indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

cumar
User
spacer line

Hallo, wij gaan in december 17 dgn naar Bali in plaatsje Sanur. Wij gaan voor de 1e x en het lijkt me geweldig na alle verhalen op deze site.
Wij willen dan ook een paar dagen naar Ubud, is het dan verstandig om nu al overnachting(en) te regelen of kan dat beter als we in Bali zijn of al in Ubud.
En misschien tips over een hotel in Ubud?

mvgr. cuun

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Begin Dec. zijn er genoeg hotels en guesthouses waar je terecht kunt zonder van te voren te boeken, wel afdingen want er kan vaak wel veel van de prijs af die ze eerst zullen vragen en de prijs is per kamer en niet p.p.

Ik weet niet wat jullie in Ubud verwachten maar je kunt altijd nog naar Monkey Forest aapjes kijken en dan eventueel 's avonds een dansvoorstelling in het paleis aan de andere kant van de monkey forest road bijwonen.
Je kunt er wandelen tussen de sawahs en eventueel raften op de rivier.
Persoonlijk moet je niet teveel verwachten van kunstenaars en het aanbod van hun produkten, let op als je wat kopen wilt, het zijn allemaal toeristenprijzen.

Ik neem aan dat jullie al een hotel hebben in Sanur in jullie 17 daagse reis en dus zou je op een dag een taxi kunnen nemen naar Ubud of de bus, is best te doen alleen tickets van te voren kopen (vaste prijs) zie je wel aangegeven op div. plaatsen in Sanur, let op dat je op tijd weer terug bent bij de vertrekhalte .
Vlak voor Ubud stopt de bus en vanaf de zelfde plaats ga je ook weer terug.
Je kunt dan wat rondkijken en alvast een hotelletje zoeken, valt het tegen dan kan je nog wat anders gaan bekijken want 17 dagen is echt niet lang.

Tegen de Kersttijd zal het drukker worden met Indonesiers, ook van andere eilanden en persoonlijk zou ik dan liever niet gaan.
Veel plezier op jullie vakantie toegewenst. Emoticon: Bye bye
Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Makkie. Ga naar links net voor de brug naar Campuhan en daar stikt het van de leuke gueshouses. Maar als het eind december wordt, dan van tevoren bestellen want dan komt de grote hoos van domestieke toeristen Bali bezwermen.

cumar
User
spacer line

Bedankt voor juliie reacties. Wij gaan 18 dec weg dus best wel in de drukke tijd.wat wij in Ubud zoeken weet ik eigenlijk niet ik heb alleen gelezen dat het een leuk plaatsje is met een mooi natuur. IK heb wat gelezen over vila sonia? en guci geusthouse? maar net wat je zeg je kan daar misschien ook gewoon een hotel boeken. Of gewoon met bus of chauffeur naar Ubud rijden voor een dag, vind het best moeilijk want 17 dagen is zeker weten te kort als ik alle verhalen hoor en lees over Bali. Vandaag over 1 maand, dus het wordt al spannend kijk er ook super naar uit.

spacer line  

Beste Cumar ik ben de beheerder van Villa Sonia in Ubud een hotel met 9 villa kamers.
Alle gasten die uitchecken zeggen dat ze het zo geweldig vonden hun verblijf in Villa Sonia en dat ze genoten van de lieve staff die wij hebben.
Villa Sonia is op loofafstand van het centrum vlakbij het apenbos. Wij halen mensen op van hun hotel op Bali of van het vliegveld. Mensen kunnen leren duiken bij ons met mk-diving , men kan een auto huren of een motor of een fiets. Wij verzorgen dagtours over Bali. Villa Sonia is een luxe hotel voor een middenklas prijs. Standard kamer 55 euro incl ontbijt en tax en bij minimaal 5 nachten gratis taxi transport van het vliegveld.
Kijk in de website www.vilasonia.nl
Mochten jullie liever verblijven in een lowbudget bungalow dan kan ik Warjihouse aanbevelen in Ubud. Wij werken samen en een bungalow kost slechts 10 euro.
kijk dan www.warjihouse.com
Willen jullie een leuke chauffeur voor enkele dagen dan kun je het eenmansbedrijfje van Kadek benaderen. Zie www.ubudtaxi.com .En via alles wat ik aanbied kun je in het nederlands reserveren. Bij Villa Sonia begint het vol te stromen in december dus kun je beter maar wel boeken van tevoren als jullie een warm ontvangst willen door mijn staff.
Met vriendelijke groet en een heel fijn verblijf op Bali.
Wil je alles wat ik genoemd heb op een website terug vinden ga dan naar www.gotobali.nl
Salam dari Bali, Emile

