indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Het is nu echt soft te noemen waarin er actuele discussies hun weergave geven.
Vergeleken met jaren terug loopt de topic's alleen nog over koetjes en kalfjes te gaan.

http://forum.indahnesia.com/to(...)donesie_afzeiken.php

En de dijtjes, en de bijtjes , hoe is Indonesische eten, en al dat soft ware, die voor mij aan leiding geeft om eens flink uit te halen aan hen die met deze troep komt, waarin er geen behoefte, en competenties is.
De zin van het woord over IndonesiŽ brengt, meer dan alleen hoe lekker nasi goreng is.
Het enige bericht wat een goed bericht was, dat Yudhoyono: 'Bommenleggers Bali moeten worden geŽxecuteerd' maar hier op wordt er niet meer gediscussieerd.
Dat betekend dan dat men verzadigd zijn in positieve, of negatief bericht uit, en over IndonesiŽ.
Zelfs had ik nog een berichtje opgepikt over een actie van ďMax maakt het waarĒ, waarin er voor ouderen, en door ouderen enkel projecten gestart worden, in Jokjarkarta.
Die met de aardbeving getroffen gebied zij hun hulp proberen te helpen.
Ook een actie op Bali die door hun getroffen armzalige mensen met een gebit die nooit zijn nagekeken, door een arts gigi.

Verders zijn er genoeg meldingen van incidenten betreft het gebeuren op de rails van IndonesiŽ Rels kereta api

Ook het verkeer daar gaat steeds verder achteruit door onoplettendheid, maar dat is bijna over de wereld. Zelfs in China.
Maar we vinden het wel gewoon tegenwoordig.

Ook hoe men met natuur elementen om gaat, hier zie je een brug bouw van natuurstenen die je zo voor het oprapen hebt.
Ze maken daarmee dan ook wel eventjes duidelijk dat er toch ontwikkelingen zijn waarop men tracht er iets van te maken.
Ik was benieuwd of ze hier ook grote machines sjofels hebben gebruikt, om die steen op te stapelen.

Goed er is schijnbaar geen stof genoeg om het nieuw discussie aan te snijden.
We weten van elkaar hoe men er over denkt en men is schijnbaar uitgepraat over IndonesiŽ
HET WORDT WEER EENS TIJD DAT ER EEN GOED REIS VERHAAL ER AAN KOMT.
Ik heb genoeg van Indonesische keuken geschikt voor 'fastfood'
Ik heb twee hier rond lopen die in de keuken van alles maakt, wat interesseert mij geen moer, als het maar lekker is maar over fastfood, dat intelligente gedoe is voor mij geen discussie waard. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shut up! Emoticon: Bye bye
Zelfs tussen de laatste topic opening ligt veel tijd in verborgen 15,34 tot 19,21 uur Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Om Ziel, U heeft volkomen gelijk, het is rampzalig wat U daar allemaal laat zien!!!!!!!!
Geen fastfood meer maar de vrouw gewoon voor het aanrecht of de man, net hoe het uitkomt, om een lekkere pan sop bruine bonen te koken in deze tijd van herfststormen.
Iedere middag koekeluren of er al iemand iets zinnigs heeft geplaatst op Indahnesia terwijl buiten de storm raast en er niets interessants op de TV is.
Wat kan mij die dodol schelen, durian wil ik maar is hier niet zo maar om de hoek te koop. Inderdaad was het bericht over sterven voor het vuurpeleton een verademing, alhoewel ik altijd een beetje afwijzend tegen de doodstraf aankijk, maar dezen willen graag naar het rijk van Allah alwaar ze ontvangen zullen worden door de hun toegewezen maagden ( ben er nog niet zo zeker van) dus laten we blij voor ze zijn.
Het allerbeste wat ik de afgelopen week tegenkwam was de avatar van Si Dia die stopte met seiken en daarom een omgekeerde po op zijn hoofd zette zo dat hij in noodgevallen daar gebruik van kan maken maar het geeft hem tevens het aanzien van een sultan uit het sultanaat amstelerdamme, waarvan akte !!!!!!!!

