indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Leendert
User
spacer line

Hallo mijn naam is Leen.
ik vindt het niet leuk om zoiets als dit te moeten vragen.
Maar ik heb via via en paar kerissen gekregen.
nu is het zo dat ik omtrent dat aan iemand wat gevraagt heb van wat voor kerissen dat waren.even een kleine intro... ik ben zelf en aantal keren in Indonesie geweest en heb bij een nog oude empu gewoond waar ik een week later pas achter kwam dat hij een oude empu was omdat hij me dat vertelde dat kwam omdat hij over vroeger ging praten op een gegeven moment. deze man heeft toen voor mijn vertrek een keris gematrialiseert voor mij deze man was een moslim hij woonde in sipanas even boven bogor.deze man vertelde mij dat het een genezende keris was en heeft me ook verteld hoe er mee om te gaan.Goed nu over de kerissen die ik heb gekregen van en vriendin,het zijn er nu totaal 8.ik ben dus bij iemand geweest die erg veel met kerissen omgaat.ik heb hem gevraagt wat voor kerissen dit waren dus waar ze voor diende ze waren allemaal puti (wit) dus.maar ik vertelde hem ook dat ik van die oudere man een genezende keris had gekregen en ook een (batu) steentje wat ik in een ringetje heb laten zetten.nu blijkt dat deze man erg jaloers was geworden omdat ja,ik ben wel een balanda.en dan krijg ik notebene van een oudere moslim een genezende keris die dan ook nog eens gematrialiseert is.dat heeft bij hem een beetje kwaad bloed gezet.nu heb ik een droom gehad en dar waren 2 wurgslangen waarvan 1 op een beetje afstand en die ander die kwam rustig naar mij toe en beet maar wel rustig en zacht in bloede niet..Nu zeggen ze dus dat er een aanval is geweest naar mij toe.ik weet alleen niet hoe en wat nu verder (wat te doen nu).Is er misschien iemand die mij wat raad kan geven omdat ik heb ook een gezin met een dochtertje van nu bijna 3 jaar.Ik bedoel ik doe niemand kwaad ik vroeg alleen aan die man of hij mij kon vertellen wat voor een soort kerissen dat waren (niet die genezende keris)omdat dat weet ik wel waar deze voor is en hoe hij is. Is er hier iemand die mij wat raad kan geven omtrend die .????
u kunt mij ook mailen op ljvandrielRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.home.nl

Gr Leen van Driel..

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

titel wat verduidelijkt

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Hi Leen ,

Ik denk dat je naar een Orang Pinter moet gaan zoeken.
Trouwens weet je zeker of de veroorzaker de persoon was .
Moet je ook voorzichtig zijn.
De vraag is waarom gaat de "genezende"kris jou dan niet "beschermen ".

Ik weet een adres van een Keris handelaar . zie zijn site.
http://www.devriesantiek.nl/
Mss ken hij iemand die jou kan helpen.

Ik ben bang dat een sluimerende kracht van 1 van je krissen werd geactiveerd .Het is ook link als mensen staan te "knoeien" in zaken waar men weinig van weet.
Ik zou ook niet zo maar een vreemde keris in mijn huis halen.Hoe mooi en of oud hij is.
Ik had 2 oude kerissen , een buginese , werd 35 jr geleden weg gedaan omdat het een "slechte" was . Werd gezegd dat als je het er uit trekt moet het dan bloed proeven.
De andere heb ik van mijn voorouders gekregen , dus ben ik dan gerechtigd om het in bezit te hebben.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Beste Leen,
Ik heb van mijn Nenek geleerd dat als je een kris krijgt hem goed moet behandelen. Je moet hem iedere vrijdag met rozenwater wassen en dan bewieroken. Als je de kris uit de schede tekt dan moet je eerst minta maaf.
Als je dan nog gekke dromen krijgt of gekke dingen gebeuren dan moet je hem onmiddelijk wegdoen.
Groet.

Shalom

rbish
User
spacer line

HAOI,
Zijn er mensen die zijn &haar krissen willen weg doen??
Ik verzamel ze graag voor niks
Heb je problemen met een kris??
Kan je E mailen rbishRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.zeelandnet.nl
Graag je telefoon nr erbij
Gr Rudy

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Een kennis heeft mij gevraagd, om een kris voor hem mee te nemen.
Mijn vraag is, of je die zo maar langs de douane mag meenemen.

SOLO MAN FOREVER

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Jupje ik heb diverse krissen meegenomen naar Nederland
Ik heb een keer een opmerking gehad omdat ik er 5 tegelijk
meenam maar alleen een opmerking.

Niet in de handbagage doen want dan kun je hem inleveren
wanneer je de verkeerde treft.

Verder gewoon als "souvenier"benoemen mocht je vragen krijgen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,935,742 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com