indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

manon
User
User icon of manon
spacer line

Hoi,

Ik begin steeds meer een lichaam te krijgen welke toch geschikter is voor tropische oorden, zoals IndonesiŽ.> 17graden..Nu is het net 5 graden buiten, natte sneeuw in het Zuiden van het land en ik begin alweer overal 'pijntjes' (pijn in mijn ruggetje, pijn in mijn beentjes, pijn!!) te ontwikkelen. Is deze gevoeligheid voor de KOU nu genetisch bepaald? Ik heb namelijk het idee dat alle genetisch -exotische Nederlanders meer last hebben van koud weer dan de genetisch-lage-land-Nederlander. Of zit dit idee nu daadwerkelijk tussen mijn exotische oren? Emoticon: Clown

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 13-11-2007 21:50 manon wrote:
Hoi,

Ik begin steeds meer een lichaam te krijgen welke toch geschikter is voor tropische oorden, zoals IndonesiŽ.> 17graden..Nu is het net 5 graden buiten, natte sneeuw in het Zuiden van het land en ik begin alweer overal pijntjes (pijn in mijn ruggetje, pijn in mijn beentjes, pijn!!) te ontwikkelen. Is deze gevoeligheid voor de KOU nu genetisch bepaald? Ik heb namelijk het idee dat alle genetisch -exotische Nederlanders meer last hebben van koud weer dan de genetisch-lage-land-Nederlander. Of zit dit idee nu daadwerkelijk tussen mijn exotische oren? Emoticon: Clown

Ben geboren in het land van boerenkool maar ook ik verlang naar de warmte en loop met de zelfde klachten, ben normaal ook gewend om in deze tijd in de tropen te zitten, kan nu niet wegens ziekte van mijn man maar Oh, wat zie ik nu al weer uit naar de zomer terwijl het nog maar herfst is hier.
Als er een vorig leven bestaat dan ben ik vast in een een warm land geboren.
Bah, hou niet van kou, sneeuw en ijs. Emoticon: Nooo Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated

ff een toevoeging mijn man is erfelijk tropisch belast maar heeft geen problemen met de kou, dus conclusie.....................................zou het dan toch tussen de oren zitten? Emoticon: Very funny

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Er heerst nu op het ogenblik veel verkoudheid problemen.
Men hoest en proest dat het een lust is.
Lust is het helemaal niet, het is een last van heb je daar.
Ik heb ondanks die medicijnen van uit Indonesie nog steeds droge kriebel hoest al een maand lang.
Het wil maar niet over, ondanks dat ik die Mextril al 8 tabletten op heb.
Ga morgen naar de dokter, want het is al een maand aan de gang.
Ik kon pas morgen naar de dokter toe, omdat het zo druk was, ze zitten met drieŤn, maar gisteren, en eergisteren vol.
Natuurlijk voor kalimenteiten is er altijd wel plaats elke dag, maar kan je zien dat het hier nu echt een verkoudheid golf, een periode aan het uitbreken is.
Griep spuit gehaald dus dat hoop ik die zal weg blijven. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Clown

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar 'Andere praat'

spacer line  

Hoi,
Ik heb namelijk het idee dat alle genetisch -exotische Nederlanders meer last hebben van koud weer dan de genetisch-lage-land-Nederlander. Of zit dit idee nu daadwerkelijk tussen mijn exotische oren? Emoticon: Clown

hi,

wie weet..., maar mijn opa in Indonesie zei altijd -volgens mijn moeder - dat hij nooit meer terug ging naar dit k...kikkerland. Hij had er wel gestudeerd, maar dat was al erg genoeg, wat het klimaat betreft.
Tja en ik vind ijs en schaatsen wel leuk, maar dat lukt de afgelopen jaren ook niet meer op natuurijs.
Dus toch maar terug gaan ? Emoticon: Yes!

