indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Reinie
User
spacer line

Hallo allemaal!

Kan ik met mijn Rabobank pas bij alle ATM machines in Sumatra en Java pinnen?

Groetjes,

Reinie

De Twentse Wedding Planner Niet de enige, wel de beste keus!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Reinie,
De Rabopas (europas) is in Java zondermeer in de grotere plaatsen te gebruiken bij Bank BCA, BII, BRI, BNI maar niet bij Bank Mandiri.
In Sumatra is het mogelijk in Medan, jullie gaan ook naar Bukit Lawang heb ik begrepen uit een ander topic, zorg dan voor voldoende Rupia's.
Op Samosir (Lake Toba) zijn er ook geen ATM's maar in Parapat wel twee, eentje van de BNI en een van de BRI maar beter is het om alvast geld op te nemen in Medan, Pematang Siantar of Berestagi.
Gebruikt niet de RABOCARD , die berekent te veel kosten.
Succes met de voorbereidingen,
Tuti & Jan

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Jan, je hebt het over een europas. Moet dat geen wereldpas zijn?

spacer line  

Hallo Reini,

Wij gebruiken al jaren de Eurocard om te pinnen in Indonesie.
Een van de problemen die je tegen kunt komen is dat je een
bank tegenkomt waar je niet meer dan 1,5 millioen kunt trekken.
Bij de ATM bank heb je dat probleem niet.
Wij gebruiken de Rabocard ook, maar allleen als creditcard, nooit
om geld op te nemen.
Zorg ervoor dat je in de grote steden geld trekt, dan kun je in de kleinere plaatsen van je vakantie genieten.

Met vriendelijke groet, Tinie Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

Reinie
User
spacer line

Hoi allemaal!

Uit het verhaal van Jan en Tuti begrijp ik dat alleen het pinnen op Sumatra misschien problemen op kan leveren. Maar dat we gewoon even moeten checken in de LP waar allemaal gepint kan worden. Op Java is het dus in de grote steden geen probleem. Oké!

Bedankt allemaal!

Groetjes,

Reinei

De Twentse Wedding Planner Niet de enige, wel de beste keus!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Om zeker te zijn dat er geen misverstanden zijn een scan van de EUROPAS

Rabobank schreef mij als informatie voor onze opgeheven website:
Voor wat betreft de maximum opname mogelijkheden bij Geldautomaten (GEA) (banken) en betaalmogelijkheden bij betaalautomaten (BEA) (winkels) gelden in EUR (tegenwaarde) de volgende limieten (volgens onze informatie)
Rabobank Europas: GEA: EUR 500,- per dag met een maximum aantal transacties van 15, BEA: EUR 500,- per dag ook in max. 15 transacties.
Rabobank Creditcard: GEA: EUR 400,- per dag met een max. aantal transacties van 2, BEA: tot limiet (standaard EUR 2500,- per maand) in max. 4 transacties per dag
LET OP: contante opnames bij de GEA en op de bank met de creditcard zijn erg duur (momenteel EUR 4,50) en dus alleen voor noodgevallen.

Ik gebruik al jaren de Europas en nooit enige problemen, is er eens iets bijzonders is het contact met Rabobank erg gemakkelijk met snel een antwoord en alles via email, zonder te bellen en indien email een probleem is kan faxen ook.
Groetjes,
Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Uit het verhaal van Jan en Tuti begrijp ik dat alleen het pinnen op Sumatra misschien problemen op kan leveren.
Ik ben alles bij elkaar meer dan 1 jaar op Sumatra geweest en om geld op te nemen ben ik vaak naar de grote stad Pematang Siantar geweest, dit was elke keer een reis van een halve dag.
Dit jaar bleek er in Parapat ook een BRI bank te zijn waar ik kon pinnen met de Europas, mijn vriend die op Lake Toba woont vertelde dat geldopname geen problemen meer gaf na de komst van de BRI bank.
Parapat is de plaats waar de boten vertrekken maar Lake Toba.
Voor alle zekerheid toch maar even pinnen in Medan.
Groetjes,
Jan

HorasBatak
User
User icon of HorasBatak
spacer line

Wat ik mij kan herinneren was er 7 jaar geleden al een ATM bij bank BNI aan de hoofdweg in Parapat. (Trans Sumatera Highway), dus niet in de buurt van de ferryhaven. Echter voor een klein bedrag kom je er zo met de Bemo (rijden de hele dag rondjes door Parapat).

Met het pinnen in Parapat nooit een probleem gehad.

Kepala botak tapi dengan otak

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Die ATM bij bank BNI is er nog steeds en op dezelfde plek, nu niet meer zo vaak leeg als vroeger.
De BRI ligt aan dezelfde weg.
Horas!
Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

66,796,726 topic views - 229,827 posts - 13,652 topics - 20,220 members - last post @ 19-01-2019 18:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

111,921,219 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com