indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

De traditionele feestdagen staan weer voor de deur, vandaar alvast dit centrale topic, zodat we er straks niet tien hebben. Emoticon: Smile

Ik wil bij deze eenieder goede feestdagen en een beter 2008 toewensen vanuit een internet cafeetje in Noord Jakarta. Je moet wat als je op reis bent, toch? Volgend jaar gaan we gewoon weer verder hier uiteraard. Ik zal mijn best doen om de honderden gemaakte foto's en nog te schrijven verhalen netjes te verwerken in de websites, zodat velen ervan kunnen genieten.

Ook voor de moslims onder ons komt er nog een belangrijke feestdag aan, te weten Idul Adha, of het Offerfeest. Ook voor hen dezelfde wensen uiteraard. Dat het maar een zalige dag mag worden voor allen.

Jeroen

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

Emoticon: Party! aan alle die lid zijn van deze club wens ik een gezegend kerstfeest en een gelukkig maar vooral een gezond 2008

Latex Emoticon: Yes!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ook ik wens iedereen een liefdevol maar vooral gezond 2008 toe en voor degenen die het aangaat een gezegende kerst of zoals wij vroeger zeiden :"zalig kerstfeest"
Degenen die niet uit geloofsovertuiging de kerstdagen als kerkelijke feestdagen beschouwen wens ik toch fijne en gezellige dagen toe, misschien brengt het de mensen toch weer meer tot elkaar door weer als familie of vrienden bij elkaar te komen en elkaars warmte te voelen.

Selamat Hari Natal 2007 dan Selamat Tahun Baru 2008

Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik wens ook iedereen een geweldige kerst toe.
Eerste kerstdag maken wij altijd een dag van lekker samen zijn en de tweede kerstdag hebben we open huis, ik moet dit jaar wel werken maar het zij zo.
Het zijn altijd weer gezellige dagen, nu nog een beetje sneeuw om het helemaal perfect te maken.
En voor alle mannen die staan te vechten met de kerstboom(scheve piek) en die dikke stronk afzagen tot ie in die standaard past, veel succes Emoticon: Shiny
Groet Malam.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Trouwens ik ken iemand die met de jaarwisseling in het vliegtuig zit Emoticon: Wink
Die geluksvogel maakt misschien wel twee keer de jaarwisseling mee hahahaha, pas op he Yoke, twee keer champagne is te veel. Emoticon: Nice

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Van onze zijde ook namens mijn vriendin, en de moeder, ze bevestigde toen ik het hen vroeg, ook een gezellige tijd met de feestdagen, waar de gezondheid de voornaamste plaats in neemd
Selamat Hari Natal, dan Tahun Baru 2008

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Ibu Inge
User
spacer line

Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen en een gezond 2008!
Selamat Hari Natal, dan Tahun Baru 2008

Jeroen, 1e kerstdag zit ik in het vliegtuig op weg naar Bali. Misschien kunnen we elkaar weer ontmoeten in Yogja net zoals verleden jaar. Ik bel je nog als ik op Bali ben om af te spreken.

Inge

petteke
User
spacer line

Ook ik wens iedereen op dit forum fijne kerstdagen
en een gezond en gelukkig nieuwjaar !!

Patricia.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Lieve forumleden,
Selamat hari Natal dan tahun baru 2008!!

Voor iedereen:een gezond,gelukkig en vredig 2008! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hoe doen jullie dat toch, die leuke plaatjes bijvoegen??
ben geloof ik een echte PC analfabeet,
beetje hulp, als het kan?
Liefs Merapi/Wilma

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Kietel , kietel , kietel.
Ou, ou , lekker Om , lekker Om .

De beste wensen en groetjes van
een oude kietelaar.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Oh oh die Om Sid!
zo nagal!
zie toch liever een mannetje...

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

andre
User
spacer line

preetige kerstdagen en een geluukig nieuwjaar iedereen!

andre
User
spacer line

En natuulijk een Mubarak Idul Adha voor alle moslimbroeders.

Deewee
User
spacer line

Iedereen fijne dagen en een goed , vooral gezond 2008! . Emoticon: Yes!