Inez

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

ja yoke en Om Ziel,Inez,
Een vriendin zei mij laatst:de ooievaar was vast de richting kwijt, hij had je in de tropen neer moeten afleveren.
Yoke heeft misschien wel gelijk, vriend heeft geen enkele last van griep of verkoudheid, terwijl heel zijn familie onder de waringin en tropenzon is geboren.
Mijn advies:slik niet gelijk anti biotica,maar ga lekker lopen in de buitenlucht en veel vitamine C, gewoon iedere dag een glas zelfgeperste sap doet al heel veel en gezond eten!
Valt allemaal wel mee, we leven niet op de Noordpool, dus die paar maanden overleven we wel!
voor de zieken:beterschap

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Om Ziel, neem tegen die kriebelhoest een paar koppen groene thee,doe er een gemberschijf bij en een paar kruidnagels, 10 minuten laten trekken,help fantastisch Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hoi,

Ik begin steeds meer een lichaam te krijgen welke toch geschikter is voor tropische oorden, zoals IndonesiŽ.> 17graden..Nu is het net 5 graden buiten, natte sneeuw in het Zuiden van het land en ik begin alweer overal pijntjes (pijn in mijn ruggetje, pijn in mijn beentjes, pijn!!) te ontwikkelen. Is deze gevoeligheid voor de KOU nu genetisch bepaald? Ik heb namelijk het idee dat alle genetisch -exotische Nederlanders meer last hebben van koud weer dan de genetisch-lage-land-Nederlander. Of zit dit idee nu daadwerkelijk tussen mijn exotische oren? Emoticon: Clown

Manon ik kan me er iets bij voorstellen, maar of het genetisch is, dat denk ik niet, ik ga meer op mijn eigen ervaring af binnen ons gezin.
Zelf ben ik als geboren kaaskop van 1.75 lang en 81 kilo geen couveusekindje, thuis eten we half Indonesisch en half Nederlands, bij de Nederlandse maaltijden eet ik veel vet, ik ben zeker geen liefhebber van de winter, maar ik heb het niet snel koud.
Kijk ik naar mijn vrouw van twee turven hoog en een figuur dat ze koppetje kan duikelen in een tl balk die heeft het snel koud, er zit dan ook geen grammetje vet aan, zeker om dat ze de Hollandse keuken ook vrijwel vetloos eet.

Kijk ik naar de kinderen dan zijn de twee zonen met hun Nederlandse partners meer op Nederlands vet eten ingesteld, die hebben ook weinig last, maar de dochter die het koken van moeders met de paplepel heeft ingegoten gekregen is weer meer op de Indonesische keuken ook bij haar zit er geen grammetje vet aan en zij heeft het ook snel koud.

Met mijn werk aan het water heb ik mijn portie kou in mijn leven wel gehad, en geloof mij maar dat ik mij in de zomer of als ik in IndonesiŽ ben mij veel beter voel, zo ook mijn vrouw.
Helaas komen wij op een leeftijd dat er toch soms hier en daar vage pijntjes de kop opsteken, dat zal best een spierenkwestie zijn, waar we in IndonesiŽ veel minder last van hebben, ik denk dat veel mensen dat ook zo ervaren.
Er zal best een medische verklaring voor zijn.
Groet Malam

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Medische verklaringen:
- vroeger veel gesport = lagere hartslag en in de loop van de jaren wordt je hart toch minder krachtig zodat het hart eigelijk minder bloed doorpompt, en je dus ietsjes kouder krijgt.

- schildklier
De schildklier geeft een hormoon af, en als die iets verlaagd of verhoogd (omdat je een griepje onder de leden hebt) is dan kan je het kouder of warmer krijgen.

- hoe ouder je wordt, hoe effectiefer je bewegingen worden. Dit betekent dat je minder energie verbruikt (je bent zuiniger), maar betekent ook dat je spieren minder warmte produceren omdat ze effectiever werken.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 15-11-2007 13:10 pak ronald wrote:
Medische verklaringen:
- vroeger veel gesport = lagere hartslag en in de loop van de jaren wordt je hart toch minder krachtig zodat het hart eigelijk minder bloed doorpompt, en je dus ietsjes kouder krijgt.

- schildklier
De schildklier geeft een hormoon af, en als die iets verlaagd of verhoogd (omdat je een griepje onder de leden hebt) is dan kan je het kouder of warmer krijgen.

