indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ook ik ben het niet eens met main hakim sendiri oftewel het recht in eigen hand nemen. De Petrus-moorden zijn mij ,maar al te bekend. Kennis van mij ook slachtoffer.
Dat het gewone volk er blij mee was, is bekend. Maar het blijft een feit dat het aparat tekort schoot in de handhaving van de wet (teveel gekonkel en cooperatie met de preman ) terwijl zij degenen zijn die het volk moeten beschermen tegen misdadigers. Hier is weer van hetzelfde sprake.
Als het aparat geen gelegenheid biedt, kunnen de premans zich ook niet roeren. En de mentaliteit van de politie en het leger is gewoon verkeerd. Zie boven mijn voorval. I.p.v. bescherming, worden de rollen omgedraaid. Het gebeurt zo vaak. Het is een vervelend mentaliteitstrekje dat wellicht cultureel is gekleurd: men mag niet verlegen ( malu ) worden gemaakt, dus altijd een ander beschuldigen, ook al is overduidelijk dat men zelf schuldig is.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Alles in deze affaire staat en valt bij het niet kunnen toegeven dat er misstanden zijn en de onhebbelijke gewoonte geen kritiek te kunnen velen.
Daar komt nog bij dat het hier om Nederlanders gaat, dat ligt ook gevoelig.
Ik kan mij een You tube filmpje van enkele jaren geleden herinneren van een AustraliŽr die op de motor op dezelfde manier werd geript, dat deed lang niet zoveel stof opwaaien.

Mensen die wat langer in IndonesiŽ wonen reageren vrij laconiek, immers die zien dat soort praktijken dagelijks om zich heen.
Mensen die dit op ťťn of andere manier goed trachten te praten of vergelijkingen trekken met andere landen (zelfs Nederland) heb ik geen goed woord voor over.
Daar laat ik het bij, voordat ik weer een klacht aan mijn broek heb dat ik te persoonlijk ben.

Het systeem klopt gewoon niet (zacht uitgedrukt), het maakt gezagdragers het buitengewoon gemakkelijk om te rotzooien.
Mijn vorige solex, waar ik toen al 4 jaar mee over Allah's wegen tufte werd gestolen.
Stond op naam van mijn sponsor, die heeft netjes aangifte gedaan.

Aangezien ik een solex liefhebber ben, had ik mijn ziel en zaligheid er in gelegd, met wat extra opties, onder andere een aanpassing aan de voorrem schijf om de veiligheid te vergroten, ik zou dat ding in ťťn oog opslag uit honderd duizend solexjes herkennen.
5 weken erna (ik had inmiddels en ander) zat ik achter een Bintang en zag een politiewagen met open laadruimte voorbij komen met mijn oude vertrouwde stalen ros erop.
Voor ik afgerekend had helm op mijn Hollandse kleiaardappel had was die wagen verdwenen, afijn gevonden dacht ik dus, komt goed.
Ik heb met mijn sponsor stad en land afgelopen, heel wat opslagplaatsen gezien, onvindbaar.
De onwilligheid van de politie om ook maar enige medewerking te verlenen droop er vanaf.

Volgens mijn sponsor wordt zo'n ding verkocht ter meerdere glorie van de politie dompet, waar of niet waar? Ik weet het niet, kan het niet bewijzen.

Ik ben er inmiddels wel achter dat als je een akkefietje hebt op de weg, bijvoorbeeld ťťn of andere idioot rijdt je ondersteboven en je krijgt (vanzelfsprekend) de schuld in je schoenen geschoven dat je beter kan zwijgen en zeggen dat je de politie erbij wil hebben.
Dat verricht wonderen, als er namelijk politie bij komt wordt er proces verbaal opgemaakt en worden beide voertuigen in beslag genomen.
Die gaan dan naar een opslag, die wil je niet zien, een stuk land waar alle motoren op een hoop worden gelazerd Emoticon: Yes!

Beide partijen krijgen hun voertuigen pas terug als ze in samenwerking met de politie tot overeenstemming zijn gekomen, waar dan de politie nog tussen zit, de gene met de meeste poen wint, (zelf van dichtbij meegemaakt)
Dat gaat even duren, bovendien staat je solex daar te verrotten en alle leden van hermandad komen als ze onderdelen nodig hebben voor hun eigen solex daar even spitten.
Zijn collega knijpt dan een oogje dicht, immers ons kent ons Emoticon: Yes!

