indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Geloof in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

ĎIndonesiŽ wil geen extreme islamí
Door: Arjan van Westen
Gepubliceerd: gisteren 22:24
Update: gisteren 22:39

Oud-president Abdurrahman Wahid, tevens leider van de grootste moslimpartij van IndonesiŽ, hoopt bij de volgende verkiezingen opnieuw een kans te maken.

Oud-president Abdurrahman Wahid wil in 2009 opnieuw een gooi doen naar het presidentschap van IndonesiŽ. De economie wil hij er bovenop krijgen met goedkope leningen en IndonesiŽ moet volgens hem veel meer gaan samenwerken met India en China. Wahids belangrijkste boodschap voor de buitenwereld is dat IndonesiŽ nooit een streng islamitisch land zal worden.

De 67-jarige Gus Dur, zoals Wahid in IndonesiŽ meestal wordt genoemd, is leider van de grootste moslimpartij van het land. Hij was de eerste democratisch gekozen president van IndonesiŽ. Zijn presidentschap van 1999 tot 2001 was van korte duur. Gus Dur moest aftreden vanwege beschuldigen van corruptie.

ĎWas ik niet afgetreden, dan waren er door het politieke tumult op straat veel slachtoffers gevallen.í De populaire Wahid wil een nieuwe kans en zet alles op alles om president Susilo Bambang Yudhoyono (SBY) in 2009 op te volgen.

Volgend jaar is het tien jaar geleden dat Soeharto werd afgezet. Wat zijn de belangrijkste lessen voor IndonesiŽ van zijn regeerperiode?

ĎWe moeten de goede en slechte dingen van dictator Soeharto onthouden. Hij heeft ons volk geleerd dat we moeten plannen om vooruit te komen. Dat vergeten de mensen nu vaak. Van zijn slechte kanten noem ik er twee. Onder Soeharto is de corruptie enorm gegroeid. En hij misbruikte de wet waardoor er in IndonesiŽ geen vrijheid van meningsuiting was.í

Wordt IndonesiŽ ooit een moslimland met islamitische wetgeving?

ĎNee. Islamitische wetgeving zal in IndonesiŽ nooit de gewone rechtbank vervangen. De meerderheid van de Indonesische moslims wil geen extreme islam. Dat fundamentalisten in de provincie Atjeh na de tsunami de sharia konden invoeren, vind ik een grote politieke blunder van de regering Maar het is een overgangsfase en aan dat gedoe met de sharia-politie zullen de mensen in Atjeh, als ze hun angst overboord hebben gezet, zelf een eind maken.í

Wat zijn uw economische plannen met IndonesiŽ?

ĎDe economie staat er nu erg slecht voor. Het is ongekend hoe de corruptie onder Yudhoyono is toegenomen. De corruptie verlamt de hele economie en het geld komt niet bij de gewone mensen terecht. Verder is de werkloosheid groot en gaat te veel winst naar buitenlandse ondernemingen.í

ĎIk wil hierin verandering brengen. Allereerst moet er een moratorium worden aangevraagd voor de schulden van IndonesiŽ. Ik wil de mensen kleine leningen tegen vijf procent rente geven. Op dit moment vraagt de bank 24 procent rente en daardoor kan de gewone man geen onderneming starten. Mijn plan slaagt alleen als we de corruptie met ijzeren hand aanpakken.í

Welke landen moet IndonesiŽ als voorbeeld nemen?

ĎIndia en China, daar moeten we mee samenwerken en van die landen kunnen we veel leren. De vooruitgang die deze twee landen economisch hebben geboekt, kan IndonesiŽ ook bereiken. Mits we ons hoofd erbij houden, Over een paar jaar zal de wereld het over ons drieŽn hebben. Voor Nederland zie ik op het gebied van intensieve samenwerking geen bijzondere rol meer in IndonesiŽ.í

Tot slot: wie wordt de volgende president van IndonesiŽ?

