indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

esthero
User
spacer line

Hallo,

Volgend jaar oktober/november wil ik graag 4 a 5 weken reizen door indonesie. Hierbij wil ik ook naar java en bali. Heeft iemand tips voor reizen door indonesie? Mijn budget wordt ongeveer voor zakgeld 1000 a 1200 euro, is dit voldoende?
Ik wil landen op jakarta en van denpasar naar amsterdam. En wat is de beste reistijd voor indonesie?

groetjes esther

RienRaket
User
User icon of RienRaket
spacer line

Dat budget is genoeg om in een lekker middenklasse hotelletje te zitten, 3x per dag lekker te eten en veel tripjes te doen. En buiten het hoogseizoen is het makkelijker veel korting te krijgen,dus kan je voor dat geld in een 4* hotel zitten en stappen of wat je dan ook wil.

Veel plz,
Rien

elsbeth
User
spacer line

Beste Esther,

Ga je alleen naar Java en Bali of bezsoek je ook nog andere eilanden. je schreef nl. "" ik ga reizen door indonesie en wil ook Bali en java aandoen",. In deze weken heb je ruim de tijd om deze 2 eilanden te bezoeken, ben je al eens eerder in Indonesie geweest. Wat voor dingen wil je graag zien? Afhankelijk van wat je wilt, krijg je vast wel wat reacties op je vraag. Het reizen in Indonesie is gemakkelijk, zeker op deze 2 eilanden, je kunt overal openbaar vervoer vinden, net als hotelletjes.
Nou, veel plezier met je voorbereidingen, groet Elsbeth

Pearl2see
User
User icon of Pearl2see
spacer line

Hallo Esther,

Als van je budget alle accomodatie, transport en alle andere zaken betaald moeten worden, kom je ged te kort. Voor 200 euro in de week zit je zeker niet in 4 sterren hotels. Ga op zoek naar losmans van 40.000 rp per nacht en reis per bus / bemo en eet het locale warungs en je komt een eind. Als je je accomodatie en transport van tevoren geregeld en betaald hebt is het zakgeld voldoende. De beste wensen voor 2008

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Als men gaat rekenen dat een ticket 800-900 euro gaat kosten en met zakgeld van 1000-1200 euro dan zou ik voor die 4 weken een " verzorgde reis" nemen.Voor die prijsklasse kan je met gemak een redelijke reis arrangement krijgen.
Wordt je lekker vervoerd , zit je in een 2-3* hotels.Met ontbijt etc.
Daar zijn de 2 sterrenhotels altijd beter dan de 2* van Nederland.

Anders moet je de goedkope formule nemen (backpackers ) , voor 40.000 rupiah (nog niet eens 4 euri) kan je niet veel verwachten.
De kans dat je gratis kecoa of andere exotische gasten krijgt is niet ondenkbaar.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

elsbeth
User
spacer line

Hai Esther,
Het hangt er helemaal vanaf hoe avontuurlijk je ingesteld bent of je wel of niet een verzorgde reis zou moeten doen. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om mijn route vantevoren vast te leggen. Als ik het ergens leuk vind, blijf ik, als ik het niks vind, reis ik door. Dat gevoel van vrijheid vind ik heerlijk. Maar ik kan natuurlijk ook mensen die behoefte hebben aan wat meer vastigheid. Ik vind juist kleine losmen (logement) leuk, heb geen behoefte aan een mooie badkamer etc. je kunt echt overal in indonesie een zeer goedkoop ontbijtje buiten de deur krijgen. Ga je alleen rondreizen of zijn jullie met z'n tweeen?. Ik vind zelf Indonesie een perfect land om alles ter plekke te regelen, al heb je soms echt wel het nodige geduld nodig. de vraag is ook of je in korte tijd heel veel wilt zien, of de pelekken waar je bent wat grondiger wil zien zonder dat je de volgende dag weer in de bus moet zitten. Mijn eerste keer Indonesie was bijv. drie-en een halve week Sulawesi (waar we na twee weken pas de eerste andere toeristen tegenkwamen, in 1987) en daarna nog anderhalve week Java. Een geweldige reis, vooral Sulawesi vond ik zeer bijzonder.
Oke, nogmaals veel plezier met uitzoeken, heb jde Lonely Planet van Indonesie al aangeschaft, geeft veel informatie.
Groeten Elsbeth

spacer line  

Het bedrag van 1000 euro tot 1200 euro lijkt mij voldoende. Zelf ben ik reds 6 keer op Java geweest (inclusief eiland Madura en enkele dagen in Menado. Als je niet teveel gerbuik maakt van het vliegtuig en soms ook met de trein reist, is 800 euro voldoende. Zelfs voor een periode van 5 tot 6 weken. Met de lonely planet komt je ook een heel eind. En weet wel :als je met z'n tweeen bent heb je maar voor en kamer te betalen en niet per persoon. Er zijn al hotels die schoon zijn met redelijke service voor 70.000 IDR per nacht! Dat is dus geen 5 euro. Dus een stuk avontuur is nooit weg! Wel erg goed op je bezittingen letten! Veel succes! Wil je meer tips reageer dan maar. Selamat Jalang!

esthero
User
spacer line

Tot nu toe zijn mijn plannen om te reizen in java en bali. Bij mijn aankomst wil ik 2 hotelovernachtingen erbij boeken hier, dat lijkt me wel relaxed na een vlucht van 16 uur, daarna wil ik terplekke gaan bekijken wat ik wil gaan doen. In ieder geval wil ik naar de bovenste 2 eilanden en daar kijk ik wel verder wat ik nog meer wil gaan doen. Ik reis alleen dus heb wel wat meer kosten voor 1persoonskamers e.d, maar misschien kom je onderweg wel weer andere mensen tegen met wie je een kamer huur.
Ik heb nog een vraag of het goed te doen is om op de luchthaven transfer naar je hotel te regelen of ik dat beter van te voren kan doen. En weet iemand een betaalbaar hotel/guesthouse, wat zijn ongeveer de prijzen? En wat betaal je voor de transfer vanaf vliegveld naar je hotel, of kan je dat beter van te voren regelen?
Verder wil ik daar zo goedkoop mogelijk slapen enzo, besteed liever meer geld aan tripjes en verder zie ik het wel.

spacer line  

Dit jaar ( september oktober ) ga ik ook naar java, waarschijnlijk 5 of 6 weken. Geen stress, Tempo Doeloe !!
Mijn ervaring met Indonesië is een 5 weekse reis (1996 ) Sulawesi (Celebes ). Begonnen in UjungPandang en op eigen gelegenheid vervoer geregeld.Eindigen in Manado. Ging prima !! En ja, bevalt `t ergens lekker blijven hangen!
Nu dus na lange tijd weer een reis gepland. Alleen nu is er internet met vele ervaringen.
Ga zeker voor losmen en locale eet tentjes, Sfeer proeven !! Okéé, af en toe een echte douche is fijn !!
Vervoer regelen is afhankelijk of je in korte tijd weg wil van `t vliegveld, hier regelen kost geld, meteen daar ook. Maar ff wachten en rondneuzen loont de moeite !

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,606,903 topic views - 228,766 posts - 13,635 topics - 19,582 members - last post @ 20-10-2018 08:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,881,388 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com