indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

gorpll
User
spacer line

Ik ga in november naar Bali en heb gehoord dat je daar heel goed kleding kunt laten maken.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ben ook in Goa geweest en daar kun je ook wel wat laten maken maar ze doen het niet erg secuur en de stoffen die je daar kan kopen is niet de kwaliteit die we hier in Nederland gewend zijn.
Is het misschien beter stoffen vanuit Nederland mee te nemen.

Verder nog een vraag: Neem uit elk land waar ik kom iets bijzonders mee voor in huis. Laatste 2 keer uit India b.v. een klankschaal en een olifant (15 kilo)mee genomen.
Wat zijn bijzondere dingen waar Bali om bekend zijn leuk om mee te nemen.

Lidy

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Goedkoop is duurkoop. Stof hoef je niet mee te nemen, betaal een paar euro meer, dan is het nog goedkoop, maar niet het goedkoopste. Dit gaat ook op voor de plek waar je dit wil laten doen.

Wat mee te nemen? Het stikt er van het houtsnijwerk. Ik zou wel een grote garuda (vogel) van een meter of 2 willen kopen, teak, ingesmeerd met olie, anders scheurt ie hier in Nederland nogal makkelijk.

spacer line  

Beste Lidy,
Ik ben het helemaal met Jeroen eens, neem geen stof mee, degene die kleren voor je maakt weet best goede adressen, gun die man (of vrouw) dat beetje provisie wat ze daar misschien krijgen.
Leuke souveniers uit Bali zijn voor mij wel de maskers uit houtsnijwerk, die zijn er bijna uit elk deel van Indonesie en goedkoop te vinden op de grote markt in Denpasar maar natuurlijk ook in de toeristenplaatsen.
Deze zijn niet te zwaar en dus gemakkelijk mee te nemen.
Succes,
Promotie Bali
Jan
Emoticon: Bye bye

robbert
User
spacer line

Hi,
Even een toevoeging bij datgene wat al geschreven is :
Een kleermaker kan onmogelijk alle stoffen hebben, de stalenboeken hebben ze soms wel en vaker niet en dan nog zwaar verouderd. Heb je eenmaal een kleermaker gevonden, neem hem/haar dan mee naar de stoffenstraat (Jl. Sulawesi in Dps.), zoek een stof uit en laat het hem/haar kopen.
Overigens hebben ze er nauwelijks bezwaar tegen als je de stof zelf koopt en vervolgens laat bewerken.
Veel plezier op Bali.
Rob

inkel
User
spacer line

Hoi,
even voortbordurend op het onderwerp kleding maken. Is het handiger om dit in Jakarta te doen of op Bali? Heeft iemand misschien goede adresjes hiervoor?

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Mensen,

Er zijn warungs (winkels) met de naam tailor. Dit houdt in dat het beroep van de eigenaar kleding namaakt. Heb je een kledingstuk dat je graag wil na laten maken neem deze dan mee als voorbeeld en de kopie is perfect. Ik heb zelf drie broeken mee genomen vanuit NL en loop voornamelijk in de kopien. De stof moet je wel zelf uitzoeken. Stoffen kosten hier ongeveer 2 euro de strekkende meter en voor ht maken van de kopie betaal ik 7 euro. En ik loop er al een jaar in!!

Wat is Indonesischer dan een sarong, wayang poppen van leer en hout en dat soort? Mischien een teakhouten tuinset maar dan moet je wel gelijk de container volstoppen met andere spullen anders wordt het weer te duur om dit te transporteren

Sepp

petra
User
spacer line

Hoi Luitjes,

ook ik ben benieuwd naar kleding, ken je een kleermaker met ervaring met lederen vestjes maken of herstellen (voering).
Verder bedankt voor alle tips die ik op het forum van iedereen lees, ben er erg blij mee en noteer de dingen die voor mij van belang zijn dus blijf vooral reageren!
Petra

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

laat je pakken maken bij Ronnie van Rizky Leather in Poppies dua (2)

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Franklin
User
spacer line

De balinesen zijn niet zo nauwkeurig met het maken van kleding.Het beste is om meteen aan het begin van je vakantie naar een tailor te gaan ,want je moet geregeld terug komen voor vermaken,dus niet 2 dagen voor vertrek mee beginnen.Op zich is het niet duur en kun je goed onderhandelen.Let erop dat er geen strijk plekken te zien zijn ,want zij persen gewoon met een te hete strijkbout.Je kunt het beter in NL laten persen en stijfen indien noodzakelijk
Vwb de stoffen de tailor heeft diverse stoffen waar je uit kan zoeken,maar als je naar denpasar gaat heb je dicht bij de markt heleboel stofwinkels van alle qualiteiten.Ik heb een balinese vriend die je daar naar toe kan brengen indien daar interesse voor is
En neem voorbeelden van wat je wilt laat maken uit NL mee in vorm van tijdschriften ,foto's.Heel belangrijk vraag wat de consequenties zijn als het resultaat niet bevalt en wees daar duidelijk in !! succes

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,391 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com