indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

yolaru
User
spacer line

Hallo forum lezers,

Weet iemand van jullie of Kampong Polonia in Djakarta nog bestaat? Ik heb hier een deel van mijn vroege jeugd doorgebracht en zou dit willen bezoeken als ik naar Java ga.

Groeten
Wil

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar het subforum 'Jawa'

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja hoor. Het ligt in de wijk Bidara Cina westelijk van de Jl. Otista. Het heet geen Polonia meer maar de bevolking gebruikt deze naam nog vaak.

yolaru
User
spacer line

On 29-10-2007 01:15 Jeroen wrote:
Topic verplaatst naar het subforum Jawa

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

YB, hoe heet het nu dan?

Begin de details te vergeten

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De wijk Polonia is nu gelegen achter het complex van de kerk en school St. Antonius aan de Jl.Otista (Jl. Otto Iskandardinata). De kelurahan is Bidara Cina en postcode 13330.
Het was vroeger een wijk waar vele Molukkers woonden en bij Molukkers is deze naam nog heel levendig. Ook in de volksmond. Echter officieel is het nu Bidara Cina aan de oevers van de Ciliwung.

yolaru
User
spacer line

Y-B
Bedankt voor je reactie.

Will

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,729 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,849,091 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com