indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

nlhans
User
spacer line

Hallo allemaal, vanuit Thailand willen wij een toeristenvisum voor Indonesie bemachtigen. Daar wij een beetje "out of time" raken is mijn vraag wat de beste (snelste) manier is. Via Bangkok, Penang of Kuala Lumpur? Op hoeveel dagen moet je dan rekenen en waar kan ik het visum aanvragen??
Alvast hartelijk bedankt, ik kom er hier niet goed uit, krijg steeds tegenstrijdige informatie

spacer line  

Beste Hans,
Vanuit Thailand gaat er een trein naar Maleisie en in Penang is dan een visum te regelen voor Indonesie, dat is in een dag of drie voor elkaar, in de tussen tijd is er rond Penang voldoende te doen.
Vanuit Penang kan je met de snelle boot naar Medan, hou er wel rekening mee dat de dounane daar graag een klein geldbedrag wil zien voordat ze je binnen laten, doe daar niet moeilijk over, zij kunnen je behoorlijk de pret bederven.
Een goede vriend koopt al jaren een goedkope vlucht naar Bangkok en reis op die manier naar Lake Toba in Sumatra, daar heb ik die info van.
In Bangkok schijnt het ook soepel te kunnen, maar weer een dag of drie.
Zelf ben ik vaker in Kuala Lumpur geweest maar daar zijn die drie dagen een beetje zonde van je tijd of je moet van een grote stad houden.
Promotie Bali
Jan Emoticon: Bye bye

nlhans
User
spacer line

Dank je wel, wij gaan ervoor!! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Emoticon: Yes!
groeten hans

spacer line  

= edit: je hebt je nieuwe topic al Emoticon: Smile =

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ook hier even de titel veranderd.

spacer line  

Van mogen hebben wij een gesprek gehad met iemand waar wij de aanvraag van een visum hebben verzorgd via Bangkok.
Deze man was erg te spreken over de goede service en de kosten van zijn Mulptiple Buseniss visa in Bangkok, in drie dagen was alles rond, het is mogelijk om direct bij aankosmt in Thayland dit visum aan te vragen en vervolgens je programma maken en daarna even het visum op te halen.
De kosten waren daarvoor 3400 Thay Bath, omgerekend zo'n 77 Euro, zo'n visum kostte bij aanvraag in NL voor de nieuwe visumregels al 100 Euro.
Tevens zijn vliegtickets in Thailand goedkoop.
Promotie Bali
Jan

sindy
User
spacer line

Even over het aanvragen van een visum in Bangkok, dit is alleen mogelijk als je een vliegticket naar Indonesie kan laten zien. Als je overland van Thailand naar Indonesie reist kan het visum alleen in Maleisie of Singapore worden aangevraagd.
Gr. Sindy

nikol
User
spacer line

hallo allemaal, ook wij willen vanuit maleisie de oversteek maken naar sumatra! Heb vorig jaar Java, Bali en Lombok gezien, maar baalde er toen al van dat ik geen tijd meer had voor Sumatra. En nu we toch in Maleisie zijn....
We willen daar echter maar een paar dagen blijven , willen m.n. het orang oetan reservaat zien (moeite waard??)
Kun je voor die paar dagen geen goedkoper visum regelen....heeft iemand enig idee? en nog tips voor rondom penang (sorry, weet dat dit INDONESIE forum is, maar voor deze ene keer...) Alvast bedankt
Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,425 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com