Zo waar zullen we eens gaan beginnen Om Ziel, ik ga nog niet op reis dus misschien wil Dangdude een van zijn verhalen hier weer plaatsen om wat echte tropische geuren en kleuren brengen.

Met de groeten van Tante Yo Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Yoke gebeurd er nou totaal niets in IndonesiŽ ???
Dat lijkt mij niet zo,n grote land heeft toch meer, te bieden dan dat gezeik over eten, hoe fast die foot wel is!!!!!.
Ja of moeten we het weer eens over deze stakkers hebben die met hun wortel tussen hun benen lopen.

Er is nog zo veel om over te hebben,grote verschuivingen van wat de natuur daar allemaal veranderd en wat de natuur geeft en neemt.

maar hier zijn ze zich druk te maken over foot.
Ja dan zakt mijn broek echt van mijn kont,

och ja dat was zeker een opvallend gebeuren, dat het gezeik in beeld vorm was afgelopen.
In letters, en woorden nog steeds niet, daarom maar dit grapje er tussen door, dat deze jochie alles in zich heeft om het sprookje maar te blussen. Emoticon: Bye bye Emoticon: Confused Emoticon: Devil Emoticon: Clown

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 09-11-2007 21:40 4yoke4 wrote:

*Om Ziel, U heeft volkomen gelijk, het is rampzalig wat U daar allemaal laat zien!!!!!!!!

*Het allerbeste wat ik de afgelopen week tegenkwam was de avatar van Si Dia die stopte met seiken en daarom een omgekeerde po op zijn hoofd zette zo dat hij in noodgevallen daar gebruik van kan maken maar het geeft hem tevens het aanzien van een sultan uit het sultanaat amstelerdamme, waarvan akte !!!!!!!!

*Er zijn verschillende soorten users hiero.
De zwartkijkers , de mensen met roze brilletjes , voorlichters , voorproevers , tukang omong kosong enz.
Zou Ome Ziel een soort ramptoerist zijn ?
Hij houdt zo veel van rampenfoto's.

* Omgekeerde po ?
Gelukkig leven we in nederland en in 2007.
Anders zou je in die tijd gegijzeld of gegezeld kunnen worden . Emoticon: Wink

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

* Omgekeerde po ?
Gelukkig leven we in nederland en in 2007.
Anders zou je in die tijd gegijzeld of gegezeld kunnen worden .

Hij staat U goed hoor Om Sid die omgekeerde PO en is multifunctioneel, houdt het hoofd warm of cool Emoticon: Cooool en soms kan er in geseikt worden net hoe het uit komt en inderdaad leven we in het heden en is geselen hier niet meer in zwang ( hoe bedoelt U?) gijzelen gebeurt nog wel maar oude behoeftige tantes Emoticon: Very funny laten ze gelukkig links liggen dus daar kom ik ook niet voor in aanmerking. Emoticon: Party!

Ik vind die foto's van Om Ziel wel wat hebben, ze laten tenminste iets zien van het hedendaagse Indonesia.

Mag ik weten onder welke categorie users U mij plaatst Emoticon: Confused

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Offtopic verdwijderd dus Emoticon:

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 09-11-2007 21:07 zieleffe wrote:
Het is nu echt soft te noemen waarin er actuele discussies hun weergave geven.
Vergeleken met jaren terug loopt de topics alleen nog over koetjes en kalfjes te gaan.

http://forum.indahnesia.com/to(...)donesie_afzeiken.php

Er is God knows hoe vaak al geklaagd dat dit forum eerder een forum is, voor toeristische praatjes en gezeik over de Islam. Dan wat er werkelijk gaande is in Indonesie. Wat is er eigenlijk geschreven over de aardbeving in Jogya, al die mensen dakloos. Dat zij die materiaal ter beschikking hebben er woeker prijzen voor vragen. Geen kommentaar.

Atjeh, bom aanslag Bali, politiek, of economie, etc. Altijd zeer weinig reacties.

Doch wel genoeg als het gaat over toeristische praatjes,, hotels, vliegtickets, etc.
Zelfs over Eten wordt weinig geschreven.

Eetsmakelijk.