ĎDaar doe ik geen uitspraak over. Ik wil wel zeggen dat ik graag mee doe aan de verkiezingen. Het is onzin dat mijn gezondheid dat niet toelaat. Ik heb het vermogen om president te zijn.í

ĎDe huidige president is zwak en bang. En als ik Yudhoyono niet kan opvolgen, dan zal mijn steun gaan naar Megawati Soekarnoputri (de vorige president van IndonesiŽ, red.). Zij is het beste alternatief voor Gus Dur.í

Bron de pers.nl

wablief?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

ĎNee. Islamitische wetgeving zal in IndonesiŽ nooit de gewone rechtbank vervangen. De meerderheid van de Indonesische moslims wil geen extreme islam. Dat fundamentalisten in de provincie Atjeh na de tsunami de sharia konden invoeren, vind ik een grote politieke blunder van de regering Maar het is een overgangsfase en aan dat gedoe met de sharia-politie zullen de mensen in Atjeh, als ze hun angst overboord hebben gezet, zelf een eind maken.'

Wat zich daar nu (zichtbaar op tv voor de rest van Indonesie en de wereld) afspeelt; het 'aanhouden' van vrouwen die hun haren niet voldoende afdekken door een of andere religieuze politie. Dergelijk uitwassen is als je het mij vraagt een schande voor het land daar een groep mensen gedwongen wordt zich aan te passen aan een andere groep. Kan aan mij liggen, maar volgens mij gaat dat op meerdere punten voorbij aan de grondwet alhier.

Ho Lee Fuk

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Nou seh , die oude kiai is weer aan het stoken.
Kennelijk kan hij niet hebben dat men hem naar huis hebben gestuurd.
En ook dat mbak Mega een goede alternatip kan zijn is ook een grote flauwe kul.

Ik had gedacht dat de invoering van Sharia in Aceh voortvloeide uit oude afspraken .
Dat is de wisselgeld opdat de GAM hun strijd staken.

Dat klopt dat de echte fundamentaistische(extreem ) islam ook door de meerderheid niet wordt gesteund.
Een leuke artikel van Jak.Post.
Life no better with sharia bylaws: Survey
http://www.thejakartapost.com/(...)=20071123.A05&irec=5

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

On 22-11-2007 22:27 Dutchess wrote:

Wat zijn uw economische plannen met IndonesiŽ?

ĎDe economie staat er nu erg slecht voor. Het is ongekend hoe de corruptie onder Yudhoyono is toegenomen. De corruptie verlamt de hele economie en het geld komt niet bij de gewone mensen terecht. Verder is de werkloosheid groot en gaat te veel winst naar buitenlandse ondernemingen.í

ĎIk wil hierin verandering brengen. Allereerst moet er een moratorium worden aangevraagd voor de schulden van IndonesiŽ. Ik wil de mensen kleine leningen tegen vijf procent rente geven. Op dit moment vraagt de bank 24 procent rente en daardoor kan de gewone man geen onderneming starten. Mijn plan slaagt alleen als we de corruptie met ijzeren hand aanpakken.í

Ze kunnen plannen gaan bedenken wat ze willen maar volgens mij zal het nooit wat worden met IndonesiŽ. Die landen zijn er nou eenmaal in de wereld. Kunnen ze geld in blijven pompen maar wordt gewoon niks. Kijk maar naar bijv. landen in Afrika. Zal nooit verbetering in komen. Heeft gewoon te maken met de Geografische ligging en, in het geval van IndonesÔe, vooral met de mentaliteit van het volk. Het zullen altijd tobbers blijven....

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

Het zegt veel over het politieke klimaat in Indonesie dat uitgerekend een oude blinde man zich opwerpt als kandidaat
voor het presidentschap, maar wel iemand met visie die verder kijkt dan zijn neus lang is. Vind het wel van lef getuigen.
Waar zijn de jonge talentvolle gasten met potentie en vooral visie? Hebben het waarschijnlijk te druk om nutteloos in elitaire kringen te verpozen.

Kan me heel goed voorstellen dat hij zich wat graag bij India en China had willen aansluiten, sterker, Indonesie had zich met die landen
kunnen meten. Een land met potverdorie zoveel potentieel! Volop mogelijkheden als er draagvlak voor de ideŽen van die oude man aanwezig was.
Maar me dunkt dat uitgerekend hij wel de mond zal worden gesnoerd door de huidige politieke leiders daar.

