indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Overheid overweegt brandstof rantsoen voor prive-voertuigen
De Indonesische overheid is volgens bronnen aan het bekijken of er een manier van rantsoenering ingezet kan worden voor prive-voertuigen als de olieprijzen op de wereldmarkt boven de 100 Amerikaanse dollar (68.50 euro) per vat uit gaan komen.
Lees verder , klik op de titel

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Wat ik niet snap is waarom die overheid niet gewoon regelmatig de prijs voor brandstof verhoogt.
Dan wordt het vanzelf een stuk rustiger op de weg. En met die inkomsten het openbaarvervoer verbeteren. Ook rustiger laten rijden want er zijn dan genoeg passagiers. Emoticon: Confused

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Wat ik niet snap is waarom die overheid niet gewoon regelmatig de prijs voor brandstof verhoogt.
Dan wordt het vanzelf een stuk rustiger op de weg.

Die oplossing schijnt erg goed te werken, neem als voorbeeld Nederland daar is het erg rustig op de wegen en files is iets wat we nog kennen van vroeger.
Mede door de opbrengst van de hogere benzineprijs schijnt er nu schitterend openbaar te zijn die je werkelijk 24 uur per dag en 7 dagen per week in elk klein dorpje brengt.
Een auto kopen is eigenlijk overbodige luxe, mensen die willen gaan werken kunnen binnen 1 km van hun huis opstappen en datzelfde openbaar vervoer brengt je keurig naar je baas en als het werk er op zit weer keurig thuis.
Openbaar vervoer is bovendien erg goedkoop in Nederland.
Van de opbrengst van de verhoogde benzineprijs koopt Nederland ook voedselpakkettten en touwen om bejaarde en gehandicapte mensen vast te binden op bed.
Verder zijn er te veel zaken om te vermelden die van die hogere opbrengst allemaal gedaan worden voor de kleine man.

Jan

spacer line  

On 12-11-2007 02:22 Albert wrote:
Dan wordt het vanzelf een stuk rustiger op de weg. En met die inkomsten het openbaarvervoer verbeteren. Ook rustiger laten rijden want er zijn dan genoeg passagiers. Emoticon: Confused

Ik weet niet of je het weet of herinnerd maar niet lang geleden heeft de indonesische regering the benzin prijs binnen een half jaar verdubbeld . sorry, maar ik heb geen vermindering in het verkeer gezien. maakt volgens mij echt niks uit. alleen de rest van de economie zal verzwakken omdat de mensen minder geld overhouden om andere dingen te kopen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Die oplossing schijnt erg goed te werken, neem als voorbeeld Nederland daar is het erg rustig op de wegen en files is iets wat we nog kennen van vroeger.
Mede door de opbrengst van de hogere benzineprijs schijnt er nu schitterend openbaar te zijn die je werkelijk 24 uur per dag en 7 dagen per week in elk klein dorpje brengt.
Een auto kopen is eigenlijk overbodige luxe, mensen die willen gaan werken kunnen binnen 1 km van hun huis opstappen en datzelfde openbaar vervoer brengt je keurig naar je baas en als het werk er op zit weer keurig thuis.
Van de opbrengst van de verhoogde benzineprijs koopt Nederland ook voedselpakkettten en touwen om bejaarde en gehandicapte mensen vast te binden op bed.
Verder zijn er te veel zaken om te vermelden die van die hogere opbrengst allemaal gedaan worden voor de kleine man.

Jan

Jan is dit sinister bedoeld ?
Want ik kan mij niet voorstellen dat het zo is wat je beweerd.
Mag ik het afdoen van een sprookje met en slechte afloopÖÖÖÖ Emoticon: Shiny Emoticon: Wink Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Zieleffe,
Ik ben al meer dan 5 jaar niet in Nederland geweest en dacht dat er misschien het een en ander zou zijn veranderd.
Met name van het openbaar kan Nederland best nog wat leren van IndonesiŽ, ook van de maatregel in Jakarta waar het in de spits is verboden om alleen in een auto te reizen is een manier om het file probleem aan te pakken.
De andere zaken heb ik opgepikt uit het nieuws en is echt geen geheim.

Voor de rest brengt een prijsverhoging van de benzine in IndonesiŽ totaal geen verandering, het meerendeel der weggebruikers reist niet voor de lol maar gewoon om de kost te verdienen, dit is eender met Nederland.

Het enigste wat een prijsverhoging van de benzine met zich meebrengt is dat het verschil tussen arm en rijk alleen maar groter wordt en dat de prijzen voor de eerste levensbehoefte enorm zijn gestegen hebben we met de vorige absurde prijsverhoging kunnen zien.

