indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

hasse
User
spacer line

Kom reeds diverse jaren in Indonesie. In Nederland regel ik mijn visum (S.B) . Echter voor de verlengingen ga ik steeds met mijn sponsor naar het immigratiekantoor. Echter, ik hoor steeds vaker dat landgenoten het laten regelen door zogenaamde makelaars. Die vragen daar uiteraard vergoedingen voor maar heeft het voordeel dat je niet zelf naar de immigratiedienst hoeft. Ook kunnen die makelaars wel een kitas voor je regelen, uiteraard ook tegen betaling. Zonder deze lieden zelf ook maar 1 keer bij de immigratiedienst zijn geweest kunnen ze in Nederland een kitas ophalen. Vreemd allemaal en ik vraag me af of het wel legaal is. Dat het kan heb ik zelf gezien. Hebben andere forumgebruikers ervaringen hiermee.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Hasse,

Ik maak al 5 jaar gebruik van een Visumbureau wat jij wellicht bedoelt met makelaar en ben gewoon tevreden over de service, ik krijg gewoon alle zaken die bij een KITAS horen zoals Immigration Control Book en natuurlijk het KITAS zelf, met registreren bij de politie en bij de aanvraag van het Certificate Registration for Temporary Residence zijn er geen problemen.
Of het allemaal legaal is wat ze doen weet ik niet en ik heb ook niet de behoefte om dat uit te zoeken.

Ik ken ook mensen die het door een immigration officer die werkt op de luchthaven laten verzorgen, ook daarover hoor ik geen klachten.
Het betreft wel allemaal voor Bali, nu ik in Java woon verzorgt mijn Visumbureau uit Bali ook mijn visum, dit brengt uiteraard wat extra kosten met zich mee vanwege het veilig opsturen van de documenten.

Ik heb een trouwe forum bezoeker die al erg lang in Java woont een mail gestuurd en gevraagd of hij misschien voor Java wat tips heeft maar zoals zo vaak helaas geen antwoord.
Mijn ervaring is dat in het algemeen de medelanders niet erg scheutig zijn met het geven van dat soort informatie, waarom is mij een raadsel.
Prettig weekend,
Jan

hasse
User
spacer line

De reden van mijn vraag is eigenlijk: Dat wanneer, er iets gebeurd dat men dan niet zegt dat je illegaal in het land bent en vervolgens een nieuw visa wordt geweigerd. Zou vervelend zijn wanneer je bezitting hebt aldaar, zoals een woning e.d

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 27-10-2007 12:37 hasse wrote:
Zou vervelend zijn wanneer je bezitting hebt aldaar, zoals een woning e.d

Zoals een woning .

Juist een woning en grond kan veel problemen geven.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-10-2007 12:37 hasse wrote:
De reden van mijn vraag is eigenlijk: Dat wanneer, er iets gebeurd dat men dan niet zegt dat je illegaal in het land bent en vervolgens een nieuw visa wordt geweigerd. Zou vervelend zijn wanneer je bezitting hebt aldaar, zoals een woning e.d

Volgens mij bent u al illegaal in het land en wel op onjuiste basis verblijf langer dan alleen maar 6 maanden (zonder voortzetting) met een Sosial-budaya of Business visa of iets dergelijks.
Nummer 2: u mag hier geen bezittingen hebben als buitenlander.
Dus u bent al 2x illegaal bezig. Wat wordt er hier nu gesproken over illegale buro's????

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-10-2007 12:14 Tuti & Jan wrote:
Ik heb een trouwe forum bezoeker die al erg lang in Java woont een mail gestuurd en gevraagd of hij misschien voor Java wat tips heeft maar zoals zo vaak helaas geen antwoord.
Mijn ervaring is dat in het algemeen de medelanders niet erg scheutig zijn met het geven van dat soort informatie, waarom is mij een raadsel.
Prettig weekend,
Jan

