indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ik werk als vrijwilligster oa bij de voedselbank, maar ook kleding,we hebben heel veel babykleertjes over, in uitstekende staat, schoon en heel.[maat pasgeboren tot 2jaar]
Wie gaat binnenkort of wat later naar Indonesia en kan ik met de kleertjes blij maken?
een kindertehuis,ziekenhuis in Indonesie?
Het is gratis
Neem even contact op, ik hoop oprecht dat de kleertjes goed terecht komen Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
groetjes Merapi/Wilma

even een toevoeging:luchtige rompertjes en zomerkleertjes, geschikt voor de tropen.Geen loodzware wollen truitjes dus

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

topic verplaatst naar 'Gezocht & Aangeboden'

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Wilma,zou graag van dit aanbod gebruik maken,weet namelijk een stichting die binnenkort een nieuw weeshuis gaat bouwen in Indonesie.
Kan ik je mailen ???
Breeze

sing ken ken bli....

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Natuurlijk balibreeze, mail me maar hoor!
Heb al een van onze leden blij kunnen maken met kinderkleertjes voor oa Bandung voor SOS kinderdorpen
Selamat dari,Merapi/Wilma
Maarrr ik woon in Den Haag, is vervoer te regelen?

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hallo Balibreeze,
Ik heb een grote zak baby/kinderkleertjes voor, het merendeel in nieuwstaat.
Dus mail maar even
mvrgr Merapi/Wilma

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Wil het toch even melden, ruim 10kg vrijwel nieuwe baby en kinderkleding gaat morgen richting Bandung

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 16-11-2007 19:16 merapi wrote:
Wil het toch even melden, ruim 10kg vrijwel nieuwe baby en kinderkleding gaat morgen richting Bandung

Dus het is uiteindelijk toch opgehaald ?
Komt alles toch nog goed en is je geloof in de mensheid weer opgekrikt Merapi. Emoticon: Smile

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Haha Yoke, mn geloof in de mensheid zal ik nooit kwijtraken, hoor.
Nou maar hopen dat Balibreeze mailt, voor hem heb ik ook veel kleertjes voor Indonesie Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Party!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Merapi,
Je kan eens kijken wat het kost om die kleren naar Indonesie te sturen met de post.
Je kan dan het pakket naar ons sturen, zijn de kosten niet meer dan 50 Euro betalen wij die kosten en maak ik dat geld over met internetbankieren.
Wij hebben hier voldoende contacten om de kleren een beetje eerlijk te kunnen verdelen.
Groetjes,
Tuti en Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Kijk eens op http://www.suvono.nl/
Wij kunnen William en Pipit benaderen voor de verdeling van de kleren.
Groetjes,
Tuti en Jan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 17-11-2007 13:57 Tuti & Jan wrote:
Beste Merapi,
Je kan eens kijken wat het kost om die kleren naar Indonesie te sturen met de post.
Je kan dan het pakket naar ons sturen, zijn de kosten niet meer dan 50 Euro betalen wij die kosten en maak ik dat geld over met internetbankieren.
Wij hebben hier voldoende contacten om de kleren een beetje eerlijk te kunnen verdelen.
Groetjes,
Tuti en Jan

Dat heb ik potverdrie niet geweten Jan, we hebben twee weken geleden een enorm pakket welhaast nieuwe kleding aan de kerk gegeven, niettemin ook een goede bestemming maar ik had het liever naar IndonesiŽ verstuurd.
Mocht het nog eens voorkomen dan wil ik gaarne een beroep op je doen, de verzendkosten betaal ik zelf, ik ben al blij dat ik een vertrouwd adres heb die zorgt dat het op de goede plaatsen terecht komt.
Groet Malam

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Malam, het is zo dankbaar werk die kinderkleertjes.
Precies wat jij zegt, in Nederland is er ook een goede bestemming voor, maar in Indonesie is het harder nodig.
Als je ziet wat er wordt weggedaan aan vrijwel nieuwe kleertjes, dan kan je alleen maar denken ""hoepel op met deze Westerse weggooi maatschappij,dit kan anders besteed worden en veel nuttiger""!!!!!
Nog even een klein tikje naar Sapo L:als ik een door u afgeschilderde Moslimhaatster was geweest, dan deed ik dat werk niet voor Indonesie Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Nou maar hopen dat bali breeze mail, Wlma daba daba doe zal die gene op de hoogte stellen over de kleertjes,komt in orde !!!!
Kijk ook naar de stichting www.giri-asih.nl kunnen jullie ook zien wat nog meer op deze wereld rondloopt. Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

sing ken ken bli....

