indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Ruben
User
spacer line

De Indonesische overheid is met een project gestart genaamd 'Indonesia Vision 2030' en moet Indonesie in 2030 een volledig ontwikkeld land maken dus maw geen derde wereldland meer met een GDP van $18.000 per capita! Dit zijn hele goede ambities maar ik weet niet of dat werkelijkheid wordt. De corruptie zit al diep ingeworteld in de indonesische mensen en mentaliteit kan je moeilijk veranderen of wijzigen.

Maar de Indonesische overheid is niet de enige die denkt dat Indonesia potentie heeft om inderdaad in 2030 net zo rijk te zijn als een ander ontwikkeld land in Europa. Price Waterhouse Coopers heeft een onderzoek verricht waaruit blijkt dat Indonesia in 2050 een GDP heeft van...niet schrikken...$27.000 per capita (Indonesie heeft op dit moment rond de $3500 en Nederland $35.000). Indonesie behoort nu samen met Mexico, Brazillie, China, Rusland, India, Turkije tot de E7 landen. Deze E7 landen gaan naar verwachting in 2050 de G7(Japan, VS, Duitsland, Italie, Canada, Frankrijk, UK) landen vervangen.

Al met al hoop ik dat alles werkelijkheid wordt en uiteindelijk Indonesie geen derde wereldland meer is in 2050.

Voor het rapport van PwC:

http://www.pwc.com/uk/eng/ins-(...)conomies-mar2006.pdf

Wie denkt dat het Indonesie gaat lukken om dit doel te bereiken?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ik denk (weet bijna zeker) dat het zal lukken , MITS (de grote mits) dat ze de NKRI staat kunnen vasthouden.
Je hoeft alleen maar de bodemschatten van Indonesia gaan bekijken , de grote markt , arbeidspotentieel.

Wat de KKN betrfet , het begin iets minder te worden , als de huidige regering de democratiserings proces verder kan ontwikkelen zal hety wel snor lopen.
Ik denk nog 1 generatie.
Dat zie je ook in Hongkong , Singapore van oudsher piratennesten geweest.
wat dacht je van Taiwan , ex Formosa ( de corrupte Chiang Kai Chek) .
Ze zijn nu welvarende mininaties geworden.

Je moet de Rijke Steden van de wereld zien in 2020.
Jakarta staat dan (als het goed gaat) op de plaats nr 33 (Amsterdam op nr 117).

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik alvast niet. Je meldt hetzelf al boven: de corruptie zit te diep geworteld. Dat duurt generaties. Het is in RI geen economisch probleem maar een cultureel (normen) probleem. En de hele cultuur moet eerst veranderen wil men economisch mee willen komen. Wil men de cultuur behouden: fine, maar dan ook geen economische vooruitgang.

Ik haal mijn kids uit dit land voor ze te groot worden en ook zo verpest zijn dat ze alleen nog maar aan materie kunnen denken.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zeer lofrijk streven waar men de bevolking weer even mee zoet kan houden.
De potentie is er wel en Om Sid haalt wat andere landen aan die het wel is gelukt, maar dat is nog geen verzekering dat het Indonesië ook zal lukken.
Ik heb er een hard hoofd in, of er moet een president opstaan die er met de botte bijl inhakt en de corrupsie drastisch terug kan dringen en de macht van de imams breken, want die slimmerikken hebben allang in andere landen gezien dat het geloof in economisch sterke landen terrein verliest, zij zullen zich dan ook met hand en tand verzetten.
Ik hoop in iedergeval wel dat er tenminste 30 % bereikt gaat worden, dat zou al een hele verbetering zijn.

andre
User
spacer line

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Klopt , maar nu kunnen we verder praten met evt. rapporten in je hand.
En niet zo maar baseren op het gevoel of mening van een user .
Op zich is het niet erg dat een user een verhaal afsteekt , een balonnetje oplaart of een stokpaardje berijdt , zolang het aannemelijk gemaakt kan worden . Als een opening moet het altijd kunnen , maar moet wel indien mogelijk gesteund wordt door artikelen van orang orang pinter.
Harus bisa dicek , mas. Emoticon: Smile

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Klopt , maar nu kunnen we verder praten met evt. rapporten in je hand.

