder geval recht door zee, dus dat is best een goede eigenschap (hoewel geen typisch indonesische) Emoticon: Smile

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is ge´ntegreerd. Oke, noem er eentje dan

marcel70
User
spacer line

Beste Indofan
Mooi plan maak wel even een PMA tje.dan blijft het teminste je eigendom.

Sugeng siang

Becik ketitik olo Ketoro

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Gewoon niet doen. Emoticon: Confused
Het is vragen om elende. Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

Shalom

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Bouwen mag je, maar "houwen" mag niet.

marcel70
User
spacer line

Best Yoga,
Zolang ge PMA actief is mag je alles houwen daaro.

Mongo

Becik ketitik olo Ketoro

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Exact, zolang de PMA actief is (de enige manier). Maar als die nu ophoudt te bestaan?
En I don't think dat Indofan een PMA heeft.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Een Nederlandse VOF oprichten met een Indonesier met een Kitap status in Nederland en dan een PMA dochter oprichten in Indonesie .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

marcel70
User
spacer line

Yoga,
Als die PMA ophoudt lekker cashen,even afrekenen met de locale belasting dienst.
Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Becik ketitik olo Ketoro

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als die PMA maar niet failliet gaat dan.

spacer line  

hallo indofan; wat denk je van een huis in Oostjava-en wel in BAtu nabij Malang. modern en goed onderhouden in bewaakt klein complex in het centrum.

charles
User
spacer line

hallo indofan; wat denk je van een huis in Oostjava-en wel in BAtu nabij Malang. modern en goed onderhouden in bewaakt klein complex in het centrum

Hi Ruud.Wat zou zo'n huis in Oost Java gaan kosten,een gemiddlede huis 2 of 3 slaapkamers,badkamer,keuken .en misschien kan ik jou tegelijk vragen,een persoon met een Indonesisch paspoort mag een bezit hebben,maat stel dat die persoon op een bepaalde moment het Nederladndse staatsburgerschap aanvraagt en krijgt,kan zo'n persoon die het bezit al had zoals ik boven had beschreven besliuten te verkopen kan hij of zij problemen krijgen ?denk van niet maar vraag het toch maar voor de zekerheid.
bijvoorbaat mijn dank.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Een overgangstijd van 1 jaar om het bezit te verkopen.
Tenminste als de wet niet veranderd is.

zie adv:.
http://property.indahnesia.com(...)acf36bcc0ac2b48974f3«ion=6

Tot 50.000 euri kan je een redelijke huis verwachten , en SHM .
Mits de koper een Indonesier is.
Ik zou een huis kopen met een lapje grond.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 24-02-2008 16:32 charles wrote:
een persoon met een Indonesisch paspoort mag een bezit hebben,maat stel dat die persoon op een bepaalde moment het Nederladndse staatsburgerschap aanvraagt en krijgt,kan zon persoon die het bezit al had zoals ik boven had beschreven besliuten te verkopen kan hij of zij problemen krijgen ?denk van niet .

Denk van wel. Als hij slim is verkoopt hij alles voor het Ned. staatsburgerschap in zijn handen valt of snel daarna.
In principe zou het kunnen als de Indon. overheid er niet achter komt, maar het gezegde dat de "muren oren hebben" gaat hier zeker op; zelfs de heg heeft oren. Bijna niets blijft verborgen als gevolg van de sociale controle. Als ik iets moet weten van iemand, vraag ik het niet aan de persoon zelf maar aan buurtgenoten, geloofsgenoten, becakrijders, etc. Je krijgt hele levensverhalen in geuren en kleuren, onderbouwd met anekdotes.
Nee, te riskant. Als 1 z'n mond voorbij praat, hangt hij.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 24-02-2008 17:00 Yogya-Bali wrote:

...

Als ik iets moet weten van iemand, vraag ik het niet aan de persoon zelf maar aan buurtgenoten, geloofsgenoten, becakrijders, etc. Je krijgt hele levensverhalen in geuren en kleuren, onderbouwd met anekdotes.
Nee, te riskant. Als 1 zn mond voorbij praat, hangt hij.

Het is grappig.

In 2005 was ik in Solo Baru , een " elite wijk " in kecamatan Grogol in Kabupaten Sukoharjo .Niet te verwarren met Solo.
Was toen in de buurt (Solo reis) en had toen een kennis willen bezoeken.
Ging gewoon langs de SatPam bij de kompleks en vragen waar mijn vriend , de bule man woont.
Werd ik gebracht , de SatPam op zijn montorfiets , en wij met de Kijang achteraan.
Bleek een verkeerde adres te zijn .
Heb toen uitgebreid gehoord welke bule' s in de verschillende kompleks zitten .Heb toch leuke verhalen gehoord , met wie die bule' s omgaat , hun uiterlijk (sudah tua , botak , gendut of niet etc), of ze ook een indonesische nyonya cq vriendin hebben of niet.
De SatPam wil mij zelf naar andere kompleks gaan brengen .
Een halfuurtje kwekken , en heb al informaties verzameld.
Heeft mij 10.000 rupie gekost . Gewoon uang roko , uiteraard proforma geweigerd. Verlehen toch.
Tidak usah pak . Ayo sudah , yang bener , nanti saya marah nih. Hayo , saya nggak mau nih
Ondertiteling: Hoeft niet meneer .
Ayoo, laat maar , wat is dit nou weer . Straks word ik boos.
Hou ik niet van.
Uiteraard trima kasih etc .

