indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Reinie
User
spacer line

We zitten tijdens oud en nieuw in het hotel Ardi Kencana in Baturraden (Java). Kan iemand mij zeggen of ze in het hotel met oud en nieuw iets leuks organiseren? En, wordt oud en nieuw wel gevierd in IndonesiŽ?

Ben benieuwd of iemand het hotel kent, want ik kan er weinig tot niets over op het internet vinden!

Groetjes,
Reinie

De Twentse Wedding Planner Niet de enige, wel de beste keus!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Oud en nieuw zijn geen feestdagen voor het islamitisch geloof.
10 januari 2008 is Muharram - Islamitisch nieuwjaar.
De Chinezen houden wel van feestdagen maar hebben ook een ander nieuwjaar (Imlek), in 2008 op 10 februari, de mensen die net op Lake Toba zijn kunnen daar van mee genieten.
De Hindoe uit Bali hebben Hari Nyepi, dat is op 10 maart 2008.
Er wonen ook Christenen die gewoon Kerstmis en Nieuwjaar vieren maar meestal thuis met de familie net als in Nederland.
Groetjes,
Tuti en Jan

zieleffe
User
spacer line

Het ligt er aan waar je bent.
Heb een keer in Bandung mee gemaakt.
Je kon alleen wat wij met de familie gedaan hebben uit eten gaan, bij een Restaurant met een kleine groep muziekanten.
maar het meeste is dat er gegeten word dat is wat ze daar goed kennen.
Misschien gooien ze er een goedkope champagne er tegen aan Riedels, maar goed een gegeven paard mag je niet in zijn bek kijken
Neen zo gezellig als men het hier viert kennen ze daar helemaal niet dus een wereld van verschil
Tenminste heb een keer Oud en nieuw gevierd in IndonesiŽ
Wel kwamen ze met toeters en bellen door de straten gereden precies om 12 uur Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ardi Kencana Cottages
Pariwisata Street
Baturaden.
Purwokerto
Phone: (0281) 681991
Kan je even bellen of je zelf een feestneus moet meebrengen, vuurwerk is er volop te koop.

The Ardi Kencana Cottage (62-281-33991) located conveniently in hillside of cool-mountainous weather Baturaden.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Oud en Nieuw is ook geen islamitische feestdagen.
Ik ken zat Moslims ( zelfs 40 jr geleden) die oud en nieuw vieren.
In de meeste grote hotels en grote steden zijn er mogelijkheden om oud en nw te vieren , al dan niet met champagne.
Ik denk dat oud en nieuw een internationale feest is , gevierd door bijna iedereen , ongeacht hun achtergrond. Emoticon: Party!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Reinie, oud en nieuw leeft niet in IndonesiŽ zoals het in Nederland leeft.
Maar mijn persoonlijke ervaring is dat ik het wel leuk vond.
Onze familie(Islam) vierde het in ieder geval wel, het speciale was dat ik de barbeque de hele avond op sterkte hield, dat maakte het voor de familie al zowiezo een speciale avond, het vuurwerk wat ik besteld had was werelds, toen ik de vuurpijlen in een fles wilde zetten keek mijn zwager mij aan of dat ik een wereldwonder was, dat neem je in je jatten, dat daar later de blaren op zitten neem je voor lief, als er een mislukte pijl tussen zit die in je handen ontploft, dan ga je hartelijk lachen, ik heb daar niet aan mee gedaan, maar wel een wereldavond gehad.
Het opentrekken van de fles champagne die ik uit Nederland had meegenomen was een belevenis, binnen 10 minuten waren pakweg 4 familieleden zo dronken als een aap, immers ze zijn niet gewend alcohol te drinken.
Op Bali, is het niet te merken, dat is zo toeristisch, dat het wel lijkt of je in Europa bent, een goede raad van Malam, ťťn van de weinige keren dat je de gelegenheid hebt, ga met je partner naar het strand, kijk naar de maan en op je klok, precies om twaalf uur wens elkaar bij volle maan en onder het ruisen van de golven een prettig en fijn nieuw jaar, dat is zo romantisch als de pest en die gelegenheid krijg je maar enkele keren in je leven.
Groet Malam.

sandy
User
spacer line

Om 24 uur gaan de meute met brommers/motors/fietsen becaks en sutos toeteren /bellen de straten op met name de hoofdwegen zijn erg druk.

