indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Indonesische Ontwikkelingshulp voor Nld ???

EDITH SCHOOTS
Voorjaar 1947; de winter was ongehoord streng geweest. De wederopbouw van het geruïneerde Nederland was weliswaar voortvarend ter hand genomen, maar de dollarreserves raakten uitgeput. Een ernstig probleem, want bijna alle grondstoffen - graan, olie, kolen en staal - moesten uit Noord- en Zuid-Amerika geïmporteerd worden. De regering besloot om de goederen te blijven invoeren, anders zou het economisch herstel in de knop gebroken worden.
,,In het instinct dat de Amerikanen ons te hulp zouden schieten,'' zegt Ernst Hans van der Beugel. En dat deden ze. Op 5 juni 1947 kondigde de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken George C. Marshall het omvangrijke Economische Herstel Programma voor Europa aan. Het totale hulpbedrag dat Nederland tussen 1948 en 1952 zou ontvangen, bedroeg ruim een miljard gulden, omgerekend naar de huidige waarde ongeveer 22 miljard
Bron NRC

Dat verhaal over de Marshall Plan ken iedereen , en vele Nederlanders zijn dankbaar voor de hulp van Amerika onze Big Brother aan de overkant van de Oceaan.

Maar hoe zit het eigenlijk met de hulp van de jonge Republik Indonesia aan zijn oudere broer (Nederland).?.
Ik las artikelen over de zogenaamde Indonesische Injecties.
Als ik het moet geloven , dan zou Indonesia (de jonge broeder ) Nederland een financiele injectie gegeven voor ongeveer 4,5 miljard gulden.Wat is er van waar ? Waaruit bestaat die injectie of de schulden van Indonesia aan Nederland. Ik kan niet voorstellen dat Indonesia of “Nederlandse Indie” (het overgenomen failliete boedel van VOC in 1799) zo snel schulden had gemaakt bij Nederland.
Want tijdens de Cultuurstelsel hadden de Nederlanders nog “goud”verdiend over de ruggen van den Inlanders.
Nederland kon zelf 3 grote projecten realiseren met het verdiende “goud”uit den Oosten.
Dat zijn dan :
1.Het financieeren mbt tot de afkoopverplichtingen voor de afschaffing van de Surinaamse slaven
2. Voor de bouw van kanalen en spoorwegen
3.Financiering van de Belgische Oorlog .
Er werd veel verdiend door particulieren, aandeelhouders van de N.H.M (Nederlandse Handels Maatschappij).

Na de afschaffing van Cultuurstelsel begin men te denken om de lot van den Inlander te verbeteren.
Het heet dan de ethische politiek.
Dat werd ook benadrukt in de toespraak van de Koningin.
Dus theoretisch zou Nederland vanaf 1901 begin te denken over de het verbeteren van de lot van haar onderdanen .Ik weet niet hoeveel gulden het heeft gekost om den Inlander te verheffen .
Wat heeft Nederland geinvesteerd ? Dat kan men nalezen in de statistieken van CBS .
Ik ben zeer verbaasd toen ik de artikel Indonesische Injectie las .
Is het waar ? Dat kan toch niet waar zijn , wie is de schrijver , wat is zijn bronnen ?
Ik las ook andere artikels die het tegenovergestelde probeert te bewijzen.

Stel is voor dat waar is wat in het artikel staat , dan zou de Indonesische injectie bijna 4 maal groter zijn dan de Marshall Plan.
Dan zouden de Nederlanders ook thank You kunnen zeggen tegen Soekarno.
Terima Kasih Bapak Presiden Soekarno .

De bewuste artikel:
http://www.antenna.nl/wvi/nl/d(...)eschiedenis/ga1.html

Het is geschreven door Lambert Giebels .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

In de artikel van Edith en Lambert staan 2 verschillende cijfers , gulden en dollar.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja Om Sid, ga een en ander nalezen.
Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk, bovendien zal de schuld van Nederland aan Indonesie velen malen groter zijn.
Duizenden repatrianten werden beroofd van hun bezittingen en moesten hier met de teller op 0 beginnen.
Voorschotten moesten tot op de cent afbetaald worden.Fijn ""Vaderland""
"Het genoemde artikel lijkt mij een goed voorbeeld van geschiedvervalsing, maar daar waren kolonialisten altijd al goed in.
Om nu te zeggen terima kasih pak Soekarno...
Van Ike weet ik dat alles in beslag werd genomen:huis,grond, bezittingen, alles en dat hele hele gezin terecht kwam vanuit Bandung in een pension te Arnhem.

