indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 

Brandstof vervanger bespaarder bestaat al jaren. Doch de grote Olie jongens houden daar niet van.

Paul Pantone heeft de GEET Fuel Processor uitgevonden waarmee de brandstof van een verbrandingsmotor tot 80 procent (of meer) door water vervangen kan worden terwijl de uitstoot van schadelijke stoffen tot een minumum beperkt blijven. Vanzelfsprekend zit de olie industrie niet te wachten op dergelijke uitvindingen en wordt er alles aan gedaan om Pantone en zijn uitvinding van het toneel te laten verdwijnen. Dat is de reden dat Pantone momenteel nog steeds vast zit in het Utah State Hospital alwaar hij veel klachten en pijn heeft. De behandeling van zijn klachten - gebroken voeten, onbehandelde tanden en kiezen en meer lichamelijke ongemakken die veel pijn opleveren en zijn leven tot een hel maken - zijn tot op heden elke keer uitgesteld. De reden daarvoor is dat Pantone pertinent weigerd zijn voorgeschreven medicatie in te nemen, medicatie die permanent geheugenverlies tot gevolg kan hebben. In het ergste geval kan deze medicatie er voor zorgen dat Pantone zijn verdere leven als kasplantje door moet brengen...

Lees verder op http://www.geet.nl/




Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line
 

Doch de grote Olie jongens houden daar niet van.
Ik ben er stellig van overtuigd dat de Olie jongens wel meer zaken op het gebied van energie(bezuiniging) tegen houden.
Terug te komen op het topic,

Ik rij zelf op een scooter van het merk Kymco niet als een gek zoals de jonge knullen in den lande maar gewoon rustig en de kilometerteller zal zelden boven de 50 km/uur komen, hoe zuinig die Kymco met benzine omgaat is bijna niet te geloven maar meer 40 kilometer met ťťn liter benzine ( 4 takt) is normaal.
Een Honda sepedamotor met versnelling schijnt nog zuiniger te zijn.

Toen ik nog in Nederland woonde reed ik in de zomermaanden vaker op de Peugeot scooter van mijn zoon, hoe rustig ik ook met die scooter reed haalde ik geen 20 kilometer met ťťn liter benzine, daar kwam dan ook nog de peperdure olie bij die nodig is voor een tweetakt.
Gebruikte je goedkopere olie was niet toegestaan om aan de garantievoorwaarden te voldoen.

Het is een algemeen bekend gegeven dat die 2 takt motoren veel slechter zijn voor het milieu dan de 4 takt motor, als ik dan ook nog eens het dubbele verbruik zie snap ik niet waarom in Nederland en ook de rest van Europa die 2 takt scooters nog gewoon worden verkocht.
Met ťťn Europa moet toch gemakkelijk te verwezenlijken zijn om die twee takt te verbieden, voor mijn part met een overgangstermijn.
Dat de twee takt nog steeds verkocht worden is te zien op: http://www.scooterland.nl/

Honda is het best verkochte merk in IndonesiŽ en Honda heeft al zo lang ik mij kan herinneren 4 takt motoren, ook voor de Nederlandse markt.
De echt oude motortjes die je hier op de wegen nog ziet zijn nog wel eens 2 takt maar ik schat dat 98% van de sepedamotor ondertussen in IndonesiŽ is uitgerust met een superzuinige 4 takt motor.