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Emile,
Bali hoort bij IndonesiŽ, dit land heeft 240 miljoen inwoners, mijn inziens genoeg om de munteenheid van IndonesiŽ te gebruiken.
Nederlanders vinden het in het algemeen geen probleem om even te tellen.
Op de site van Ubud Taxi worden de tarieven wel in Indonesia Rupiah getoond, de tarieven voor hun service worden keurig getoond:
Half day ( 4 Hours ) 250.000 Rp
Whole Day ( 5 Hours ) 450.000 Rp
Direct 200.000 meer voor 1 uur vind ik overdreven.

Ik geloof niet dat het nodig is om alvast te boeken of er moeten heel wat meer vliegtuigen landen op de luchthaven van Bali en andere vliegvelden in IndonesiŽ.
Salam dari Jan

cumar
User
spacer line

Beste Emile,
ik heb geprobeerd te boeken by Vila Sonia in Ubud maar aan het eind vragen ze om creditcard nr. maar die heb ik niet.alleen giro/bank nr.
Is er geen mogelijkheid om het geld via giro over te boeken dan ?
Het gaat om verblijf van 26 december t/m 28 (voor 2 nachten) 2 pers.
Wij vertekken a.s. dinsdag 18e naar Bali (Sanur) dus graag advies?
grt Cuun

spacer line  

Dag Cumar , het klopt niet dat ze vragen om jouw creditcard nummer, mijn staff doet dat niet en daarnaast doe ik reserveringen via de website en een staflid. Mensen betalen gewoon bij Villa Sonia ,contant of met hun creditcard en wij vragen een eerste aanbetaling van 20% op onze Nederlandse bankrekening.
Voor twee nachten hoeven wij geen aanbetaling te vragen.
Andere hotels bieden hun kamers aan in dollars, ik hou niet van dollars daarnaast kunnen wij dollars voor het jaar 2000 niet inwisselen en je krijgt voor briefjes van 10- 5 en 1 dollar niet de normale roepiah koers.
Vele mensen komen voor het eerst naar Bali en heel handig als ze de prijs in euro's weten. Ik heb af en toe Indonesiers in het resort en ja die vragen om de roepiah koers. Ik hou het gewoon bij euro's of reken het om voor de mensen in dollars of roepia's als ze dat willen.
Wij hopen u te mogen verwelkomen en maak uw reservering gewoon via: infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.villasonia.nl

gizmonr5
User
spacer line

Ik ben zelf in april 2008 naar Villa Sonja geweest en ja
Heeeeel mooi hotelletje op wandelafstand van monkey forest , gelegen valk naast een veld waarop geplant wordt en dan zie je af en toe lokalen erop werken op ambachtelijke manier
Het zwembad is gevuld met bronwater en dus zonder chloor wat handig is zoals mijn vrouw die r alergisch aan is ,
het personeel heel vriendellijk en vooral de chauffeur
Ja neem maar Euros mee ze zien ze er allemaal liever dan de dollars en voor de lokale aankopen wissel je een 100Ä om naar roupia
Ubud is heel rustig en als je er naartoe wil om te feesten dan ben je mis
restaurant dat aan t raden is is Cafť des artistes gerund door een vlaming (in de buurt van de tempel in het centrum
n ook Rose garden , of achter het groot beeld op de rottonde is een straatje waar aan de rechterkant een restaurantje is waar je kan eten aan 0.80Ä
aankopen in ubud : veel te duur vraagprijs is 20% hoger dan in Europa dus je moet hem heel wat naar beneden krijgen ik heb zelf een winkel in europa en koop er als toerist maar heeeeel weing

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,255,690 topic views - 233,127 posts - 13,680 topics - 23,078 members - last post @ 21-07-2019 16:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,950,008 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com