Pfffff wat ben ik weer negatief, maar wel de waarheid Emoticon: Blush
Dat binne zo van die dingsies waar een vakantieganger geen weet van heeft.
Moraal van dit verhaal en om wederom ontopic te komen, geef een toerist goede en eerlijk informatie, zorg dat zijn zaakjes honderd procent in orde zijn.
Het Indonesische recht kent namelijk weinig buitenlandse winnaars, voordat je het weet wordt er in overweging genomen om je net als de journalist van der Spek je op de lijst van Interpol te zetten.
Het vrouwe Justitie in IndonesiŽ kent namelijk twee wetten, net als de heilige Koran die op verschillende manieren kan worden uitgelegd.

Het recht van de Bule vs IndonesiŽr en het recht van IndonesiŽr vs IndonesiŽr, daarbij kan men dan ook nog de onderverdeling maken dat het recht IndonesiŽr vs IndonesiŽr sterk afhankelijk is hoeveel poen de ene tegenover de ander heeft.
Daar hoeven we niet dramatisch over te doen, zo is het nu ťťnmaal.

RPeetoom
User
spacer line

On 08-04-2013 11:29 Surya Atmadja wrote:
TEMPO.CO, Denpasar - Kepolisian Daerah Bali akan memeriksa turis asal Belanda, Van der Spek, yang muncul dalam tayangan video "damai" polisi di Youtube. Menurut Kepala Kepolisian Daerah Bali, Inspektur Jenderal Arif Wachyunadi, polisi telah mengetahui keberadaan Spek. ďKami akan mengambil langkah hukum,Ē kata Arif di Markas Polda Bali, Senin, 8 April 2013.

Namun, sang polisi mengatakan tak perlu membayar sejumlah itu, asalkan dia membayar sejumlah uang yang dimintanya. Transaksi suap pun terjadi, Van der Spek membayar jumlah uang yang disebutkan polisi lalu lintas itu.

Menurut Arif, pemberi dan penerima suap sama-sama mendapat sanksi hukum. Dia menegaskan sanksi hukum juga bisa dikenakan kepada siapa pun yang terbukti menyebarkan video "damai" polisi di Bali itu.
-------------------------------------------------------------------------------------------
In het kort Van der Spek kan ook aangeklaagd worden wegens het omkopen .

Kompas Senin, 8 April 2013 | 16:31 WIB
Kapolda mengaku sudah mendeteksi kapan Van Der Spek tiba dan meninggalkan Bali. Namun sejauh ini Polda Bali belum bekerja sama dengan interpol untuk mendatangkan Van Der Spek ke Indonesia.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DeKapolda heeft nog geen maatregelen genomen om een verzoek in te dienen bij Interpol om VdS naar Indonesia te laten komen.

Dit soort berichten doen het ongetwijfeld goed bij Indonesiers en zelfs bij hun die al 40 jaar in een land wonen dat wel geciviliseerd is.
Geen enkel geciviliseerd land zal aan een dergelijk verzoek meewerken, de IR als rechtstaat wordt wat dat betreft nog weinig serieus genomen in de wereld.

Goed voor de binnenlandse omong kosong en gossip dit sport berichtjes maar meer dus niet.

spacer line  

On 08-04-2013 16:07 RPeetoom wrote:

[quote removed]

Dit soort berichten doen het ongetwijfeld goed bij Indonesiers en zelfs bij hun die al 40 jaar in een land wonen dat wel geciviliseerd is.
Geen enkel geciviliseerd land zal aan een dergelijk verzoek meewerken, de IR als rechtstaat wordt wat dat betreft nog weinig serieus genomen in de wereld.

Goed voor de binnenlandse omong kosong en gossip dit sport berichtjes maar meer dus niet.

Hi hi hi hi , maar Menir Peetoom toch , dat weet iedereen ook wel die een beetje kennis hebben hoe bepaalde zaken daarO geregeld werden .

Aan de andere kant het is hun recht om buitenlanders die de wetten van Indonesia ( inmiddels een soevereine staat ) in een DPO ( Daftar Pencarian Orang) te plaatsen.
In Nederland is een uitlokking nog steeds strafbaar.

Dus SBS of Van der Spek kan gewoon terug gaan als ze niks fout hadden gedaan .