Pardi
User
spacer line

Hoi allemaal, ik ben weer terug uit Indonesia, en ik start maar met het volgende te schrijven:.

Ik wens jullie allemaal een goede gezondheid, mooie dromen over het zo verre Indonesia, maar vooral een voorspoedig 2008.

Groet Pardi/Ab

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

ook vanuit Hellevoetsluis de beste wensen allemaal Emoticon: Party!

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Iedereen prettige feestdagen.
Jan (veer01), bedankt voor de kaart!

Begin de details te vergeten

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

SO THIS WAS CHRISTMAS

“So this is Christmas
And what have you done?
Another year over
And a new one just begun
And so this is Christmas
I hope you have fun?”
('So this is Christmas (war is over)' by John Lennon 1971)

Het is vor ons de mooiste tijd van het jaar, de kerstkaarten worden verstuurd, de kerstboom wordt weer opgetuigd. Tenminste in de Westerse wereld en westerlingen in niet westerse landen. Wat voor gevoel hebben wij hier bij? Het kerstgevoel? Wat is het precies, wat maakt het in ons los dat we in deze dagen meer kunnen hebben van een ander als op andere dagen? Zijn wij geprogrammeerd om ons anders te gedragen? Zelfs als de overgrote meerderheid van ons geen aanwijzing heeft wat wij eigenlijk vieren?

De meeste mensen die ik persoonlijk ken, denken bij Kerst niet aan de geboorte van Jezus. Zo hebben ze ons ook niet geprogrammeerd, ze geven niet aan waarvoor je Kerst viert, als je het maar doet. De hypnose van de massa? Of denken we nu echt aan God, die pappa die zijn zoon naar ons stuurt. Hij moest zijn zoon wel vreselijk haten, dat hij hem naar ons toestuurde (door hem aan het kruis te lante sterven).

Dit is ook de tijd van het jaar dat de TV commercials volop uitpakken om het er nog eens in te wrijven, dat je zeker nu een reis moet boek in zo'n vakantiepark, galakleding moet kopen, vrienden moet uitnodigen, ook al zie je ze maar een keer per jaar. En vooral moet je veel geven aan de acties op TV, de derde wereldlanden. Met Kerst moeten we allemaal goed zijn.

Dit is ook de tijd van jaar wanneer alle oude klassieke liederen van Kerstmis weer verschijnen, Bing Crosby wordt met zijn White Christmas weer uit de oude doos gehaald (ik zag hem de eerste kerstdag weer op TV via Astro), en Slade met 'So here it is Merry Christmas - Everybody's having fun'? Je weet wel met die breede broekspijpen en lang haar, dat was toen in. Al deze liedjes en nog meer zijn er om iedereen een kerstgevoel te geven, het zit in ons onderbewustzijn. En het komt ieder jaar weer terug.

Tegen kerst toe ik nog een NL woonde en Gisteren ging shoppen en als je dan om je heen kijkt zie je vrolijke opgetogen mensen, mooie kerstmuziek klinkt er door de winkels. Deze liederen hebben dramatische affect op uw gedrag. Ik had het gevoel dat ik steeds meer kerstspullen moest kopen om het kerstgevoel er maar flink in te houden. En het gevoel van"Was het maar iedere dag Kerst" Het is een gevoel waarbij ik eigenlijk teveel geld uitgaf aan Kerst, u kent dat gevoel waarschijnlijk wel.

Dan hebben we nog de mooie Kerstfilms waarvan we al voorstukjes krijgen te zien op TV. We kunnen haast niet wachten tot het zo ver is. Ebenezer Scrooge in 'A Christmas Carol' is een film die ieder jaar terug komt, en Sissie de leuke aardige Oostenrijkse Koningin. Waarom doen ze dit?

Naar mijn mening wordt Kerstmis getypeerd en door de (e)-kaarten van Kerstmis naar vrienden en familie te versturen gesymboliseerd, De term die het ' bericht van Kerstmis uitspreidt wordt ' constant gebruikt om tot valse onderbewuste scenario's in wij allemaal te leiden: Sneeuw... De Boom van Kerstmis...Santa Claus......( een leuke stunt van Coca-Cola) Jezus.......Wijze mensen........Zijn wij geestelijk geprogrammeerd van kinderjaren met deze beelden.