Het gebruik van de scooter of bromfiets is in Nederland en veel landen in Europa niet van dezelfde omvang als in AziŽ maar wil men serieus iets doen aan zuinig omgaan met energie wat ook nog eens beter is voor het milieu kan daar wat aan gedaan worden of zouden de Olie jongens die ook aandelen hebben in andere bedrijfstakken dat tegenhouden.
Jan



Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line
 

Doch de grote Olie jongens houden daar niet van.
In Nederland heb ik de laatste tien jaar het merk Opel Corsa gebruikt, steeds om de twee jaar een nieuwe.
De eerste Corsa was uitgerust met de welbekende 12S motor, erg zuinig en niet kapot te krijgen, met ťťn liter superbenzine(loodhoudend) gemiddeld 18 kilometer, op vakantie en dus lange afstanden zelfs zuiniger dan 1 op 20.
De tweede en derde Corsa waren uitgerust met een schonere motor en daar haalde ik met moeite ťťn liter superbenzine(loodvrij)16 kilometer, ook tijdens de jaarlijkse vakantie waren die niet echt zuiniger door de lange trajecten.
De laatste twee Corsaís waren uitgerust met een katalysator, daar haalde ik met ťťn liter Euro 95 slecht 13 Š 14 kilometer.
Laat de laatste motoren dan minder slecht zijn voor het milieu, voor mijn portemonnee waren ze niet erg vriendelijk, liefst 30% meer liters nodig met dezelfde chauffeur en rijstijl.
Omdat ik nieuwe autoís reed had ik met vervanging van de katalysator niets van doen, dat schijnt ook erg duur te zijn.

Voordat IndonesiŽ iets gaat doen aan bezuinigen op benzine en denken aan het millieu hoop ik dat iemand hen er van kan overtuigen dat milieu vriendelijk vervoer veel meer liters Pertamax en Pertamax Plus gebruikt dan de traditionele Premium.

Ook ben ik er van overtuigd als de Olie jongens niet zo veel macht hadden in deze wereld er veel zuinigere motoren zouden worden gebouwd en voor lood is heel zeker ook een vervanger te vinden die niet zo schadelijk is voor het milieu.
Jan

P.S. Albert bedankt voor de naam Olie jongens , ik ben zo vrij geweest om de naam over te nemen maar daar zal wel geen copyright op zitten!




andre
User
spacer line
 


On 14-11-2007 01:57 Albert wrote:

Lees verder op http://www.geet.nl/


Van www.geet.nl: "During the twenty minutes of "burn-in-time" the engine must be oriented so as the reaction chamber in which the exhaust is facing the magnetic north. The side where the fuel enter is facing south"

Dit geloven jullie toch niet hŤ? In een verbrandingsmotor wordt 25% van de calorische waarde (de beschikbare energie) in de benzine omgezet in bewegingsenergie. De rest wordt omgezet in warmte dat door het koelsysteem wordt afgevoerd. De calorische waarde van benzine is 33 gJ/m3, 25% hiervan is 8,25 gJ/m3 (dit is dus nodig om de motor te laten bewegen). Als je 80% van de benzine vervangt door water dan hou je (bij een gelijkblijvend verbruik in l/min) slechts 6,6 gJ/m3 calorische waarde in het mengsel over. Dit is dus te weinig.

Jongens, dit soort uitvindingen werkt niet. Als het zou werken dan zouden General Motors (nr. 5 Fortune 500), Toyota Motor (nr. 6) of Daimler Chrysler (nr. 8) er wel mee aan de haal gaan. De olie industrie is echt niet de enige met een flinke geldbuidel.



spacer line  


On 13-11-2007 15:05 sidia wrote:

...


*Aziatische prijsnivo dankzij echte slavenarbeid en hongerloon . Emoticon: Cry
Zo kan je de wereld ook veroveren. Big deal.

* De kreunende , klagende westerse ondernemers ,i.h.b de orang belandas zijn gewoon goede toneelspelers. Of is het de volksaard van de Nederlanders ?
Als het zo slecht is dan zijn ze al lang pailit . Emoticon: Wink
Anders zijn het domme masochisten om daar zaken te gaan doen.


Slavenarbeid en hongersloon? Als u vergelijkt met wat we hier bruto verdienen zijn dat echt hongerloontjes ja. Maar gelukking dat die landen er nog zijn anders was hier niks meer betaalbaar voorons......en was zelfs de Aldi en de Lidl te duur voor u..... Emoticon: Smile

En idd je moet echt masochistische neigingen hebben om daar in IndonesiŽ nog zaken te doen. Want echt hoor geloof me: de mentaliteit daar is door en door verrot!



sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 


On 14-11-2007 11:19 ouwe bekende wrote:

...