Rustiger laten rijden is een sprookje, rijden als gekken hoort nu eenmaal bij de moderne tijd en niet alleen in IndonesiŽ.
Jan

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Jan dan ben je nu duidelijker .
Want de files worden hier steed meer.per dag staan wel op verschillende plaatsen 300t.e.m.400 kilometer per ochtend, en avond in heel Nederland samen.
Maar in Jakarta is het vandaag al weer vol de foto geplukt van Jakarta post, van vandaag Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Dat zal in de praktijk niet te verwezelijken zijn en komt er op neer dat de welgestelde met dikke auto's wel weer een weg weten te vinden om toch aan hun ratsoen te komen.

Er wordt in IndonesiŽ erg veel energie verspild, te denken aan overdreven verlichting, winkels met A.C. zonder enige deur, dit is dezelfde waanzin als verwarmde terassen in Amsterdam.
De A.C. in overheidsgebouwen kan best een paar graadjes hoger.
Een middel wat in de praktijk goed blijkt te werken, een spons onder het gaspedaal.
Het gewone volk stimuleren om energie zuinige lampen te kopen.
Zo zijn er best middelen te vinden om flink energie te besparen.
Jan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 12-11-2007 05:27 Tuti & Jan wrote:
Dan wordt het vanzelf een stuk rustiger op de weg.

Jan

Ik kan mij nog herinneren uit de grijze oudheid, dat een liter super benzine 0.53 cent kostte guldencent dan wel te verstaan.
Toen schreeuwde ik dat als de benzine ooit een gulden zou worden dat ik dan onherroepelijk mijn auto zou laten staan Emoticon: Laugh out loud
Dat was trouwens in de tijd dat als ik doordeweeks om een uur of zes naar mijn werk reed de drukte in het verkeer ongeveer te vergelijken was met heden ten dagen maar dan wel op zondagochtend zes uur. Emoticon: Smile
Als ik de huidige benzineprijs omreken in onze lieve oudhollandse guldentjes dan kost een liter benzine nu pakweg drie gulden en ondanks dat de benzine zes maal duurder is geworden rij ik nog steeds auto en velen met mij, een totale file in het spitsuur in ons kikkerlandje van zon 350 km is inmiddels normaal.

Het is dus een bewezen feit dat het duurder maken van benzine totaal niet helpt, ook in IndonesiŽ niet, het openbaar vervoer is in IndonesiŽ veeeeel beter geregeld dan in Nederland je kan er over het algemeen voor een redelijke prijs (ook voor IndonesiŽrs) overal komen.
Ik ben al helemaal niet zo aan mijn auto verknocht, doordat mijn werkzaamheden zich afspelen op een enorm groot terrein ben ik verplicht de hele dag in de auto te zitten, zou ik met het openbaar vervoer naar huis toe kunnen zou ik daar zeker gebruik van maken.

Als ik naar mijn werk ga staat er precies 12 km op de teller, waarvan 8 km grote weg, als ik in de winter mijn ramen schoon moet krabben dan neemt dat meer tijd in beslag als de rit naar mijn werk toe.
Het openbaar vervoer is dus de ideale oplossing, maaaaaar dan moet ik 2 km lopen naar de bushalte, wachten op de bus die nooit op schema rijdt vervolgens na 8 km overstappen op de metro die mij naar Rotterdam-Zuid brengt (waar ik dus niet werk) daar moet ik wederom overstappen op de bus, die dan weer richting mijn huis rijdt en waar ik halvewege op ťťn km van mijn werk uitstap.
Met de auto is de reistijd pakweg 13 minuten met het openbaar vervoer een uur en tien minuten, waarbij ik mijn werkgever tweemaal per week als ik avonddienst heb moet vragen of ik een half uur eerder weg mag omdat de laatste bus om elf uur rijd en dat vind hij niet goed Emoticon: Nooo

Met een goed openbaar vervoer zou er in Nederland nog wel wat voordeel te behalen zijn, maar of het de ultieme oplossing is betwijfel ik, zeker als ik kijk naar IndonesiŽ waar zeker in de steden het openbaar vervoer veel beter is, maar de problemen ook de pan uit vliegen.
Een oplossing zou ik niet weten, verbetering van de infrastructuur in IndonesiŽ zou zeker kunnen helpen, maar het blijven lapmiddelen.
Een perfect openbaar vervoer opzetten in IndonesiŽ, maar ook in Nederland en de mensen verplichten de auto te laten staan is misschien een oplossing maar dat zal wel een utopie blijven.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 12-11-2007 10:41 Tuti & Jan wrote:

Het gewone volk stimuleren om energie zuinige lampen te kopen.
Jan

Als je deze site mag geloven is een spaarlamp niet zo'n utopie als dat iedreen denkt. En een spparlamp dient op dezelfde manier gebruikt te worden als een TL. Of le laat hem branden of je laat hem uit. Gebruikt hem niet voor aan/uit aan/uit, aan/uit. Dan is je lamp snel naar de knoppen.

http://www.richel.org/grk/spaarlamp/index.htm

'Spaarlampen hebben slechte invloed op epilepsiepatiŽnten'

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 12-11-2007 10:00 Tuti & Jan wrote:

Rustiger laten rijden is een sprookje, rijden als gekken hoort nu eenmaal bij de moderne tijd en niet alleen in IndonesiŽ.
Jan

Jan

Omdat het volgens jou een sprookje is moeten we het maar zo laten?