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 08-04-2013 16:26 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Hi hi hi hi , maar Menir Peetoom toch , dat weet iedereen ook wel die een beetje kennis hebben hoe bepaalde zaken daarO geregeld werden .

Aan de andere kant het is hun recht om buitenlanders die de wetten van Indonesia ( inmiddels een soevereine staat ) in een DPO ( Daftar Pencarian Orang) te plaatsen.
In Nederland is een uitlokking nog steeds strafbaar.

Dus SBS of Van der Spek kan gewoon terug gaan als ze niks fout hadden gedaan .

Gewoon tegen beter weten in blijven volhouden Surya.
Dat zie ik nu al sinds de uitzending van het programma van SBS.
Schaam je je niet?
Vele mensen lezen over jouw postings heen, logisch want je geeft zelf aan aan dat het OH verhalen zijn.
Schei uit Surya, je bent inmiddels tot de conclusie gekomen dat terug gaan naar je moederland geen optie is.
Dat zal ongetwijfeld een reden hebben.
Waarom dan elke keer weer de kromme werkwijze van de wet verdedigen??????

Ik weet wat je nu ga zeggen, "Daar heb je hem weer met zijn Ibu" zoals je dat al zoveel keer hebt gezegd.
Henny heeft totaal geen begrip meer t.a.v. de mentaliteit in IndonesiŽ, die is net zo lang in Nederland als jij Surya, 45 jaar!!!!!!!!.
Zij is wel een echte Sundanese van geboorte, hoe verklaar je nu het verschil in gedachten tussen jou en Poppy?
Is dat nu de Javaan in jou?
Zijn Sundanezen meer flexibel en kunnen ze beter beoordelen wat normaal en niet normaal is?

Wat is het verschil, ik ben honds nieuwsgierig, is het het haantjesgedrag van een Javaan? Of het onderdanige van een vrouw uit Sunda?
Pop net als jij al zolang in Nederland reageert totaal ander als jij.
Wat is dat?
Meer acceptatie van de Nederlandse samenleving?
Misschien ook zien hoe rot de Indonesische maatschappij in elkaar zit??????

Niet terug gaan naar IndonesiŽ en vervolgens IndonesiŽ romantiseren en afschilderen als een rechtstaat waar het goed leven is, maar wil er zelf niet leven.
Voer voor geleerden en psychiaters Surya.

RPeetoom
User
spacer line

On 08-04-2013 16:26 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Hi hi hi hi , maar Menir Peetoom toch , dat weet iedereen ook wel die een beetje kennis hebben hoe bepaalde zaken daarO geregeld werden

Goed om te horen dat ook u beseft dat de rechtstaat IR weinig serieus genomen wordt in de wereld, en wat dat betreft nog lang geen geciviliseerd land is.
Wellicht heeft u dit relativerende vermogen dan toch te danken aan uw langdurige verblijf in Nederland.

spacer line  

On 08-04-2013 19:31 RPeetoom wrote:

[quote removed]

Goed om te horen dat ook u beseft dat de rechtstaat IR weinig serieus genomen wordt in de wereld, en wat dat betreft nog lang geen geciviliseerd land is.
Wellicht heeft u dit relativerende vermogen dan toch te danken aan uw langdurige verblijf in Nederland.

Zo'n opmerking kan alleen een Londho doen .

Zullen we terug gaan naar de topic , over een omkoping en corruptiverhaal in Indonesia ?
Ik hoop niet dat Nir Peetoom in Indonesia woont of werkt , want dat zal wel afzien worden om in een niet geciviliceerde land te moeten verblijven.

spacer line  

On 08-04-2013 17:14 Malam wrote:

[quote removed]

Gewoon tegen beter weten in blijven volhouden Surya.
Dat zie ik nu al sinds de uitzending van het programma van SBS.
Schaam je je niet?
Vele mensen lezen over jouw postings heen, logisch want je geeft zelf aan aan dat het OH verhalen zijn.
Schei uit Surya, je bent inmiddels tot de conclusie gekomen dat terug gaan naar je moederland geen optie is.
Dat zal ongetwijfeld een reden hebben.
Waarom dan elke keer weer de kromme werkwijze van de wet verdedigen??????