En met hem zovelen

Waar is al dat geld gebleven?

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

• "... betaald aan meneer Oltmans ..... Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! .... zo wordt geld gerecycled !!!"

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

marcel70
    User
    spacer line

Beste Sidia,
    Typisch indonesie om te zeggen dat zo'n artilkel niet door sidia geschreven is.

Het is geschreven door Lambert Giebels .
    ??
    Maar toch weer een manier om te zitten zeiken tegen Nederlanders vooral die gene die van plan zijn om in indonesie te investeren.

Mijn generasi werd geleerd om niet meer te zeiken tegen duitsers over de oorlog.
    Als sidia puasa doet is hij nog aan te zondigen ook!!!
    COBA LUPA DAN BISA HIDUP TERUS
    Probeer het te vergeten en Indonesie kan vooruit!!!!!

Omdat er geen geloof in voorkomt wil nog niet zeggen dat er altijd maar gezeik kan zijn over hoe slecht nederlanders geweest zijn!!!!!

slmt

Becik ketitik olo Ketoro

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Die Marcel toch ,
    Indahnesia is een site voor iedereen , gaat over indosenia , de mensen , de bezoekers , geschiedenis , cultuur etc.

Information pages on indahnesia.com give you an inside look into the daily life in Indonesia including background information, images and portraits.
    indahnesia.com/indonesia.php - 78k

Daar staat ongeveer beschreven.
    Wil jij mij pertellen wat hier wel of niet geschreven mag worden ?????
    Dat kan hoogstens de moderator cq de "toko houder" (director /eigenaar) doen .
    Of wordt je in je kruis aangetast ?

En waarom typisch indonesie ??? , heb je iets tegen de posting of heb je iets tegen mij ? Of heb je iets tegen Indonesie.??
    Dat moet je ook duidelijk maken .

Btw , for yr information , ik vast niet eens .
    Dus wat heeft vasten hier mee te maken ??

Voor jou informatie , de oude geschiedenis werd/wordt ook besproken in Indonesia .
    Volgt je dan de kranten niet ? Kijk je dan nooit in diverse site's waar jonge indonesiers discussieren ? En als je de bahasa niet spreekt , staan ook engelse site's.
    Juist informatie's over vroeger kan belangrijk zijn voor het heden , en zeker voor Nederlanders die daar willen wonen en werken.

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Marcel .

Er zijn serieuze artikelen die de lezing van Ome Lambert tegenspreken.
    Met serieuz bedoelde ik artikelen van mensen die iets kunnen zeggen , met onderbouwing en niet zo maar van een zelfbenoemde indoloog , een AsNul Indoloog(AsNul is Asal Nulis , schrijven om te kunnen schrijven).
    Die ome Lambert kwam in de belangstelling omdat hij de de 2 boeken schreef over Soekarno . (heeft ook iets geschreven in Nederland).
    Ondank dat ik een ongeschoolde grappenmaker ben, vind ik zijn 2 boeken niet echt denderend. Zijn 1ste boek bevat gegevens die bij veel indonesiers bekend zijn , en zeker van mijn generatie..Half Jakarta(een beetje overdrijven) weet al wat er in zijn 1ste boek staat , het is publiek geheim .
    Zijn 2de boek staat op mijn boekenplank , heb goedkoop gekocht (afgeprijsd voor 6.95 euri) . De extra kosten (verzend) is bijna evenveel als de prijs van het boek zelf. Dat is zeker een bestseller , zou niet verbazen als het op de schappen van De Slegte terecht komt.
    Heb eerst een bibliotheekboek(gratis) doorgebladerd.
    Zijn 2de boek vind ik persoonlijk matig(mijn 1ste indruk ) , er zijn geen schokkende nieuwe feiten bekend gemaakt .
    De meeste verhaaltjes staan uitgebreid in indonesische site's .
    Een handige googlelaar kan het "zo"vinden.
    Zeker als je context begrijpt.
    Voor de Nederlanders is het mss wereldnieuws , zoiets van he he eindelijk kunnen we iets weten wie Soekarno is .
    In Indonesia zal het beter verkopen ,want er zijn nog tientallen miljoen bewonderaars van hem .Ik weet niet hoeveel roepie dat moet kosten.

marcel70
    User
    spacer line

Sidia toch ,
    Pura pura gak tahu???

Typisch indonesie is omdat je lambert gebruikt om weer tegen Nederland aan te schoppen.Dat is typisch indonesie!!!!