Ik wil eigenlijk niet meedoen aan de schijnheiligheid van Kerst. Ik wil een andere boodschap uitdragen dan "Vrede op Aarde" want er is namelijk geen vrede op aarde. Ik wil laten zien hoe wij werkelijk met onze kinderen omgaan. De beelden tonen hieronder de resultaten van de acties van onze zogenaamde Christelijke politieke leiders die in deze wereld werken. Dat zeg ik aan iedereen wie wil horen. Voor mensen die ook niet in de hypnose van de massa leven. Dat er genoeg kinderen zijn die geen cadeautjes van de Kerstman krijgen, geen Kerstboom hebben, maar honger leiden of een gezin waar geen kinderen meer aanwezig zijn, die kinderen die vermoord zijn door de vrome politieke leiders, die nu onder de boom zitten en nadenken hoe goed ze het gedaan hebben. Dan de kinderen in Nederland, die op straat zwerven, die een klein pakje krijgen met overlevingsvoedsel. Maar wel van al die vrome mensen die op zondag hun God vragen om vergeving, waarvoor vraag ik me dan af? Voor het feit dat ze meer hebben als anderen, voor het feit dat ze een beetje meer geluk hebben gehad dan die bijstandsmoeder. In een ander wiegje bent geboren?

Ook mijn dank aan ons onbestuurbaar land, die het niet voor elkaar krijgt om iedere inwoner van ons kleine landje ook een beetje een leuke Kerst te bezorgen. Het UWV en de Belastingdienst die het altijd voor elkaar krijgt om voor Kerst nog even teveel betaalde gelden te innen. Mijn dank aan jullie regering die er op dit moment een puinhoop van maakt, maling hebben aan onze stemmen (referendum). Jullie gaan wel regeren over ons gewone mensen.

En ga nu niet hypocriet aan de Kersttafel zitten en prop je vol met lux eten, want wij kunnen iedere dag lux eten. Wij hebben daar allemaal namelijk het geld voor.

Hieronder volgen schokkende beelden van hoe Kerst ook is:

Fijne Kerstdagen

Een gelukkig Nieuwjaar

WElterusten

'Jingle Bells'... Jingle Bells.....Jingle all the way eh?

Dit zijn de verborgen beelden die je niet op de Kerstkaarten ziet. Want als je ze niet ziet, bestaat het niet, zeker niet met Kerst. Laten we net doen dat we beschaafde mensen zijn die zeker geen kinderen afslachten in verre landen. Maar leugenaars zoals George Bush en Tony Blair willen graag dat wij dit denken, want het is immers Kerst tijd. Je kunt de bull-shit uit de huizen en kerken met Kerst ruiken. Vrede op Aarde. Neem nog een lekker stuk Kerst gebak.

Oke, laten we nog even kijken naar de juiste Kerstmis.

Onze kinderen vragen dure cadeaus met Kerst, eigenlijk dingen die we ons niet kunnen veroorloven. Maar met Kerst moeten we ons schuldgevoel kunnen uiten. Want wij werken zo hard het hele jaar, dumpen onze kinderen in een naschoolse opvang, hebben geen tijd om iets leuks met ze te doen zoals mens-erger-je-niet, ganzebord. Wat doen we nu dus. We gaan naar de winkel en kopen het nieuwste model play station voor ze. Zo zijn ze weer even rustig en vragen ze niet om aandacht.

De periode van Kerstmis is fundamenteel twee dagen. De drank wordt gekocht en in reusachtige bedragen verbruikt. Kerstmis ' is gebaseerd op leugens, hebzucht en over consumptie. Wij zoeken en hunkeren ook naar materiële goederen, soms zodanig dat aanbidden wij hen fundamenteel. Ik kritiseer geen mensen ' genietend van '. Ik ben geen Ebeneezer Scroogde. De mensen hebben het recht van en goed geluk aan hen te genieten. Het feit is dat u wordt verteld ' wanneer ' om ergens van te genieten. Vraag me waarom dit zo is? Hoeveel keer is u vertelde in de media, de kaarten, in kroeg enz. enz. Om (gelukkig) over de situatie vrolijk te zijn? Wij moeten de geboorte van Jezus op 25 december vieren.