Want echt hoor geloof me: de mentaliteit daar is door en door verrot!


Hangt natuurlijk af met welke soort mensen je in aanraking ben gekomen.
Als de meeste rotte mentaliteit hebben , a' llee , so be it .
Mijn ervaring is natuurlijk Emoticon: Yes! anders .
Heb niks te klagen.


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line
 

En idd je moet echt masochistische neigingen hebben om daar in IndonesiŽ nog zaken te doen. Want echt hoor geloof me: de mentaliteit daar is door en door verrot!


Eindelijk klare taal. Van hoog tot laag zijn het allemaal geldwolven.Ik zie het in alle lagen van de bevolking.
En SID je moet eens proberen daar voor een jaar te verblijven en dan niet bij die rijke familie van jouw maar gewoon tussen de gewone mensen.
Binnen mum van tijd loop je hard gillend weg terug naar Nedrland waar tenminste nog recht heerst.
Groet.


Shalom

sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 


On 14-11-2007 17:51 Bokito wrote:
En SID je moet eens proberen daar voor een jaar te verblijven en dan niet bij die rijke familie van jouw maar gewoon tussen de gewone mensen.

En Bokito , je moet mij niet in een hokje gaan stoppen . Trouwens wat versta je onder rijk zijn ? .

Als ik rijke familie heb (hangt af van de defenitie RIJK zijn ) zou ik ook rijk zijn .
Ga ik niet bij Aldi, Lidl inkopen doen , rijd ik niet in een oude Lada (vergelijkbare auto).
Hoef ik niet te wachten opmijn toekomstige AOW.
Je moet mij niet gaan stigmatiseren Emoticon: Wink .
Strakjes durf ik niet meer te gaan omong kosongen hierO. Emoticon: Shut up!



Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line
 

Sorry Sid,

Ik wist niet dat je boos werd. Maar dat is niet mijn bedoeling hoor.
Ga maar weer lekker ngobrol.
groet Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Party! Emoticon: Party!


Shalom

sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 

Nee , hoor .
Ik ben niet snel boos.
Ondanks dat ik Indonesier ben , zit ik al bijna 40 jr in Ollanda.
Dus weet ook wel hoe ik moet gedragen en discussieren.
Zoals je zelfs kan lezen in mijn postings ga ik nooit opzij voor een goede discussie. Emoticon: Party!

Alleen ben ik wel extra gevoelig als iemand mijn familie cq vrienden in een discussie gaat bertrekken .
Ze kunnen hier niet verdedigen , en geen partij in de discussie in Indahnesia.
Terug naar mijn familie , ze zijn niet rijk , zijn doodgewone Indonesiers zoals vele miljoenen indonesiers zijn.
Dus je mag mij wel kietelen , een andere mening hebben zolang het gericht wordt op mijn eigen persoon , mijn mening natuurlijk . Emoticon: Smile
groetjes.




Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line
 

Het schijnt bij ieder interessant topic (dat is dit topic zeer zeker voor mij) weer nog te zijn om er een discussie van te maken die helemaal niets met het topic van doen heeft.
Sorry dit begint mij de keel uit te hangen, als je dan zo'n hekel hebt aan IndonesiŽ en zijn bevolking blijf dan weg bij dit forum weg of open een topic met de naam schoppen naar IndonesiŽ , dan weet ik in ieder geval dat ik dat topic niet hoef te openen.
Jan



Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 


On 14-11-2007 23:37 Tuti & Jan wrote:
Het schijnt bij ieder interessant topic (dat is dit topic zeer zeker voor mij) weer nog te zijn om er een discussie van te maken die helemaal niets met het topic van doen heeft.
Sorry dit begint mij de keel uit te hangen, als je dan zon hekel hebt aan IndonesiŽ en zijn bevolking blijf dan weg bij dit forum weg of open een topic met de naam schoppen naar IndonesiŽ , dan weet ik in ieder geval dat ik dat topic niet hoef te openen.
Jan


Ja Jan daar gaan we weer, dit is nu precies wat ik in de topic, "effe stoppen" probeerde te zeggen.
Waar draait het weer op uit.

