indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Gilby
User
spacer line

Wij willen in 2008 met een baby van ongeveer 8 maanden naar Indonesie. Welke luchtvaartmaatschappij raden jullie aan?

manon
User
User icon of manon
spacer line

Singapore Airlines...HELEMAAL TOP!!!! wel wat duurder...maar meer service..meer ruimte...rust, reinheid, respect en regelmaat in the AIR!!! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Goede opstijging en landing...geen oorpijn vanwege snelle landing en stijging en dergelijke...dus nihil babygehuil!!

Ik heb de crew met babies in de weer gezien...echt TOP!!!En die extra ruimte die wordt bij 12 uur in de lucht 'hangen' toch wel als een PRť ervaren... Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

groeten: een trouwe FAN van Singapore Airlines, na diverse maatschappijen geprobeerd te hebben... Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Gilby
User
spacer line

On 28-12-2007 17:46 manon wrote:
Singapore Airlines...HELEMAAL TOP!!!! wel wat duurder...maar meer service..meer ruimte...rust, reinheid, respect en regelmaat in the AIR!!! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Goede opstijging en landing...geen oorpijn vanwege snelle landing en stijging en dergelijke...dus nihil babygehuil!!

Ik heb de crew met babies in de weer gezien...echt TOP!!!En die extra ruimte die wordt bij 12 uur in de lucht hangen toch wel als een PRť ervaren... Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

groeten: een trouwe FAN van Singapore Airlines, na diverse maatschappijen geprobeerd te hebben... Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Dag Manon,

Bedankt voor je informatie! Emoticon: Smile Kregen jullie ook een ophangnet voor de baby? En kan een buggy ook eenvoudig mee als handbagage? Heb je verder nog tips?

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

Klm was voor ons ook goed alleen wordt de service minder naarmate de tickets goedkoper worden.

Veel plezier in IndonesiŽ

like to live in ID,but it takes a while to get there

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Wij zijn in 2007 met Malaysia Airlines met onze dochter van 11 maanden naar IndonesiŽ geweest. Is zeer goed bevallen. De stewardessen zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Singapore airlines zal ongetwijfeld ook goed zijn, maar is vaak een stukje duurder dan Malaysia.

Groeten Roy

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Met KLM had ik slechte ervaring 2 jaar geleden toen ik met mijn dochter van 18 maanden reisde. Het hangnet was al te klein voor haar dus hoopte ik op een plaats met extra beenruimte om wat meer armslag te hebben. Fout, ondanks van tevoren besteld, stond ik op de airport voor noppes: "Had ik maar eerder moeten komen (ondanks dagen van tevoren telefonisch besteld en goedgekeurd te zijn)".

Volgende joke, ik kreeg geen babyvoeding. Toen ik na enkele uren daarover een opmerking maakte, werd geantwoord dat ik daarom had moeten vragen en dat de stewardess dat niet uit zichzelf komt aanbieden. Service??? Huh??

Daarna moest ik mijn dochter voeden. Dat kon achterin het vliegtuig waar de stewardessen verbleven. Het ging nogal onhandig maar geen stewardess die een hand uitstak. Hadden het allen te druk met geilen op een GTST-acteur die ook in het vliegtuig zat en bij hen was komen zitten achterin. Op een verzoek om hulp, kreeg ik een snauw dat men geen kindermeid was.

Op de terugweg weer om een plaats met extra beenruimte gevraagd (dagen van tevoren gebeld) maar toen ik op de airport kwam, waren alweer al deze plaatsen vergeven. Op mijn opmerking of deze "lange benen"-passagiers ook extra $ 250 hadden betaald zoals ik, kreeg ik als antwoord: "U had ook een gewone volle prijs stoel kunnen nemen voor uw dochter". Even een paar 100 dollar erbij. Jaja, dat tover ik zo uit mijn portemonnee. Klantvriendelijkheid?? Neem de nationale trots.

Gilby
User
spacer line

Als ik alle reacties zo lees is de keus snel gemaakt. Het prijsverschil tussen de verschillende vliegtuigmaatschappijen lijken me vooralsnog mee te vallen.

Gilby
User
spacer line

Op de intercontinentale vluchten is er voor een baby de mogelijkheid van een hangnet. Maar hoe gaat het op binnenlandse vluchten, zoals bijv. met Garuda? Is er dan ook een hangnet of moet je je baby dan gewoon vasthouden? Is er dan ook een soort seatbelt voor de baby?

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Ik zou in ieder geval voor een Zuid-Oost Aziatische airline kiezen en minder snel voor een Europese, helemaal niet voor een maatschappij uit het midden-Oosten. Bij stewardessen uit het verre Oosten zit het meer in de natuur om baby's te kunnen vertroetelen. De KLM service is uiteraard weer bagger.

Gracias. Sama sama

Gilby
User
spacer line

On 08-06-2008 11:14 kiwimave wrote:
Ik zou in ieder geval voor een Zuid-Oost Aziatische airline kiezen en minder snel voor een Europese, helemaal niet voor een maatschappij uit het midden-Oosten. Bij stewardessen uit het verre Oosten zit het meer in de natuur om babys te kunnen vertroetelen. De KLM service is uiteraard weer bagger.

Wij hebben voor de vlucht vanuit Nederland naar Indonesie dan ook gekozen voor Singapore Airlines.
Maar mijn vraag betrof de binnenlandse vluchten in Indonesie. Hoe wordt de baby vervoerd?

Bodjok
User
User icon of Bodjok
spacer line

On 08-06-2008 11:53 Gilby wrote:

...

Maar mijn vraag betrof de binnenlandse vluchten in Indonesie. Hoe wordt de baby vervoerd?
Je krijgt een seatbelt extender, daar zit een lus aan die je om je eigen belt schuift en de baby mee vast maakt en dus zit de baby op schoot.

Toen ik met mijn dochter met 6 maanden ging had ik bij Garuda een bassinet die aan de scheidingswand werd geklikt maar dat was 3 jaar terug dus vlogen ze nog van schiphol internationaal. Dat was echt een stevig metalen frame met een dekje dat dicht geritst wordt zodat je koter bij turbulentie niet meteen tegen het plafond zit.

Als je je maxi cosi oid meeneemt kun je het onderstel voorin de bagageruimte laten stallen en taggen zodat als je in kuala lumpur oid moet wachten, je bij het verlaten van het vliegtuig je kinderwagen krijgt en je de maxi cosi op kunt klikken.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op je schoot. Op binnenlandse vluchten zijn geen bassnets beschikbaar. Je krijgt ook geen speciale plaats. Wel krijgt u een extra veiligheidsgordel voor de kleine die u aan die van uzelf moet vastmaken. Maak u niet te druk, het gaat meestal om vluchten van een uur. Ik heb met 3 kinderen hier vanaf baby gereisd en het is nooit een probleem geweest.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,790 posts - 13,516 topics - 16,726 members - last post @ 20-11-2017 17:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,352,959 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com