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Beste Tuti en Jan,
Ik zal informeren wat het kost om naar Indonesie te versturen, probleem is dat het vaak niet aan komt en traceren is een lange weg.
Maar natuurlijk zal ik het nakijken.
We hebben nu ca 12kg mooie baby/kinderkleding, vanaf pasgeboren tot 4jaar, in uitstekende staat[dat kijk ik zelf allemaal na] en uiteraard tropengeschikt.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Niet alleen voor kinderkleertjes Merapi ook voor andere kleding, ik ga meestal met volle koffers weg en keer met lege terug.
Wat Sapolidi betreft, dan spreek ik even voor mijn beurt, ik ken jouw wat beter en ik weet dat je het vaak niet zo bedoeld als dat het over komt.
Het feit dat je je inzet bij de voedselbank zegt al genoeg, maar Sapolidi is een buitengewoon sociaal bewogen mens en jullie praten vaak langs elkaar heen.
Sommige uitspraken van jou zijn soms verdomd hard, daar reageert Sapolidi op.
Persoonlijk kan ik dat wel hebben, ik vind de uitspraken van Jantje ook soms vrij kwetsend, maar dat is maar een momentopname ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is en ik kan bij Jantje tussen de regels door lezen.
Yogya Bali is een andere zaak, die heeft echt geen goed woord over voor IndonesiŽ en gaat er te pas en te onpas dieper op in, bovendien beweert hij dat als zijn dochters de pubertijd hebben bereikt hij weg gaat uit IndonesiŽ, tja als ik zo jong zou zijn en het zo slecht naar mijn zin zou hebben dan zou ik zo'n procedure nu al in gaan zetten.
Voor Jantje is het wat anders, die is een ouwe lul, net als ik en zijn keuze's zijn wat minder.
Om weer effe ontopic te komen, de babykleertjes passen Jantje niet meer Emoticon: Wink

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Zoek eerst eens uit wat het kost, wij nemen de laatste jaren alleen kleren mee als we heen gaan omdat verzenden duur is en voor dat geld kan je daar ook kleren kopen, veel goedkoper dan hier.
ook moet je papieren invullen en vermelden wat er in zit met gevolg dat het vaak geopend aankomt.
Kijk even bij TNT

5-10 kg 52.95 euro
10-20kg 98.45 euro

er is nog een ander tarief maar dat moet je even uitzoeken nl.

34.95 en 53.45 tot 10 en tot 20 kg minder zekerheid van aankomst.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Tja Malam,
jij kent mij inderdaad beter:een mix van Rotterdams en Haags bloed!
wat kan daar nou van terecht komen?
goeie mix: combinatie van een goed rechrvaardigheids gevoel en gelijk het blaaskaakgedoe te doorzien.
Het Haagse: meer dan ooit zie ik hier de scheiding tudsen arm en rijk, steeds meer probleemwijken, zelfs de echte Indische wijken zijn er niet meer, die zijn allang elders vertrokken, maar gelukkig is er nog steeds een kern.
Nou,Malam vergeleken met de uitspraken van Jantje: daarbij ben ik een kleuterjuf!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ach Malam, geef maar iedereen de kans om zijn hart te luchten!
Off topic:nee die kleertjes zouden Jantje nog wel passen, maar nee het is tot 1jaar en dan gaat het verstand ontwikkelen......
Fijn weekend voor allemaal!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja precies Yoke,
De kleertjes zijn opgehaald en worden meegenomennaar Bandung.
Verzenden houdt een risico in:komt het wel of niet aan met de post! -en ik welke staat?
Maar ik probeer zoveel mogelijk te helpen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 17-11-2007 17:07 4yoke4 wrote:
Zoek eerst eens uit wat het kost, wij nemen de laatste jaren alleen kleren mee als we heen gaan omdat verzenden duur is en voor dat geld kan je daar ook kleren kopen, veel goedkoper dan hier.
ook moet je papieren invullen en vermelden wat er in zit met gevolg dat het vaak geopend aankomt.
Kijk even bij TNT

5-10 kg 52.95
10-20kg 98.45

er is nog een ander tarief maar dat moet je even uitzoeken

34.95 en 53.45

Ya Yoke, dat is ook weer zoiets, natuurlijk koopt Poppy hier op de markt wat spulletjes voor een pas geboren baby in de familie, komt uit Holland, duuuuus is geweldig, maar zoals je weet, niets is minder waar, ook in IndonesiŽ kan je te kust en te keur kopen, het zit meer tussen de oren.
Zou ik op dit moment 10 kilo babykleertjes hebben die ik naar IndonesiŽ moet sturen en ik zou volgende maand gaan dan zou ik dat niet doen, want voor de prijs van 50 Euro (600.000 rp) koop ik daar hetzelfde, maar dan nieuw.(bij wijze van spreken) maar het zit tussen de oren, of zie ik het verkeerd?
Groet Malam

