indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Reinie
User
spacer line

Hallo allemaal!

Hoe zit het anno 2007 met de bagageregels als je van Schiphol naar Indonesië vliegt? Mag ik mijn crèmepjes en tuttel spulletjes weer gewoon meenemen het vliegtuig in? Of moeten die nog steeds in dat plastic zakje passen?

Groetjes,

Reinie

De Twentse Wedding Planner Niet de enige, wel de beste keus!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 01-12-2007 10:49 Reinie wrote:
Hallo allemaal!

Hoe zit het anno 2007 met de bagageregels als je van Schiphol naar Indonesië vliegt? Mag ik mijn crèmepjes en tuttel spulletjes weer gewoon meenemen het vliegtuig in? Of moeten die nog steeds in dat plastic zakje passen?

Groetjes,

Reinie

Hoi Reini,
Ik heb net geboekt met Singapore air op 31 dec. weg en ik kreeg de bekende plastic zakjes mee, het moet nog steeds !
Ik zit dus met oud en nieuw in de lucht, ben benieuwd of we nog een glaasje champagne krijgen om 12 uur 's nachts en ben ook benieuwd waar we dan op dat moment overheen vliegen.
Groetjes Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Heeeeeee Yoke,
Dat is een mooi bericht, ik begrijp er uit dat je echtgenoot in zoverre is hersteld dat jullie de reis weer aan kunnen.
Ik ben heel blij dit te horen en ik wens jullie een hele fijne tijd toe, ach Yoke precies om 12 uur in het vliegtuig samen met je geliefde, heel romantisch hoor, waarschijnlijk zal het feit dat je man weer in staat is deze reis te ondernemen veel gemis naar kinderen en kleinkinderen op de jaarwisseling een beetje goed maken.
Ook goed op letten en naar buiten kijken, jullie vliegen over Siberië dat is dezelfde route als de kerstman neemt die dan op de terugweg is.
De kerstman is een grote vriend van mij, ik zal hem vragen als hij in zijn slede voorbij vliegt en jullie vliegtuig ziet, naar jullie te zwaaien. Emoticon: Yes!
Dit bericht maakt mijn dag nog fijner als dat ie al was.
Groetjes Malam

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 01-12-2007 12:25 4yoke4 wrote:

...

Hoi Reini,
Ik heb net geboekt met Singapore air op 31 dec. weg en ik kreeg de bekende plastic zakjes mee, het moet nog steeds !
Ik zit dus met oud en nieuw in de lucht, ben benieuwd of we nog een glaasje champagne krijgen om 12 uur s nachts en ben ook benieuwd waar we dan op dat moment overheen vliegen.
Groetjes Yoke Emoticon: Bye bye

Wat een goede manier om het nieuwe jaar in te gaan Yoke, groot gelijk trouwens. Ik zal aan je denken tijdens de jaarwisseling. Emoticon: Party!

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 01-12-2007 10:49 Reinie wrote:
Hallo allemaal!

Groetjes,

Reinie

Gewoon toch proberen een en ander mee aan boord te smokkelen, als het druk is controleren ze minder goed. Als ze het afpakken heb je domweg pech.

Gracias. Sama sama

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Malam
User

Heeeeeee Yoke,
Dat is een mooi bericht, ik begrijp er uit dat je echtgenoot in zoverre is hersteld dat jullie de reis weer aan kunnen.

dangdude
User
Wat een goede manier om het nieuwe jaar in te gaan Yoke, groot gelijk trouwens.

Je zegt het goed "in zoverre", dus rechtstreeks na de controle naar het reisbureau gegaan, kan ons het schelen, we gaan, nu we voor even groen licht gekregen hebben en konden kiezen op nieuwjaar weg of oudjaar en 30 januari weer terug. Lekker bijkomen van een stressvol jaar en nu maar hopen dat er voor 31 dec geen gekke dingen meer gebeuren.
Bedankt voor jullie medeleven Emoticon: Smile

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

linnie
User
User icon of linnie
spacer line

Ben een maand geleden uit NL vertrokken, en de regel geldt nog wel, maar ik was zelf een aantal vloeistoffen vergeten uit m'n tas (zoals labello, gel etc.) en hebben ze niet gezien...dussss....

Veel plezier! Emoticon: Bye bye

http://www.barudibali.com - Everything you need to know about Bali

Reinie
User
spacer line

Bedankt Joke, Kiwimave en Linniel! (Dat zijn de mensen die tenimste op de daadwerkelijke vraag reageerden!) Ik zal mijn spulletjes netjes in het plastic zakje proberen te proppen!

Groetjes!

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 02-12-2007 13:39 Reinie wrote:
Bedankt Joke, Kiwimave en Linniel! (Dat zijn de mensen die tenimste op de daadwerkelijke vraag reageerden!) Ik zal mijn spulletjes netjes in het plastic zakje proberen te proppen!

Groetjes!