Net als all het andere in Indonesie soppen en nat houden, gedogen, etc.

Kom ik op een Tol weg - Godzijdank geen opgevoerde brommers - moet ik afremmen want rechts een vrachtauto welke langzaam rijdt. Haal ik die in moet ik weer afremmen want nu links een vrachtauto welke langzaam rijdt, etc. Dus weg tijd en brandstof winst. Hier kan wat aangedaan worden. LInks houden!

Persoon zonder rijbwewijs welke met 30 km/uur over de snelweg rijdt met zijn auto? Vertraagt het verkeer.

Te veel motorfietsen en die vertragen het verkeer - door associaal/gevaarlijk gedrag- en verhogen daardoor het brandstof verbruik.

Wegen te smal.
Geen middenberm dus een bus of vrachtauto welke van jouw rechter strook zijn derde rijstrook maakt. Dus niet een 2de.

Slecht afgestelde lampen moet in het donker, vaak afremmen omdat ik verblind word.

Bij verhoging benzine accijns of wat dan ook in Indonesie. Wie zegt dat men net als in NL alleen maar 13% gebruikt voor de infrastructuur?

Ik weet brandstofprijs omhoog is gegaan, verdubbeld. Doch wat mankeert er aan om het nogmaals te verdubbelen. Dan auto rijden alleen voor de rijken? Wat is daar zo verkeert aan? Wie zegt dat iedereen het recht moet hebben om auto te kunnen rijden? Zowel in NL als in Ind als waar dan ook.

Het is dat er zoveel criminaliteit overal in de wereld is, anders had men alleen de bestuurder het recht tot het besturen van een auto kunnen ontnemen. Want hetgeen wat een file veroorzaakt, zijn niet de hoeveelheid auto's maar de bestuurders. Het is allang bewezen dat een auto met een automatische piloot kan. Het zal zeker in brandstof schelen.

Auto's ouder dan 20 jaar naar de schroot hoop? Hier rijden auto rond welke niet eens meer welkom zijn op de schroot hoop. Letterlijk een stuk rijdend schroot een gevaar op de weg. En regelmatig kom je ze tegen met een gebroken as omdat men ze vol stouwt met boomstammen die idioten. Emoticon: Smile

Er is zoveel te doen in dit land op het gebied van brandstof besparing maar de regering wil er nets aan doen qua voorlichting en controle. Want ze kunnen hun eigen mensen niet eens controleren. De controleur moet door een andere controleur worden gecontroleerd of de eerste geen geld ontvangt.

Politie? Als ik een politie agent was, was ik allang de meest rijkste agent van het land geworden. Er zijn zoveel plekken waar de politie nooit komt en daardoor rijd men daar zonder rijbewijs of helm of spiegels. Tjaka oppakken die handel, bekeuren. Wegen afsluiten een fuik net als in NL en controleren. Ik heb het dus niet over corruptie!

Maar ja men controleerd nu eenmaal liever steeds op dezelfde weg op de dezelfde dag en op dezelfde tijd. Emoticon: Frustrated

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 12-11-2007 11:55 Albert wrote:

...

Maar ja men controleerd nu eenmaal liever steeds op dezelfde weg op de dezelfde dag en op dezelfde tijd. Emoticon: Frustrated

Ya de weg van de minste weerstand , met de meest mogelijke opbrengst.
Dat is ook in Nederland , schoolkinderen worden beboet als ze geen licht voeren op hun fietsen.
Geen ausweis vanaf 14 jr ? 25 euri. Ben je 16 jaar , 50 euri.
Een paar km te hard rijden , BPM , benzineaccijn , overdrachtbelasting etc etc , gaat naar de pot van Sinterklaas.
Voor ontwikkelingssamenwerking , voor vredesmissies , voor onterechte uitkeringen , nepasielzoekers , studiereizen , afkicksreizen etc .
Net maar gelezen over een afkickprogramma voor een groep junks in Suriname (a 50.000 euri per kop) .Voor 1 jaar .
En dan moet ik ook meebetalen .
Het is omdat ik te oud ben , anders ga ik ook remigreren naar den Oosten.

Maar niet zeuren ,ondanks alles , is Ollanda toch een Paradiso aan het Noorzee. Emoticon: Yes!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Net als all het andere in Indonesie soppen en nat houden, gedogen, etc.
Beste Albert,
Wij hebben dus heel duidelijk een andere kijk op wonen in IndonesiŽ, dat mag is gewoon de vrijheid die we hebben.