Mijn Generasi zit ook niet te zeiken tegen duitsers.

Dat je niet vast is ok,maar vasten heeft alles hier mee te maken.
    Vasten maand betekend vergeten en vergeven en dus niet altijd weer terug vallen over 60 jaar geleden!!!!
    Vooruit denken!

Kranten niet volgen??diverse site's waar jonge indonesiers discussieren ?
    wat hebben die te vertellen?
    Weet u wel in wat voor toestand indonesie is???
    Die jonge mensen en oudere ,hebben nog geen idee hoe het eraan toegaat buiten indonesie.Laat staan hoe ze moeten weten om hun eigen toekomst verder te gaan. Kasihan deh loo
    Ik meen dat echt!

Van de week probeer ik nog even een container het land uit te krijgen en de MKL belooftdat het kan,wat denk je vergeet het maar.
    Men zegt dat er geen plek is op de boot?? Er is plek opeens maar dan wel 2000us$ meer betalen. (CANJOE COX ZEG IK DAN MAAR BIJ MIJ ZELF OOST JAVA TAAL)
    Ramahdan en lembaran heet dat,
    Zo'n locale pief die de laatst plek moet verdelen op de boot ziet gewoon de boel op te naaien
    Maar goed off topic

Mongo2

Mongo2

Becik ketitik olo Ketoro

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Om Sid ik had u al eens eerder uitgelegd dat er mensen zijn die hun eigen interpretatie geven aan de geschiedenis.
    En dat is ook waar aan u zich schuldig maakt.
    Gooi al die boeken eens weg en ga eens lekker genieten van wat de wereld nog te bieden heeft.
    U bent daarmee beter af, en u hoef dan ook niet zo de mensen laten schrikken.
    Wat hebben wij nu weer aan ons fietsbel hangen.
    Wat moeten wij nog iets leren van die valse geschiedschrijving.
    Dat is niet meer interessant te noemen, en heeft geen invloed meer op het geen komen gaat.
    Van Soekarno kan je van alles schrijven, er zijn al zo veel documenten door gelicht.
    Dat het nu niet meer er toe doet want er is niets meer te verhalen op wat je van wie dan ook nog wat te goed hebben.
    Zij zijn nu al meer dan 62 jaar zelfstandig en ze hebben er een puinhoop van gemaakt.
    Dat is de realiteit, en verders hoe meer u uit die beerput probeert naar boven te halen hoe meer dat je er achter komt dat het een achterlijke tijd is geweest, van wie dan ook .
    Ik zou zeggen lekker leven, en wat is gebeurd achter je laten het heeft weinig zin de jongere generatie er bij te betrekken.
    Leren kunnen ze alleen naar de toekomst gerichte technologie, ervarenheid voor hen die zich geprikkeld voelen onze levens standaard te verbeteren.
    Dit heeft totaal niets met politiek te maken.
    Want als wij alles politiek gaan beschouwen dan komen er velen er niet goed van af.
    Ook Soekarno niet die geheuld heeft met Jan rap, en zijn moer.
    Door domme Amerikanen hem geholpen heeft tot hij zich vergaloppeerde met het communisme.
    Moeten we nog verder gaan Om Sid.
    New Gunea om Sid hoort helemaal niet bij Indonesië zowel cultuur niet als ligging niet.
    Dit was ook weer die domme Amerikanen die zich vergist hadden, maar er een achterdeurtje in zag om door domme leiders te laten verlokken, goedkoop aan grondstoffen te komen……. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Stupid Emoticon: Confused Emoticon: Cry Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Aits, jangan panas mas . pse blijft koel Emoticon: Smile

Kijk de voorbeelden van Marcel zal ook waar zijn , soms is het ook een janboel(longkang) daarO.
    Mss ga ik na mijn vervroegde uittreding ook in de zaken .
    Zie echt goede mogelijkheden , Organisasi Adpies Biro (Juridische zaken) , Expediteur(dank je wel Marcel) , of in de bouw , Sidia verbouw herbouw BV .
    Dus geen bedrijf zoals van de Doorzon familie (stripverhaal).