- hoe ouder je wordt, hoe effectiefer je bewegingen worden. Dit betekent dat je minder energie verbruikt (je bent zuiniger), maar betekent ook dat je spieren minder warmte produceren omdat ze effectiever werken.

HŤ,hŤ, weet ik tenminste waar het aan ligt, tenminste wat het ouder worden betreft. Heb ook steeds minder zin in "actie" ben ook een beetje luier geworden, beetje pelan, pelan dus en dat past ook beter bij de tropen dan bij de kou!
Hoe gaat het met je Ronald, alles goed na de niertransplantatie?

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

nou ik zit nog steeds te blaffen als een gek hier voor de computer.
ik heb het geprobeerd met honing en instant ginger tea, die JAHE WANGI.
Maar nu ga ik die van Merapi proberen, met kruidnagels en honing met groene Chinese thee.
Maar ik heb twee soorten medicijnen gehad van de huisdokter een tegen de kriebelhoest die heb ik nu gebruikt, en de andere is een kuur antibiotica, maar die heb ik nog niet gebruikt.
Zal ik pas doen als dit allemaal niet slaagt
Wat betreft die schildklier ik had een te snel werkend schil klier die te snel werkte.
Heb een jodium kuur, een radium Active pil moeten nemen.
Mocht zelfs niet mijn eigen vrouw aanraken was toen zo gevaarlijk radium actieve, maar ik kwam toen in het ziekenhuis terecht en daar heb ik eenzaam op een kamertje gelegen tot ik dat weer beter was.
Ja een mens kan wat krijgen Malam, daar hoef je niet voor in de haven te werken.
Door weer en wind te werken ben je sterker dan wie dan ook.
Je bouw dan grondstoffen op die nodig zijn voor je lichaam.
Ja er zit totaal geen spatje vet aan het lichaam van mijn vriendin, ze is een en al bot, met spieren.
En ja wat ze eten het is niet wat wij ons kunnen veroorloven, omdat je dan snel je zware werk, niet kan uitvoeren.
Ja als je op kantoor zit heb je lichamelijk niets te lijden met lange IJ. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Wink Emoticon: Sadley Emoticon: Yummie!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 15-11-2007 17:11 4yoke4 wrote:

...

HŤ,hŤ, weet ik tenminste waar het aan ligt, tenminste wat het ouder worden betreft. Heb ook steeds minder zin in "actie" ben ook een beetje luier geworden, beetje pelan, pelan dus en dat past ook beter bij de tropen dan bij de kou!
Hoe gaat het met je Ronald, alles goed na de niertransplantatie?

Yep.... nog wel wat pelan pelan aan doen, maar het gaat goed. De 3 maanden zijn bijna om: de tijd dat er nog acute afstoting kan ontstaan.
Onder het motto "pilletje d'r in...." gaan we gewoon door.
Even geen eten van de toko, maar zelf maken is ook goed

Ga staan waar geen plek is om te staan.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nou Sobats,zo te horen moeten we massaal lid worden van omroep Max!!
Ja Zieleffe, finke sterke groene thee met kruidnagels en verse gember, eventueel zoeten met honing.
Lekker is daarna laten kerokken en dan naar bed.
Beterschap!!! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 16-11-2007 16:22 pak ronald wrote:

...

Yep.... nog wel wat pelan pelan aan doen, maar het gaat goed. De 3 maanden zijn bijna om: de tijd dat er nog acute afstoting kan ontstaan.
Onder het motto "pilletje dr in...." gaan we gewoon door.
Even geen eten van de toko, maar zelf maken is ook goed

Dat is goed om te horen en dat er al weer bijna 3 maanden voorbij is dat is haast ongelooflijk, moed houden en ik hoop dat je er nog jaren plezier van hebt en je schoonmoeder overleeft, dat was denk ik wel haar bedoeling al zal ze zelf ook nog wel een poosje hier willen blijven om te zien hoe het met jou en je gezin gaat na haar "geschenk" aan jou.