Bokito
En idd je moet echt masochistische neigingen hebben om daar in IndonesiŽ nog zaken te doen. Want echt hoor geloof me: de mentaliteit daar is door en door verrot!


Eindelijk klare taal. Van hoog tot laag zijn het allemaal geldwolven.Ik zie het in alle lagen van de bevolking.






Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 


On 14-11-2007 23:37 Tuti & Jan wrote:
Het schijnt bij ieder interessant topic (dat is dit topic zeer zeker voor mij) weer nog te zijn om er een discussie van te maken die helemaal niets met het topic van doen heeft.
Sorry dit begint mij de keel uit te hangen, als je dan zon hekel hebt aan IndonesiŽ en zijn bevolking blijf dan weg bij dit forum weg of open een topic met de naam schoppen naar IndonesiŽ , dan weet ik in ieder geval dat ik dat topic niet hoef te openen.
Jan

Waarom durf je het beesje niet bij zijn naam te noemen?
Weet je wat er met jouw aan de hand is. Mensen mogen geen mening hebben over dit land, ze moeten het maar acceptere zoals het is of weg gaan. Slap geOH. Met andere woorden zo laten als het is. Verder ben je te laf om te reageren op een stukje van een ander. Waarin je kunt lezen wat ervaringen zijn van mensen in dit land. Nee net als John hult ook jij je in stil zwijgen. Reageer dan eens als je ballen hebt, over waarom je niet klaagt dat Nederland zijn technologie verkoopt of zelfs gratis beschikbaar stelt. Nee dat vind je prima.

Dat jij nou NOOIt in leven een vergelijking maakt met iets. Dat jij nou gewoon leeft als een Zombie zonder enige emotie. Wat zal jij een saai type zijn.
Verder schijn jij ook niet te weten dat kritiek hebben ergens op, niet gelijk betekent hekel hebben aan.
Jij doet en geen zaken in dit land en je rijdt geen auto. Dus jij weet niets van het verkeer af en zeker totaal niets hoe het zaken gebeuren er hier aan toe gaat. Nee voor jouw is alles in kannen en kruiken.

Waarschijnlijk kun jij niet tegen de waarheid. Jij hebt je ergens ingebeeld dat dit het ware paradijs, gezien vanuit je huisje. En je wilt niet dat iemand dat beeld verstoort.

Tezamen met mijn vrouw kuneen wij wel een heel dik boek schrijven over onze ervaringen in zaken, verkeer, omgang/gesprekken met anderen, etc. En geloof mij zij is zeker geen dom blondje. En ziet ook in hoe dom haar eigen mensen zich gedragen.


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 


On 15-11-2007 02:41 Malam wrote:

...



Bokito
En idd je moet echt masochistische neigingen hebben om daar in IndonesiŽ nog zaken te doen. Want echt hoor geloof me: de mentaliteit daar is door en door verrot!

Eindelijk klare taal. Van hoog tot laag zijn het allemaal geldwolven.Ik zie het in alle lagen van de bevolking.

Ya klare taal , maar of het waar is ?
Of de vlag de lading dekt ?
Of het voor alle lagen van de bevolking geldt wordt hier met handen en voeten getrapt , het is gewoon zoals door sommige gezien , ervaren wordt.
Een beetje nuancering kan ook verhelderend werken.

In principe kan je de indonesiers en de buitenlandse migranten ook in diverse groepen onderverdeeld worden.
De ambtenaren , de studenten , de handelaren , huisvrouwen , gepensioneerden , armen , middenklassers , boeren , arbeiders ,rijken , middenklassen etc .