Ja maar wat wil je nou? Java heeft 38 maal zoveel bewoners als Bali en isook opgedeeld in tientallen immigratiekantoren. Welke bedoel je op Java? Natuurlijk zijn ze hier ook volop maar hangt af bij welk kantoor je moet zijn.
Bali is makkelijk te regelen met 1 immigratiekantoor (alleen maar 3,5 miljoen inwoners). Java is different cooke, 130 miljoen inwoners. Yogya met zijn 4,5 miljoen inwoners heeft ook maar 1 immigratiekantoor. Maar Midden-Java heeft er wel een stuk of 10; hangt af waar je woont.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Yogya-Bali,
Het gaat mij niet om de immigratiekantoren maar om een kantoor die de weg naar die immigratiekantoren kan overnemen.
Mijn huidige visumbureau geeft een perfecte service en ik ben in 4 jaar precies 4 keer naar het immigratiekantoor geweest voor vingerafdrukken en foto's een paar dagen later wordt het KITAS keurig afgeleverd.
Voor die hele service betaal ik buiten de US$ 1200 belasting nog eens IDR4.5 miljoen, is het mij dik en dubbel waard.

Nu ik een nieuw ander soort visum aanvraag is het allemaal lastiger omdat ik niet langer in Bali woon (en daar ook geen huis meer huur), daarom ben ik benieuwd of er ook zo'n visumbureau's zijn in Java, buiten Jakarta.
Loop die aanvraag naar wens heb ik geen behoefte aan een kantoor in Java en blijf ik gewoon bij het bureau in Bali.
Groetjes,
Jan

hasse
User
spacer line

Beste Yogya bali
Misschien eerst even goed mijn vraag lezen. Ik ben nooit illegaal in het land geweest. Zoals geschreven heb ik een social budaya. Ik ga altijd persoonlijk voor mijn verlengingen naar het immigratiekantoor. Echter het is kennelijk mogelijk om dit soort zaken over te laten aan makelaars waarvoor je uiteraard moet betalen. Er wordt vervolgens dus een verlenging gegeven zonder dat je zelf aanwezig bent geweest c.q. vingerafdrukken hebt gegeven. Ook wordt op deze wijze een kita's voor je geregeld. Kost wat meer maar je hoeft zelf niets te doen. Geen wonder dat er problemen ontstaan, want op welke wijze valt te controleren of iemand een legaal c.q. illegaal verblijf heeft. Verder heb ik geen bezittingen maar een huur huis. Ik spark in zijn algemeenheid.

koening
User
spacer line

Beste Hasse,

Zoals Tuti en Jan schreef zijn er veel Nederlanders die hun visum regelen via een visumburo.
Ik werk zelf voor een visum buro in Bali en betreffende je vraag over sponsoring van bijvoorbeeld:Tourist Visa, Social Budaya , Single Business, Retirement Visa is dit volkomen legaal.
Met betrekking tot de werkvergunning (Kitas) is het legaal als je bedrijf waarvoor je werkt je sponsort en het visumburo de werkvergunnig voor je aanvraagt.
In de praktijk sponsort het visumburo jou als je geen werkgever hebt maar wel een Kitas wil hebben.
Legaal betekent dit dat je op papier werkzaam bent voor dit buro of de sponsor die dit buro voor je regelt
Ga je voor een ander bedrijf werken dien je legaal een ander Kitas the hebben, maar in de praktijk neemt men de gok.
Het is dus ook belangrijk om met een betrouwbare en een visumburo met goede contacten in zee te gaan, zoals Tuti en Jan dat aangeeft.

Jan Hofman, manager Nuriani Roof Garden Guesthouse, Padang Tegal Ubud Bali

hasse
User
spacer line

Beste Tuti ,Jan en Koening.
Dank jullie wel voor jullie reactie.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Er is een ongeschreven wet daar.
Zo lang het via de mazen van de wet is, en het geld opleverd is bijna alles veroorloofd.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

En gemakshalve vergeten ze dat : Ze vroeg of laat tegen de lamp lopen.
En zeker als er rechtzaken komen .

En wat mij nog steeds verwonderde , gaan sommigen tekeer omdat ze niet tegen hun verlies kunnen en de schuld dan leggen bij die mensen daar die corrupt zijn. Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,314 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,691,314 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com