Laat je niet gek maken, de mensheid is nu eenmaal zo. Kijk maar naar de honger in de wereld.
Dat de regering de NL'ers uitmelk, uitslag stemmen aan hun laars lapt. De benzine prijzen lekker om hoog laten gaan, en prijs afspraken? Ieder persoon weet het., Doch de regering niet?

De corruptie en criminaliteit in Indonesie, wat wordt er aan gedaan? Wat is er voor voorlichting gedraag je als een heer in het verkeer. Nee, als je die motorfiets advertenties op TV ziet. Dat zegt al genoeg. Semarang die iedreer jaar sinds de laatste 20 jaar opdezelfde plaatsen overstroomt in de regentijd. Jakarta net zo. Doet er iemand iets aan? Hoe zit het met de slachtoffers van de modder vulkaan ook daar hoor je niemand over in dit forum.

De Nederlander wil graag genaaid worden, door Jan en alleman. Wel klagen overzichzelf doch de rest v/d wereld is ver van mijn bed. Het is God knows hoe lang al op zo'n manier bezig. De wereld en NL & Indonesie worden alleen maar rotter en iedereen blijft maar over koetjes en kalfjes praten.

Tja wat kun je er aan doen?

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 10-11-2007 01:43 Albert wrote:

...

Er is God knows hoe vaak al geklaagd dat dit forum eerder een forum is, voor toeristische praatjes en gezeik over de Islam. Dan wat er werkelijk gaande is in Indonesie.

Tja wat kun je er aan doen?

Gewoon schrijven als er behoefte is .
Zolang men de internet fatsoen niet overtreed.
Er zijn ook regels , nietwaar ?

Ik denk dat er al genoeg geschreven en gezeik wordt over KKN , deplorabele staat van de faciliteiten (vliegtuigen bijvoorbeeld), de burokratie etc .
Omdat niet alle lezers de bahasa(Indonesia Emoticon: Smile ) kennen is het ook leuk als iemand die daar woont de moeite neem om een topik aan te dragen.

Dan kan je ook lezen dat de stoeptegels in jalan Kenanga te S stuk zijn , of de kucing van mbok inem werd vermist.
Of dat si Parman stiekem een 2de vrouw had genomen.
Allee , dan kunnen we ook meegenieten.

Wat ik vreemd vond en vind is als men de indruk maakt(onbewust ?) dat daar alles kommer en kwel is.
Want zulke zaken, soms in mindere mate , soms in ergere mate gebeuren ook in Nederland . Of zie ik het verkeerd.?

Lotusbloem
User
spacer line

Hallo,
Deze week ben ik teruggekomen van een maandje Bali en Lombok. Na 2 jaar zie ik dat er weer heel veel meer motorfietsen op de weg zijn. Het maakt de mensen mobieler en minder afhankelijk van het openbaar vervoer. In de grotere plaatsen wordt het verkeer een crime. Voor het eerst (en ik ben al vaak in Indonesie geweest) heb ik ongelukken gezien met motorfietsen. Ook de vele loslopende zwerfhonden maken het een stuk onveiliger. De wegen zijn vaak slecht op minder belangrijke plekken, want de (corrupte) overheid besteedt het geld liever ergens anders aan. En ondanks alle frustraties maken de mensen er wat van en daar heb ik diep respect voor.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 09-11-2007 23:32 4yoke4 wrote:

...

Mag ik weten onder welke categorie users U mij plaatst Emoticon: Confused

Ik heb u in de categorie "pittige tante ingedeeld " .
Over het gijzelen en gezelen Emoticon: Wink moet je in die tijd gaan zien.
Het is natuurlijk oneerbiedig om de officiele hoofdtooi van de 3de man van Java (na de Sultan , Regent) als pispot te noemen.
Dan beledigt je de oude elite (blauwbloed , de economische, sociale en politieke macht).

Po = is toch een pot waar men er in pist . Dus pis pot. Emoticon: Smile

Ik zelf ben een tukang omong kosong.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Het is natuurlijk oneerbiedig om de officiele hoofdtooi van de 3de man van Java (na de Sultan , Regent) als pispot te noemen.

Maaf ya Pak Sid, ik heb niet gezegd pispot maar Po, is netter !
gewoon een nederlands gezegde als men een hoge hoed op heeft, ergens geen hoge pet van op hebben is erger, is dom zijn!!!!!!!