Danny9216
User
User icon of Danny9216
spacer line

Het is anders dan in Nederland uiteraard. Maar mijn moeder is in Solo geweest tijden oud en nieuw. Het was gekkenhuis. Ik heb de video gezien en de straten waren vol met scooters en motors en natuurlijk, GETOETER!
En van vuurwerk zijn ze ook niet vies. Maar het ligt er dus wel aan waar je bent. Niet overal wordt het even groots gevierd. Dus op naar Solo dan 31 december! is opzich niet zo ver Emoticon: Puh!

Mungkin Nanti...

Michel
User
spacer line

Beste Jan,

Imlek (Chin. Nieuwjaar) begint in 2008 op 7 Februari (niet op de 10e).
Wij zorgen altijd dat we dan een 4-tal dagen weg zijn op Samosir, want
het is inderdaad dan niet erg rustig.

Groetjes, Michel.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

maar wie weet of er in het vliegtuig nog champagne of zo aangeboden wordt bij de overgang van oud naar nieuw in de lucht. Zou wel leuk zijn Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Reinie
User
spacer line

Met vuurwerk, een fles champagne en onze geweldig zangstemmen is toch overal feest! Dus als het hotel geen feestje organiseert, maken we er toch zelf een feestje van! Als partyplanner moet dat geen probleem zijn!

Hoi! Reinie

De Twentse Wedding Planner Niet de enige, wel de beste keus!

spacer line  

In Jakarta is het een groot feest hoor, hier word het echt volop gevierd met in de meeste clubs grootse feesten tot diep in de nacht.....
Wel op tijd de weg op want vanaf een uur of 8 'savonds zit de stad muur vast in het verkeer....

Greetz

spacer line  

On 03-12-2007 23:30 4yoke4 wrote:
maar wie weet of er in het vliegtuig nog champagne of zo aangeboden wordt bij de overgang van oud naar nieuw in de lucht. Zou wel leuk zijn Emoticon: Party!

Wel interessante vraag, moet de piloot wel precies weten welke tijdzone hij op dat moment is, ik denk dat het zelfs mogelijk is dat je het 2 keer kan vieren als je van oost naar west vliegt.. he he he...
Toen ik een keer in Taiwan zat met ook amerikanen heb ik 3 keer gevierd, 12 uur 'snachts voor Taiwan, 6 uur 'smorgens voor hollanders en de volgende dag 12 uur 'smiddags voor de amerikanen..... pffffffff.... dat was nog is vermoeiend... ha ha ha

zieleffe
User
spacer line

YOKE

aangeboden wordt bij de overgang............. bij oud en nieuw

Oh bij die overgang ja daar zijn pilletjes voor te krijgen .
Elke dag champanje is ook niet lekker, en niet gezond.............
CHAMPANJE !!!!

Bisnis clas gereserveerd??? Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

zieleffe
User
spacer line

Zal het is over de kerst hebben , want kijk wat er i.p.v. kerstkribje nu aan miniatuur te bieden is van kerk tot hele straten van winkeltjes, de kindertijd is weer terug!!!!
Als je maar betaalt zie de prijzen, kan je in IndonesiŽ een groot kerstdiner voor aanbiedenÖ.

