indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Indonesië op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://taalklas.nl/
Dat is een site die echt je Nederlands kan bijscholen eerst registreren....
Verders Edwin die vrouw van je die komt er wel hoef je niet voor in te zitten.
Zij wil haar sociale kontakten, en dat streven is belangrijk.
Mijn vriendin en nu haar dochter heeft ook de taal snel onder de knie want juist als je wilt, en misschien wat Yogya ook aangaf , onder de Hollanders, dan moet ze wel , en is echt een goede middel.
Maar even die mentaliteit van bescheidenheid die onder de Indische mensen voor komt even laten gaan , een beetje branie mag hoor, en soms ook verkeerd uit spreken, is geen schande.
Als je weet dat de Hollanders, soms zelf niet goed ABN spreekt....... Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 16-10-2007 11:16 4yoke4 wrote:
Waar blijf je nou Malam?

Sorry Yoke een slip van de pen, maar als ik soms zie hoe moeilijk het is om een verloofde of echtgenote hierheen te halen dan schiet het mij in het verkeerde keelgat als dat bij de koninklijke familie zo gemakkelijk is.
Maar om ontopic te blijven Nederlands heeft ze goed geleerd.
Overigens toen mijn vrouw in Nederland kwam heeft ze een jaar privéles gehad, maar die optie gaat nu niet meer op.
Groet Malam

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Malam,

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.
Sorry Yoke een slip van de pen, maar als ik soms zie hoe moeilijk het is om een verloofde of echtgenote hierheen te halen dan schiet het mij in het verkeerde keelgat als dat bij de koninklijke familie zo gemakkelijk is.
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.

Malam, dit begrijp ik volkomen maar er zijn mensen die meer privileges hebben dan andere mensen, soms is dat nodig.
Maxima moest ook Nederlands leren en nog wel in sneltreinvaart en ze spreekt het beter dan prins bernhard het ooit heeft gedaan.

Je moet alleen even nadenken voordat je iemand een snol e.d. noemt, laat die haventaal maar waar het hoort, mag WA gelukkig zijn met een vrouw die hij zelf gekozen heeft, lijkt me beter dan een gearrangeerd huwelijk en daarna weer een scheiding.
Bovendien, ze heeft er voor gekozen om haar ouders uit te sluiten bij hun huwelijk, hoe moeilijk dat ook was. Je kan kinderen niet de fouten van hun ouders aanrekenen. Als jij in haar schoenen stond en altijd maar na moest denken voordat je iets zei dan denk ik dat er bij jou nog wel anderen versprekingen waren geweest.

Maar het ging over nederlands leren, misschien is er uit te zoeken welke boekjes Maxi heeft gebruikt.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ok Yoke Emoticon: Blush
Mag ik nu weer je vriendje zijn? Emoticon: Wink
Soms knal ik wel eens in haventaal iets erin, maar geloof mij ik ben heeeeeeel vrouwvriendelijk Emoticon: Yes!
Maar haar uitspraken t.av. de Nederlandse indentiteit vond ik beneden peil, natuurlijk snap ik wel wat ze bedoelde, tendele heeft ze nog gelijk ook, maar maak dat de Nederlanders in de probleemwijken maar is wijs.
Wat het Nederlands leren aangaat, ik moet wel eens lachen om uitspraken van Poppy, dat doe ik wel in het geheim, want als we scrabble spelen slaat ze keihard terug, haar grammatica is perfect, het doet mij wel zeer als ik bij die beroemde zaak van Om Sid Little staat te wachten bij de kassa dat 3 Nederlandse vrouwen door mogen lopen zonder hun tas te openen en dat Pop de inhoud van haar tas moet laten zien.
Dat bedoelde Maxima waarschijnlijk, maar ja daar heeft ze geen last van met haar witte velletje, weet zij veel!!!!!!!
Het individu op straat scheert alles over één kam, eerlijkshalve moet ik zeggen dat al mijn collega`s in de haven(geen gemakkelijk volkje) die Poppy ooit op personeelsfeestjes hebben ontmoet als één man achter haar staan als iemand lelijk doet tegen haar, dan wil je ook niet in de schoenen staan van de gene die lelijk doet, dat heb ik éénmaal meegemaakt ik werd terzijde geschoven en dat werd even razendsnel opgelost , ik was apetrots.