Zo nu gaan we weer verder of U nou een topi of een peci op hebt, heeft U nog wat nieuws te vertellen ?

Ik ben nu al bijna een jaar niet in Indonesie geweest maar heb wel telefonisch contact en wat hoor ik dan...................
Klagen, klagen en nog eens klagen, is dat soms een eigenschap van de mensen daar?

Er is vooruitgang, vroeger heb ik ze nog gezien met een leeg conservenblik, gaatjes erin stok er aan in de teer dopen en zo de gaten vullen, dan is dit al een hele vooruitgang.

of niet soms Emoticon: Yes!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Zeker Yoke dit bedoel ik ook als nieuws garing die het maken.
De foto is prachtig, en zo zie je ook eens dat Mitsubishi niet alleen auto maak maar ook dat matriaal, hoe noem je zo'n machine?
Die foto is al van Dec 2005 dus bijna 2 jaar oud.
Ik heb gezien dat delen van de oude weg via de punjak helemaal vernieuwd was.
Toen jalan tol nog niet was aangelegd waren er stukken wegdek waar veel gaten in zaten, en hoe die sopirs die handig wisten te om zijlen.
Dit kan bijdragen aan het positieve, daarin denk ik, zal Malam wel ook meer over willen hebben.

Albert je hebt helemaal gelijk, juist als je over die ernstige gebeurtenissen hebt, kom je toch ook wel weer op de Islam als zijspoor terecht.
Ontopic blijven is best moeilijk, omdat je geneigd bent ook wat je zelf mee maak daardoor een zijdeur te openen.
Maar er zijn nu eenmaal vervelende politiek gebeurtenissen die verduidelijkt kunnen worden, juist door hen die daar dagelijks het zien, en gebeuren.
Laats had je een topic geopend over werkgelegenheid die je aankaartten als 500 mensen aan het werk konden.
Maar daarvan moet je wel kennis van hebben, in het zakelijke verkeer.
Daar durf ik mij geen mening over uit te laten.
Maar goed er zijn best mensen die elk jaar gaan, en die dan opmerken wat er zo al verbeterd is, vergeleken met de jaar daarvoor.
Maar je ziet ze schrijven dat het steeds achteruit gaat, met IndonesiŽ , WAT GAAT ER ACHTERUIT???, de mentaliteit, of de economie.
Aan de drukte in het verkeer zie je dat er meer nieuwe auto's rijden, maar dat het een keer tijd wordt dat men in IndonesiŽ ook het oude wagenpark eens gaat opruimen.
Beginnen met niet ouder dan 20 jaar mogen niet meer op de weg komen.
Voor die armoe zaaiers die toch een auto rijden hoef je geen medelijden over te hebben, ze kunnen dan hun geld beter gebruiken voor hun gezin.
Waarschijnlijk wordt dan tweede hans auto's ook goedkoper daarmee.

"Zo dit bedoel ik" SCHRIJVEN over IndonesiŽ, maar niet hebben over wat IK lekker vind, en wat IK daar zo al eet, en welk kaki lima je hebt gegeten?, ook plastiek zakjes met fruit soorten gegeten met sambal pedis er in
Wist u dat er veel kaki lima's verdwijnen in het straat beeld van IndonesiŽ.
Men wil de handel van de stoepen hebben, ook in Jokjarkarta en in vele steden van IndonesiŽ.
Dit was mijn (draadje) oh sorry zit op de goede site waar je heerlijk kan afwijken van je mening zonder aangevallen te worden. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Wink Emoticon: Party!

He bedankt Martin

spacer line  

On 10-11-2007 12:38 zieleffe wrote:
en zo zie je ook eens dat Mitsubishi niet alleen auto maak maar ook dat matriaal, hoe noem je zon machine?

Dit is een asfalt-machine ziel....... Emoticon: Clown

Live life to the max.......