Emoticon: Frustrated

wablief?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Een goede visie van Wahid, hij legt zijn vinger precies op een aantal zere plekken en het zou een zeer goede start kunnen zijn.
Ik wil het zeker al niet bijvoorbaat afschieten, maar het is met Indonesisische politieke leiders niet anders als in de rest van de wereld, prachtige verkiezingsbeloftes maar als ze ťťnmaal op hun troon zitten dan komt er vaak niets van terecht.

Met zijn keuze voor Megawati slaat hij volgens mij de plank helemaal mis, de dame heeft haar populariteit meer aan haar naam te danken dan aan haar daadkracht.
Stemmen is een serieuze en moeilijke zaak, zeker voor IndonesiŽrs waar dit betrekkelijk nieuw is, hoe meer ojegjongens op bromfietsjes met vlaggen worden ingehuurd en hoe langer en groter de stoet met veel stampij hoe populairder de partij(president) de mensen hebben nog niet geleerd naar de politieke inhoud van een partij te kijken en kiezen eerder op een Islamitische partij met een slecht programma als op een neutrale partij met een goed programma.

Wij zijn in Nederland daar een stuk verder in en zelfs wij maken vaak een verkeerde keuze.
Een voorbeeld vind ik al bij mezelf, ik volg de politiek redelijk goed en had mijn kaarten bij de laatste verkiezingen op de SP en PvdA gezet en wat blijkt, de SP durfde de verantwoordelijkheid niet aan en de PvdA maakt er als regeringspartij een zooitje van.
Laat staan de massa in IndonesiŽ waar verkiezingen nog in de kinderschoenen staan.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 23-11-2007 11:51 Malam wrote:

Stemmen is een serieuze en moeilijke zaak, zeker voor IndonesiŽrs waar dit betrekkelijk nieuw is, hoe meer ojegjongens op bromfietsjes met vlaggen worden ingehuurd en hoe langer en groter de stoet met veel stampij hoe populairder de partij(president) de mensen hebben nog niet geleerd naar de politieke inhoud van een partij te kijken en kiezen eerder op een Islamitische partij met een slecht programma als op een neutrale partij met een goed programma.

Het stemmen om een beslissing te kunnen nemen voor ---(iets- dorpsverkiezing , gemeente , algemene of presidents verkiezing - lees leiders ) is al lang bekend en toegepast in Indonesia.
Het is de zgn Musyawarah die kan leiden tot Mufakat.
Hert is waarschijnlijk afkomstig uit Arabie (arabische taal ).

Men moet democratie (westers-grieks) niet gaan vergelijken met Mufakat als gevolg van Musyawarah (met elkaar praten).
Trouwens er zijn verschillende soorten democratie , de nederlandse(polder) democratie is anders dan de engelse of amerikaanse.
Bij de amerikaanse democratie werd ook stemmen opgekocht .

De ojekboys & girls zijn gewoon betaalde huurlingen , maandag gaan ze show of force doen voor partij X (krijgen ze x rupie) , dinsdag gaan ze voor partij Y (voor Y roepie) en vrijdag gaan ze voor partij Z door de stad rondtoeren voor Z roepie.
De Indonesiers zien hun ook als volk vermaak . Emoticon: Smile

Hitami
User
spacer line

Polder model = musyawarah

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Poldermodel = veel lullen en lang moeten wachten.

Men gaat niet ( tientallen )jaren wachten voor een aanleg van een ringweg(bypas) .Betuwelijn , HSL groningen eva.
In indonesia zijn de beslissingen vaak sneller genomen .Soms ook te snel Emoticon: Smile
Wordt niet gehinderd door actiegroepen , inspraakrondes , bezwaarschriften tot Raad van State , Brussel , Straatsburg etc .
Geef mij maar Indonesische model. Emoticon: Party!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 23-11-2007 12:10 sidia wrote:

...