Groet Malam

Eddepet
User
spacer line

Hallo,

Heb nog wat leuke sites gevonden.
Misschien zijn er mensen die hier in geintresseerd zijn.

http://www.leesenschrijf.nl/
http://www.mijnabc.nl/
http://www.steffie.nl/

Met vriendelijke groet,

Edwin Verweij

andre
User
spacer line

Kijk ook eens op:

http://www.myngle.com/

Ook handig i.v.m. de nieuwe inburgeringswet

winda
User
spacer line

Hallo Edwin, het is misschien al te laat om een reactie hier te plaatsen. Maar beter te laat dan nooit ;-) . Ik kwam 6 jaar geleden naar NL daarvoor heb ik via www.taalthuis.com zelf studie gedaan. Mijn NL man spreekt geen bahasa dus dat stimuleer mij om verder te leren. Een oude tips van mijn Duits leraar van de universiteit.... als je een nieuwe taal wil leren, begin je van je koelkast. Susu=melk=de melk. Keju=kaas=de kaas. Telur=ei=het ei. Daarna maak je een zin van de dingen uit je koelkast. Ik drink melk. Ik heb melk gedronken. Ik dronk een glas melk. etc. Het is prima wat je vrouw tot nu toe al gedaan heeft. In mijn eerste jaar in NL was ik overal gegaan op de fiets want ik kon niet still zitten. In mijn 6 jaar in NL heb ik al 2 verschillende banen gehad. Nu werk ik bij natuurbescherming organisatie die ook met indonesië te maken hebbe. Naast mijn werk volg ik naaicursus en zwemles. Soms hoor ik mijn man zei: je moet ietsje rustig aan doen. hartelijke groet, winda

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 02-09-2008 22:06 winda wrote:
Hallo Edwin, het is misschien al te laat om een reactie hier te plaatsen. Maar beter te laat dan nooit ;-) . Ik kwam 6 jaar geleden naar NL daarvoor heb ik via www.taalthuis.com zelf studie gedaan. Mijn NL man spreekt geen bahasa dus dat stimuleer mij om verder te leren. Een oude tips van mijn Duits leraar van de universiteit.... als je een nieuwe taal wil leren, begin je van je koelkast. Susu=melk=de melk. Keju=kaas=de kaas. Telur=ei=het ei. Daarna maak je een zin van de dingen uit je koelkast. Ik drink melk. Ik heb melk gedronken. Ik dronk een glas melk. etc. Het is prima wat je vrouw tot nu toe al gedaan heeft. In mijn eerste jaar in NL was ik overal gegaan op de fiets want ik kon niet still zitten. In mijn 6 jaar in NL heb ik al 2 verschillende banen gehad. Nu werk ik bij natuurbescherming organisatie die ook met indonesië te maken hebbe. Naast mijn werk volg ik naaicursus en zwemles. Soms hoor ik mijn man zei: je moet ietsje rustig aan doen. hartelijke groet, winda

Winda je bent een meid naar mijn hart, jij komt er wel, blijf schrijven hier, ook om te oefenen al schrijven we hier niet allemaal foutloos Nederlands. Emoticon: Bye bye

gr. Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 02-09-2008 22:10 4yoke4 wrote:

...

Winda je bent een meid naar mijn hart, jij komt er wel, blijf schrijven hier, ook om te oefenen al schrijven we hier niet allemaal foutloos Nederlands. Emoticon: Bye bye

Dat doe iek nog steeds , ondanks mijn jarenlange verbleif , maak ik nog steeds shreif en taalvouten .