Ik ben hier te gast en zal dat ook altijd blijven, heeft de bevolking behoefte aan veranderingen is dat hun zaak en niet de mijne.
Kan ik mij niet verenigen met de bepaalde zaken heb ik de vrijheid en gelukkig ook de middelen om het eerste beste vliegtuig te nemen om nooit meer terug te keren, naar Nederland zal niet kunnen omdat Tuti daar niet welkom is.

Jij speelt in IndonesiŽ duidelijk de TUAN BESAR ( de mijnheer, de chef) die als het even kan wel eens duidelijk zal maken als slimme Nederlander wat er hier hoort te veranderen.
De tijd dat wij als Nederlander het voor het zeggen hadden is (gelukkig) voorbij en vergeet niet dat vele zaken erfenissen zijn van die tijd!
Jan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 12-11-2007 12:27 Tuti & Jan wrote:

Ik ben hier te gast en zal dat ook altijd blijven, heeft de bevolking behoefte aan veranderingen is dat hun zaak en niet de mijne.
Kan ik mij niet verenigen met de bepaalde zaken heb ik de vrijheid en gelukkig ook de middelen om het eerste beste vliegtuig te nemen om nooit meer terug te keren, naar Nederland.

Jan daar wil ik effe op inspringen, deze opmerking komt zo'n beetje neer op wat ik al een aantal keren heb geschreven als mensen die permanent in IndonesiŽ wonen en steen en been klagen over IndonesiŽ.

De uiteindelijke conclusie zal zijn dat dit ook geen optie is, in Nederland bestaat geen korrupsi Emoticon: Yes!
Een bon is een bon, de poen gaat naar de staat en de agent is niet corrupt, maar krijgt wel gedonder als hij niet aan zijn maandelijkse quotum komt.
Is dit ook niet een vorm van corruptie?
We hebben inmiddels een wekenlange discussie achter de rug over fietslampjes(waar gaat het over).
Meneer de agent, u geeft een bekeuring als iemand met een duidelijk fietslampje aan zijn arm rijdt, want dit lampje zit niet vast aan de fiets Emoticon: Frustrated
Heeft niets met corruptie te maken van de agent, maar is het niet eerder corruptie van de overheid? Om voor zo'n futaliteit nog meer centjes binnen te schrapen.

Nog een goeie onze regering roept op tot loonmatiging, dezelfde regering die op afstand heeft toegekeken hoe Albert Hein met een prijzenslag de volledige supermarktwereld heeft kapot gemaakt.
Nu ligt de boel op zijn kont en komt er een bericht dat de prijzen met 10 % gaan stijgen, ons kikkerlandje wordt bestuurd door een aantal captains of Industry en onze regering van welke politieke stroming dan ook hebben gewoon te doen wat deze heren hebben bepaald. Emoticon: Angry

Over corruptie en rippen gesproken, alleen gebeurd het hier veel geniepiger, een Indonesische werknemer met een inkomen van 2 miljoen per maand die geript word door de overheid en corrupte ambtenaren is er niet anders aan toe als een Nederlandse werknemer met een inkomen van 1600 Euro die tot het bot wordt uitgezogen door ons belastingsysteem en de heerschappij van Appie Hein.

Mensen die in IndonesiŽ wonen, blijf zitten waar je zit en tel je zegeningen, daar wordt je geript voor 20 %? minder of meer? In ons kikkerlandje is het inmiddels zover dat het gemiddelde gezin nog geen derde overhoud van hun bruto salaris.
De meeste ouwetjes leven onder zeer beroerde omstandigheden, over rippen gesproken. Emoticon: Angry

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 12-11-2007 14:12 Malam wrote:

...

Over corruptie en rippen gesproken, alleen gebeurd het hier veel geniepiger, een Indonesische werknemer met een inkomen van 2 miljoen per maand die geript word door de overheid en corrupte ambtenaren is er niet anders aan toe als een Nederlandse werknemer met een inkomen van 1600 Euro die tot het bot wordt uitgezogen door ons belastingsysteem en de heerschappij van Appie Hein.

Wat zeker is . zal de arme Indonesische werknemer niet altijd geript worden door pak oknum polisi of andere oknum2.
Het gebeurde hoogsten als men de straat schuin overgestoken heeft , of de lampu merah(roodlicht) niet heb gezien.

Als het mogelijk is geef mij maar Indonesia , de kans dat ik geript of aangerand wordt is in Nederland nog vele malen groter .
Heb meer dan 20 jr gewoond en meer dan 30 jr gereisd in indosenie , nooit geript . Behalve in 2006 , dat de koelie/ kruier mij 5000 rupie extra vraagt vanwege van een te grote koffer . Heb ik betaald , mijn koffer is ook groter dan die arme man.

