indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Ik zit sinds een aantal dagen met het probleem dat ik bellen noch sms'en kan naar IndonesiŽ. Via mail heb ik me vergewist dat het opgeslagen nummer nog steeds correct is. Ten einde raad heb ik mijn contact daar gevraagd mij een sms te sturen, die kwam vrijwel binnen 5 minuten aan! Via nummerweergave bleek dat ik zijn nummer correct had... Ik kon ook antwoorden via sms.

Echter, als ik hem wil sms'en zonder in de reply-modus te komen dan lukt het weer niet... Ik snap hier niets van. Iemand een oplossing?

Ik heb het nummer als volgt ingevoerd (voorbeeld) +62 8 1234 5678 9 waarbij + staat voor 00 (ik heb het ook met 00 geprobeerd, maar dat maakt niets uit).

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Welke provider heeft jouw kontaktpersoon in Indonesia?
Want sommige providers hebben een bepaalde code die je ook moet invoeren.Waarschijnlijk weet je kontaktpersoon die code wel maar jij niet.
Dit probleem heb ik ook gehad met provider Pro Excel.
Suc6 Emoticon: Bye bye

Shalom

spacer line  

Sterker nog, het gaat ook om de provider hier. Die hebben allerhande afspraken met providers daar en alles wat er tussenhangt. Telfort en Vodavone kunnen, voor zo ver ik weet prima SMS'en/Bellen. Maar ermm, bellen met Indonesie kan veelal een stuk goedkoper met diensten a la voipbuster.com (zijn er nog scherpere aanbiedingen?)

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar 'Algemene IndonesiŽ-praat'

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Niet alleen smsjes komen soms niet aan, ook emails verdwijnen op "onverklaarbare" wijze Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

spacer line  

On 26-09-2007 13:52 Bokito wrote:
Welke provider heeft jouw kontaktpersoon in Indonesia?
Want sommige providers hebben een bepaalde code die je ook moet invoeren.Waarschijnlijk weet je kontaktpersoon die code wel maar jij niet.
Dit probleem heb ik ook gehad met provider Pro Excel.
Suc6 Emoticon: Bye bye

Daar moet ik naar informeren. Zelf heb ik Vodafone. Het viel me de laatste keer in IndonesiŽ al op dat vrijwel niemand mijn berichten had ontvangen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-09-2007 20:15 kiwimave wrote:
Niet alleen smsjes komen soms niet aan, ook emails verdwijnen op "onverklaarbare" wijze Emoticon: Wink

Wat komt hier wel aan? Waar de boer niets aan verdiend (maar een ander wel), daar zal hij geen enkele moeite voor doen. Dat gooit hij naast zich weg (zoals met de gewone post).
No feeling voor het belang van goede communicatie; alleen voor het belang van snel geldelijk gewin.
Bananenrepubiekmentaliiteit meneer; dat is het probleem hier al decennia lang.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-09-2007 23:15 Kristiyanto wrote:

...

Daar moet ik naar informeren. Zelf heb ik Vodafone. Het viel me de laatste keer in IndonesiŽ al op dat vrijwel niemand mijn berichten had ontvangen.

Dat komt door overijverige medewerkers (van de Indonische poviders en de counterparts). Zo bespaart men "zend"kosten door niet uit te zenden terwijl de "verzend"kosten al zijn geind door de "tegenpartij". That's Indonesia nowadays.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 26-09-2007 20:15 kiwimave wrote:

Dat ligt wellicht meer aan de gebruiker dan aan enig ander element. Emoticon: Laugh out loud

On 27-09-2007 03:25 Yogya-Bali wrote:

...

Wat komt hier wel aan? Waar de boer niets aan verdiend (maar een ander wel), daar zal hij geen enkele moeite voor doen. Dat gooit hij naast zich weg (zoals met de gewone post).
No feeling voor het belang van goede communicatie; alleen voor het belang van snel geldelijk gewin.
Bananenrepubiekmentaliiteit meneer; dat is het probleem hier al decennia lang.