De ojekboys & girls zijn gewoon betaalde huurlingen , maandag gaan ze show of force doen voor partij X (krijgen ze x rupie) , dinsdag gaan ze voor partij Y (voor Y roepie) en vrijdag gaan ze voor partij Z door de stad rondtoeren voor Z roepie.
De Indonesiers zien hun ook als volk vermaak . Emoticon: Smile

Ja Om Sid, maar het is jammer dat de de mensen die onderaan de maatschappij bungelen met slechts ťťn maaltijd per dag(als ze geluk hebben) al deze poespas niet op juiste waarde weten te schatten.
Groot met veel kleuren en groots opgezet is prachtig, dus daar moet je op stemmen.
Het programma speelt geen rol, zeg niet dat het niet zo is, ik ben in de tijd van twee verkiezingsronde's daar geweest, als je vraagt aan de mensen die onderaan de maatschappij bungelen(meer dan 100 miljoen) hoe ze er tegen aan kijken dan is hun stem niet gebaseerd op een programma maar meer op de partij die de grootste manifestatie op kunnen zetten en bovendien wel Islamitisch zijn, zoals hier 50 jaar geleden dat meneer pastoor hel en verdoemenis uitsprak als mensen geen KVP stemden.
Als u dat anders ziet Om Sid zal ik dat gaarne vernemen, wel effe uw roze bril afzetten, en de werkelijkheid in ogenschouw nemen.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 23-11-2007 14:53 Malam wrote:

...

Het programma speelt geen rol, zeg niet dat het niet zo is, ik ben in de tijd van twee verkiezingsrondes daar geweest, als je vraagt aan de mensen die onderaan de maatschappij bungelen(meer dan 100 miljoen) hoe ze er tegen aan kijken dan is hun stem niet gebaseerd op een programma maar meer op de partij die de grootste manifestatie op kunnen zetten en bovendien wel Islamitisch zijn, zoals hier 50 jaar geleden dat meneer pastoor hel en verdoemenis uitsprak als mensen geen KVP stemden.
.

De grote probleem is dat de stemvee daarO nog steeds tot de zgn MTB kategorie kan indelen.
Als de grote meerderheid van de 100 .000.000 stemvee hun stemrecht goed gebruiken (1x in de 5 jaar ?) kunnen ze hun toekomst beinvloeden. Hun leven mss verbeteren.
Maar ya stemvee in afrika of indosenia of ollanda of roemba doemba blijven gewoon stemvee .
Ze hebben zo'n lemming neigingen.

In de Nederlandse verkiezingsgeschiedenis is pas 1 x voorgekomen dat het volk bepaalde zaken niet pikte (Fortuineffect) . Zelf wij (thuis) die altijd VVD stemmen hebben Fortuin gestemd . De resultaat is ook bekend.
Nu de ware aard van VVD naar voren komt , gaan we mss voor de 2de keer CDA kiezen.

Zo is het ook in OOST Timor , het volk heeft massaal nee gezegd tegen Indonesia.
En dat gebeurt. Omdat men echt wil .
Toen dan. Boze tongen zeggen dat sommigen spijt hebben.Kan gebeuren.

MTB* Masih Tetap Bodoh . Nog steeds dom .
Terwijl de stem van een tukang beca even goed is als de stem van een miljonair. of van een generaal. Het volkk wil ook alleen maar lekker (draaglijker) kunnen leven , hun eten/drinken betalen , een dak boven de hoofd , kinderen naar school kunnen gaan. etc
Van partij programma hebben ze of geen keju gegeten of interesseren het niet.
Dat zie ik ook in nederland , de meeste willen goedkope woning , goede aftrekposten , bijna gratis onderwijs(voor de kinderen) en gratis ziekenkosten en zo min mogelijk buitenlanders.
Welke partij dat kan en wil beloven kan de meeste stemmen krijgen.
Kan de SP het beloven ? Dan stemmen we SP. Ritatje ? dan gaan we Rita stemmen , Wildertje ? dan gaan we wilder stemmen.
Partij program ? Wat is dat ??? . Apa itu ?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Heeeeee Om Sidia,
Wij zijn in Nederland en wij doen niet zo in afkortingen. MTB ????????
Sorry wel even duidelijk maken wat dit is.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Men kies alleen voor personen.
Daar is alles mee gezegd.
Maar die vrouw in de schilderij op de achter grond is dat de vrouw van President Susilo Bambang Yudhoyono?
De persoon die het beste kan babbelen, Ngrolbrolen kan de man worden.
Het is natuurlijk ook wie de meeste op TV kan komen, en hoe die strijd dan daar word gestreden.
Dat is mijn politieke opinie van IndonesiŽ Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand
Er word nu wel mensen voor de rechter gebracht die corrupteren Emoticon: Frustrated

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Aldus oudpresident Abd. Wahid ( zie posting Dutchess)

Volgend jaar is het tien jaar geleden dat Soeharto werd afgezet. Wat zijn de belangrijkste lessen voor IndonesiŽ van zijn regeerperiode?