In Nederland wordt ik al jarenlang geript door de overheid . Legaal ook nog .
De risico dat ik 20.000 of 50.000 rupie moet neertellen als ik door de rode licht rijd is te verkiezen .Heb nooit meegemaakt , afkloppen dus .
Of dat ik een paar tientjes moet ophoesten als mijn papieren niet in orde is .
Geen surat kerja , geen juiste visum etc .
Als ik foute papieren heb of als ik buitenlander ben in Indonesia .
Gebeurt hoogstens 2x per jaar .
Daar kan ik voor 3 eurie perdag iemand laten werken , ben ik ook nog een Toean Besar , een weldoener Emoticon: Party!

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 12-11-2007 12:27 Tuti & Jan wrote:

Jij speelt in IndonesiŽ duidelijk de TUAN BESAR ( de mijnheer, de chef) die als het even kan wel eens duidelijk zal maken als slimme Nederlander wat er hier hoort te veranderen.
De tijd dat wij als Nederlander het voor het zeggen hadden is (gelukkig) voorbij en vergeet niet dat vele zaken erfenissen zijn van die tijd!
Jan

klink klare onzin.

Klaag dan ook niet wanneer Bush WWIII begint. Want tja als Nederlander heb je nu eenmaal niets te zeggen, want je bent geen Amerikaan!

Wat is er verkeert aan een mening.
En als de wegen vol zijn, tja dan moeten er maatregelen genomen worden. Of wij dat nu leuk vinden of niet.

Met andere woorden maak de benzine nog goedkoper in Indonesie, maak de prijs v/d motorfietsen nog goedkoper in Indonesie, maak de prijzen van auto's nog goedkoper in Indonesie.
Want iedereen heeft het RECHT om een auto of motorfiets te bezitten en het recht om die te gebruiken.
Dus geef die arme schoonmaker ook de kans om een motorfiets te kunnen aanschaffen, of die Becakdriver ook hij heeft het recht om een motorfiets te bezitten. Doch hij verdient zo weinig dat de motorfiets prijs omlaag moet. Dan moeten ze maar met verlies verkocht worden want iedereen heeft het recht om er eentje te kunnen kopen en te gebruiken.

Man je kletst uit je nek. Jij weet niet eens wat het betekent om een mening te hebben.

Als jij naar (zuid) afrika zou moeten verhuizen, dan klaag je ook niet dat het daar zo levensgevaarlijk is om te wonen. In Indonesie zijn ze ten minste nog bang. Doch in Afrika niet. Het is nu eenmaal de cultuur daar en als jij commentaar zou leveren op hoe het daar toe gaat dan zou jij de grote blanke heer uit hangen.

Dus met andere woorden als jij een beetje religieus zou zijn, dan zou jij bij de 2de verschijning tegen Jezus zeggen dat hij moet oprotten en met zijn eigen zaakjes moet bemoeien. Het is nu eenmaal zo op aarde en je moet je er niet mee bemoeien en je mag er ook geen mening over hebben. Hij is God niet.

Net een paar dagen geleden iemand gezien die denk dat hij kan vliegen totdat hij met zijn kop op het asfalt kanlt en geen helm draagt want dat is de cultuur hier (ja toch Jan). Dus afvoeren die handel tussen 6 plankjes. En er iets van leren? Men scheurt nog steeds door die straat 70 tot 80 km per uur zonder helm. Het is nu eenmaal de cultuur en daar mag ik geen mening op hebben. Dat er geen controle of voorlichting bestaat, daar mag ik geen mening over hebben.

Wanneer een aso motorrijder op mijn auto knalt is ook cultuur (aso rij gedrag) en daar mag ik ook geen mening over hebben anders gedraag ik mijzelf als een Tuan weet ik veel hier. Ik moet ook een kleinere auto zeker anschaffen?

Dan ben je er zeker ook op tegen wanneer Nederland zijn kennis op water gebied (de strijd tegen het water) te koop aanbied aan andere landen. Ze moeten het maar zelf uitvinden. Want anders hangen ze de grote heer uit.

Veel plezier met kolen scheppen in de HEL. Emoticon: Yawn Opgerot staat netjes.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 12-11-2007 12:19 sidia wrote:

...

Ya de weg van de minste weerstand , met de meest mogelijke opbrengst.
Het is omdat ik te oud ben , anders ga ik ook remigreren naar den Oosten.

Maar niet zeuren ,ondanks alles , is Ollanda toch een Paradiso aan het Noorzee. Emoticon: Yes!

Ja ja, je kunt je klok en je agenda op gelijk stellen dat ze daar staan. Dan lijkt het mij toch dat, ook al is de intelligentie (sorry T&J) lager, men het door moet hebben en een helm draagt en een rijbewijs heeft/bij zich heeft .