Een (kleine) buitenlandse handelaar zal andere ervaring hebben dan een expat van Phillips of Unilever.
Andere ervaringen dan een student , een LanSia , een tourist .En iedere bevolkingsgroep zal anders reageren (dat mag) op de verschillende situaties , op de verhoging of rantsoenering van brandstofprijzen.
De ene groep zal mss de gevolgen van brandstofprijzen anders reageren.
Nietwaar ? Emoticon: Smile


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line
 

Om de discussie de juiste richting te geven, hier weer een leuke voor wat betreft de subsidie op brandstoffen:
Geen subsidie op brandstoffen, sterker nog, veel belasting erop zetten zodat benzine duurder is, noopt zowel de consument als de producent of intermediairs (bijvoorbeeld producenten/fabrikanten van apparaten) om onderzoek te gaan doen en producten te ontwikkelen die beter met brandstof omgaan, ofwel zuiniger. Ook de consument wordt bewuster van het gebruik van energiebronnen. Dit alles is beter voor de portemonnee, het stimuleert innovatie in het bedrijfsleven, de belasting op benzine kan even hoog blijven en het is beter voor het milieu. Allemaal winnaars.

Subsidie op brandstof voorkomt dit alles!



Begin de details te vergeten

sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 


On 15-11-2007 09:17 JohanN wrote:
Allemaal winnaars.

Subsidie op brandstof voorkomt dit alles!


Ha ha ha ha , typisch westerse opvatting (effe generaliserend).
Van de rijke landen die de voorsprong hebben in economie * , techniek(mede dankzij florerende economie) .
Terwijl hun huidige rijkdom en technische voorsprong gebaseerd werd door goedkoop , massale productie , overheidssubsidies , goedkpere grondstoffen (vaak v.d nu nog arme landen) .
Lekker praten over afschaffen van subsidies , schone energie , alternatieve energie , innovatie , allerlei moeilijke woorden die de gemiddelde bevolking van de 3de/4de wereld landen (nog)niet kennen.

Voorlopig kennen ze daar alleen maar het woord Produktie en daarna renovatie .
In de meeste gevallen komen ze nog niet eens op ProdukTIE.


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line
 

Beste Albert,

Wel typisch dat jij zo fel reageert, jij brengt nu net op deze pagina een bericht wat echt betrekking heeft op het topic, ik heb de website die je als link opgeeft eens doorgenomen, ik heb echter niet de kennis om een oordeel te kunnen geven over wat die Paul Pantone beweert.
Dat die persoon het leven zuur gemaakt wordt kan ik ook geloven, de OLIE JONGENS kan je beter niet als vijand hebben en ik ben er stellig van overtuigd dat deze OLIE JONGENS veel meer projecten die niet in hun straatje passen boycotten
.
Dat jij je voelt aangesproken dat ik schrijf dat hij mij de keel uithangt dat er bij elke gelegenheid weer naar IndonesiŽ vind ik raar in dit geval.

De taal die je daarna uitbraakt is voor mij een teken dat het hoog tijd wordt dat je het eens een tijdje rustig aan moet doen of moet stoppen met jouw activiteiten in de meubelbranche.
Ook jouw personeel zal niet erg gelukkig zijn met een baas die echt de schurft heeft aan IndonesiŽ en zijn inwoners.

Het doet mij erg denken aan mijzelf de laatste jaren dat ik in Nederland woonde en het kotszat was om steeds weer te moeten vechten om mijn recht te halen voor wat mij is aangedaan door een door zijn baas opgejaagde verkeersdeelnemer in Nederland

Ik heb in Europa meer dan een 600.000 kilometers auto gereden en slecht ťťn ongeval gehad wat ik hierboven al omschreef en dacht toch een beetje ervaring te hebben op dat gebied.
Heb je behoefte aan wat fotoís van het wrak waar ik levend uit ben gekomen zal ik die jouw graag toesturen per mail, en er hier niemand mee lastig vallen.