Nederlands heel moeilek .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

winda
User
spacer line

Hoi Edwin,

www.taalthuis.com van deze site heb ik geprobeerd NL te leren voordat naar NL ging verhuisd. Success en heel veel geluk toe gewenst met jullie relatie, winda

Pamelabak
User
spacer line

Hè Malam,
Waarom moet je je nu zo grof uitlaten over de vrouw van Willem-Alexander?
Vind het niet gepast .
Pamela

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Oh, Winda lief, vraag maar hoor, we helpen je met de Nederlandse taal.
Gewoon doorzetten, moet ik ook om het Bahasa Indonesia onder de knie te krijgen!
Gaat je vast lukken!
Liefs Merapi/Wilma

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 03-09-2008 16:29 Pamelabak wrote:
Hè Malam,
Waarom moet je je nu zo grof uitlaten over de vrouw van Willem-Alexander?
Vind het niet gepast .
Pamela

Oei oei Pamela, dit is inmiddels alweer een jaar geleden, Yoke had me mijn oren al gewassen Emoticon: Blush en ik heb daar antwoord opgeven.

Ik ben en blijf overigens benieuwd hoe de IND met Maxima is omgegaan als ik soms de verhalen zie van mensen die hun dame hierheen willen halen Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 02-09-2008 22:10 4yoke4 wrote:

...

Nog sterker Winda, als Nederlander barst mijn taal van de fouten, ik vraag soms aan mijn Indonesische echtgenote of iets met een d of een t moet worden geschreven Emoticon: Blush
Je komt er wel en inderdaad zoals Yoke zegt zoveel mogelijk blijven schrijven.
Zo tracht ik het Indonesisch een beetje onder de knie te krijgen, werkt goed.

Malam

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-09-2008 12:58 Malam wrote:

Ik ben en blijf overigens benieuwd hoe de IND met Maxima is omgegaan als ik soms de verhalen zie van mensen die hun dame hierheen willen halen Emoticon: Yes!

Gewoon, als een persoon "maxima" grata ...... Emoticon: Very funny

gr
AM

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hahaha Annemiek, ik zie de ambtenaar zich al bij de marechaussee aan de poort melden, tja ik kom effe controleren of Alex weldegelijk samenwoont met zijn echtgenote. Emoticon: Wink

Meer in het licht gezien van de soms hemelschreiende verhalen van Nederlanders die hun Indonesische echtgenote naar Nederland willen halen en jarenlang van het kastje naar de muur worden gestuurd.

Als ik zie hoe deze (overigens zeer charmante) dame door het Nederlandse volk naar binnen werd gerukt(nog niet eens getrouwd) vraag ik mij af hoe de IND in deze heeft gehandeld Emoticon: Yes!

Eigelijk wel een leuke vergelijking toch!!!!!
Blijkt dat het niet alleen in Indonesië gemakkelijk is om connecties te hebben, hier dus ook, gewoon effe vriendjes worden met het opperhoofd van het betreffende ministerie Emoticon: Laugh out loud

Pamelabak
User
spacer line

Oei oei Pamela, dit is inmiddels alweer een jaar geleden, Yoke had me mijn oren al gewassen en ik heb daar antwoord opgeven.

Malam:
Ik was zo geschrokken van jouw uitlating dat ik niet meer verder heb gelezen en er direkt op reageerde. Pas achteraf zag ik dat Yoke je al goed de oren heeft gewassen en jij daar antwoord op hebt gegeven.
Groet,
Pamela

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Gef niks Emoticon: Wink
Doe ik ook soms, alle begrip van deze kant hoor Annemiek.
Ik moest wel een beetje lachen.
Je al ook inmiddels wel hebben begrepen dat ik niet echt koningshuislievend ben Emoticon: Shiny
Daarom ben ik nog niet slecht hoor Emoticon: Smile

Groet Malam

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 04-09-2008 20:00 Malam wrote:
Gef niks Emoticon: Wink
Doe ik ook soms, alle begrip van deze kant hoor Annemiek.
Ik moest wel een beetje lachen.
Je al ook inmiddels wel hebben begrepen dat ik niet echt koningshuislievend ben Emoticon: Shiny
Daarom ben ik nog niet slecht hoor Emoticon: Smile

Groet Malam

ff een droge oppervlakkige losse flodder laten, is dit niet een aantwoord aan Pamela i.p.v. Anne Mieke ?