Dus minder inkomsten. Waarom niet regelmatig en overal?? Meer werk ja, maar ook meer inkomsten. In Nederland wil men nog wel wat van leren maar hier niet.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 12-11-2007 16:08 Albert wrote:

...

Ja ja, je kunt je klok en je agenda op gelijk stellen dat ze daar staan. Dan lijkt het mij toch dat, ook al is de intelligentie (sorry T&J) lager, men het door moet hebben en een helm draagt en een rijbewijs heeft/bij zich heeft .

Intelligentie lager ?
Is er een vergelijkend onderzoek gedaan ?
Lijkt wel alsof ik een uitspraak van een oud koloniaal leest .
Zou T&J toch een beetje gelijk hebben ?
Dat je als een Toean Besar denkt en gedraagt ??

Naah , dat kan toch niet . Emoticon: Smile

Ik kan nog heugen dat een broer van de vriend van mijn vader uitgelachen werd omdat hij toen piloot wil worden.
Wat ?? Een inlander die wil gaan viegen , ga toch vliegeren man Emoticon: Smile .
Men zal wel weten dat de toenmalige inlanders goed kunnen vliegeren , het is nog steeds een soort hobby in de huidige indosenie.
Dus hij naar buitenland , kwam terug als piloot van 1 v.d japanse (gevechts)vliegtuigen die Andir hadden gebombardeerd .

Volgens mij verwissel je intelligentie met domheid of stommiteit.
Dat zou kunnen .
Sorry als ik me vergis heb.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 12-11-2007 16:29 sidia wrote:

...

Volgens mij verwissel je intelligentie met domheid of stommiteit.
Dat zou kunnen .
Sorry als ik me vergis heb.

Van mij mag je een eigen mening erop na houden. Emoticon: Smile

Vliegeren ja dat zie je nog veel hier al die kinderen in de kampung hebben het als een soort hobby.

Ik heb van tijd tot tijd hier geklaagd over Universitair geschoolden en hun intelligentie. Of noem jij het domheid c.q. luiheid. dat iemand met Universiteit Economie de leverancier rijk maakt en mij arm. omdat hij niet kan rekenen. Of dat wanneer ik over import wil praten men niets voorbereid (3 heren in een pak). Waardoor ik als Tuan weet ik veel, mijn tijd verspil want ze kunnen op geen enkele vraag antwoordt geven. En ze het gek vinden dat ik mijn geduld verlies. Tijd kost blijkbaar niets voor Indonesiers, doch voor een Tuan weet ik veel die een fabriek moet runnen wel. Want met export (buiten Azie) heb je te maken met afspraken en dead-lines. En niet met smoesjes en weet ik veel nog meer. Dus moet ik mijn tegen mijn klant zeggen mijn Tukan had koppijn daardoor iets later, mijn leverancier gaat trouwen en daardoor nog later. Tijdens ramadan willen ze liever niet werken en daardoor nog extra later en na suikerfeest willen ze minstens 2 dagen tot een week vrij hebben dus nog extra extra later krijg je je container?

En dat intresseert hem niets, wat hier gebeurt, ik moet op tijd leveren want ook hij heeft een afspraak met zijn kopers. Volgens TJ mag ik niet klagen het is de cultuur hier en dat moet ik accepteren. Dat ik vind, dat wanneer je werkt dat je aandacht wordt afgeleid en daardoor je je honger niet merkt. Is verkeerd. Ik moet accepteren dat men liever tijdens vasten of na het suikerfeest liever niet werkt.

I.Q. is voor mij nog altijd hoe snel los je een probleem op waar je nog nooit mee te maken heb gehad en ook nooit iets over gehoord of gelezen hebt.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 12-11-2007 10:32 zieleffe wrote:
Ja Jan dan ben je nu duidelijker .
Want de files worden hier steed meer.per dag staan wel op verschillende plaatsen 300t.e.m.400 kilometer per ochtend, en avond in heel Nederland samen.
Maar in Jakarta is het vandaag al weer vol de foto geplukt van Jakarta post, van vandaag Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Shut up!

Click to see original image

De zinloze busway... mooi voorbeeld van halve maatregelen nemen dat in Indonesie razend populair is en waar het land nog eens aan ten onder gaat Emoticon: Sadley

Om ff aan het laatste puntje over intelligentie toe te voegen... In principe is het Aziatische ras slimmer dan het blanke of zware ras, maar dit verschil in intelligentie wordt in RI ruimschoots teniet gedaan door het toevoegen van grote hoeveelheden lood aan de benzine waardoor het IQ van de meeste Indonesische kinderen en paar punten lager ligt dan verwacht

Gracias. Sama sama

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Verlagen van de subsidies op benzine c.q. verhogen van de benzine prijs is altijd goed en wel om verschillende redenen:
- Verlaagt de hoeveelheid gereden kilometers omdat het duurder wordt;
- Subsidiegeld kan naar andere zaken toe zoals gezondheidszorg, scholing en infrastructuur;
- Een hogere prijs zal efficienter gebruik stimuleren bij de consument;
- Dit zal weer leiden tot het stimuleren van het produceren van eficientere voertuigen/machines/apparaten door producenten;
- Dit leidt weer tot het verminderen van het energieverbruik wereldwijd;
- Beter voor het milieu.
Hoe je het ook wend of keert, subsidie op brandstof is voor niemand goed.