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nee hoor Om Sid, die hoofddracht heeft wel iets.
Satire kom je overal tegen: rond 1900 in Nederland hadden de heren van stand een hoge zijden hoed, die werd toen al kachelpijp genoemd.
Rond 1930 in Den Haag was voor de mannen een matelot in de mode[een brede hoed van stro]
Als de heren dan in de zomer met zn allen op een terras zaten dan werd het spottend een bloemkoolveld genoemd.
Niks van aantrekken Om Sid, lah maar die kritiek Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zeker Yoke dit bedoel ik ook als nieuws garing die het maken.
De foto is prachtig, en zo zie je ook eens dat Mitsubishi niet alleen auto maak maar ook dat matriaal, hoe noem je zon machine?
Die foto is al van Dec 2005 dus bijna 2 jaar oud.
Ik heb gezien dat delen van de oude weg via de punjak helemaal vernieuwd was.
Toen jalan tol nog niet was aangelegd waren er stukken wegdek waar veel gaten in zaten, en hoe die sopirs die handig wisten te om zijlen.
Dit kan bijdragen aan het positieve, daarin denk ik, zal Malam wel ook meer over willen hebben.

Ach Om Ziel als u denkt dat ik alleen open sta voor positieve berichten t.a.v. IndonesiŽ dan heeft u het niet helemaal begrepen.
Ik ben een vrij kritisch mens en zie een hoop dingen in IndonesiŽ helemaal fout gaan, ik heb ook eerder geschreven dat ik IndonesiŽ elk jaar verder af ziet glijden.
Natuurlijk elk jaar meer fourwheeldrives in de straten, maar ook steeds meer armoede.
En op dit forum is er voor iedereen wat te beleven, ook voor de mensen die het over eten willen hebben, uiteindelijk gaan IndonesiŽ en lekker eten heel goed samen.
Een stevige discussie ga ik ook niet uit de weg, maar het kan niet zo zijn dat als iemand iets positiefs over IndonesiŽ schrijft de hele goegemeente over hem heen valt om te vertellen wat een korrupte pokkezooi het is.
Zo ook niet als iemand iets negatiefs schrijft iedereen in zijn nek springt om te vertellen dat ie gek is en dat IndonesiŽ een land van honing en suikergoed is.
Twintig mensen hebben twintig verschillende meningen, het is niet nodig het met elkaar eens te zijn maar we moeten wel het nodige respect tonen voor andermans mening.
Vaak verzanden politieke postings bijvoorbeeld in hetzelfde, de Islam of de domheid van het Indonesische volk en dat gaat mij dan iets te ver, zeker gezien het feit dat ik er ťťn thuis heb zitten die volledig is geintregreerd, maar nog wel heel veel liefde heeft voor haar moederland.
Vaak durf ik sommige dingen niet eens te laten lezen, ondanks dat ze ook verdomd kritisch kan zijn.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

De foto is prachtig, en zo zie je ook eens dat Mitsubishi niet alleen auto maak maar ook dat matriaal, hoe noem je zon machine?

Zoals Daewoo naast auto , ook tv maakt..
Of Caterpillar een schoen of Zwaarmaterieel maakt .
http://nederland.cat.com/cda/layout?m=81949&x=69

Ik mis ook diepgang in sommige topic. Emoticon: Yes!
Vind leuk om te omong kosongen mbt politiek , geloof , economie , sociale structuren in indonesia.
Dus wie gooit de knuppel in de ayamhok ?
Wie neemt de handschoen aan . ?

Moet natuurlijk wel neutraal blijven en niet alleen gebaseerd om je eigen ervaring of omgeving.
Het is geen kunst om te zeggen dat Indonesiers " dom " , of " lui" zijn als je in een omgeving woont of leeft waar alleen maar domme en luie Indonesiers wonen.

Stel eens voor dat ik in de oude Bijlmermeer woon , tussen werklozen , buitenlanders etc.
Of in een blanke (autochtone) achterstandbuurt , waar gedeald , gestolen en 80% van de inwoners lid zijn van de soos .
Kan ik dan zeggen dat De Nederlanders ook zo zijn . ??
Dan wordt ik gevierendeeld , door 4 paarden uit elkaar getrokken Emoticon: Smile

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 10-11-2007 13:48 Malam wrote:

...

Vaak verzanden politieke postings bijvoorbeeld in hetzelfde, de Islam of de domheid van het Indonesische volk en dat gaat mij dan iets te ver, zeker gezien het feit dat ik er ťťn thuis heb zitten die volledig is geintregreerd, maar nog wel heel veel liefde heeft voor haar moederland.

