indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

marshall
User
spacer line

Een wat behoorlijk algemene vraag mbt tot de huizenprijzen in IndonesiŽ.

Wat is de "vanaf" en gemm. prijs van een gemiddelt vrijstaand huis in Java, Bali en Lombok?

En wat is de "vanaf" en gemm. prijs voor een villa (in Java, Bali en Lombok)?

Als iemand mij kan verwijzen of directe info kan geven mbt. de huizenprijzen en -markt in IndonesiŽ dan hoor ik het graag.

Ewoud

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Ik weet niets over prijzen. Wel weet ik dat het voor een buitenlander in principe niet mogelijk is een huis te kopen in IndonesiŽ. Dat kan alleen maar via een tussenpersoon in het bezit van de Indonesische nationaliteit, op wiens naam dat eigendom dan ook gesteld wordt, met alle problemen van dien, mocht er iets mis gaan. En dat gebeurt geregeld. Bezint voor men begint!

spacer line  

Beste Marshall,
Huizen hier in Bali koop je vanaf 150 Miljoen Rupia, daarvoor heb je een huis te grootte van een bejaardenwonig in NL.
Voor een huis met 3 slappkamers en enige luxe betaal je vanaf 300 miljoen. (Euro30.000)
Hoe het wettelijk in elkaar zit om een huis te kopen kun je vinden op
http://www.balilandproperty.com/ , deze site is van een Nederlander die al 8 jaar in Indonesie woont en goed de weg weet in de huizenmarkt.
In Java zijn de huizen voordeliger omdat de grondprijs daar veel lager is.
Groetjes,
Promotie Bali

marshall
User
spacer line

Diederick en promotie_bali, bedankt voor jullie reacties, ik ben weer een beetje wijzer geworden......een beetje, dus meer reacties zijn gewenst. Ik zoek ondertussen verder.

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Marshall,

Wat de laatste tijd veel gebeurd is dat je grond huurt voor 10 jaar. Omdat je dit niet mag bezitten als niet indonesier. Daarop de grond je eigen huis bouwt, van bamboe en palmhout, goedkoop sterk en erg authentiek. Na tien jaar verkoop je je huis met het land begrepen in de verkoop prijs. De bouw van het huis kan natuurlijk eenvoudig gedaan worden en binnen een jaar kun je er wonen.

Sepp

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Marshall,

Hier is een site van een NL organisatie http://www.indovilla.nl/

Het is en blijft natuurlijk altijd goedkoper wanneer je zelf grond koopt (al dan niet op jouw naam) en zelf een huis hier op laat bouwen.

Het e.e.a. kan nog goedkoper wanneer je een huizenbouwer op Java inhuurt en zelf het materiaal vanaf Java importeert, zoals bakstenen.

Ik ken een Australier die een 2 kamer hotel heeft op bali en dit allemaal zelf heeft geregeld. Je dient wel ondernemend te zijn.

Houd ook rekening dat een aantal produkten in Indonesie snel slijten waardoor het op de lange duur goedkoper is om ze bij buitenlandse bedrijven in Indonesie te kopen. Een simpel voorbeeld is de filter in je was bak, de deur hendel. Dit soort kleine dingen schijnt regelmatig aan vernieuwing toe te zijn.

Indien je hout nodig hebt kun je bij ons terecht, want je moet er zeker van zijn dat het droog is anders is na een paar maanden je deur opeens 1 - 2 cm smaller (krimp).

Suc6,

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,067 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com