Aan het gekkenhuis op de wegen in IndonesiŽ zal ik nooit aan wennen maar ik zal het toch moeten accepteren wil ik nog langer te gast zijn in dit land.

Ik breng op het gebied van omgaan met energie een paar voorbeelden dat IndonesiŽ echt niet op alle gebied faalt en dat Europa daar best wat van kan leren.
Groetjes,
Jan




zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 


Ik breng op het gebied van omgaan met energie een paar voorbeelden dat IndonesiŽ echt niet op alle gebied faalt en dat Europa daar best wat van kan leren.
Groetjes,
Jan

Dat moet u eens uitleggen wat kunnen wij leren van IndonesiŽ?.
Over energie, over mensen rechten, over infrastructuur, over natuur bescherming, over politieke structuren, nou zegt het maar.
Ja natuurlijk als je daar woont, en leeft, dan kan je beter je niet druk maken over IndonesiŽ, wat je wel zou doen in Holland.
De mening van Albert deel ik omdat mij nog voor ogen staat dat wij met verschillende Hollandse ondernemers samen waren in een hotel jaren geleden, die klaagde over het nonchalante mannier van de IndonesiŽrs.
Daar moet je mee om kunnen gaan, en liefst er zelf er bij moet zijn, als je een container wilde vullen met goederen.
Als je het aan de IndonesiŽrs over laat komt het gebroken aan in Holland.
Dat is een weerspiegeling van het probleem in IndonesiŽ, hun verantwoordelijkheid norm ligt ver van de onze. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Stupid Emoticon: Cry Emoticon: Devil




Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line
 

Om Sid, hoe kijkt u er dan tegenaan? Geef eens zelf een mening of een oplossingsrichting voor de enorme subsidie verspillingen?



Begin de details te vergeten

sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 


On 15-11-2007 23:12 JohanN wrote:
Geef eens zelf een mening of een oplossingsrichting voor de enorme subsidie verspillingen?


mbt (enorme) subsidie verspillingen. ?
Kort en krachtig , direct afschaffen , ze krijgen geen cent , geen ene moer van mij .
Nodige subsidie , zoals extra geld voor gezondheidszorg voor de minderkrachtigen , mindervaliden , vorming/opleiding voor de jeugd , studenten etc , dus terechte subsidie heb ik geen bezwaar.
Ik ben ook tegen de zogenaamde ontwikkelingshulp , het is weg gegooid geld .
Van onze belastinggelden.
Ik zie ontwikkelingshulp als een verkapte vorm van neo kolonialisme , een almoes geverij . Almoes geven met de linker hand en met de rechter hand die arme sloebers worden bestolen .


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line
 

Beste Zieleffe,
Even het topic goed doorlezen, om het jou gemakkelijk te maken heb ik ze hieronder wat punten gekopieerd:
Infrastructuur
Met het openbaar vervoer is het treurig gesteld in Nederland.

In IndonesiŽ hebben ze wat het verbruik van elektrisch betreft al een prima systeem, er zijn installaties mogelijk vanaf 2 Amp (4.4KW/h) en met stappen omhoog, het vastrecht en ook de kilowattprijs gaat ook in stappen omhoog, de verschillen zijn best groot en voordat iemand besluit om een sterkere hoofdzekering te nemen zal hij er zeer zeker over nadenken of het niet met minder kan.
Om dit systeem in stand te houden zijn geen moeilijke berekeningen nodig

Honda is het best verkochte merk in IndonesiŽ en Honda heeft al zo lang ik mij kan herinneren 4 takt motoren, ook voor de Nederlandse markt.
De echt oude motortjes die je hier op de wegen nog ziet zijn nog wel eens 2 takt maar ik schat dat 98% van de sepedamotor ondertussen in IndonesiŽ is uitgerust met een superzuinige 4 takt motor .