Nou waar blijft die rapporten dan?????
Harus bisa dicek , mas
Moeten is dwang ze moeten niets want ze hebben daar al bijvoorbaat een hekel aan van moeten.....
Als je de toekomst kon voorspellen waren er meer rijken te vinden.
Als je dan de uitlating van Buch al hoort zeggen dat er een derde wereld oorlog kan uit barsten.....
Dan is Leiden in Last, en ook nog alles voorbarig te noemen........... Emoticon: Worship Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Cry Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 18-10-2007 19:22 zieleffe wrote:

...

Nou waar blijft die rapporten dan?????
Harus bisa dicek , mas

Silahkan :

http://www.citymayors.com/stat(...)ities-gdp-intro.html

http://www.pwc.com/uk/eng/ins-(...)conomies-mar2006.pdf

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Voor wat betreft de economic outlook van Indonesie ben ik ook een positivo. Gezien de huidige loonkosten structuur, de (hopelijke) verbetering van de infrastructuur en het gemiddeld hoge kennisnivo van geschoolde mensen vergeleken met veel andere landen in de wereld, is er goede hoop. De globalisering gaat veel goed doen in Indonesie, onder andere ter voorkoming van de corruptie. Automatisering van (administratieve) processen zal ervoor gaan zorgen dat veel middenlagen en tussenpersonen verdwijnen en dat er dus minder aan de strijkstok zal blijven hangen overal in de bedrijfskolom. Als voorbeeld kan ik ons bedrijf nu noemen: wij doen op dit moment nog maar zaken met 1 bedrijf in Indonesie zelf, de rest van de omzet komt allemaal hier vandaan. Geen gezeik met Indonesische bureaucratie, KKN, lange beslissingstrajecten met klanten en dergelijke. Wie wint hiermee: vooral onze indonesische medewerkers. simpel allemaal Emoticon: Wink

Trouwens, PWC verdient zeer veel geld in Indonesie, althans, als je dit mag zien in het licht van het kantoor dat ze hebben. Persoonlijk vind ik dit het mooiste kantoor dat ik ooit ergens heb gezien. Zeer open, licht en veel glas.

YB, kun je eens vertellen wat je eigenlijk doet in Indonesie? Wat voor werk bedoel ik?

Begin de details te vergeten

marcel70
User
spacer line

Sidia
Bodemschatten? men weet nog steeds niet hoe die eruit te krijgen
Bensin moet nog steeds in Singpore gemaakt worden?
Na 2050 misschien dan ja wordt het wel wat Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Raportren??? Nee de praktijk daar kun je zien wat er gebeurd.
Raportrn in Indonesie zegt helemaal niks.
Zal ook een voorbeeld geven,In 2009 zal ons raw material ergens anders vandaan komen,niks meer van de locale markt.

Becik ketitik olo Ketoro

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Terug van weggeweest had al eerder in een ander topic aangegeven over de groei van dit land,deel mijn mening met Johannes.
Tot voor de zware financiele crisis van eind jaren 90 was Indonesie een van de lievelings landen van grote buitenlandse investeerders.Na China waren ze toen ook de sterkst groeiende economie in Azie.Landen als China en Vietnam van van deze zware crisis gebruikt gemaakt om de positie over te nemen,maar met de nieuwe investeringswet en liberalisering hopen ze weer ,meer buitenlandse bedrijven naar binnen te halen.Ook het banksysyteem en strigente aanpak van bureaucratie die alleen maae fel toenam onder invloed van decentralisering en bevoegheden moeten daartoe bijdragen.Corruptie is altijd een groot probleem geweest,maar zie de laatste jaren dat de strijd flink is opgevoerd tegen ex goeveneurs en hooggeplaatse militairen en voormalige ministers .totzover kom er op terug

sing ken ken bli....

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Balibreeze, mee eens. Daarnaast: globalisering, opengooien van de grenzen, vrij verkeer van arbeiders, de vorming van de ASEAN, dit alles zal ervoor zorgen dat Indonesie er beter voor komt te staan de komende jaren.
Voor de liefhebber kan ik het boek van Thomas Friedman aanraden: īDe world is flatī.

Begin de details te vergeten

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,761,485 topic views - 235,525 posts - 13,700 topics - 26,444 members - last post @ 16-12-2019 09:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,869,355 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com