Nah, de post dat heb ik eens gestaafd voor je, alles is aangekomen in de afgelopen 12 maanden, meer dan 100 zendingen (eBay aankopen e.d.). Aangetekend, registered maar vooral gewone zendingen, alles op welgeteld 1 zending van 5 USD (incl verzendkosten) is niet aangekomen. Ik weet zelfs waarom. Het waren postzegel-velletjes, en dat lijkt zonder exra kartonnetje op een bankbiljet of drie. Tja, dan ben je het kwijt. De rest is allemaal aangekomen. Ik had het eerder ook niet verwacht, maar het is wel zo. Adres is trouwens binnen de ring van Yogya of een postbus bij de pos besar.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

You're lucky. Hadden ze zeker een paar nieuwe medewerkers op het postkantoor, of gewoon hardwerkende mensen met nog enig "loyaliteitsgevooel" naar de werkgever toe; iets dat doorgaans ver is te zoeken (behalve als men iets extra's "schuift" Emoticon: Wink maar doorgaans staat dit gevoel niet in zo'n hoog aanzien en is het "IKKE, IKKE, en de rest kan STIKKE".
En "na mij de zondvloed". Zeer Indonesissche spreekwoorden.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het smsen met IndonesiŽ ging met Mentari en ProXl afgelopen jaren zeer redelijk, maar vanaf 19 september is het een drama vanuit Nederland kwamen de smsen wel binnen, maar vanuit IndonesiŽ dus niet en zoals Yogya schreef de smsen werden wel betaald.
Gisteren voor het eerst kreeg ik weer smsen uit IndonesiŽ binnen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou ik doe weer een andere ervaring op.
Yogya-Bali heeft het soms best bij het rechte eind.
Want wat er vanmorgen gebeurde is.
dat ik mij vergiste in de datum wanneer ze zou vertrekken.
Ik heb gisteren nog een gewoon SMS gestuurd.
Geen antwoord, dus denk je dan, waarom?, kan niet aangekomen zijn.?..
Maar vanmorgen een sms gestuurd met een groet, en goede reis toe gewenst.
Binnen de 5 minuten had ik een sms terug, en zei dat ze in paniek was omdat ze dacht de volgende dag pas te vertrekken.
Kijk hier weer een slordigheid, van mijn kant maar ook zie je als ze in paniek raken kunnen ze wel snel zijn met terug sturen van een antwoord.
Dus mijn ervaring weer.
slordigheid van hun Indonesische mentaliteit.
Maar ook wil je snel antwoord!!!
moet je paniek zaaien..... Emoticon: Stupid Emoticon: Devil Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye
Conclusie mijn Sms komen wel aan, maar worden gewoon niet altijd beantwoord. en ook hun smsjes komen aan,geef altijd gelijk antwoord !!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dat kan wel zijn, maar het is een feit dat het smsen de afgelopen week een rotzooitje is geweest Om Ziel, dus oordeel niet te snel.
Met mijn Asiakaart kan ik onbeperkt bellen en ik heb de afgelopen week veel gebeld en bij diverse mensen gecontroleerd, maar het smsen uit IndonesiŽ naar Nederland was een zooitje van de bovenste plank, wel het tegoed inpikken maar niet doorsturen.
Soms wel vaak niet, maar na gisteren lijkt het beter te gaan.
Groetjes Malam

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Waarom mag je het niet beoordelen zoals Yogya-Bali ook aangaf.
wij hebben een mentaliteit die snel en adaqate wil reageren.
Want je kan wel eens te laat zijn met wat je wilt doorgeven.
"Kijk", en daar heeft de doorsnee indonesier een hekel aan.
Plan-plan dat is hun begrip, om je niet druk te maken.
Eigenlijk wel makkelijk, want je bent niet zo verantwoordelijk.
De weg van de minste weerstand is je eigen ingraven, en dan maar afwachten wat daarvan de gevolgen zijn.
Zo zijn duidelijk de verschillen, en ja moet je daar maar mee leven.
Zij die het weten mag het zeggen.......... Emoticon: Worship Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

On 26-09-2007 23:15 Kristiyanto wrote:

...

Inmiddels is bekend dat de provider van mijn counterpart SIMPATI is, dat zou de opvolger zijn van Telkomsel.

En nogmaals: als ik reageer op zijn e-mail komt mijn sms bij hem wťl aan.
En omgekeerd ook. Het probleem is dat ik hem dus niet spontaan kan sms'en. Maar zolang ik zijn berichten bewaar, lukt het wel. Bruikbare tip misschien?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat is waarschijlijk de juiste gebruikswijze: dan gaat het automatisch en kan men geen "geld meer in eigen zakken" stopen.
Er zijn wel eens vaker van die onbegrijpelijke conctructies maar - als men nagaat denken in het belang van de portemonnee van de werknemers - komt men er enel echter dat er niets "ajaibs" aan de hand is maar pure zwendelarij en "eigen" belang van de werknemers.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,842,965 topic views - 236,141 posts - 13,703 topics - 27,449 members - last post @ 23-01-2020 03:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,592,087 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com