Correct me if I'm wrong,
Greetz Yoke
Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 04-09-2008 21:07 4yoke4 wrote:

...

ff een droge oppervlakkige losse flodder laten, is dit niet een aantwoord aan Pamela i.p.v. Anne Mieke ?

Correct me if I'm wrong,
Greetz Yoke
Emoticon: Bye bye

Zowel Annemiek als Elsbeth hadden een opmerking in deze oude topic Yoke. Emoticon: Shiny
Als je een beetje actief bent op een forum dan lees je nog wel eens over de dingen heen Emoticon: Yes!
Als je je beperkt tot lezen en spijkers op laag water zoeken dan is er heeeeeeel veel te vinden Emoticon: Wink
Ik weet inmiddels dat mensen die soms kritisch zijn en niet altijd zeggen wat mensen willen horen in de gaten worden gehouden.
Maar je moet het niet gaan overdrijven Yoke, als je alleen maar op Malam zit te letten om hem op een fout te betrappen, dan heb ik een mooie mededeling voor je.
Er zullen er nog heel veel volgen.
Ik heb liever dat je op de inhoud ingaat zoals vroegah, zonder je als dame je op je pik getrapt te voelen en te pas en te onpas op losse flodders terug te komen. Emoticon: Bye bye
Zo steek jij niet in elkaar Yoke, volg je eigen weg en laat je leiden door je eigen gedachten en intelligentie Emoticon: Laugh out loud

Groetjes Malam Emoticon: Wink

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Malam,
Ik kan niet zoveel schrijven momenteel, heb de reden al eerder vermeld, als je goed gelezen hebt weet jij dat ook, dus lees ik meer dan ik schrijf en dan vallen je soms dingen op. Misschien een beetje melig maar mag ik dat af en toe ook eens zijn zonder dat jij mijn karakter gaat analyseren en mij uitmaakt voor oppervlakkig.
Het is hier geen forum waar bij voorbaat al uitgemaakt wordt of iets een losse flodder is of oppervlakkig en al helemaal niet door Malam.
Als er iets niet klopt kan de moderator of zijn herdershond wel ingrijpen.
Mijn mening zal nog wel vaker verschillen van de jouwe maar dat geeft niks verschil moet er wezen, houd de boel levendig nietwaar !!!

Maar OK we gaan nu maar weer gewoon verder Emoticon: Wink

Groetjes Yoke Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 04-09-2008 23:45 4yoke4 wrote:
Malam,
Ik kan niet zoveel schrijven momenteel, heb de reden al eerder vermeld, als je goed gelezen hebt weet jij dat ook, dus lees ik meer dan ik schrijf en dan vallen je soms dingen op. Misschien een beetje melig maar mag ik dat af en toe ook eens zijn zonder dat jij mijn karakter gaat analyseren en mij uitmaakt voor oppervlakkig.
Het is hier geen forum waar bij voorbaat al uitgemaakt wordt of iets een losse flodder is of oppervlakkig en al helemaal niet door Malam.
Als er iets niet klopt kan de moderator of zijn herdershond wel ingrijpen.
Mijn mening zal nog wel vaker verschillen van de jouwe maar dat geeft niks verschil moet er wezen, houd de boel levendig nietwaar !!!

Maar OK we gaan nu maar weer gewoon verder Emoticon: Wink

Groetjes Yoke Emoticon: Bye bye

Ja Yoke, dat had ik al begrepen, veel beterschap trouwens.
Ouder worden is niet erg, maar al die kleine rottigheidjes die er bij komen, daar zakt je broek van af Emoticon: Angry
Je kan niet veel schrijven, het zij zo.
Je kan wel alles lezen, mooi Yoke.
Maar dat wil niet zeggen dat je op alle staartjes zout moet gaan leggen. Emoticon: Wink
Als dat dan ook nog steeds op het staartje van Malam is dan geef ik antwoord Emoticon: Yes!
Ja ik weet het, 45 of 55 jaar, is een groot verschil, iedere nitwit zou uit kunnen rekenen dat als je met je 15e jaar gaat werken en met je 60e stopt dat dit geen 55 jaar is.
En natuurlijk als Pop in 42 geboren is, dat ze nu 66 is en geen 67.