ĎWe moeten de goede en slechte dingen van dictator Soeharto onthouden. Hij heeft ons volk geleerd dat we moeten plannen om vooruit te komen. Dat vergeten de mensen nu vaak. Van zijn slechte kanten noem ik er twee. Onder Soeharto is de corruptie enorm gegroeid. En hij misbruikte de wet waardoor er in IndonesiŽ geen vrijheid van meningsuiting was.'

Misschien off topic maar.........
wetenswaardig, gelezen in Archipel magazine herfst 2007

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

On 23-11-2007 10:48 ouwe bekende wrote:

...

Ze kunnen plannen gaan bedenken wat ze willen maar volgens mij zal het nooit wat worden met IndonesiŽ. Die landen zijn er nou eenmaal in de wereld. Kunnen ze geld in blijven pompen maar wordt gewoon niks. Kijk maar naar bijv. landen in Afrika. Zal nooit verbetering in komen. Heeft gewoon te maken met de Geografische ligging en, in het geval van IndonesÔe, vooral met de mentaliteit van het volk. Het zullen altijd tobbers blijven....

Beetje gemakkelijk, die stelling zou een jaar of 10 geleden misschien wel gelden.

Denk eerder dat Indonesie door Afrika t.z.t overtroefd zal worden zeker als Indonesie op huidige voet doorgaat. Hardleerse leiders daaro.
http://www.elsevier.nl/afrika

Mentaliteit van het volk? Zit wat in, zouden wakker geschud moeten worden uit hun lethargie.
Maar dan nog, worden ze kopje kleiner gemaakt, mss wel letterlijk.

Emoticon: Frustrated

wablief?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 26-11-2007 09:50 Dutchess wrote:

...

Beetje gemakkelijk, die stelling zou een jaar of 10 geleden misschien wel gelden.

Denk eerder dat Indonesie door Afrika t.z.t overtroefd zal worden zeker als Indonesie op huidige voet doorgaat. Hardleerse leiders daaro.
http://www.elsevier.nl/afrika

Afrika is een continent , bestaande uit arme en rijke(re) landen.

Ter info :
http://www.answers.com/topic/l(...)y-gdp-ppp-per-capita

Een andere site :
http://www.met veel armoede , corruptie , oorlogen , genocide en andere ellende (cijfers 2006).
Zelfs Zuid Afrika is een land waar ik niet gaan wonen.
Ik zou niet niet met pensioen willen gaan.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik niet eens op vakantie

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 22-11-2007 22:27 Dutchess wrote:
De economie staat er nu erg slecht voor. Het is ongekend hoe de corruptie onder Yudhoyono is toegenomen. De corruptie verlamt de hele economie......
...............
ĎDe huidige president is zwak en bang. En als ik Yudhoyono niet kan opvolgen, dan zal mijn steun gaan naar Megawati Soekarnoputri (de vorige president van IndonesiŽ, red.).

Sorry hoor, maar daar ben ik het niet eens met Gus Dur: de corruptie is ongekend toegenomen onder mw. Soekarnoputri en niet onder SBY. Wat een zooitje heeft die huisvrouw ervan gemaakt met haar door-en-door corrupte, criminele echtgenoot.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Hep niks.
Al pikoen die fen.
Moso mbak M jadi presiden lagi .(mbak M weer el presidente ?)

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

Afrika is een continent , bestaande uit arme en rijke(re) landen.

Hehe, dat begrijp ik ook wel.
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat China het in bepaalde regio's in Afrika wel ziet zitten.
Slim en vooral uitgekookt van ze. Zag daar docu's over.
Miljarden worden daar geinvesteerd, nou, dat zullen ze zeker niet voor de kat z'n zoute delen doen.
Zit de bevolking niet mee, sterker, ze varen er wel bij. Infrastructuur is bijv. in bepaalde regio's
flink opgeknapt.

