indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Francisca
User
spacer line

Hallo

Is er iemand die het hotel Paradise Plaza Suites in Sanur kent?
Is het ook geschikt voor kinderen 7-11 jaar. Ik denk dan aan glijbanen in het zwembad en animatie.
Op internet is het hotel niet terug te vinden.
We hebben 2 rondreizen geboekt en slapen totaal 9 nachten in dit hotel.

THX voor je reactie. Francisca
Emoticon: Bye bye

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Beste Francisca,

Ik typte in google "Paradise Plaza Sanur" en kreeg 14.200 hits. Dit is de belangrijkste link http://www.bali-paradise.com/s(...)iseplaza/suites.html
Ze hebben een speciaal water splash fun park voor kinderen, zo te zien.

Francisca
User
spacer line

Hi Diederick,
Wat goed zeg. Hartstikke bedankt voor de link.
Ik heb net gekeken en het ziet er fantastisch uit. De kinderen zullen zich hier prima vermaken. En wij dus ook!
Nogmaals mijn dank is groot. Emoticon: Worship

diditje
User
spacer line

Hoi Francisca,

Wanneer gaan jullie naar Bali?
Wij gaan naar het Paradis Plaza in september als huwelijksreis.
Kun je me even laten weten hoe het is geweest?
Alvast bedankt!
Groetjes,

Sandra

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Paradise plaza vind ik uitermate teleurstellend... alleen de ligging al is dramatisch

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

diditje
User
spacer line

Ik ben net terug van Bali en ik wilde even laten weten dat we een schitterende vakantie hebben gehad!
Paradise Plaza hotel is mooi,leuk en het personeel ontzettend vriendelijk,ja wat ons betreft een aanrader!
We hopen snel weer terug te kunnen gaan,want heb nu al heimwee hahah!

spacer line  

Beste Maurits,
Waar dient een hotel volgens jou aan te voldoen om perfect te zijn?
Ik vind het namelijk raar dat mensen als Sandra echt enthousiast zijn en dat jij zo'n hotel uitermate teleurstellend vind met een dramatische ligging.
Ik vind het prima om kritiek te geven maar kom dan met feiten om die kritiek te onderbouwen.
Is die kritiek gegrond heeft zo'n hotel tenminste de kans om iets met die kritiek te doen en reisbureaus zullen daar ook zeker melding van maken.
Wij weten dat veel hotels kritiek echt serieus nemen.
En neem van mij aan dat er in Bali mensen zijn die diverse forums volgen om te weten te komen waar de klant behoefte aan heeft.
Dat er vertrouwen is voor de toekomst zie je door de vele bouwaktiviteiten en die bedrijven hebben echt wel iets aan marketing gedaan.
Promotie Bali

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Beste Jan en Tuti,

Dat sommige mensen Paradize Plaza Suites geweldig vinden is alleen maar mooi. De kijk op een hotel, die door toeristen word gevormd, is makkelijk. Toeristen zien alleen maar de mooie dingen, ofwel de oppervlakte. En natuurlijk is het voor de gemiddelde nederlander al snel luxe in Bali.

Helaas, heb ik een vakinhoudelijke kijk op hotels, ik zie in een oogopslag wat er mis is, en waar het beter kan gaan. Kwaliteit/ Prijs, service level etc. noem het maar op. Dit is iets wat ik geleerd heb, en wat ik dan ook een halfjaar op Bali heb gedaan, (top) hotels ge-analyseerd.

Dan wat Sanur Paradize Plaza Suites betreft, dit hotel licht aan een grote weg(de welbekende Bypass), er is geen strand, het ziet er vervallen uit, en sinds ze het hebben overgenomen van Radisson vind ik dat de kwaliteit van de F&B outlets is achteruitgegaan.
Het kamer-product moet gerenoveerd worden. Daarbij is het hotel niet geschikt voor grote groepen wegens een gebrek aan ruimte, de prijzen die ze bieden zijn hoog, voor hetzelfde geld zit je dus in een beter hotel, dat duidelijk meer te bieden heeft. Het hotel claimt dat het typisch Balinees is ingericht, dat is niet waar.
En zo kan nog wel eventjes doorgaan.
Daarbij kan ik wel melden dat het geschikt is voor mensen die met kinderen gaan.

Leuk he, zo'n kijk op hotels, dat je nooit meer normaal een hotel in kan komen omdat je dan altijd nauw oplettend bent...

En als ik nog meer hotels moet becommentariseren moet je het maar even zeggen, zal ik de volgende keer keurig mijn argumenten erbij zetten.