Als je op het vinkentouw gaat zitten en dit is het enige wat je wel kan schrijven, ja sorry hoor.
Niet vreemd vinden dat mensen daar op reageren.
Ik kreeg al een email van een moderator van een bevriend forum, die wees mij al op deze kleine foutjes, als jij met je pijnlijke schouder alleen maar kan lezen en af en toe Malam kan wijzen op zijn foutjes, dan kan je dat beter afstemmen met die moderator.
Dan word ik niet tweemaal op dezelfde kleine foutjes attent gemaakt Emoticon: Wink
Nou doei Yoke Emoticon: Bye bye

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ik heb een vraagje, en misschien is het al ooit gepost, maar ben een beetje lui om alles na te gaan spitten. Weet iemand hoe je aan studieboeken NL leren voor Indonesiers kunt komen hier in Indon.? En beter nog in Yogya? Emoticon: Confused

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 05-09-2008 00:24 Malam wrote:

...

Ik kreeg al een email van een moderator van een bevriend forum, die wees mij al op deze kleine foutjes, als jij met je pijnlijke schouder alleen maar kan lezen en af en toe Malam kan wijzen op zijn foutjes, dan kan je dat beter afstemmen met die moderator.
Dan word ik niet tweemaal op dezelfde kleine foutjes attent gemaakt Emoticon: Wink
Nou doei Yoke Emoticon: Bye bye

Ben jij vreemd geweest ?
Moderator van bevriende forum ?
Wor wel nieuwsgierig dese .
Maar goed ik bemoei me niet mee , strakjes ben ik verzeild in een beerput.

Stelis voor dat men gaan sjeiken over je je " taalfouten" .
NOU EN ? , ik shreif ook geregeld in andere porum , heb veel goede " internet" vrienden erbei gekrijgen .
Als iemand problemen maakt om mijn shreif , steil en taalvouten maakt , zal het mijn pantat roesten .
Ik ben een auslander , dus kan ik alteid seggen , nederlands ies moeilek.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Malam,

Ik weet wel dat jij het laatste woord wilt hebben en dat we hier niet op elkaars taalfouten zouden letten, heb daar zelf in een grijs verleden op aan gedrongen omdat Om ziel er steeds op gewezen werd.
Dat het een slip van de pen was dat je 55 jaar gewerkt hebt i.p.v. 45 kan ik me iets bij voorstellen, zwaar werk gehad van af jonge leeftijd dus dan kijk je niet op een jaartje meer of minder en iedere nitwit begrijpt dat zoals jezelf schrijft.

Maar dat je de leeftijd van je vrouw in meerdere topics verkeerd neerzet, nouuuuuuuuuuu, om met maxima te spreken :"hij was een beetje dom"

Ik zie ze al gniffelen, die Malam lange verhalen over de haven maar rekenen kan hij niet, weet niet eens hoe oud zijn eigen Pop is.
Je had het ook gewoon ff toe kunnen geven dat het een stomme fout was van jou i.p.v. nu op het vinkentouw te gaan zitten en je op je staart getrapt te voelen, was overigens niet mijn bedoeling om op je staart te trappen, kijk wel uit.

Vond het trouwens wel leuk om te lezen dat ik niet de enige was die je er op wees.

Dan vervolgen we nu maar weer met jouw onderstaande goede raad.

Ik heb liever dat je op de inhoud ingaat zoals vroegah, zonder je als dame je op je pik getrapt te voelen en te pas en te onpas op losse flodders terug te komen.
Zo steek jij niet in elkaar Yoke, volg je eigen weg en laat je leiden door je eigen gedachten en intelligentie

Dag Emoticon: Bye bye Malam, een fijne dag verder en doe de groeten aan mijn kakak Poppy.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,995,258 topic views - 222,229 posts - 13,489 topics - 16,269 members - last post @ 24-09-2017 07:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,098,570 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com