Daar verlangen wij nu naar sneeuw, zal je zien als dat gebeurd ???....... verder moet je dat zelf invullen.. Emoticon: Laugh out loud
ja het is wel hier voor de oud en nieuw sites, maar eerst komt nog kerst, en dat wordt ook gevierd.
De Kathedraal in Indonesie, zit overvol tot buiten staan plaatsen toe.
Maar je ziet dan ook veel politie op straat bij die kerk lopen, hoe komt dat toch dat het nodig is veel politie op te trommelen.
Ik kon hier wel een nieuwe topic openen, maar de vraag is al beantwoord .
Daarom maak ik van de gelegenheid gebruik het ook over kerst te hebben.
Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Worship Emoticon: Talk to the hand

petteke
User
spacer line

Hoi Yoke ,
Wat leuk dat jullie naar Indonesie gaan,ik gun het jullie van harte !
Neem jij bij de OVERGANG maar een glas Champagne of wijn en vergeet niet een paar oliebollen mee te nemen!
Om die tijd neemt Zieleffe de pilletjes met een groot glas water:
Grapje !

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 04-12-2007 11:52 petteke wrote:
Hoi Yoke ,
Wat leuk dat jullie naar Indonesie gaan,ik gun het jullie van harte !
Neem jij bij de OVERGANG maar een glas Champagne of wijn en vergeet niet een paar oliebollen mee te nemen!
Om die tijd neemt Zieleffe de pilletjes met een groot glas water:
Grapje !
Dank je Petteke, die pillen heb ik niet nodig, die schenk ik dus graag aan Om Ziel. Het zou wel leuk zijn als er in de lucht ook oud en nieuw gevierd wordt. Emoticon: Party!

Om Ziel, gewoon economy class hoor, moet wel van de AOW, zal dus wel aqua worden. Wie weet krijgen we een gratis upgrade i.v.m late booking ! Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

teripang
User
User icon of teripang
spacer line

kerst en oud en nieuw is niks op Java

Op de molukken en noord sulawesi is het gezellig met kerst en oud op nieuw
en niet te vergeten timor en papua
dat zijn l gebieden met veel christenen

zieleffe
User
spacer line

Het begint al a's zaterdag een kerst avond met warm, en koud buffet.
met dansen, en de benodigde glazen vol.
http://i212.photobucket.com/al(...)2/zieleffe/india.jpg
http://i212.photobucket.com/al(...)eleffe/happy_pig.jpg

zit nu aan het water te lurken, wegens gebrek aan anders Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 12-12-2007 17:41 teripang wrote:
kerst en oud en nieuw is niks op Java

Op de molukken en noord sulawesi is het gezellig met kerst en oud op nieuw
en niet te vergeten timor en papua
dat zijn l gebieden met veel christenen

Sorry Teripang,
De waarde die men hecht aan de kerstdagen is in IndonesiŽ misschien niet zoals in Europa, maar onze familie(moslims) maken er toch altijd iets speciaals van, in de vorm van lekker eten met elkaar.
Het enige wat ik heb gemist was de kou, voor de rest heb ik altijd geweldige kerstdagen gehad in IndonesiŽ.
Het is maar waar- en met wie je de kerstdagen viert,

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 12-12-2007 18:02 zieleffe wrote:

Click to see original image

Het begint al as zaterdag een kerst avond met warm, en koud buffet.
met dansen, en de benodigde glazen vol.
http://i212.photobucket.com/al(...)2/zieleffe/india.jpg
http://i212.photobucket.com/al(...)eleffe/happy_pig.jpg

Click to see original image

zit nu aan het water te lurken, wegens gebrek aan anders Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Potverdrie Om Ziel, ik zat net aan een glaasje water en zie ik die foto, tja sterke benen die de weelde kunnen dragen, dus ik ben maar weer aan zo'n koele versnapering van onze wereldburger Fred begonnen Emoticon: Nice

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Cilacap : een klein gat ergens in midden java

http://nl.youtube.com/watch?v=(...)2CLk&feature=related

Hoe druk zal het zijn in Jakarta , Bandung < Surabaya etc ??

http://nl.youtube.com/watch?v=r93cZylc16g

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,065,311 topic views - 240,131 posts - 13,728 topics - 33,217 members - last post @ 19-09-2020 16:48 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

138,764,336 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com