Begin de details te vergeten

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 12-11-2007 20:54 kiwimave wrote:

...

Om ff aan het laatste puntje over intelligentie toe te voegen... In principe is het Aziatische ras slimmer dan het blanke of zware ras, maar dit verschil in intelligentie wordt in RI ruimschoots teniet gedaan door het toevoegen van grote hoeveelheden lood aan de benzine waardoor het IQ van de meeste Indonesische kinderen en paar punten lager ligt dan verwacht

Whua ha ha ha ha ha . Emoticon: Yes!
Wat een dijenkletser , ik dacht dat blanken (en hun kinderen) altijd superieur zijn t.o.v de kleurlingen.
Nee , toch , weer een illussie armer.

Ik zal een sms je sturen aan SBY om minder of geen lood meer te gebruiken in de BBM in Indosenia..
Anders kunnen indoseniers hun extra IQ punten verliezen .

Ps : hoeveel punten ging dan verloren gegaan ?
blanken scoren 100 en Aziaten zelfs 106
Trouwens zijn Indoseniers ook Aziaten ?
Ik denk dat er nog andere factoren zijn zoals , goede voeding , goede omgeving , millieu etc waar men ook rekening moet houden.
En men zegt ook dat E.Q belangrijk is .

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Verlagen van de subsidies op benzine c.q. verhogen van de benzine prijs is altijd goed en wel om verschillende redenen:

- Verlaagt de hoeveelheid gereden kilometers omdat het duurder wordt;
De praktijk bewijst dat dit een fabeltje is, de files op de wegen in Nederland blijven en in IndonesiŽ is het na de laatste fikse prijsverhoging echt niet rustiger geworden op de weg.

- Subsidiegeld kan naar andere zaken toe zoals gezondheidszorg, scholing en infrastructuur;

Gezondheidszorg
Subsidie verstrekken op de gezondheidszorg brengt weer andere problemen met zich mee:

Bron
http://www.nu.nl/news/1257906/(...)aalbaar_in_2008.html
Stopzetting zorgtoeslag niet haalbaar in 2008
Uitgegeven: 2 oktober 2007 18:16
Laatst gewijzigd: 2 oktober 2007 18:34

DEN HAAG - Mensen die de premie van hun zorgverzekering niet betalen, kunnen volgend jaar toch nog aanspraak maken op een zorgtoeslag.
Minister Ab Klink (Volksgezondheid) was van plan al in 2008 deze toeslag stop te zetten, maar aan dat plan zitten te veel haken en ogen.
Dat heeft de minister de Tweede Kamer, die op stopzetting had aangedrongen, dinsdag laten weten.
De Belastingdienst kan de zorgtoeslag alleen maar eind 2007 stopzetten voor de duur van een jaar.
Jaarlijks zijn er 240.000 verzekerden die langer dan zes maanden hun premie niet betalen.

Scholing
Scholing in Nederland is alleen maar duurder geworden, een gezin waar alleen de vader werkt kan de rekeningen voor de school echt niet meer betalen.

Infrastructuur
In Nederland zijn er echt kapitalen verspild aan prestigeprojecten, de Betuwelijn is daar een goed voorbeeld van.
Met het openbaar vervoer is het treurig gesteld in Nederland.

- Een hogere prijs zal efficienter gebruik stimuleren bij de consument;
- Dit zal weer leiden tot het stimuleren van het produceren van eficientere
voertuigen/machines/apparaten door producenten;

Waarschijnlijk geschreven door een politicus.

- Dit leidt weer tot het verminderen van het energieverbruik wereldwijd;
- Beter voor het milieu.

Milleu blijft gewoon een melkkoe voor de Nederlandse regering, de grootste
vervuiler op deze wereld gaat gewoon zijn gang en wil daarover geen afspraken maken.
Dit land met een enorme staatsschuld zou er goed aan doen om de prijs van
benzine fiks te verhogen, de benzine kost daar US$0.82 per liter(US$3.10/gallon in november 2007).
In Nederland mag ongeveer 2,5 maal zo veel voor worden betaald.
In IndonesiŽ omgerekend ongeveer US$0.50

Ik ben bang dat het opperhoofd bij de volgende verkiezingen zijn biezen
kan pakken als hij de benzineprijs durft te verhogen.