Vacantie, ach, niet eens aan de orde. Ben al ooit op Bali geweest, verbaasde me vooral over de grijze ganzen daar en ergerde me aan de hoge stoepen. Zag je trouwens in heel Indonesie.

En v.w.b. Indonesie zelf, tja, het volk krijgt de leiders, die het verdient.
Er moet daar gewoon een knop omgedraaid worden.

Ik hoop in ieder geval voor het land dat er voor de radicale moslims geen plaats/plek is.

wablief?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 28-11-2007 12:04 Dutchess wrote:
[ctext]

Afrika is een continent , bestaande uit arme en rijke(re) landen.[/ctext]

Hehe, dat begrijp ik ook wel.

En dit dan ????

List by the International Monetary CIJFERS 2006
Rank Country GDP (PPP) $m
ó World 66,228,669
ó European Union 13,881,051
1 United States 13,020,861
2 People's Republic of China 11,606,3361
3 India 4,726,537
4 Japan 4,346,080
5 Germany 2,714,469
6 United Kingdom 2,270,884
7 France 2,116,969
8 Brazil 2,013,893
9 Russia 1,908,739
10 Italy 1,888,492
11 Spain 1,310,206
12 South Korea 1,250,490
13 Mexico 1,249,738
14 Canada 1,217,069
15 Indonesia 1,053,696
16 Republic of China (Taiwan) 749,943
17 Australia 730,590
18 Turkey 700,015
19 Argentina 691,054
20 South Africa 663,950
21 Iran 647,592
22 Thailand 645,228
23 Netherlands 635.633
24 Poland 631,833
25 Philippines 509,061

List by the World Bank
ó World 66,822,997
1 United States 13,201,819
2 People's Republic of China 10,048,026a
3 India 4,247,361b
4 Japan 4,131,195
5 Germany 2,616,044
6 United Kingdom 2,111,581
7 France 2,039,171
8 Italy 1,795,437
9 Brazil 1,708,434
10 Russia 1,704,756
11 Spain 1,243,440
12 Mexico 1,201,838
13 South Korea 1,152,356
14 Canada 1,140,445
15 Indonesia 921,241
16 Australia 728,340
17 Turkey 661,736
18 Argentina 617,910
19 Thailand 603,937
20 Netherlands 592,958
21 Iran 592,453
22 Poland 528,471
23 South Africa 520,948b
24 Philippines 426,689
25 Pakistan 369,230
26 Saudi Arabia 363,232b
27 Belgium 336,564

List by CIA Fact Book.
ó World 65,960,000
ó European Union 13,080,000
1 United States 13,060,000
2 People's Republic of China 10,210,000
3 Japan 4,218,000
4 India 4,164,000
5 Germany 2,632,000
6 United Kingdom 1,928,000
7 France 1,902,0003
8 Italy 1,756,000
9 Russia 1,746,000
10 Brazil 1,655,000
11 South Korea 1,196,000
12 Canada 1,181,000
13 Mexico 1,149,000
14 Spain 1,109,000
15 Indonesia 948,300 XXXXXXXXXXXXXXX
16 Republic of China (Taiwan) 681,800
17 Australia 674,600
18 Turkey 640,400
19 Argentina 608,800
20 Iran 599,200
21 Thailand 596,500
22 South Africa 587,500
23 Poland 554,500
24 Netherlands 529,600 XXXXXXXXXX
25 Philippines 449,800

(Nat ).Inkomen per persoon is natuurlijk anders .

spacer line  

On 28-11-2007 13:37 sidia wrote:

...

En dit dan ????