Hij blij , ik blij , iedereen blij.

marcel70
User
spacer line

Sidia
Als het u 10000 rp heeft gekost maar hij heeft het geweigerd?
Dan klopt er toch iets niet,zou kunnen zijn dat u hem 10000 rp heeft gegeven.
Volgens mij is dit verhaal gewoon verzonnen.

Voor de rest laat u toch weer even weten hoe indonesie werkt.
Geeft niet hoor,vraag me alleen af waarom u toch wil weten waar alle bule leven.

Dat verlehen is dat zo?volgens mij heeft u er een vijand bij want zo satpam verwacht opzijn minst rokok .alleen je moet het hem in de hand drukken Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

Ik hoor het wel of u nu echt rokok heeft gegeven of niet.
Uit u verhaal die op zijn javaans geschreven is kom ik er niet uit
Of toch eigenlijk wel?? Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused
Misschien moet ik zelf wel naar school Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Becik ketitik olo Ketoro

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 25-02-2008 15:46 marcel70 wrote:
Misschien moet ik zelf wel naar school Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Dat heb je zelfs geschreven Emoticon: Smile

Bisa diCek Mas.

marcel70
User
spacer line

On 25-02-2008 15:46 marcel70 wrote:
Sidia
Als het u 10000 rp heeft gekost maar hij heeft het geweigerd?
Dan klopt er toch iets niet,zou kunnen zijn dat u hem 10000 rp heeft gegeven.
Volgens mij is dit verhaal gewoon verzonnen.

Geeft niet hoor,vraag me alleen af waarom u toch wil weten waar alle bule leven.

Dat verlehen is dat zo?volgens mij heeft u er een vijand bij want zo satpam verwacht opzijn minst rokok .alleen je moet het hem in de hand drukken Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

Ik hoor het wel of u nu echt rokok heeft gegeven of niet.
Uit u verhaal die op zijn javaans geschreven is kom ik er niet uit
Of toch eigenlijk wel?? Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Nog een keertje voor om sid
Misschien moeten we beiden wel naar school
Wat er boven staat daar reageert u maar niet op
Typisch toh
trouwens net toch ook weer wat leuks gelezen.....

www.buitenlander.com
Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Talk to the hand

Becik ketitik olo Ketoro

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 25-02-2008 16:06 marcel70 wrote:

...

Nog een keertje voor om sid
Misschien moeten we beiden wel naar school
Wat er boven staat daar reageert u maar niet op
Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Talk to the hand

Wat ben je toch hardnekkig en hardleers.
Dit klopt ook niet :

Ik kwam bij de poort van een perumahan , vroeg gelijk aan de SatPam dat ik een vriend zoek.
Dat is natuurlijk niet waar want die bule man is mijn vriend niet , ken hem toen zelfs niet.
Alleen van Indahnesia.Later heb ik hem wel ontmoet.
Dus die SatPam ging gelijk vertellen , waar en hoeveel bule in zijn complex zitten.Ben bereid om voor onze Kijang te rijden.
O.K. vooruit dan maar .Wij naar het huis van de bule , bleek niet de bule wat ik op het oog heb. Dus terug naar de SatPam Pos , een beetje rokok roken , en vroeg verder of daar veel bule wonen.
Kreeg toen ellenlange verhalen , wil zelf voor de bapak gaan uitrijden.Naar andere sectoren.
Voor zijn moeite en behulpzaamheid heb ik hem , uiteraard discreet 10.000 rupia in de hand gedrukt.In het indonesisch heet het salam tempel.
Snapie ???

Begrijpend lezen is ook moeilijk , terwijl iedereen toch gehad zou hebben op de Ollandse S.D (Sekolah Dasar = niet Sekolah Djongkok).

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 25-02-2008 16:06 marcel70 wrote:

trouwens net toch ook weer wat leuks gelezen.....

www.buitenlander.com

??????????????

marcel70
User
spacer line

Sapoldi
Even met om sid emailen ofzo die legt het wel uit
Buitenlander.com moet eerst vertaald worden

doei

Becik ketitik olo Ketoro

marcel70
User
spacer line

Sidia
Dat hardleers zijn uw eigen woorden maar ja wat wil je dat leer je hiero wel.
Dus van daar
Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Becik ketitik olo Ketoro

havana45
User
spacer line

On 24-02-2008 16:59 sidia wrote:
Een overgangstijd van 1 jaar om het bezit te verkopen.
Tenminste als de wet niet veranderd is.

zie adv:.
http://property.indahnesia.com(...)acf36bcc0ac2b48974f3«ion=6

Tot 50.000 euri kan je een redelijke huis verwachten , en SHM .
Mits de koper een Indonesier is.
Ik zou een huis kopen met een lapje grond.

Als de Indonesier of indonesische gehuwd is met een buitenlander kan hij of zij ook geen SHM verkrijgen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,850,218 topic views - 238,252 posts - 13,717 topics - 29,517 members - last post @ 04-04-2020 04:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,863,372 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com