Groetjes Maurits

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

spacer line  

Beste Maurits,
Bedankt voor de heldere toelichting, wij geven als Promotie Bali geen informatie over hotels, dit is gewoon te zeer aan smaak en budget onderhevig.
Wij verwijzen mensen wel eens vaker naar dit forum om hun vraag te stellen, met je laatste antwoord kunnen mensen zich al een beetje een beeld vormen.
Groetjes,
Tuti en Jan

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Hoi Tuti en Jan,

Graag gedaan, aan de ene kant hebben jullie daar ook weer gelijk in. En de kwaliteit van een vakantie ligt ook niet altijd aan een hotel, het is meer het totaal plaatje op zich.
Ik heb zojuist jullie site bekijken, ziet er goed uit! Ga zo door...

Om Santi Santi Santi Om

Maurits

suwouw
User
spacer line

Beste Maurits,
Met jou vakinhoudelijke kennis van hotels en dan specifiek in Sanur vroeg ik me af of je wat kan vertellen over Puri Santrian?
Groeten,
Susanne Emoticon: Smile

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Beste Susanne,

Puri Santrian, vind ik een vrij goed hotel, het is vrij nieuw en heeft een uitstekend ochtend buffet. Daarbij is het aanbod van de zwembaden vrij goed en schoon en nieuw dus. De staf is vrij gemotiveerd daar dat het hotel vrij nieuw is.

Aan de voorkant van het hotel hebben ze een top-restaurant Mezzanine, met een lekkere Aziatische maar ook Westerse keuken.

Ik moet je wel vertellen dat de standaard kamers vrij eenvoudig zijn en saai, daarbij vind ik de volgende category iets beter, en heeft het beduidend meer voordelen zoals een prive zwembad.

De regio Sanur zit eigenlijk overal dichtbij en daarnaast is Sanur zelf niet zo druk en vervelend als Kuta. Ik denk dat dit hotel vrij geschikt is voor een ideale vakantie.

Alleen zoek je naar de top, kijk dan ook eens naar Bali Hyatt. Dit hotel vind ik de absolute topper in Sanur.

Groetjes Maurits

spacer line  

Hier zie je weer dat smaken verschillen. Ikzelf geef boven het Hyatt de voorkeur aan Puri Santrian. Ik vind het Hyatt te groot, het uiterlijk te gedateerd en de laatste keer dat ik het bezocht (januari 2004) roken de kamers die ik heb gezien muf. Ook vind ik de sfeer die er hangt zo iets van "vergane glorie". Puri Santrian heeft voor mij alles wat ik in Sanur zoek. Drie zwembaden, waarvan een gereserveerd voor de bewoners van de clubkamers, schoon en fris, alles nog redelijk nieuw en goed onderhouden, niet te groot. Daarbij komt dan ook nog dat met het management over de prijzen goed te onderhandelen valt.

Oud worden op bali? www.whitedolphins.nl or www.whitedolphins.net

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Bali Hyatt:
Tropische tuin 16 hectare
Absoluut typisch balinees
Groter strand 500 meter
390 Kamers
Met Regency Lounge
2 zwembaden (waarvan een de replica is van de Goa Gajah pool)
5 restaurants ( chinees, italiaans, indonesisch, grill and seafood)
Top SPA
Gratis shuttle bus naar Grand Hyatt Nusa Dua om daar gratis van de faciliteiten gebruik te maken.

Vaktechnisch gesproken is dit hotel beter, en de kamers zijn zeker mooier dan die van Puri Santrian.

Bali Hyatt is al meer dan 30 jaar een begrip op Bali, een top hotel. Puri Santrian moet dit nog bewijzen

suwouw
User
spacer line

Beste Maurits,
Het verschil wat je omschrijft mag dan wat de prijs betreft er wel zijn, ik betaal nl. voor Puri Santrian (beachwing) 38 Euro per pkpn tegen het Hyatt tarief wat ik hier en daar zie van om en nabij 70 Euro. Dat is toch een heel verschil! Ik zal zeker eens een kijkje gaan nemen bij het Hyatt als ik daar ben. Emoticon: Bye bye

spacer line  

Beste Maurits,
De feiten die je noemt zullen ongetijfeld kloppen, Maar het typisch balinese herken ik niet in de gebouwen van het Hyatt. Misschien is het niet voor niets dat de enige foto van het "exterior" in de fotoshow de gebouwen niet duidelijk laat zien. (ik vond het net een begroeide bunker). De ander zaken, afmetingen en zo, zijn op zich wel indrukwekkend, maar wat blijft er over als je het grotere strand afzet tegen de aanwezigheid van veel meer kamers. Oftewel vierkante of strekkende meter per gast?? 2 zwembaden, inderdaad wel erg mooi, tegen 3 in puri santrian. Ik wil hiermee niet aangeven dat ik het Hyatt slecht vind, maar jouw euforie kan ik in de verhouding prijs : prestatie niet plaatsen. Maar ja, ik schreef al eerder, over smaak......

janss557
User
spacer line

Ach ja, hotels zijn mooi. Maar ik hoef er alleen te slapen. Om Bali te bezoeken dien ik het hotel te verlaten. Voor mensen met kinderen kan ik het begrijpen, maar je bezoekt welke vakantiebestemming dan ook toch niet door slechts in je hotel te blijven?