we zullen maar weer on topic gaan anders komt Jeroen er met de roe aan Emoticon: Party!

spacer line  

Hoi,

Daar hebben we het weer, het nederlandse syndroom om te zeiken over het weer...... ja lieve schat, je hebt het tropisch syndroom, het weer in Nederland is niet goed voor je. ik heb het warm hier, ja ja, ik heb het Nederlands weer syndroom......
Hou toch is op met het gezeik over het weer.....
Niemand hier in indo zeikt ooit over het weer, het is een typisch nederlands syndroom om alle ellende die je in je leven hebt de schuld te geven aan het weer......... als je nu werkelijk denkt dat je problemen verdwijnen als je in de tropen woont, kom dan gewoon hier en hou op met dat zinloos gezeik over het weer dat je zo ziek maakt....

Greetz

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Niemand zeikt over het weer hier? Iedereen zeikt over het weer hier in Indonesie. Gisteren geen regen voor het eerst sinds het begin van het regenseizoen ruim twee weken geleden. Wat was het weer warm zeg.. puf puf, pluutjes op tegen de zon en meteen doen alsof het al maanden zo warm is.

Morgen vast weer een dag regen. Moet je ze dan horen, blergh.. al een dag regen, wel koud zo hoor.

Enfin, hetzelfde dus als in Nederland, alleen gaat men er hier niet zo lang op door heb ik het vermoeden. Wellicht omdat het weer vrijwel net zo veranderlijk is als elders ter wereld.

Ik voel me in deze warmte beter als in een koude periode in Nederland. Schaatsen en sneeuw mis ik niet, want dat heb ik toch amper gezien in Nederland mijn leven. Als het hier een dag regent heb ik het inderdaad frisjes, maar een blouse met lange mouwen is prima dan.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hi all, het is nu 7.47 en ik zit aan de keukentafel hier in Nederland. Laat ik jullie wel vertellen dat ik zit te genieten van het uitzicht: rode/roze/blauwe lucht, opkomende zon, auto's bevroren, gras nog wit. Heerlijk! Mooi! En direct naar buiten, zuurstof happen.

Begin de details te vergeten

spacer line  

On 17-11-2007 06:36 Yerun wrote:
Niemand zeikt over het weer hier? Iedereen zeikt over het weer hier in Indonesie. Gisteren geen regen voor het eerst sinds het begin van het regenseizoen ruim twee weken geleden. Wat was het weer warm zeg.. puf puf, pluutjes op tegen de zon en meteen doen alsof het al maanden zo warm is.

Morgen vast weer een dag regen. Moet je ze dan horen, blergh.. al een dag regen, wel koud zo hoor.

Enfin, hetzelfde dus als in Nederland, alleen gaat men er hier niet zo lang op door heb ik het vermoeden. Wellicht omdat het weer vrijwel net zo veranderlijk is als elders ter wereld.

Ik voel me in deze warmte beter als in een koude periode in Nederland. Schaatsen en sneeuw mis ik niet, want dat heb ik toch amper gezien in Nederland mijn leven. Als het hier een dag regent heb ik het inderdaad frisjes, maar een blouse met lange mouwen is prima dan.

Ach kom toch, het enige wat ik hoor hier dat ze het koud vinden als het regent...... (nog steeds 25 graden) maar voor de rest is het gwoon als altijd.... 33 graden overdag en 27 graden snachts........

Greetz

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Gezeur over het klimaat is van alle tijden, of je in de tropen woont of in welk klimaat dan ook!
Lijkt erbijk te horen!
Goeie tip Yerun, dat het klimaat in Indo fris kan zijn, houd ik rekening mee met de volgende partij kleertjes.

