indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-11-2007 08:15 sidia wrote:

...

Aan de andere kant zie ik ook oudere generatie echtparen , Indonesiers met Nederlandse vrouw die (redelijk) gelukkig zijn met elkaar , al tientallen jaren.
De meesten wonen in Nederland , en als ze in Indonesie wonen dan zijn ze ook goed terecht gekomen. Bali is natuurlijk een speciaal geval.

Klopt Sid, in vroegere jaren huwden zowel Indonesische mannen als vrouwen met vnl. gelijkwaardige partners. Ik ken een tiental (ex-)Nederlandse dames die zijn gehuwd met een Indonesier (maar dit was doorgaans in de jaren 5 0 t/m 70). Prettig gehuwd en niets aan de hand. Uitstekende huwelijken.
Maar wat er daarna is gekomen, is andere koek.

burung
User
User icon of burung
spacer line

Ik kan zelf wat Indonesische mannen betreft alleen spreken over mannen die ik in Manado en omgeving heb leren kennen. Mijn vriend en ik hebben daar familie opgezocht en verder wat contact gehad met gidsen. Omdat mijn vriend de taal vloeiend spreekt, kom je natuurlijk ook wat gemakkelijker in contact.

Gaat hier wel om christelijke families. Heb niet het idee dat in de relaties tussen Indonesiers daar de mannen nou zo dominant waren. Relaties kwamen vrij gelijkwaardig over, misschien soms zelfs eerder dat de vrouw wat dominanter leek. En ook in gesprekken kwamen zowel mannen als vrouwen bij mij toch als 'modern' over.

Hoor aan andere kant ook wel dat mannen in Indonesie (moslims maar ook wel christenen) relaties met meerdere vrouwen hebben. Soms in het geniep, soms via huwelijk (mits eerste vrouw toestemming geeft?!).

Hoe dan ook, vind/vond ik de contacten zowel met mannen als met vrouwen daar erg warm, open en bij deze mensen was het eerder zo dat wij moeite moesten doen om voor hen eens een keer wat te betalen!

selamat,
Burung

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Y-B schreef

Ook mijn partner is bijna dagelijks beledigd en gekrenkt door haar eigen landgenoten omdat de Javanen denken: "Kijk daar heb je er weer een die door een bule is opgepikt als waitress, prostituee, bardame, pembantu, etc. Dit vooroordeel is automatisch gegroeid de laatste decennia omdat de gemiddelde bule met dit soort vrouwen omgaat. Dus krijg je dat de Indonesier (en ook de Ned. ambassade) zeer negatief gaat aankijken tegen gemengde huwelijken.

Ja Y-B je hebt daar ook verschillende degradaties in hun milieu, je ziet wel het verschil, aan hun ecu bij kupulangs die ze hier organiseren.
als je de vrouwen bij elkaar zet dan is het een kippenhok vol Ayam.
Niet om aan te horen maar het eten vergoed dat allemaal weer.
gelukkig moet ik mij prijzen dat mijn vriendin liever met de vrouwen van Nederlands afkomst om gaat.
En ik moet zeggen dat bevalt mij beter want daar hebben wij allemaal wat aan, en dat is dansen.
Het is geen competitie werk zoals je dat onder vind bij die Indische vrouwen.
Dus ik kan alleen over onze situatie oordelen.
Maar begrijp goed dat er ook bij onze kennis kring ook scheiding heeft plaats gevonden, een Nederlandse man met een sulaweze vrouw.
Dat ging van geen kanten die werden door een protestante kerk bij elkaar gebracht.
Zo kennen wij ook een Nederlandse vrouw, met een Indische man,die de protestante kerk, hun hulp verlening brengen op Timor.
En dat gaat wel goed.
Het is zoals er al een topic is geweest zijn de Indische mensen jaloers
http://forum.indahnesia.com/to(...)ers_in_indonesia.php
JA heel erg, maar dat zit niet in hun cultuur maar meer in hun religie .
Maar ja dat hoeven wij nu niet meer gaan uit kristalliseren. Emoticon: Shiny Emoticon: Emoticon: Nooo

Toch vond ik zelfs vandaag nog een artikel in kranten site over vrouwen die wel hun top positie hebben.
Het is dan ook jammer dat men niet hoger op kom, omdat de armoede, de grootste boos doende is van de Indische samenleving.
Er zijn daardoor veel kwaliteiten verloren gegaan. Emoticon: Yes! Emoticon:
http://www.thejakartapost.com/headlines.asp

WOMEN ON TOP: Educator Sister Francesco Marianti (left) jokes with women's rights activist and former first lady Siti Nuriyah Wahid (right) and Femina Group president director Mirta Kartohadiprodjo during a party for Femina magazine's 35th anniversary in Jakarta on Wednesday night. Francesco and Siti Nuriyah were among 35 women honored by Femina for contributions to society

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Hitami
User
spacer line

je kunt alles over de vrouwen in indonesia maar 32% van de top managers in indonesia wordt bekleed door de vrouwen. en ik heb nog niet gesproken over de midden kader. terwijl in nederland zijn er maar 7% van de top posities, zijn vrouw.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ben ik mee eens. Ik dacht dat het aantal vrouwelijke schoolhoofden zelfs op 50 % lag, en ook het aantal bankdirectieleden.
Daarom schreef ik ook : "".......in RI 180% omgekeerd evenredig aan de cultuur waar de man in ere moet worden gehouden (ook al trekt de vrouw op de achtergrond aan de touwtjes). """
De Indonesische vrouw is zeer slim in het in-zijn-waarde-laten van de man (het haantje) terwijl zij vaak degenen zijn die aan het touwtje trekken. Petje af voor hen.
Maar dat is het grote probleem van die westerse vrouw hier in RI die doorgaans hun partner, dat "haantje" niet in zijn waarde kan laten. Het op de achtergrond aan de touwtjes trekken is onvoldoende, men moet zelf op de voorgrond staan. En dat werkt niet altijd bij de "haantjes"; zeker niet als deze westerse dames eigenlijk oook nog een haantje hebben getroffen die geestelijk hun mindere is (maar ook eigenlijk alleen het "stud" idee hebben van die man).

spacer line  

On 31-10-2007 08:57 Yogya-Bali wrote:
Ik vind het een beetje slap als mensen als Malam, Dutchguy en Lapislegit de handdoek in de ring gooien als de reacties niet exact degene zijn, die zij wensen. Confrontatie met andere meningen moet men toch wel aankunnen. Juist het laatste jaar is maar wat slap geworden.

Ik vind het een groot verschil tussen reacties die "niet exact" zijn zoals ik het wens en ronduit keiharde beledigingen, vooroordelen over kwesties die emotioneel en gevoelig kunnen zijn.

Greetz

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,354,150 topic views - 233,363 posts - 13,684 topics - 23,776 members - last post @ 22-08-2019 13:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,260,599 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com