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

ja, Malam dat is het knelpunt juist!
We geven de kleertjes natuurlijk gratis, maar het beste is dat iemand ze meeneemt.
Andre is de spullen op komen halen en hij zei ook:versturen is verschrikkelijk duur.
Malam, er waren kleertjes bij waar het prijskaartje nog aan hing...en dat niet alleen maar splinternieuwe buggys, kinderwagens,speelgoed enz, maar dat kreeg hij niet mee natuurlijk

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Even mijn mijn reactie hierop.het versturen is inderdaad een kostbare zaak en dat het eventueel daar open gemaakt wordt is groot en zie je de helft niet meer terug.( uit eigen ervaring)
Toen Garuda nog op Amsterdam vloog hebben we destijds via toestemming van hun manager 80 kg weten mee te nemen,natuurlijk stond er een stukje in de telegraaf hierover dus wat promotie aan weerszijden.
Want voor het geld dat je moet versturen per post kan beter daar bij de grote warenhuizen zoals mata hari heel veel kopen.
Nog een detail ,toen we deze kleren brachten naar het kindertehuis zaten er ook merkkledingen tussen .
Na het nemen van foto"s van de kinderen met enkele kledingen kregen we hier in Nederland een opmerking nou die kinderen daar hebben het zo slecht nog niet ,dat ze met kleding van het merk polo dkny nike en meerdere merken rondliepen.
brreeze

sing ken ken bli....

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 18-11-2007 11:07 balibreeze wrote:
Na het nemen van foto"s van de kinderen met enkele kledingen kregen we hier in Nederland een opmerking nou die kinderen daar hebben het zo slecht nog niet ,dat ze met kleding van het merk polo dkny nike en meerdere merken rondliepen.
brreeze

Ya , het kan averecht werken.
Vooral als men niet weet dat sommige merkartikelen voor export naar europa-usa-uk etc in licentie in indonesia worden gemaakt.
Daarnaast heb je vaak supergoedkope namaak artikelen met wereldmerken ( A merken) .
De logo's werden een paar jaaren gelden verkocht in een pasar tradisional in jakarta . Zoals Nike , Krokodil en alle europese logo's.
Kwestie van cap dan/atau jahit. (drukken en/of naaien ) Emoticon: Yes!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 18-11-2007 11:07 balibreeze wrote:
Even mijn mijn reactie hierop.het versturen is inderdaad een kostbare zaak en dat het eventueel daar open gemaakt wordt is groot en zie je de helft niet meer terug.( uit eigen ervaring)
Toen Garuda nog op Amsterdam vloog hebben we destijds via toestemming van hun manager 80 kg weten mee te nemen,natuurlijk stond er een stukje in de telegraaf hierover dus wat promotie aan weerszijden.
Want voor het geld dat je moet versturen per post kan beter daar bij de grote warenhuizen zoals mata hari heel veel kopen.
Nog een detail ,toen we deze kleren brachten naar het kindertehuis zaten er ook merkkledingen tussen .
brreeze

Dit spreekt voor zich, het is geen ontmoediging om te helpen maar of het zinvol is om te sturen , dan zeg ik nee, veel te duur en daar is genoeg te koop voor dat geld, ik neem alleen kleren mee als wij er heen gaan.
Zelf heb je niet zoveel nodig als je niet met een reisgezelschap reist, wat katoenen broeken en T-shirtjes en in de rest van de koffers kan dan goed 2e hands kleding mee.

Jantje
User
spacer line

Malam schreef:
want voor de prijs van 50 Euro (600.000 rp) koop ik daar hetzelfde, maar dan nieuw.(bij wijze van spreken)

Ja! Inderdaad bwvs.
Wat je hier koopt is 2nd best, zowel bij matahari als met alles! Gewoon meenemen uit Holland en to hell met de critics.
Sidia schreef:

Vooral als men niet weet dat sommige merkartikelen voor export naar europa-usa-uk etc in licentie in indonesia worden gemaakt.

Jaja, Nike moet die indonesische kwaliteit niet meer hoor, weet je nog?...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,921,749 topic views - 240,266 posts - 13,732 topics - 33,660 members - last post @ 20-10-2020 18:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,173,713 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com