*Vaak durf ik sommige dingen niet eens te laten lezen, ondanks dat ze ook verdomd kritisch kan zijn.

Wat dacht je dan van mijn persoon.(arme ik )??
Als ik sta te vertellen dat er nog voldoende pit in zit bij de Indonesiers om omhoog te kunnen komen , wordt ik soms " vijandig" benaderd.
Zie bv het BBC verhaal over een hardwerkende chauffeur .
http://news.bbc.co.uk/1/shared(...)an_family/html/1.stm
Niet dat ik me aantrek , no way .
Ik lijk wel soms op Musa in de polder (Moses) of Don Quichote die tegen beter weten mee wil praten in een Nederlandse site.

* Juist wel , ik heb aan mijn vrienden , goed geschoolde Indonesiers laten zien . En in Jakarta ook verteld tijdens een grote omong kosong sessie.
Nou ze lachen zich kripoet .

Weet je wat ze zeggen ?
Wie zijn ze dan , wie zijn die mensen , die zo beter weten over Indonesia ?
Wat is hun opleiding , wat is hun sociale of maatschappelijke plaats ?
Hebben ze echt kennis over Indonesia ?
Kortom , ik wordt zelf uitgelachen, dat ik mee gaat discussieren over " armoede " , KKN etc.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Malam schreef
Vaak durf ik sommige dingen niet eens te laten lezen, ondanks dat ze ook verdomd kritisch kan zijn

Dat is je mening,daarmee kan ik ook met je meegaan.
Verschillende mensen hebben dan ook verschillende meningen, maar dat kan geen probleem zijn als men elkaar in je waarde laat.
Wel is het zo men dwaalt soms wel eens af op een ander mening, ik maak mij ook schuldig aan, maar probeer toch de topic te volgen wat er geschreven wordt.
Goed ik haalde aan over het de laatste tijd honigachtig gedoe over fast foot en eten en drinken.
Dat zijn zo verhalen dat kan je bij ieder land plaatsen,specifiek gericht eten is nasi en nog eens nasi.
Constructieve is opbouwend vormend, positief postings moet toch mogelijk zijn, men steeds meer gericht te schrijven over eten kan zijdelinks gebruikt worden als het men het over IndonesiŽ heeft maar een heel topic er aan wagen is voor mij te zoetsappig.
Maar ja dan is het voor mij ook afhaken als men het daar alleen over schrijf.
Er is meer aan de hand in IndonesiŽ Emoticon: Emoticon: Sadley Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Weet je wat ze zeggen ?
Wie zijn ze , wie zijn die mensen , die zo beter weten over Indonesia ?
Kortom , ik wordt zelf uitgelachen, dat ik mee gaat discussieren over " armoe" , KKN etc.

Nou Om Sid dan kan ik daar alleen op antwoorden dat ze hun eigen uit lachen.
Want als je geen kritiek over je land erkend dan ben je echt een oen , en dan twijfel ik aan hun intelligentie.
Je lacht niemand uit, over geen een onderwerp, hoe krakkemikkig ook de stelling is.
Kan je zien hoe hun mentaliteit is eigen geraaid volkje die niets willen aannemen, want dat schijnt pas dom te zijn.
Maar het kan ook zijn hoe je dat door vertelt, daar in kan je misschien hun verontwaardigde uitlachen, de kwestie zijn het niet goed begrepen te hebben.
Ik ga u niet kwalificeren, maar met al wat u hier alles hebt verdedigd, kan ik mij wel eens voor stellen dat ze u verkeerd hebben begrepen.
Als ik het zou uitleggen, dan zou ik het zo kunnen interpreteren, dat ze niet nadenken waar ze mee bezig zijn. Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

spacer line  

Indonesie is gewoon een kwestie van accepteren of niet, al die diepzinnige discussies die ik hier veel zie van mensen die het allemaal beter weten hoe het zou moeten in Indonesie (de wereld) is voor mij gewoon verspilde energie. het doet mij denken aan een reorganisatie in een bedrijf waar ik werkte en alle mensen wel iets te kankeren hadden over de besluiten die gemaakt waren door de directie, niet eens wetend wat de werkelijke reden was voor die besluiten. betweters hier verspillen gewoon hun energie met het spuien van comentaar over hoe het in indonesie er aan toe gaat. Denk je nu werkelijk dat er ook maar een greintje zal veranderen als je verteld hoe je vind dat het zou moeten???/
Echt niet..... er is hier veel ellende maar ook veel fijne zaken. accepteer het of verdwijn naar een ander land waar je waarschijnlijk ook weer andere ellende tegenkomt waar je je energie aan kan verspillen door te denken dat je het kan veranderen............