Ja Johan, was vandaag ook vroeg op, een heerlijke herfstdag met een stralend zonnetje, echt zo"n plaatje waarvan je pit krijgt.
Maar savonds toch lekker bij de verwarming.. Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hmmmmm het gefoeter op het weer in IndonesiŽ is naar mijn idee veel minder als in ons kikkerlandje.
Toevallig is het vandaag een lekkere dag, niet te koud en een lekker zonnetje.
Maar straks in de winternacht met oostenwind -6 graden en een gevoelstemperatuur van -20 graden en ik loop met een bevroren snottebel lange jeger en bevroren kroepoek oren dan verlang ik toch heel erg naar warm weer en dan is het gevloek om me heen niet van de lucht.
Dat is toch heel anders als in IndonesiŽ waar ik mensen alleen hoor zeggen als het regent brrr keris.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Fantastisch te horen Ron dat het goed met je gaat!En met je schoonmoeder ook alles goed?
Ik moet zeggen dat ik het van Dutchguy vindingrijk vind de term: exotisch genetische Nederlanders.
Prachtig!
U dient aan de volgende eisen te voldoen om in aanmerking te komen voor het exotisch Nederlanderschap:
-U dient eenmaal tenminste in de tropen te zijn geweest
-U dient tenminste 2 familieleden te noemen met een relatie tot voormalig Nederlands Indie
-Inburgerings cursus is niet nodig, die had u al gehad toch?
afzender minister Bot [geboren te Bandung]
Selam, min Bot

Natuurlijk maak ik een grapje

spacer line  

Tja het is koud ! vooral in mijn geval als ik s'morgens de voordeur dicht trek om 6:45 Emoticon: Stupid en verder ook niet meer binnen kom (kachel Emoticon: Nice ) voor 17:00 ....mun tenen ligge zowat de hele dag los in de schoenen (bevroren) van het hededaagse klimaat...tja het is afzien Emoticon: . Met blijschap ga ik over enkele dagen het afzien hiero verlaten voor enkele maanden....tjee mijn tenen weten niet wat ze mee-maken met slippers aan Emoticon: Party!

Live life to the max.......

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Voor mij het tegenovergestelde: ik heb de warmte voor de kou geruild (qua weer).
Maar naast het negatieve weer zijn er zoveel andere gunstige dingen hier in het land waarvan ik geniet tijdens mijn bezoeken aan deze moerasdelta.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 17-11-2007 22:00 Martin-Solo. wrote:
Tja het is koud ! vooral in mijn geval als ik smorgens de voordeur dicht trek om 6:45 Emoticon: Stupid en verder ook niet meer binnen kom (kachel Emoticon: Nice ) voor 17:00 ....mun tenen ligge zowat de hele dag los in de schoenen (bevroren) van het hededaagse klimaat...tja het is afzien Emoticon: . Met blijschap ga ik over enkele dagen het afzien hiero verlaten voor enkele maanden....tjee mijn tenen weten niet wat ze mee-maken met slippers aan Emoticon: Party!

Ik weet precies wat je bedoeld Martin, gelukkig zijn de winters de laatste 15 jaar wat milder geworden, maar het gevoel van tenen die los in je schoenen liggen kan ik meepraten, ik heb menig keer met tranen in mijn ogen gezeten als ik thuis kwam en mijn poten en vingers begonnen te tintelen na 8 uur in de nacht bij een graad of -15 brrrrrr.
Na twee maanden IndonesiŽ protesteren mijn poten altijd weer als ze weer in die pokkeschoenen met stalen neus worden geperst.
Ik kan mij nog altijd beter vinden in een klimaat wat te heet is, als in een klimaat waarin de oren van je kop vriezen Emoticon: Yes!
Ik begrijp dat je binnenkort weer naar IndonesiŽ gaat, je maakt me jaloers, maar ik wens je een prettige reis en een fijn verblijf daar, hou het verhaal van Dangdude in je achterhoofd en neem geen risico.
Groet Malam

spacer line  

Ik heb al 4 jaar (zolang ik hier woon) geen jas aangehad, ik denk dat ik die niet eens meer heb.... he he he
En een groot voordeel van altijd warm buiten zijn is dat het binnen (wel met ac dan) altijd lekker is, nooit te warm of te koud. In nederland wil het in de zomer nog wel is erg warm zijn en dan is er in de meeste huizen geen AC....

Greetz

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,022 posts - 13,697 topics - 25,776 members - last post @ 19-11-2019 15:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,882,170 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com