List by the International Monetary CIJFERS 2006
ó World 66,228,669
ó European Union 13,881,051
1 United States 13,020,861
2 Peoples Republic of China 11,606,3361
3 India 4,726,537
4 Japan 4,346,080
5 Germany 2,714,469
6 United Kingdom 2,270,884
7 France 2,116,969
8 Brazil 2,013,893
9 Russia 1,908,739
10 Italy 1,888,492
11 Spain 1,310,206
12 South Korea 1,250,490
13 Mexico 1,249,738
14 Canada 1,217,069
15 Indonesia 1,053,696
16 Republic of China (Taiwan) 749,943
17 Australia 730,590
18 Turkey 700,015
19 Argentina 691,054
20 South Africa 663,950
21 Iran 647,592
22 Thailand 645,228
23 Netherlands 635.633
24 Poland 631,833
25 Philippines 509,061

List by the World Bank
ó World 66,822,997
1 United States 13,201,819
2 Peoples Republic of China 10,048,026a
3 India 4,247,361b
4 Japan 4,131,195
5 Germany 2,616,044
6 United Kingdom 2,111,581
7 France 2,039,171
8 Italy 1,795,437
9 Brazil 1,708,434
10 Russia 1,704,756
11 Spain 1,243,440
12 Mexico 1,201,838
13 South Korea 1,152,356
14 Canada 1,140,445
15 Indonesia 921,241
16 Australia 728,340
17 Turkey 661,736
18 Argentina 617,910
19 Thailand 603,937
20 Netherlands 592,958
21 Iran 592,453
22 Poland 528,471
23 South Africa 520,948b
24 Philippines 426,689
25 Pakistan 369,230
26 Saudi Arabia 363,232b
27 Belgium 336,564

List by CIA Fact Book.
ó World 65,960,000
ó European Union 13,080,000
1 United States 13,060,000
2 Peoples Republic of China 10,210,000
3 Japan 4,218,000
4 India 4,164,000
5 Germany 2,632,000
6 United Kingdom 1,928,000
7 France 1,902,0003
8 Italy 1,756,000
9 Russia 1,746,000
10 Brazil 1,655,000
11 South Korea 1,196,000
12 Canada 1,181,000
13 Mexico 1,149,000
14 Spain 1,109,000
15 Indonesia 948,300 XXXXXXXXXXXXXXX
16 Republic of China (Taiwan) 681,800
17 Australia 674,600
18 Turkey 640,400
19 Argentina 608,800
20 Iran 599,200
21 Thailand 596,500
22 South Africa 587,500
23 Poland 554,500
24 Netherlands 529,600 XXXXXXXXXX
25 Philippines 449,800

(Nat ).Inkomen per persoon is natuurlijk anders .
Wat wilt u met bovenstaande lijst duidelijk maken?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 28-11-2007 14:08 ouwe bekende wrote:

...
Wat wilt u met bovenstaande lijst duidelijk maken?

Als antwoord op de stelling van Mbak Duchess dat Afrika Indonesia kan overtroeffen.
Kijk maar naar de 3 lijsten , wat de GDP van Indonesia is in 2006.
(the value of all final goods and services from a nation in a given year)
Het is groter dan van Zuid Afrika en ook groter dan Nederland.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 23-11-2007 12:23 sidia wrote:
Poldermodel = veel lullen en lang moeten wachten.
Geef mij maar Indonesische model. Emoticon: Party!

Met andere woorden per 100.000 rp wordt er daad werkelijk 25.000rp besteed aan het project en de andere 75.000 is voor de corrupte zakkenvullers. En dan blijkt ook nog dat de beslissing snel is genoemen doch het bouwen duurt vele malen langer want er wordt per dag bestaald en dan werkt men zeer langzaam.
Of de kwaliteit is van dusdanige armoedige staat, dat het project niet in gebruikt kan worden genoemen, men heeft betaald voor het gehele project. En gezien het feit dat er geen wet is alleen die van de dikste geldbuidel.

Hier in Jepara werd er land verkocht wat van de overheid is, dus niet te koop. Dag centjes of moet ik zeggen hard verdiende rp's.

Gezellig Indomodel als je het mij vraagt.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Reeds in het topic wie bracht de islam naar Indonesie, is geschreven dat 90% van de bevolking zich niet bezig houd met religie.

Daar is dus je antwoordt.

Jeroen einde topic als je het mij vraagt. Emoticon: Worship

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,021,193 topic views - 236,353 posts - 13,704 topics - 27,698 members - last post @ 29-01-2020 16:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,922,422 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com