Greetz

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Weet je wat ze zeggen ?
Wie zijn ze dan , wie zijn die mensen , die zo beter weten over Indonesia ?
Kortom , ik wordt zelf uitgelachen, dat ik mee gaat discussieren over " armoede " , .

Beste Sid,
Mijn vrouw is een Indonesiche die al een paar maanden in Nederland woont maar ze schaamt zich hoe er met haar eigen bangsa wordt omgegaan door de overheid. De Indonesische mensen die buiten Indonesia wonen hebben gewoon een betere kijk dan zij die daar nog wonen. Want die daar wonen zien het niet meer en vinden alles een gewone zaak.
Groet Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn

Shalom

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 10-11-2007 22:22 Bokito wrote:
Mijn vrouw is een Indonesiche die al een paar maanden in Nederland woont maar ze schaamt zich hoe er met haar eigen bangsa wordt omgegaan door de overheid. De Indonesische mensen die buiten Indonesia wonen hebben gewoon een betere kijk dan zij die daar nog wonen. Want die daar wonen zien het niet meer en vinden alles een gewone zaak.

Ga je dan niet generaliseren ?
De mensen die daar wonen voelen gelijk of de harga sembako verhoogd wordt.
Of dat ze priit jigo (tegenwoordig is het prriit gotjeng of ceban =5000 of 10.000) transaktie kosten moeten schikken als ze een verkeer overtreding hebben begaan etc .
Dus zijn ze heel erg kritisch omdat ze a/h eigen lijve voelen .
Dat ze uang bangku moeten betalen of dat hun kinderen niet naar een fatsoenlijke SMP/SMA of P.T kunnen gaan .
Betere kijkt , ya zeker , van een afstand kan je dat makelijker beoordelen , dat doe ik ook .Ik woon zelfs al tig jaren in holland.
Maar ik weet ook wat de sociale / economische verhoudingen zijn in de huidige indonesia.

Ondanks dat ik al tig jaren woon in ollanda schaamt ik niet voor " mijn" regering.
Ben wel boos Emoticon: Angry , zeker als je ziet hoe de volk belazerd werd en wordt.
En dat doen mijn vrienden , generatiegenoten ook .
Wij hebben in de jaren 60 (65-67) ook op de baricaden van Jakarta gestaan .
Om de corrupte regering van de Orla (die minder corrupt te zijn dan de OrBa) helpen weg te demonstreren .
En ik heb gemerkt dat die vrienden ondanks dat de meesten goed terecht gekomen zijn ook tot de zgn protest generatie behoren.
Kritich en cynisch geworden.
Dus ze weten wel waarover ze praten.

En dat de orang kecil(wong cilik , jan met de pet , jean pierlo) niet door de regering wordt serius genomen is ook bekend , zelfs universeel te noemen.
Ook in Nederland . Emoticon: Angry
Men kan hoogsten 1X per 4 jaar tijdens de verkiezingen een beetje invloed uitoefenen , daarna is het mond houden , en de kuren van de regering cq elite volgen .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ga je dan niet generaliseren ?
De mensen die daar wonen voelen gelijk of de harga sembako verhoogd wordt.
Of dat ze priit jigo (tegenwoordig is het prriit gotjeng of ceban =5000 of 10.000) transaktie kosten moeten schikken als ze een verkeer overtreding hebben begaan etc .
Dus zijn ze heel erg kritisch omdat ze a/h eigen lijve voelen .
Dat ze uang bangku moeten betalen of dat hun kinderen niet naar een fatsoenlijke SMP/SMA of P.T kunnen gaan .
Ja generaliseren het is ook weer zo woord, die te pas of ten onpas gebruikt word.
BeÔnvloedbaar ja dat kan je beter schrijven.
Alles is beÔnvloedbaar waar je ook op de wereld bent, mensen worden soms vaak op een hoop geplaats, om dat het soms ook de meerderheid het meest zo opvalt.
Democratie is wel goed, als men vertrouwen kan winnen van goed opgeleide mensen.
Soms worden ze op het verkeerde been gezet, en het gevolg is dan dat men steeds minder vertrouwen jegens elkaar krijgen.
je moet proberen de mensen op je hand te krijgen door vertrouwen te geven dan met populistische elementen de mensen aan je te binden.
En dit laatste kan niet alleen hier ook gebeuren, maar daar is het funest.