Ik weet wat je nu ga zeggen, "Daar heb je hem weer met zijn Ibu" zoals je dat al zoveel keer hebt gezegd.
Henny heeft totaal geen begrip meer t.a.v. de mentaliteit in IndonesiŽ, die is net zo lang in Nederland als jij Surya, 45 jaar!!!!!!!!.
Zij is wel een echte Sundanese van geboorte, hoe verklaar je nu het verschil in gedachten tussen jou en Poppy?
Is dat nu de Javaan in jou?
Zijn Sundanezen meer flexibel en kunnen ze beter beoordelen wat normaal en niet normaal is?

Wat is het verschil, ik ben honds nieuwsgierig, is het het haantjesgedrag van een Javaan? Of het onderdanige van een vrouw uit Sunda?
Pop net als jij al zolang in Nederland reageert totaal ander als jij.
Wat is dat?
Meer acceptatie van de Nederlandse samenleving?
Misschien ook zien hoe rot de Indonesische maatschappij in elkaar zit??????

Niet terug gaan naar IndonesiŽ en vervolgens IndonesiŽ romantiseren en afschilderen als een rechtstaat waar het goed leven is, maar wil er zelf niet leven.
Voer voor geleerden en psychiaters Surya.

Wat sta je toch weer te zeu/zeiken.
En dan weer jou Ibu Henny naar voren schuiven ?

Dat er verschil kunnen zijn tussen haar en mij zal je zelf kunnen bedenken.
En btw , is zij dan zo onderdanig ?

Dat ik niet terug wil naar mijn kampung is mijn eigen zaak.(Is prive )
Ondanks dat ik bijna alles heb daaro ( vriend/familie etc , en de vorstelijke AOW plus bedrijfspensienTJE) .
Hoeft ik ook niet een visa te vragen( scheelt in de kosten) , en mijn ibu de vrouw kan ook zelf daar wonen en werken.

Vraag me ook af dat als Indonesia zo rot is , waarom veel Nederlanders daar willen wonen, werken of genieten van hun AOW ( mits ze aan de eisen voldoen . voor de eisen van Lansia kan men de site van KBRI raadplegen of de hulp inroepen van een bemiddelingsbureau)
Kom niet met het verhaal dat daar murah(goedkoop) leven is .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Even inbreken op een domme opmerking.

Pardon?
Wie zou beter weten wat en hoe het dagelijkse leven in de rechtstaat IndonesiŽ werkt?
Iemand die daar woont of iemand iemand die daar geboren is maar al 43 jaar in een ander land woont en al een natte broek krijgt bij het woord IndonesiŽ?????????

Drie weken per jaar in IndonesiŽ om te updaten is niet voldoende Surya.
Zeker niet als je hele dagen op Indahnesia zit, daaruit blijkt namelijk dat je in IndonesiŽ precies hetzelfde doet als in Nederland,.

Hele dagen op internet zitten, zonder je blik te verruimen in je tahah air en te kijken hoe de huidige situatie is Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush
Alleen maar wat vrienden en familie je influisteren, zonder zelf je in het dagelijks leven te storten Emoticon: Wink
Eenzijdig verhaal dus, niet gestoeld op eigen waarneming maar op waarneming van je Indonesische vrienden en familie Emoticon: Bye bye

Was trouwens al heel lang duidelijk Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

kembali ke lep top , oh pardon ke topic , sie voe plee

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 08-04-2013 20:00 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Wat sta je toch weer te zeu/zeiken.
En dan weer jou Ibu Henny naar voren schuiven ?

Dat er verschil kunnen zijn tussen haar en mij zal je zelf kunnen bedenken.
En btw , is zij dan zo onderdanig ?

Dat ik niet terug wil naar mijn kampung is mijn eigen zaak.(Is prive )
Ondanks dat ik bijna alles heb daaro ( vriend/familie etc , en de vorstelijke AOW plus bedrijfspensienTJE) .
Hoeft ik ook niet een visa te vragen( scheelt in de kosten) , en mijn ibu de vrouw kan ook zelf daar wonen en werken.

Vraag me ook af dat als Indonesia zo rot is , waarom veel Nederlanders daar willen wonen, werken of genieten van hun AOW ( mits ze aan de eisen voldoen . voor de eisen van Lansia kan men de site van KBRI raadplegen of de hulp inroepen van een bemiddelingsbureau)
Kom niet met het verhaal dat daar murah(goedkoop) leven is .