Jantje
    User
    spacer line

Marcel,
    Je moet goed begrijpen dat Om Sid zich reeds vele jaren in een land van melk en honing bevindt.Zich lavend aan de sociale voorzieningen, scheit aan iedereen en bijtend in de hand die hem voedt. Kan allemaal in Nederland. Die Oom heeft zich, buiten zijn grammatica, dus goed aangepast. Kankeren in Nederland is done anders kom je nergens.
    In zijn “land pan herkomst” zoals hij dat noemt, waar wij dus verkeren liggen de zaken even anders. Als wij een scheet laten worden we bew.v.spreken gedeporteerd. En wanneer wij aan de geeuwhonger liggen is er niemand die zich om ons bekommert. We gaan gewoon dood en worden vanzelf gecomposteerd, onze laatste bijdrage.
    Niemand kankert want dat is hier nl “not done”en zal zelfs na die 350 jaar nog lang duren voor men het door heeft. Men heeft, mede gehinderd door een barbaarse, middeleuwse godsdienst, nog niets geleerd.
    Aan ooms eeuwige gezeur over de misstanden in Nederland ligt iets anders ten grondslag nl. wat de Engelsen “foolish pride noemen”
    De leef/woon situatie hier, is zoals u ongetwijfeld weet erbarmelijk. Infrastructuur is nul. Corruptie is in. Religion rules. Als Oom beweert hier wat te gaan maken na zijn pensioen heeft ie wellicht veel connecties in de onder- of bovenwereld, anders redt ie het niet.
    Marcel, je werd geript. Is mij menigmaal overkomen en ik wacht tot ik helemaal kaalgeplukt ben door dit zooitje voordat ik weer naar Nederland ga. Dan, staande aan het loket van de sociale dienst gelooft men mijn verhalen niet. Net zo min als ik menige ripperij kon geloven! Diefstal en bedrog zit hier in de genen gebakken!
    Er valt in dit land niets te halen, zelfs geen goedkope arbeidskracht. Het eindeloos herhalen van instructies en altijd ja,ja als antwoord krijgen als ze het niet snappen.’t Is om moedeloos van te worden.
    Oom Lon verkeerde reeds 16 jaar in dit “Hell Hole” en hij schreef: het wordt nooit wat met dit land en ik moet hem gelijk geven.
    Ik begin te twijfelen of ik liever hier mijn ouwedag zou willen slijten of een uur of wat in mijn strontlorren in een Nederlands bejaardenhuis te liggen wachten op de volgende shift.
    Ligt er o.a. maar net aan hoe de politieke situatie zich ontwikkeld.

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Even een harde reactie aan Jantje:
    jouw opmerking dat Om Sid gebruikt maak t van de Sv, dat in zijn volledig recht ,,bovendien is dit een prive zaak, waar je niets mee te maken hebt.
    Zelf heb ik een ander beeld van Sid, maar waarschijnlijk zie je dat niet, je kunt alleen maar schelden, maar verdiepen in de oosterling, daar heb ik je nog nooit over gehoord,l
    Ik vergelijk je met Bas Veth, ook zo"n 5e rangs totok, die alleen maar wist te kankeren, Maar goed, de aanpassing aan de Oosterse heb je nooit geleerd, adviesje: reserveer een plekje in een bejaardentehuis i n Nederland, kankeren kun je daar de hele dag, dus je kunt je hart op halen,
    hoop dat je leert

Merapi

JohanN
    User
    User icon of JohanN
    spacer line

Help, de AOWers zijn aan het rellen!
    Uitkijken voor rondvliegende wandelstokken, de met rollators opgebouwde barricades en tot afluisterapparatuur omgebouwde hoorapparaten!!! Sloffen verstoffen, de geraniums verwaarloosd en de bloemetjes gordijnen aan het raam zijn dicht. Alleen voor Tafeltje Dekje wordt nog opengedaan om nieuwe energie voor de strijd op te doen in de vorm van lekker bloemkool met sausje, gekookte piepers en een glaasje warme melk.

Begin de details te vergeten

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Ooit van respect gehoord, Johan?
    Verder geen commentaar, maar bedankt dat je Indah "verrijkt ''met je platvloersheid

JohanN
    User
    User icon of JohanN
    spacer line

Hmm, vulkaan, ik hoop dat er ook wat mensen lachen om mijn posting. Laat maar verder.

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Nou eerlijk gezegd vind ik dit jaren 50 humor, en al zo uitgekauwd als een karbouwen vel.
    Respect voel je aan, nu 1 jaar op dit forum: heb veel geleerd
    Selamat W

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

W , je hoef je aan te trekken wat JohanN shreef , hij is nog jong .
    Moet nog gaan bewijzen , carriere maken.
    Ik heb mijn tijd al gehad . .

