indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

hasse
User
spacer line

Beste forumleden.

Via via heb ik vernomen dat het mogelijk zou zijn om in Indonesie een eurorekening te openen. Zelf verblijf ik regelmatig op Lombok. Wie heeft er ervaring met een eurorekening en wat houdt het in. Wie kan en wil mij daar iets over vertellen.

Michel
User
spacer line

Hallo Hasse,

Bij de volgende banken kun je Eurorekeningen openen.
Let er wel op: het zijn geen gewone spaarrekeningen, maar depositorekeningen.
Je kunt je Euro's dan vastzetten b.v. 3 of 6 of 12 maanden.
Omdat de Euro een zeer sterke munt is, is de rente erg laag.

LIPPO BANK minimale inleg 1000 Euro, rente 1%
BCA BANK minimale inleg 1000 Euro, rente 1%
PANIN BANK minimale inleg onbekend, rente 1,75%

Hopelijk ben je hiermee iets wijzer geworden.

Michel.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Via via kan best een rekening hebben geopend in het verleden, nu kan dat niet meer.

Om een bankrekening te kunnen openen in Indonesie dien je in het bezit te zijn van een KITAS, vraagt een bank daar niet naar mag je van mij aannemen dat dit illegaal is, bij het openen van een bankrekening dien je een adres op te geven en dat heb je in Indonesie niet zonder KITAS.
Op een spaarrekening in Nederland krijg je meer rente als in Indonesie op een depositrekening met Euro's, een depositrekening in Rupia's is mogelijk, daar krijg je meer rente maar daar schiet je niets mee op als de koers zakt net als afgelopen periode.
Op http://www.klikbca.com/individ(...)r/Ind/rates.html?s=2 zijn de rentes terug te vinden.
Groetjes,
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zoals Jan inderdaad zegt. Het openen kan - in lijn met de meeste landen in de wereld - alleen nog maar als je een (tijdelijke) verblijfsvergunning hebt. In Indonesie dus minimaal een KITAS.

Een Indonesier hoeft dat dus niet. Dus dat is ook een oplossing. Alleen staat niet jou naam op de rekening. Kwestie van vertrouwen dus.

Ho Lee Fuk

hasse
User
spacer line

Beste forumleden. Bedankt voor uw info. Omdat ik zakelijk in euro's dien af te rekenen in Indonesie heb ik aldaar euro's nodig. Met uw antwoord kom ik al een heel stuk verder. Nogmaals bedankt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,035,455 topic views - 239,968 posts - 13,725 topics - 32,580 members - last post @ 05-08-2020 20:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,067,966 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com