indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

morreke
User
spacer line

Wil de chauffeur, komende van ubud en ons als laatste klant die dag afgezet voor het Legian Beach hotel op 25/10 zo eerlijk zijn al onze gestolen spullen ( Paspoorten, Visakaart en geld ) terug te bezorgen. We zouden dit ten zeerste op prijs stellen. Wegrijden met iemands spullen in de koffer doe je niet !!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Morreke,
Dat is een zeer vervelende gebeurtenis en ik ben bang dat je jouw spullen nooit meer zal terug zien.
Tip voor volgende keer:
Als je met meerdere mensen bent stap dan nooit en te nimmer allemaal uit, laat 1 persoon voor de bagage zorgen en de ander met de chauffeur afrekenen.
Bijna iedereen heeft een digitale camera, vaak zelfs in de handphone, maak even een foto van het kenteken voordat je met een chauffeur in zee gaat, die zal zich waarschijnlijk netjes gedragen.

En de belangrijkste tip voor Bali:
NEEM ALLEEN EEN TAXI VAN DE BLUE BIRD GROUP , die mogen wel geen passagiers oppikken op de luchthaven maar loop even van de luchthaven weg, de andere taxichauffeurs zullen je misschien niet netjes benaderen maar houdt voet bij stuk.
Door deze acties kunnen de andere bedriegers misschien eens tot inzicht komen dat eerlijk zijn ook wordt beloond.
Jan

morreke
User
spacer line

Mijn berichtje was een beetje cynisch bedoeld. We zijn ondertussen terug van vakantie en dit voorvalletje heeft ons toch enkele dagen fun ontnomen.

Ik heb nog achter de chauffeur aangelopen en zijn kentekenplaat kunnen noteren. We zijn dan naar de politie gestapt en gevraagd om hem op te sporen maar ze vroegen daar geld voor ( Politie Kuta, ongelooflijk ). Aangezien we geen rotte frank meer hadden hebben we iemand van het hotel moeten overtuigen ons de dag erna naar Ubud te brengen. Via via hebben we de chauffeur kunnen opsporen, en het strafste van allemaal. Hij beweerde dat hij ons niet had vervoerd en dat hij van niets wist. daar sta je dan mooi, jouw woord tegen het zijne. ( mooi lesje voor volgende keer idd ). En hij maar zeggen dat ie gelooft in Karma en dat hij alleen maar goed doet etc ... jezus wat een leugenaar.

Ik was dus zo een 100 euro en een 450.000 rph kwijt om te beginnen, tot ik nieuwe paspoorten moest regelen. Geen Belgische ambassade of consulaat in Bali dus ben nog een dag naar Surabaya kunnen vliegen om nieuwe paspoorten te halen. Leuk eind van de vakantie.

Bali ( Legian ) was voor ons dus een dikke tegenvaller ( had ook een hekel aan die opdringerige taxichauffeurs die constant toeterden ), Oost-Java daarentegen een verademing. Wat een prachtige streek en supervriendelijke mensen.

spacer line  

On 05-11-2007 10:54 Tuti & Jan wrote:
Beste Morreke,
Dat is een zeer vervelende gebeurtenis en ik ben bang dat je jouw spullen nooit meer zal terug zien.

Ben ik het niet mee eens, de kans dat een chaufeur toch terug komt is in Indonesie groter dan in Nederland. Vaak dat ik in indonesie iets te veel betaal ergens komt degene die ik dat doe hard achter me aan gerend om het teveel betaalde terug te betalen, moet je eens in Nederland doen....

Greetz

morreke
User
spacer line

On 05-11-2007 11:09 dutchguy1000 wrote:

...

Ben ik het niet mee eens, de kans dat een chaufeur toch terug komt is in Indonesie groter dan in Nederland. Vaak dat ik in indonesie iets te veel betaal ergens komt degene die ik dat doe hard achter me aan gerend om het teveel betaalde terug te betalen, moet je eens in Nederland doen....

Greetz

wel waar, maar een chauffeur die er eerst met je spullen vandoor gaat ( vertrok met open deuren ) om ze achteraf terug te brengen. Die zal wel veel berouw hebben dan hehe

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Titel aangepast voor je Emoticon: Smile

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

...

Greetz
Jij hebt het over Indonesie, en die ervaring heb ik ook.. maar Bali daarentegen is wat dat betreft geen Indonesie meer (of nooit geweest zo je wil). Ik heb dit niet zelf meegemaakt, maar wel andere dingen die op Java (en andere eilanden) 100% zeker NOOIT gebeurd zouden zijn. Het gaat vooral om pungli (semi-legaal/illegaal geld vragen voor iets) door jan en alleman (niet Jan van dit topic overigens Emoticon: Wink )

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Verder zou ik zoveel mogelijk gegevens van die chauffeur dief op het internet gooien. Emoticon: Shiny

Ho Lee Fuk

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

...

Greetz

Mijn rugzakje is netjes teruggebracht.
We hadden met 4 personen een busje gehuurd en waren laat terug, hebben de chauffeur nog meegenomen te eten en hij heeft ons afgezet bij het hotel.
Er zat geen persoonlijke papieren in maar wel mijn fototoestel.
Ik merkte het de volgende morgen pas en na enig na denken moest hij nog in het busje liggen. Kort daarop ging onze kamer telefoon of we even bij de balie wilden komen en daar stond onze chauffeur om onze spullen terug te brengen, hij vond het rugzakje bij het schoonmaken van de auto 's morgens.
Hij wilde niets aannemen voor de moeite die hij gedaan had om het terug te brengen en hij woonde niet naast de deur.
Zo kan het dus ook!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Allez u had ook de taxi company kunnen bellen,ieder wagen heeft een nummer op het dak,ze kunnen dan zo traceren wie die dag en de naam van de chauffeur is geweest.
Als het bedrijf er achter komt wordt deze chauffeur meteen op non actief gesteld voor een week dus ook geen inkomsten.
Maar goed het is toch een vervelende ervaring voor jullie geweest,hoop ook dat deze gabber zijn slechte karma over zich heen krijgt ga even een pintje drinken.....witte wiecske
Brreeeze

sing ken ken bli....

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

...

Greetz

Helemaal mee eens Dutchtguy. De kans dat je je bagage terugkrijgt die je hebt laten liggen in een taxi bij Amsterdam Centraal is nog veel en veel kleiner. En als je dan je beklag komt doen word je niet vriendelijk weggelachen, nee dan krijg je waarschijnlijk een pistool in je nek van 1 van die onbeschofte Turkse of Marrokaanse taxichauffeurs. Doe mij dan Bali maar..

Overigens raadt de Telegraaf iedereen aan om eind november naar Bali te gaan Emoticon: Party!

Zie de laatste zin van het artikel Emoticon: Yes!

http://www.telegraaf.nl/binnen(...)op_komst.html?p=18,1

Gracias. Sama sama

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,523,977 topic views - 239,378 posts - 13,720 topics - 31,431 members - last post @ 04-06-2020 07:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,533,272 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com