Onze postings kruisten elkaar Surya, hier is het nu half negen, bij jou inmiddels half twee in de nacht, heb je moeilijkheden met slapen?
Ook de toon en onderwerp van je posting verrastte mij Emoticon: Blush

Het naar voren schuiven van mijn ibu is toch niet zo vreemd?
Ze is ongeveer net zo lang in Nederland als Surya, spreekt perfect Nederlands en komt uit Sunda (spreekt ook hoog Sunda)

Over onderdanigheid gesproken in deze topic ik zie dat meer als dienstbaarheid en trouw aan je partner (wederzijds) toch?
Je zou dat moeten weten Surya, je zegt deels Sundanees te zijn,dan moet je ook weten dat een Sundanese vrouw trots is, maar zeker niet onderdanig Emoticon: Nooo
Waarom krijg je altijd zo de pest in als ik mijn Sundanese vrouw aan haal Surya?

Het niet definitief terug gaan naar je moederland is inderdaad jouw zaak, jouw motief is hetzelfde als mijn motief,daar is niets mis mee, daar hoeven we toch geen geheim van te maken?
Even een kleine verbetering, natuurlijk kan jouw ibu daar wonen, maar niet werken Emoticon: Wink
Verwar je huidige situatie in Nederland niet met IndonesiŽ Emoticon: Smile Jammer maar helaas.

IndonesiŽ rot?
Ja duidelijk wel, maar daarom kan je het wel naar je zin hebben, slikken en aanpassen dus.
Neemt niet weg dat er kritiek mag wezen Surya.
Dat jij geen kritiek kan velen is niet mijn probleem Surya. Emoticon: Nooo
Dat op vele andere fora jouw woorden er als zoete koek in gaan, bij mij in ieder geval niet en hoe anderen er over denken zal mij een worst zijn. Emoticon: Bye bye

spacer line  

On 08-04-2013 21:14 Malam wrote:

[quote removed]

Onze postings kruisten elkaar Surya, hier is het nu half negen, bij jou inmiddels half twee in de nacht, heb je moeilijkheden met slapen?
U bedoelt ?
Weet niet dat er een tijdverschil bestaat tussen Amstelerdam en Rotterdam.

Het naar voren schuiven van mijn ibu is toch niet zo vreemd?
Ze is ongeveer net zo lang in Nederland als Surya, spreekt perfect Nederlands en komt uit Sunda (spreekt ook hoog Sunda)
Het is Sunda Lemes .

Over onderdanigheid gesproken in deze topic ik zie dat meer als dienstbaarheid en trouw aan je partner (wederzijds) toch?
Je zou dat moeten weten Surya, je zegt deels Sundanees te zijn,dan moet je ook weten dat een Sundanese vrouw trots is, maar zeker niet onderdanig Emoticon: Nooo
Klopt, de Sundanese vrouwen die ik persoonlijk ken

Waarom krijg je altijd zo de pest in als ik mijn Sundanese vrouw aan haal Surya?
Het verbaasd me (NIET dezelfde als de pest hebben )

Het niet definitief terug gaan naar je moederland is inderdaad jouw zaak, jouw motief is hetzelfde als mijn motief ,daar is niets mis mee, daar hoeven we toch geen geheim van te maken?
U bedoelt ?
Ik dacht toch niet .

Even een kleine verbetering, natuurlijk kan jouw ibu daar wonen, maar niet werken Emoticon: Wink
Verwar je huidige situatie in Nederland niet met IndonesiŽ Emoticon: Smile Jammer maar helaas.
Hi hi hi hi , tierlijk kan ze werken.
De wetten zijn inmiddels veranderd.
Kijk ook naar mijn eventuele posting

IndonesiŽ rot?
Ja duidelijk wel, maar daarom kan je het wel naar je zin hebben, slikken en aanpassen dus.
Neemt niet weg dat er kritiek mag wezen Surya.
Dat jij geen kritiek kan velen is niet mijn probleem Surya. Emoticon: Nooo
Het zal mij een rotzorg zijn of men of iemand kritiek heeft over Indonesia.
Voel me niet aangesproken.
In bijbelse termen: Ben mijn broedershoeder niet.

Dat op vele andere fora jouw woorden er als zoete koek in gaan, bij mij in ieder geval niet en hoe anderen er over denken zal mij een worst zijn. : W
Dat zeg je ook tegen iedereen

Kembali ke topic ?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,240,825 topic views - 233,626 posts - 13,687 topics - 24,422 members - last post @ 17-09-2019 14:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,315,110 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com