De opmerking van Ome Jan is --- , hoe moet ik het kwalificeren ?.
    Precies zijn oude maatje blijft hij ook plakken in het land waar alles niet goed is .
    Ik ben tenminste duidelijk , ik vind het prettig in Ollanda ,met goede openbaarvervoer , faciliteiten , bibliotheken , kan lekker goedkoop inkopen doen bij Lidl. En geen lampu mati .Wat wil je nog meer wensen ??
    Nog een paar jaartjes dan kan ik gaan rentenieren.

En Menir Jantje , als je niks inhoudelijks kan reageren moet je mensen niet gaan zwart maken .
    Dat is laag bij de grond. Lees maar wat je geschreven hebt.
    Als Oom beweert hier wat te gaan maken na zijn pensioen heeft ie wellicht veel connecties in de onder- of bovenwereld, anders redt ie het niet.)
    Kijk als je daaro geript wordt moet je jou frustraties niet op mij gaan botvieren.

Even geduld hebben Jantje , over een paar jaar mag je terug gaan naar Ollanda , krijgt je ook AOW.
    Of kan je niet meer terug ?
    Adoeh kassiaaan.

JohanN
    User
    User icon of JohanN
    spacer line

nog ff je post ge-edit? Emoticon: Wink
    Merapi, je bent nog een jaarling dus. Ik loop hier al 3.5 jaar rond. Maar jaren 50 humor ken ik niet. Is dat dezelfde als die ik bezig? Wat een tijd moet dat geweest zijn.

spacer line  

On 05-10-2007 21:55 JohanN wrote:
    Hmm, vulkaan, ik hoop dat er ook wat mensen lachen om mijn posting. Laat maar verder.

Jep Johan ik kan er zeker om lachen !! Emoticon: Shiny , voor de oudere onder ons is het wellicht ff wennen , vooral voor Merapi die eigenlijk zo maar net komt kijken hier op haar forum....enne niet tegen kritiek kan...gevolg is een bui. (graag plaatsen di kamar kecil....) Emoticon: Clown

Live life to the max.......

sapolidi
    User
    User icon of sapolidi
    spacer line

On 05-10-2007 19:18 Jantje wrote:
    Als wij een scheet laten worden we bew.v.spreken gedeporteerd . En wanneer wij aan de geeuwhonger liggen is er niemand die zich om ons bekommert . We gaan gewoon dood en worden vanzelf gecomposteerd, onze laatste bijdrage.
    De leef/woon situatie hier, is zoals u ongetwijfeld weet erbarmelijk. Infrastructuur is nul. Corruptie is in. Religion rules. Marcel, je werd geript. Is mij menigmaal overkomen en ik wacht tot ik helemaal kaalgeplukt ben door dit zooitje voordat ik weer naar Nederland ga. Diefstal en bedrog zit hier in de genen gebakken!
    Het eindeloos herhalen van instructies en altijd ja,ja als antwoord krijgen als ze het niet snappen.’t Is om moedeloos van te worden. Het wordt nooit wat met dit land.

Ik ken nog een sterk verhaal Jantje: Ik geloof jou! Emoticon: Very funny

Er valt in dit land niets te halen, zelfs geen goedkope arbeidskracht.

Mijn advies is dan om Oost-Europeanen in te vliegen. Ik zou dan geen Polen nemen, want die schijnen intussen wijs geworden ook een duurder uurtarief te eisen. Nee, ik denk dan vooral aan Bulgaren en Roemenen.
    Wil je echt voor een dubbeltje op de eerste rij zitten dan moet je een Albanees pakken. Die schijnen echt nog voor een prikkie te willen werken. Ik zou zeggen:”Succes ermee Jantje en vooral niet opgeven. Denk aan die goeie ouwe VOC mentaliteit”. “Je laat je door die inlanders toch niet het kaas van je brood eten?”

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 06-10-2007 03:32 sapolidi wrote:

...

Denk aan die goeie ouwe VOC mentaliteit”. “Je laat je door die inlanders toch niet het kaas van je brood eten?”

V.O.C , V.O. C ? Ik las dat de mensen nu een nieuwe soort handelsorganisatie hebben opgebouwd met de naam V.A.C.
    Ya , ik durf bijna niet meer verhalen te schrijven , ben een beetje huiverig geworden , voordat ik het weet wordt ik persoonlijk aangevallen , insinuaties en lasters wordt zo maar geplaats.
    Als sommigen grapjes maakt over mijn grammatica , kan ik nog om lachen.
    Het is ook zo .
    Maar persoonlijke aanvallen , dat zal ik niet vergeten . Ik dacht dat dit voor de 2 de keer is gebeurt.
    Ik zie me al als ik met een buitenlander / expat die woonachtig is in indonesia discussieert over een thema , en ik heb de pik op die ven (of is het die vent) en dan dingen gaat vragen , wat hij doet , welke inkomen hij heeft of hoe heeft hij het verdiend ,of hij goede papieren heeft of niet (niet illegaal of half illegaal ) , waarom hij daar woont en niet in zijn eigen land ?
    Nou stel is voor dat een discussie zo gaat eindigen.Wordt off topic .
    Dan wordt het longkang(mestpoel) . Longkang is een maleisische woord .