BRON
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1084831.html

Amerika: 1 op 14 is mogelijk in 2020!
Amerika, land van de achteruitgang.
Na jarenlange 'discussies' tussen autofabrikanten en de overheid weten Amerikanen nog steeds niet echt goed hoe ze automotoren
moeten bouwen die behalve V8 ook nog economisch rendabel zijn.
Maar nu is er een nieuw en belangwekkend initatief.
Als de Amerikanen nu echt hun handen ineen slaan, als ze er keihard aan
trekken, dan MOET het in 2020 mogelijk zijn om auto's te maken die 35 miles
per gallon doen, ofwel auto's die 1 op 14 rijden ofwel 7,14 liter per 100
kilometer. and we know it can!
Want auto's die minimaal 1 op 14 rijden zijn de toekomst.
Het zal een nieuwe economische impuls geven aan Amerika, het zal banen
opleveren, misdaad oplossen en de Amerikaanse oliehonger eindelijk stillen.
En over slechts 12 jaar is deze utopie al werkelijkheid, met dank aan een
ex-congreslid dat nu een actie is begonnen om 1 op 14 mogelijk te maken,
iets waar dus al jarenlang over gesteggeld wordt.
Maar wacht even.
Een gemiddelde 3.0 tdi loopt al 1 op 15.
Een golf van zestien jaar oud doet het al beter. Zelfs de Q7 haalt 1 op 14
als je voorzichtig rijdt.
Laten we ons weekeindwagenpark ( V8 een V6 en een twinturbo 2L en nog wat dan halen we gemiddeld al jaren 1 op 14 en dan
leven we nog maar in 2007.
We zijn echt niet van de milieupolitie maar zoveel Amerikaanse achterlijkheid is nauwelijks te bevatten.
Toegegeven, zo'n nieuwe Mustang ziet er kek uit, maar dan heb je verder ook niets.
Stelletje holbewoners, koop een Audi, BMW of Mercedes

Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Is eigenlijk ontopic maar bij ieder topic waar het enigzins mogelijk is wordt er weer geschopt naar IndonesiŽ en zijn overwegend Islamitische bevolking

Beste Albert,
Probeer je eens voor de geest te halen als een Immigrant in Nederland met het Islamitische geloof een zaak begint in Nederland en hij zou klagen dat de Nederlanders vrijaf moeten hebben met Kerstmis en liefst nog een week ervoor en/of erna.
Of in het zuiden des lands commentaar zou leveren op Carnaval en kritiek
zou hebben dat met name je jongere werknemers elke maandagmorgen werknemers nog stinken naar de alcohol.
Hij een bestelling af wil leveren in de randstad en daarvoor lang in de file staat en dan commentaar zou leveren dat Nederlanders zo nodig alleen
in hun auto naar het werk willen gaan.
Hij het lef zou hebben om Nederland en zijn inwoners zo af te kraken zoals jij en sommige anderen menen te kunnen doen met IndonesiŽ en de Indonesiche bevolking.
Ik denk dat je blij mag zijn dat je niet wordt opgepakt en het land wordt uitgezet met een dikke rode stempel in je paspoort.

Ik kan me voorstellen dat een Immigrant in Nederland met soortgelijke kritiek wordt opgepakt door de Binnenlandse veiligheidsdienst en zonder pardon wordt uitgezet.

Veel plezier met kolen scheppen in de HEL.
Emoticon: Yawn Opgerot staat netjes.

Je mag mij even haarfijn uitleggen wat je hier mee bedoelt, als dat niet op
dit forum kan mag je me ook even een mail sturen.
Salam,
Jan

andre
User
spacer line

On 12-11-2007 17:06 Albert wrote:

... Want met export (buiten Azie) heb je te maken met afspraken en dead-lines. En niet met smoesjes en weet ik veel nog meer. Dus moet ik mijn tegen mijn klant zeggen mijn Tukan had koppijn daardoor iets later, mijn leverancier gaat trouwen en daardoor nog later. Tijdens ramadan willen ze liever niet werken en daardoor nog extra later en na suikerfeest willen ze minstens 2 dagen tot een week vrij hebben dus nog extra extra later krijg je je container? ......

Tja... iedereen die met de maakindustrie in IndonesiŽ te maken heeft gehad zal dit bekend in de oren klinken. En je mag daar best over klagen. Maar tegelijkertijd zijn dit de omstandigheden waar je in zit.

Een belangrijk onderdeel van jouw beroep is juist het omgaan met die omstandigheden en het verbinden van een strikte vraag met een flexibel aanbod. Het bestaansrecht van jou bedrijf zit 'm daarin. Ik zou dus zeggen, wees blij met die moeilijke omstandigheden, anders kon iedere Jan Doedel exporteren Emoticon: Yes!

Als blijkt dat dit onderdeel van je werk jou teveel gaat tegenstaan, dan moet je stoppen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,437 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 09:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,558,314 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com