Ik wou eens weten wat de gasprijs momenteel is in Nederland, dat schijnt niet in het hele land gelijk te zijn, daarvoor gebruiken ze een formule waar je al een behoorlijke opleiding voor gehad moet hebben om daar uit wijs te komen:

Sinds 1 januari 2005 is de prijs die u betaalt voor gas afhankelijk van de plaats waar u woont. Hoe dichter u bij het winningsgebied - Groningen - woont, hoe lager uw gastarief.
Bron: http://www.energiedirect.nl/we(...)rieven.asp?menuid=39
gasprijs formule X
Afhankelijk van het gasprofiel waarin u valt, wordt de gasprijs voor de komende twee kwartalen berekend met de onderstaande formules:

Formule voor gasprofiel 1 (verbruik tot 5.000 m≥ per jaar)

Prijs = G/500 * 22,3 + 13,970 + regiotoeslag(G1)
Formule voor gasprofiel 2 (verbruik van 5.000 tot 170.000 m≥ per jaar)

Prijs = G/500 * 22,3 + 13,964 + regiotoeslag(G2)
Waarbij geldt:

G = de waarde gemiddeld over de zes maanden direct voorafgaande aan het kwartaal waarvoor het tarief geldt, van stookolie met een zwavelgehalte van 1 gewichtsprocent.
De maandwaarde zal zijn het rekenkundig gemiddelde van de hoge en lage maandnoteringen voor stookolie met een zwavelgehalte van 1 gewichtsprocent gepubliceerd in Platt's Oilgram Price Report in U.S. dollars per ton onder Barges FOB Rotterdam (afgerond op vier decimalen) en omgerekend in EUR per ton.

De omrekening van U.S. dollars naar EUR zal geschieden tegen het rekenkundig gemiddelde van de dagelijkse dollarkoers (middenkoers), zoals gepubliceerd door de ABN-AMRO Bank, voor de desbetreffende maand van omrekening en afgerond op vijf decimalen.

De maandwaarde wordt verhoogd met een toeslag (heffingen en accijnzen = COVA) van EUR 21,784 EUR per ton. De aldus bepaalde zes maandwaarden in EUR per ton worden gemiddeld, waarna het resultaat wordt afgerond op twee decimalen.

Nederland kan proberen om het voor de burger gewoon duidelijk te houden zonder al die formules, er wordt gewerkt met 7 regioís, het maximale prijsverschil tussen de regioís bedraagt per M3 precies Ä17,50 inclusief B.T.W.(juli 2007)

Zo kan ik nog wel even doorgaan, voor heel veel zaken heb je gewoon een hoge opleiding nodig om wijs te worden uit allerlei berekeningen.

Gas is ook erg duur:

Nederland bij top drie hoogste gasprijs voor huishoudens

De gasprijs voor een doorsnee huishouden in Nederland hoort bij de hoogste van Europa. Die voor grote industriŽle gebruikers juist bij de laagste. Dat blijkt uit recent onderzoek van Eurostat, het statistisch bureau van de Europese Unie.

Onlangs bleek ook al dat Nederlandse huishoudens een relatief hoge elektriciteitsprijs betalen vergeleken met huishoudens in andere lidstaten in Europa.

In heel Europa betaalde een gezin in 2005 alleen in Zweden en Denemarken meer dan in Nederland. Het laagste tarief wordt gerekend in Estland. BelgiŽ zit net iets boven het gemiddelde.

IndustriŽle gebruikers zijn in Nederland echter wel goed af.
Alleen de Baltische staten (Estland, Letland en Litouwen) en de kandidaat-EU-leden Bulgarije en RoemeniŽ zitten lager.
BelgiŽ zit nog beneden het gemiddelde en Duitsland komt het hoogste uit.