Het feit is dat mensen alleen de Kerst vieren omdat het hun verteld is om te doen. En iedereen moet wel met de kudde meelopen. Is het de Geest van Kerstmis? Of is het werkelijk enkel ' opdracht geeft ' tot van de onderneming die bij iedereen zich in het ritueel aansluit? De onderneming met inbegrip van de pathetische schijnheilige kerken, die altijd al de mensen in hun macht wilden houden. Meer dan de helft van de mensen die Kerst viert geloofd niet in de Jezus die naar de Aarde is gekomen om de mensheid te verlossen van hun schulden. We zijn brainwashed. Mijn eigen advies is dat Kerstmis werkelijk een viering is die met de geboorte van de redder van deze wereld wordt verbonden, of geen erkenning van de geboorte van de ' zoon van god ', Jesus is. Wij zijn bedrogen in het aansluiten van een viering waar wij werkelijk niets over kennen. Wij volgen blindelings wat ze ons vertellen en onze ouders deden dat en hun ouders ook. Wordt wakker mensen........

Kerstmis is werkelijk een heimelijk ' ritueel ' voor de wedergeboorte van de God van de Zon. Lucifer ' licht brenger. Ik geloof door een dergelijke handeling uit te voeren dat wij onze geestelijke bevoegdheden weggeven. Wij geven letterlijk toestemming voor een negatieve bevoegdheid ons eenvoudig geestelijk om te beslissen door een ritueel collectief uit te voeren dat het om toestaat dit te doen.

Ik realiseer dat het moeilijk is dit alles te geloven, en dat het ook een grote teleurstelling is. Dit is ons allemaal verteld tijdens onze kinderjaren door onze ouders die het allemaal heel goed wisten, maar sluit je ogen ook niet voor de ware Kerst. We zijn wijzer geworden en hebben veel geleerd. Wij zijn onze eigen redders naar mijn mening, en wij zouden geestelijk vrij kunnen zijn als wij zien onze ogen konden slechts openen en wat eigenlijk gebeurt.

Ik hoop dat u in ieder geval gaat nadenken over het Kerstgevoel en weet wat u vierde. Denk daarbij ook eens aan de mensen die het allemaal een stukje minder hebben dan wij.

Geniet maar denk ook eens na, en eigenlijk niet alleen met Kerst.
Wens iemand een gelukkig jaar het gehele jaar door en niet alleen de eerste week van het nieuwe jaar.
Sorry als ik je vrome kerst gedachten nu heb verstoord.
p.s. vergeet niet 1 eurotje in de collecte pot te stoppen van het Leger Des Heils want dan ben je weer een vroom persoon.

Net wat je hier hoort iedere dag uit de luidsprekers geef aan de armen. En iedereen opscheppen en lante zien dat ze geven. Want men geeft alleen zodat anderen zien hoe goed je wel niet bent. Emoticon: Laugh out loud

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik hoop dat u in ieder geval gaat nadenken over het Kerstgevoel en weet wat u vierde. Denk daarbij ook eens aan de mensen die het allemaal een stukje minder hebben dan wij.

Geniet maar denk ook eens na, en eigenlijk niet alleen met Kerst.
Wens iemand een gelukkig jaar het gehele jaar door en niet alleen de eerste week van het nieuwe jaar.

Albert,
Ik weet wat ik gevierd heb, zonder cadeautjes maar wel met het ganzenbord op tafel waarvan mijn dochter zei:"die is al oud" inderdaad een jaar of 35 en het werkt nog steeds, ook voor de kleinkinderen, even geen gameboy, saamhorigheid dus.

Het zijn schrijnende foto's die je laat zien en waarvan we allemaal wel het bestaan weten maar ik kan niet alle leed van de wereld op mijn schouders nemen, doe mijn best om hier en daar wat te helpen maar dat is een druppel op een gloeiende plaat.
Ik ben het wel met je eens dat kerst niet meer is wat het het hoort te zijn wat het betekent, maar dat het een circus is van de hele commercie.
Het ene nog duurder dan het andere en na een week is de lol er af en gaan velen weer over tot de orde van de dag en zijn hun goede voornemens vergeten.