Terug naar goedkope arbeidskrachten , ya voor kwaliteit moet je betalen .Kan me niet voorstellen dat je in Semarang ,de hoofstad van de provincie geen geschoolde arbeiders kan vinden.

Jantje , als je mensen nodig hebt kan ik mss jou helpen , ik heb voldoende vrienden daarO die je kan helpen. Emoticon: Smile

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

sapolidi wrote:
    Wil je echt voor een dubbeltje op de eerste rij zitten dan moet je een Albanees pakken. Die schijnen echt nog voor een prikkie te willen werken

Zeg maar een dan krijg je er twee.......
    JA ja Sapolidi dit gaat niet op, je krijgt er een grote bevolking groep er bij en dat zijn de Roma zigeuners, die willen wel komen maar mogen nog niet.
    Dus als je dat wilt is het ook goed.
    Met Jantje die dan berooid thuis komt het volgende.
    Hirsi Ali komt ook haar bescherm geld ophalen, waarom Jantje niet...
    Hij is volgens mij een echt Nederlander, eigenlijk Hollander die ergens wel thuis hoort in de provincie.
    Nederlanders bestaan niet meer toch??? wij zijn dat toch niet meer, volgen Maxima, die paspoorten kunnen gewoon weg gegooid worden.
    Ja en dan moet je blijven waar je zit, en verroer je niet houd je adem in, en stik niet, volgens dat versje toen we nog jong waren, verstoppertje spelen.
    Dat is weer in , iets uit de oude doos.
    Wie weet leren wij wel nieuwe spelletjes van uit het buitenland gekomen mensen.
    Maar die zie ik wel, maar hoor ze niet, wat wij leren is het eten van hen, wat ze meegebracht hebben, een bloeiende handel, zonder diploma’s maar wel vergunning…………… Emoticon: Cooool Emoticon: I love it Emoticon: Confused Emoticon: Cry Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jeroen
    Administrator
    User icon of Jeroen
    spacer line

Zullen we een beetje meer ontopic gaan?

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Ziel ,
    natuurlijk mag / kan Menir J uit S terugkomen naar zijn land pan erkomst.
    Het is zijn geboorterecht . En wie zegt dat die menir berooid terug komt.?
    Je moet wel voorzichtig zijn , ga geen veronderstellingen nemen.
    Want dan zit je fout.
    Er zijn 2 mogelijkheden , dat het niet waar is (dus hij komt terug als rijke man) of hij komt berooid . Dat laatste is niet leuk voor hem.

Alleen is het de vraag of hij kan aarden hier , in de grote steden heb je veel allochtonen , heb je ook moskee . En dan de aanpassingsproblemen , want hierO is anders dan daarO.
    DaarO kan je voor een duppie op de 1ste rang gaan zitten . De kans dat je daar PRT hebt is ook groot . Hier moet je alles zelf doen , tuinman , supir , kokkie spelen als ibu de vrouw ziek is etc .
    Muchos problemos .
    En met 66 jaar , zelfs met 70 jaar komt je niet zo maar in een rumah jompo (bejaardenhuis).
    Tegenwoordig heet het verzorgingstehuis.
    Mijn ibu de vrouw werk al 33 jaar lang in de zorgsector , vanaf bejaardentehuis t/m de nwe Verzorgingstehuis .
    (PS : dat is ook 1 v.d redenen waarom ik nog een paar jaar moet wachten voordat ik mijn koper pakt , anders is onze gezinsinkomen te weinig om een comfortabel leven te leiden in Jakarta of Bandung).
    Dan kan ik 2 of 3 personeels aannemen , kan je zien als ontwikkelingshulp.

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Jeroen , je heb gelijk .
    Het is toch vreemd dat je van een artikel van Lambert Giebels kan dwalen naar allerlei zijwegen.
    Het kan gebeuren zolang men niet elkaar gaat uitschelden .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,720,971 topic views - 236,089 posts - 13,703 topics - 27,347 members - last post @ 18-01-2020 05:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,416,153 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com