Hub

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Yep, je hebt gelijk. Maar het begrip vakantie loopt voor menigeen uiteen. Kijk, beste Hub, er bestaat een begrip als "Product Market Combination".

Om daar dadelijk verder op terug te komen, zal ik even uitleggen wat sommige mensen al wel niet moeten doen om naar een bestemming als Bali af te reizen. Deze zin lezend, valt het antwoord je vanzelfsprekend in de schoot. En dat is natuurlijk werken en sparen. Want voor sommige mensen is het misschien wel een plan waarvoor ze 5 jaar of zelfs langer voor hebben gespaard.

Terugkomend op het begrip: Product Market Combination. Dit is in principe zoveel mogelijk dingen combineren die leiden tot een top-vakantie. Zo boekt Pietje een vakantie naar Bali en heeft hij het idee om 1 week totaaal tot rust te komen in het hotel, om van alle stress van het afgelopen jaar te bekomen, en denkt hij dat hij 1 week culturele excursies wil doen om het echte Bali te zien en vervolgens plant hij 1 week voor duiken, wat zijn favoriete hobby is. En zo is het begrip Product Market Combination geboren.

Pietje vind die ene week helemaal verwent worden in een hotel klasse, en pietje koppelt zijn hotel dan ook los van het echte Bali, want overal heb je top-hotels en eigenlijk overal zou die ene week verwennerij plaats kunnen vinden. Maar omdat Pietjes vrouw iets meer wil zien van de Hindu cultuur en omdat ze van haar buurvrouw heeft gehoord hoe mooi Bali wel niet is, besluiten ze dus die hotel week aan bali te koppelen, en dat Piet zijn hobby dan ook nog naar hartelust kan uitvoeren is mooi meegenomen. Kijk, mijn beste Hub, daarvoor bestaat dan ook het begrip PMC! Zodat Pietje en zijn vrouw een geweldige vakantie tegemoet gaan zien.

Beste Hub, bekijk reacties niet altijd van de ego-centrische kant.

Groetjes Maurits

spacer line  

Hierin ben ik met Maurits helemaal eens. Of een vakantie geslaagd is of niet hangt af van de combinatie verwachting en ervaring.
Als vooraf de verwachting te hoog gespannen is valt de ervaring tegen. Het is daarom denk ik een goed idee om bij de planning van je vakantie eens op een rijtje te zetten wat je echt belangrijk vindt. En dat is voor iedereen anders.

janss557
User
spacer line

>>Beste Hub, bekijk reacties niet altijd van de ego-centrische kant.<<

?????

Beste Maurits, pretendeer niet dat je me kent. Ik weet niet goed hoe ik dit moet plaatsen. Er moet nogal wat gebeurd zijn om iemand egocentrisme te verwijten.

Groetjes

Hub

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ik denk dat Maurits iets teveel met zijn werk bezig is wanneer hij met termen als een PMC gaat strooien Emoticon: Wink .
Neemt niet weg dat het daar wel om draait! Wat hij wil zeggen is dat er voor alles in de marketing wereld, dus ook in de reisbranche/hotelbranche een product is voor een bepaalde doelgroep/markt. Dit is de Product markt combinatie waar hij het over heeft. Iedereen zit in een doelgroep en is op zoek naar een product. Vanuit de marketing hoek is het dus noodzakelijk om je doelgroep met je eigen product te onderkennen. Basisstof van de marketing. Het is stap 2 van het 12 stappenplan van Kotler bij de realisatie van een marketingplan.
Hub behoort dus tot een doelgroep en is op zoek naar een product. En die PMC is dus niet het Hyatt. Isse simpel en helemaal niet raar ofzo.
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

spacer line  

Beste mensen,
Wij denken wel dat Maurits een stukje info geeft waar veel mensen blij met zijn, laat het dan ook wat teveel zakelijk mogen kinken voor velen, hij schrijf hierboven ook ergens:

En de kwaliteit van een vakantie ligt ook niet altijd aan een hotel, het is meer het totaal plaatje op zich.

Wij zien ook vaak reacties van mensen dat ze toch alleen maar slapen in een hotel en de rest van de dag op pad zijn.

Wat dat betreft hoef je echt geen hotel te hebben wat in dit topic word besproken, er zijn heel veel goede overnachtingsmogelijkheden in Bali tussen de 10 en 15 Euro.
Promotie Bali

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,240 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com