indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hoi,
Ik heb een vraagje over het visum voor indonesie. Ik ga 16 februari naar Indonesie als afsluiten van een reis door Azie en Australie. Ik moet hiervoor een visum anvragen, maar dit kan niet in Nl omdat dit slechts 90 dagen voor aankomst kan. Daarom moet ik dit in Australie gaan doen. Heeft iemand ervaring met het aavragen van dit visum in het buitenland (vooral Australie) en kan iemand mij uitleggen of de procedures hetzelfde zijn of hoe of wat.
Alvast bedankt,
Groetjes Wil

spacer line  

Beste Willy uit Merselo??
Volgens mij moet dat geen probleem zijn, kijk eens even op http://www.kbri-canberra.org.au/
Wij hebben meer contacten gehad met mensen die dat in Australie hebben laten verzorgen, de prijs is wel pittig.
Groetjes,
Promotie Bali
Jan (oorspronkelijk uit Panningen)

spacer line  

Hey Jan,

Bedankt voor de tip. Heb ik inderdaad zelf ook al op gekeken. Weet je misschien wat de prijs ong is?

Groetjes Wil (inderdaad uit Merselo) Emoticon: Bye bye

spacer line  

Beste Wil,
De prijs is volgens de webisite A$ 60, kun je zien op http://www.kbri-canberra.org.au/consular.html
Even een mail sturen kan ook naar die ambassade, eerder heb ik dat ook gedaan om info te vragen en zij zijn echt behulpzaam, de visumaanvraag voor een ouder echtpaar was toen binnen een week geregeld.
Groetjes,
Promotie Bali
Jan Emoticon: Bye bye

spacer line  

Thanks, Emoticon: Worship
FF mail sturen dan ja!

Groetjes Wil Emoticon: Bye bye
bold text link here italic text link here

pjsmit
User
spacer line

Ik heb hetzelfde probleem. Ik ga december naar Bali, januari naar Brisbane en daarna weer naar Bali. Betekend dit dat ik 2X 1200km moet gaan reizen voor een visum (en natuurlijk 2X 50 km naar Den Haag)?

J....
User
spacer line

Betekend dit dat ik 2X 1200km moet gaan reizen voor een visum (en natuurlijk 2X 50 km naar Den Haag)?

Ja Emoticon: Clown

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 02-11-2004 04:35 J.... wrote:
Betekend dit dat ik 2X 1200km moet gaan reizen voor een visum (en natuurlijk 2X 50 km naar Den Haag)?

Ja Emoticon: Clown

neuh.. Den Haag kun je ook aangetekend opsturen via een visumdienst hoor. (zij brengen heb in persoon, want dat moet, het hoeft alleen niet persoonlijk door jezelf gedaan te worden)

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Je kunt een toeristenvisum -in principe- ook in andere landen aanvragen bij de Ind. ambassade of consulaat ter plaatse. Als je resident bent in een ander land, met een verblijfsvergunning is dat verder helemaal geen probleem. In andere gevallen moet je gewoon een goed verhaal hebben, desgevraagd.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Een visum voor Indonesie is in principe in elk land aan te vragen, echter houd er wel rekening mee dat het de nodige tijd kost, dus als je naar Thailand gaat en wil daarna naar Indonesie doe je er verstandig aan om bij aankomst in Bangkok direct voor de aanvraag van het visum te zorgen, vervolgens kan je genieten van je vakantie in Thailand en normaal moet het geen probleem zijn.
Kennissen van ons die in Bali wonen gaan elk half jaar naar Thailand en vragen daar weer een nieuw social budya aan, ze houden een vakantie en keren dan weer terug in Bali.
Misschien dat het wel verstanding is om alvast het juiste aanvraagformulier te vinden met eventueel een emailadres van de Indonesische ambassade in Thailand.
De voorwaarden voor elk visa zijn te vinden op http://www.tomaatnet.nl/~indonesie/visum.htm
Tuti en Jan

zukhunter
User
User icon of zukhunter
spacer line

Ik heb idd ook ervaring met aanvragen van visum in het buiteland.
Ik heb visum aangevraagd voor Indonesie in Noorwegen en Singapore.
Ik heb dit afgelopen weekend weer gedaan in singapore en het was in 4 uur gegeregeld. Kosten waren 150 Singa dollar.
Dat is wat anders dan de het lange wachten in
den haag Emoticon: Yes!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Die ervaring heb ik in Singapore ook, maar niet helemaal zo snel, een overnachting was voldoende omdat ik 's middags pas aan kwam in Singapore vanuit Bali.
De kosten vielen inderdaar ook erg mee, ik betaalde SGD210 voor de complete aanvraag van een werkvisum, dit is inclusief leges ambassade.
Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,435 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com