Wat mij nu stoort is dat je een website vermeld, http://www.jassentechniek.nl/jassen.htm er reclame voor maakt en dus ook commercieel bezig bent en ik denk niet dat die website de kerstgedachte van de mensen kan veranderen en ook niet helpt om het leed van die mensen op de foto's te verzachten.
Misschien bedoel je het goed en met veel dingen kan ik het eens zijn tot ik die website zag en dacht dit is verkapte reclame. Emoticon: Stupid

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

" jassentechniek " :

na een blik geworpen te hebben begon ik gelijk te zweven .
Nou tijdens het zweven in de mambo jambo' s verhaal vraag ik me af waar menir de waard zijn wijsheid gehaald zou hebben.?
Is hij een ervaringsdeskundige die het uit zijn ervaringen (trauma' s bijvoorbeeld) bepaalde lessen heeft overgehouden ?
Ben snel gestop metl ezen , voordat ik trauma' s kan krijgen.

Weet je wat , laat mij maar gewoon in mijn lekkere oude jas blijven rondlopen , daar kan ik ook mijn flow gaan beleven. Emoticon: Smile

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Weet je wat , laat mij maar gewoon in mijn lekkere oude jas blijven rondlopen , daar kan ik ook mijn flow gaan beleven.
ja, hoor , ik ook Om Sid. Maar ja, ieder zijn meug hč! Emoticon: Very funny

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ya , ieder zijn meugie .
Ik vraag me af wat een gesjeesde tukang pijet (masseur) mij te bieden zal hebben.

Als ik lichamelijk gepijet wil worden , ga ik liever naar een lieftallige dame met poezelige handjes.
Als ik ge prustreerd ben heb ik ook mijn kanalen om het te lozen .

Trouwens waarom verder gaan zoeken als je dichtbij huis (op Java) ook je zoektocht naar spirituele bevrediging Emoticon: Nice kan beginnen.
Voor eventuele zoekenden zie :
http://www.xs4all.nl/~wichm/javmysnl.html

Zoekt, en gij zal vinden
Vraagt , en gij zal antwoord krijgen.
Het verhaal van Subud beweging heb ik in mijn kinderjaren van mijn orang tua gehoord.

In de engelse verhaal werd verteld over kejawen , hoe de oude javanen dat beleven. En werd ook verteld dat het froeher door de priyayi werd beoefend .
Ook is er een verhaal over de baduys (west java).
Nou sommige verhalen zijn ook een beetje opgesmukt ,
Omdat de oudste hinduintische beschaving uit West Java kwam .
Al in de 2 de eeuw nC. Later werd het naar het oosten (midden en oost java) verspreid.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Beste Albert,
dit epistel had ik wel van jou verwacht, en op sommige punten heb je gelijk.
Maar we hebben een forum met Christenen en Moslims; zou het nu eens geen tijd worden om aanvallen op het geloof te staken?
Dit zou je beslist sieren; het zou een erecode moeten zijn:elkaars geloof respecteren.
Commercie rond deze dagen heb je overal, maar de vraag is?in hoeverre laat jeje gekmaken?
Heb ook de kerst gevierd met vrienden en mn anak, beslist geen overbodige eterij en verspillende luxe.
Moet nu stoppen Albert, ga zo naar de Voedselbank om met een 20tal vrijwilligers een verlaat kerstdineetje te maken voor 35 klanten van de VB
Groetjes Merapi/Wilma
PS de gruwelijke beelden kennen we, maar dit heeft weinig met kerst te maken.
wat dacht je van het Chinese gezin, die 4 dochtertjes verloor op 1e kerstdag?
Ik heb maar 1 kind, en als zij iets zou overkomen-dan weet ik het niet meer,omdat ik zo veel van haar hou!
Laat staan dit drama!
Kortom:gruwelijke beelden en menselijk leed gebeurt op de hele aardbol

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

77,613,396 topic views - 235,463 posts - 13,700 topics - 26,283 members - last post @ 11-12-2019 10:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,662,747 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com