En dat de orang kecil(wong cilik , jan met de pet , jean pierlo) niet door de regering wordt serius genomen is ook bekend , zelfs universeel te noemen.
Ook in Nederland .
Men kan hoogsten 1X per 4 jaar tijdens de verkiezingen een beetje invloed uitoefenen , daarna is het mond houden , en de kuren van de regering cq elite volgen .
Om Sid als ik eerlijk ben, en dat ben ik meestal wel, dan behoed mij te zeggen, ik hoop dat de invloed van de burger daar, niet zo sterk moet zijn, als in westerse wereld die hebben.
Want hun opleidingen zijn niet groot en hun invloeden kan uiten tot een grotere vorm van lieden die via een indoctrinatie hun weten over te halen op een verkeerde man te stemmen.
Heb ik dit zo netjes geformuleerd, om niet denigrerend op dat volk af te geven.
Natuurlijk zal u gelijk er op reageren, ďnou is het weer niet goedĒ, krijgen ze via een verkiezingen inspraak, mogen ze alleen kiezen op mensen die hen aansporen op hen te kiezen.
Ik ben bang dat die democratie te ver door slaat naar lieden die niet kapabel zijn politiek te bedrijven,en daar word Jan met de pet altijd de dupe van.
Je ziet het als voor beeld in Pakistan, heel vervelend dat het gebeurd daar maar kan niet anders want het volk zou eens de verkeerde kant op gaan.
En het verbaast mij geen zins dat zo iets ook kan gebeuren in IndonesiŽ Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Yes!

andre
User
spacer line

On 10-11-2007 18:59 dutchguy1000 wrote:
Indonesie is gewoon een kwestie van accepteren of niet, al die diepzinnige discussies die ik hier veel zie van mensen die het allemaal beter weten hoe het zou moeten in Indonesie (de wereld) is voor mij gewoon verspilde energie...

In IndonesiŽ moet je je verbazen, verwonderen en je verdiepen. Niet kijken wat je kan veranderen, maar kijken wat je kan bijdragen.

(after-weekend-filosofie, diep hŤ voor de maandagochtend? ) Emoticon: Wink

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 10-11-2007 18:59 dutchguy1000 wrote:
Indonesie is gewoon een kwestie van accepteren of niet, al die diepzinnige discussies die ik hier veel zie van mensen die het allemaal beter weten hoe het zou moeten in Indonesie (de wereld) is voor mij gewoon verspilde energie...

Andre wrote
In IndonesiŽ moet je je verbazen, verwonderen en je verdiepen. Niet kijken wat je kan veranderen, maar kijken wat je kan bijdragen.

(after-weekend-filosofie, diep hŤ voor de maandagochtend? )

Nou ja het is maar waar je hobby hebt liggen.
Dus of je van een weekend afkomt naar de maandag het is en blijft een maandag misschien voor minder kwaliteit?
Nou Andre je wilt naar Bandung verhuizen ik zou zeggen doe je best, niet dat ik mij zou prijzen om je er van af te houden maar toch nadenken zou ik zeker.
Mijn toekomstige schoondochter wilt er graag weg.
En als je dan in Bandung zo graag wilt wonen zou ik uitkijken naar de buiten plaatsen van Bandung Cilenie en Chimahi, en nog andere kleinere plaatsen.
En dat op maandag morgen zo'n ongevraagde advies.............. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Devil Emoticon: Shiny

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,437 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 09:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,558,344 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com