Eurostat onderzocht ook de invloed van belastingen op de prijs, al hoeven industriŽle gebruikers die in veel landen niet of maar gedeeltelijk te betalen. De Nederlandse aardgasklant betaalt relatief veel belasting op de aardgasprijs, zo blijkt. Voor huishoudens is dat 34,5% en voor grootverbruikers 31,3%. Hiermee zit Nederland in beide categorieŽn in de Europese top vijf. BelgiŽ zit iets boven de middenmoot. Opvallend is dat de enige twee landen die niet afhankelijk zijn van de import van aardgas (Nederland en Denemarken) een hoog belastingtarief hanteren!

Tussen 2000 en in 2005 is de gasprijs sterk gestegen voor zowel klein- als grootverbruikers. In de andere jaren is de gasprijs nagenoeg constant, aldus Eurostat.

NEDERLAND KAN OOK PROBEREN OM NET ALS INDONESIE DE BURGER TE LATEN PROFITEREN VAN EIGEN PRODUKTEN
Jan



Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line
 

De prijs van ťťn liter benzine:
Bron: BOVAG
Opbouw benzineprijs Euro 95
18 januari 2007

Prijs 1,350
Productieprijs 0,320
Distributiekosten 0,068
Brutowinst oliemaatschappij 0,014
Bruto winstmarge tankstation 0,048
Accijns en heffingen 0,684
BTW 0,216

De accijnzen in Nederland behoren samen met die van Groot BrittanniŽ, Frankrijk en Duitsland tot de hoogste van Europa.
Meer dan 65% van de opbrengst van 1 liter benzine gaat naar de overheid.
Bovendien hanteert de overheid ook nog eens een jaarlijkse inflatiecorrectie over de accijnzen, waardoor de prijzen bijna ongemerkt hoger worden.
De prijs van brandstof komt tot stand door de productieprijs, het transport, en de kosten van het benzinestation bij elkaar op te tellen.
Daar over heen heft de regering belasting.

De werkelijke kostprijs is in Nederland per november 2007 voor een liter benzine 0.35 x Ä 1,50 = Ä 0.52, in Indonesische Rupiah nog geen 7.000.
De werkelijke kostprijs bestaat voor het grootste gedeelte uit inkoop van de ruwe olie.

Voor buitenlanders wordt benzine in IndonesiŽ verkocht met subsidie, IndonesiŽ heeft 70% van olie zelf, 30% moet ingevoerd te worden.
Als je dan een telsom maakt hoeveel IndonesiŽ netto betaald om ťťn liter benzine te producen kom je tot de conclusie dat IndonesiŽ geen geld bijlegt, per saldo zelfs flinke winst maakt op brandstof.

Als men flink zuiniger kan omgaan met energie in IndonesiŽ zou men volgens geleerden olie kunnen exporteren.
Jan



JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line
 

Om Sid, speelt de late neut u parten? zegt u nu dat de subsidies op de brandstoffen in Indonesia moet worden opgeheven?




Begin de details te vergeten

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line
 

Beste Johan,
Ik zou het erg nuttig vinden dat iemand een berekening maakt waarmee aangetoond kan worden dat er inderdaad subsidie gegeven wordt.
Misschien dat ik de betekenis van het woord subsidie niet ken.
Jan



JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line
 

Jan,
Om die subsidie draait toch dit hele topic?? (en ook onze reeds maandelange discussie Emoticon: Wink ):
http://indonesiepagina.nl/nieu(...)prive-voertuigen.php
De subsidie wordt door de overheid van indonesia gegeven om de benzine prijs kunstmatig laag te houden. Ofwel, de verkoopprijs aan de pomp is lager dan de werkelijke kosten van de benzine. Dit betekent dat er geld bij moet en dat is die subsidie.
By the way, ik benijd je, je bent waarschijnlijk weer lekker vroeg en relaxed opgestaan terwijl ik nog zit te werken. geen nood, ik stop in 10 minuutjes. Emoticon: Wink



Begin de details te vergeten


You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,346 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,708,170 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com