Je hebt gelijk Reinie, je vraag in deze topic werd even onderbroken door een verheugende mededeling één onzer forumleden. Een reactie hierop konden enkelen van ons, waaronder mijn persoontje, niet nalaten, waarvoor excuses.

Twee weken geleden ben ik uit Jakarta teruggekomen. Vlak voor ik in het vliegtuig stapte had ik van mijn laatste Rupiahs een fles Southern Comfort aangeschaft. Deze werd in een doorzichtige plastic tas dichtgesealed aan mij overhandigd, waarna ik aannam dat het verder wel goed zou zijn. Toch, bij de douane aangekomen werd dit uit mijn bagage genomen en werd het nader bekeken. Zelfs een andere collega werd erbij geroepen. Op hun vraag wat dit precies was had ik wijn geantwoord, waarna het goed werd bevonden en ik weer door kon.

Mzzl, Jan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

In je ruimbagage doen is mijn ervaring van een paar dagen geleden en dan geen enkel probleem.
Als handbagage mag je iets meenemen dat is aangeschaft en ge-"sealed" bij de tax-free shops.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 02-12-2007 16:32 dangdude03 wrote:

...

Je hebt gelijk Reinie, je vraag in deze topic werd even onderbroken door een verheugende mededeling één onzer forumleden. Een reactie hierop konden enkelen van ons, waaronder mijn persoontje, niet nalaten, waarvoor excuses.

Ik sluit mij bij de woorden van Jan aan Reinie, ook mijn excuses.
Groet Malam

Reinie
User
spacer line

Excuses 'natuurlijk' aanvaard hoor mensen!

Maar ik vind het nogal vervelend dat dit regelmatig gebeurt en dan wordt ik een beetje kattig! Ja, ik blijf een meisje!!!! hahahaha!

Emoticon: Party!
Reinie

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Gef nix hoor Reinie, je treed in de voetsporen van de weinige dames op dit forum, er zitten een aantal vervelende ouwe lullen op dit forum(ook ik Emoticon: Blush ) die er wel eens door heen blerren.
Lekker op je punten blijven staan, blaffen als een klein tekkeltje, dan worden wij als ouwe wolven teruggefloten. Emoticon: Wink

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 03-12-2007 11:56 Malam wrote:
Gef nix hoor Reinie, je treed in de voetsporen van de weinige dames op dit forum, er zitten een aantal vervelende ouwe lullen op dit forum(ook ik Emoticon: Blush ) die er wel eens door heen blerren.
Lekker op je punten blijven staan, blaffen als een klein tekkeltje, dan worden wij als ouwe wolven teruggefloten. Emoticon: Wink

Hoi Reini, wat zijn ze volgzaam hè!

Doe lekker je tuttelspullen in de koffer en koop een mini tandpasta en deo enz bij de drogist, is je handbagage ook niet zo zwaar.
Ik zag trouwens bij Xenos, een klein tasje met lege plastic flesjes om zelf te vullen en mee te nemen in de handbagage Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hahahaha Yoke natuurlijk ben ik volgzaam, je hebt een zus erbij die niet het beleg van haar brood af laat vreten.
Ik hoop dat Reinie nog meer vragen heeft, we kunnen ze helpen toch!!!!!!!
Vaak zijn het kleine dingen waar je achteraf veel gemak van hebt.
Een paar voorbeelden:
Neem je man/vrouw mee, het kan saai zijn zonder hem/haar.
Normale Giropas, werkt perfect.
Veel kinderkleding meenemen, geef het daar weg en koop voor een scheet en een paar knikkers eigen kleding.
Vooral, laat alles op je afkomen, Nee is Nee, laat je als nieuwkomer niet uitvreten, niet beschaamd zijn, jouw prijs is altijd goed, dus afdingen.
Ik denk dat Yoke hier nog een aantal dingen aan kan toevoegen.
Gruces Dick

Reinie
User
spacer line

Goede tip Yoke!!!

En bedankt Malam voor je leuke woorden.

Ik begin even een nieuw topic, ben benieuwd wat jullie daar op antwoorden!

Emoticon: Cooool

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

en koop een mini tandpasta
Dat hebben we gemerkt een paar weken geleden in Jakarta, wij hadden alleen handbagage en daarin een tube tandpasta van 150 gram, die werd dus in beslag genomen.
De fles minyak kayu putih (massage olie) was ook te groot en die werd meteen ook maar in gepikt, moeder de vrouw kan weer even vooruit!
Regels zijn regels maar dit gaat een beetje te ver.

Eerder werd in Bali mijn schaartje om mijn snor te knippen in beslag genomen, kan ik inkomen daar kan iemand mee vermoord worden.
Echter toen ik in de shops op de luchthaven keek werden er volop verzorgingssetjes verkocht met daarin een schaartje en veel meer spul om iemand mee te kunnen vermoorden.
Na die shops is er voor binnenlandse vluchten geen controle meer.

Groetjes,
Tuti en Jan

zieleffe
User
spacer line

Als je zo kan reizen dan is het wel te doen Emoticon: Party!

Yoke goede reis

,
  • (Je bent nog niet weg)
  • en veel plezier in het sjouwen van goederen. Emoticon: Party! Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
    User
    spacer line

Veel kinderkleding meenemen, geef het daar weg en koop voor een scheet en een paar knikkers eigen kleding.

Daarin kan je eigen wel eens in vergissen Malam?
    Volgens de Familie zijn de prijzen schrikbarend gestegen.
    Ja een lap stof als sarong kan al voldoende zijn tenminste als je een huis heb.
    Maar ik dacht dat Yoke wel bij familie logeren gaat, maar ook in Hotels toch?

En zo zie je maar waardoor alles duurde word in dat land Emoticon: Stupid Emoticon: Eerie Emoticon: So funny

WAT MOET IK BEGRIJPEN DAN????

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Reinie
    User
    spacer line

Jammer dat Zieleffe het nog niet helemaal begrijpt!

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Om on Topic te blijven,
    ik neem mee in mijn bagage, goede en simpele kleding om daar te dragen d.w.z. bloesjes T-hirts en katoenen broeken en sandalen, aangekomen in ons huismerk hotel wordt er dan al onder het personeel besproken wie wat van mij wel zou willen hebben, buiten de balpennen, potloden met een gummetje en chocoladerepen om. Die kleding blijft dus daar!
    Heren T-shirts met reclame zijn ook gewillig en heren werkschoenen met stalen neuzen, hoog model graag! Voor de security enz.
    Verder een koffer vol met goede kinderkleding van mijn kleinkinderen voor het personeel met kindertjes van dezelfde leeftijd.
    Vooral als het merkkleding is, hun blij mijn kinderen hoeven het niet in de blauwe bak te doen en ik tevreden dat we weer een paar blij hebben gemaakt.
    Teruggaande dus een lege koffer?
    Neeeeeeeeeee, er zijn altijd bestellingen voor leuke meisjeskleding, tuttige jurkjes enz. bermuda's voor de jongetjes enz. Dan nog spekkoek, bumbu's en nog meer van die etenswaren die hier ook te koop zijn maar ja de familie wil wat hè, net zo goed als ze daar wat uit Nederland willen.
    Dan even naar onze huiskleermaker wat kleding laten maken, we hebben er twee dus het moet even verdeeld worden, allebei willen ze wat verdienen, vooruit maar en dan is het al weer bijna tijd om terug te gaan.
    Deze keer houden we vakantie in het hotel in Bali en geen familiebezoek op Java, dat komt in de zomer wel weer. We hebben een beetje rust en tijd voor ons zelf nodig en hoeven geen tempels enz. mee te bekijken Relaxen dus!!!!!!
    Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

O ja, nog even wat.
    Nagelknippertjes mogen niet mee, omdat er meestal ook een vijltije aan zit.
    Ze zijn nu ook zonder vijltje te koop en naar ik begrepen heb mogen die wel mee in de handbagage, heb het van horen zeggen hoor!!!!!!

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Hmmmmm Reinie, je hebt inmiddels antwoord op je vragen, neem je crémepjes en je tuttelspulletjes gewoon mee, maar dan wel in je koffer want dan kan je op schiphol nog wat tuttelspulletjes kopen.
    Malam dacht afgelopen jaar slim te zijn, geen ondeugend luchtje voor Ladymalam gekocht, met de gedachte dat merkt ze niet, gezien de veiligheidsmaatregelen,fout dus.
    Toen wij inmiddels al lang uit Indonesië terug waren, keek Pop mij aan en zei, " hé dit was de eerste keer dat ik geen luchtje heb gehad".
    Ja maar Pop dat was voor de veiligheidsmaatregelen, nee dus ze trapte er niet in, alsnog een luchtje moeten kopen, maar wel veeeeel duurder. Emoticon: Angry
    Prettige reis Reinie Emoticon: Bye bye

Ibu Inge
    User
    spacer line

Hey Joke,

Leuk te horen dat jullie 31 dec. vertrekken. Ik vlieg 1e kerstdag richting Bali en blijf dan tot 23 januari. Leuk idee te weten dat we dezelfde tijd in ons geboorteland zitten. Ik neem aan dat jullie op Java zitten bij de familie of zijn jullie ook op Bali? Ik hoor het wel. In ieder geval is het fijn te horen dat het nu beter gat met je man.
    Inge

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Hoi Inge, ff of topic maar we gaan dus alleen naar Bali,gewoon even tussendoor en volgend jaar Juni bij leven en welzijn naar Java en Bali met kids en kleinkids Mischien komen we elkaar nog eens tegen, we zitten in Tuban en gaan 29 jan weer naar huis, dus de 30e weer in nederland koukleumen. En nu maar hopen dat het niet teveel regent.
    Goeie reis, ook met de kids toch?
    Yoke

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,239,469 topic views - 240,143 posts - 13,729 topics - 33,249 members - last post @ 24-09-2020 05:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

138,927,677 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com