indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

meisje
User
spacer line

Hallo allemaal,
Ik ben nog niet zwanger maar heb wel een kindewens en ga in januari naar indonesie emigreren.
Ik ben opzoek naar iemand die ervaring heeft met zwanger zijn en bevallen in indonesie.
Kun je makkelijk leuke positiekleding kopen? Is foliumzuur, omega 3 , vitamine AD voor pasgeboren kinderen, flessenwarmers, et?, verkrijgbaar?
Hoe is het om in Indonesie te bevallen? Wat is een goed ziekenhuis met engels talig personeel?
Zijn er brandalarmen, kinderzitjes voor in de auto, klemmen voor onveilige kastjes etc verkrijgbaar?Heeft er iemand ervaring met het 2 of 3 talig opvoeden van kinderen? hoe pak je dit aan en welk materiaal gebruik je?
Bedankt!

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Zie evt ander topic. Mijn bottomline
1) geen medicijnen accepteren van Indonesische artsen tijdens de zwangerschap, 90% van de geneesmiddelen kan de baby schaden. Eventueel advies inwinnen bij een westers (geschoold)e arts
2) Foliumzuur is alleen belangrijk rond de periode van de bevruchting (4wk van te voren tot 8wk erna) en wel verkrijgbaar in Indo (5mg of 0,5mg)
3) geen andere (multi)vitaminepreparaten nemen in de zwangerschap
4) omega3 etc....allemaal niet zo belangrijk, gewoon gezond en vers eten, uiteraard NOOIT bij een warung tijdens de zwangerschap

Gracias. Sama sama

Baruga
User
User icon of Baruga
spacer line

Hallo Meisje,

Meen je dit nu echt of maak je een geintje. Laat ik het eens omdraaien :"Ik ben nog niet zwanger maar heb wel een kinderwens en ga in januari naar Europa emigreren.
Ik ben opzoek naar iemand die ervaring heeft met zwanger zijn en bevallen in Europa.
Kun je makkelijk leuke positiekleding kopen? Is foliumzuur, omega 3 , vitamine AD voor pasgeboren kinderen, flessenwarmers, et?, verkrijgbaar?
Hoe is het om in Europa te bevallen? Wat is een goed ziekenhuis met engels talig personeel?
Zijn er brandalarmen, kinderzitjes voor in de auto, klemmen voor onveilige kastjes etc verkrijgbaar?Heeft er iemand ervaring met het 2 of 3 talig opvoeden van kinderen? hoe pak je dit aan en welk materiaal gebruik je?" Einde Citaat. Bij mij komt dan de vragen op: "Waar ga je heen in Europa ?. Hoe goed heb je je voorbereid op je immigrasie ? Wat weet je van enorme verschillen in cultuur en voorzieningen in Europa ?" Denk je dat Indonesia zomaar wel onder een noemer te vallen is ? Lijkt mij erg kortzichtig.

Mijn indonesische schoondochter bevalt in november/december van haar eerste kind (in Indonesia) en je mag gerust weten dat ik mijn hart vasthoud naar mijn Nederlandse begrippen.

Het allerbeste met je plannen,
Groeten Baruga.

Het leven is geen bestemming, het is een reis.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar 'Algemene IndonesiŽ-praat'.

Raffel
User
spacer line

Hallo Meisje,

Hier wil ik toch effe op reageren aangezien de antwoorden die je kreeg niet echt positief zijn.
Eerst en vooral, OVERAL TER WERELD WORDEN ER KINDEREN GEBOREN.
En Indonesie is echt geen onderontwikkeld land zoals sommigen denken.
Natuurlijk is het een groot verschil tov in Europa, maar het lukt daar blijkbaar toch ook goed om kinderen ter wereld te brengen.

Wat is mijn ervaring....wel mijn vrouw is dit jaar bevallen van een prachtige dochter op Bali in een lokaal ziekenhuis met keizersnee.

Wat betreft de medicijnen en vitamines.
Alle medicijnen die ze aangeboden kreeg van de dokter, werden eerst opgezocht op internet voordat ze deze ook gebruikte.
Antibiotica wordt in Indonesia enorm veel voorgeschreven en is bij zwangerschap dus uit den boze, oppassen dus.
Vitamines zijn WEL belangrijk tijdends de zwangerschap. Inderdaad vooral de weken voor de bevruchting en VOORAL de eerste 3 maanden na.
Mijn ervaring met de vitamines die de dokters geven in Indonesia zijn deze; het zijn precies dezelfde die je in Europa krijgt, enkel de benaming is anders.
Zoek het op op internet voordat je ze neemt of breng ze mee vanuit Europa. Maar je kunt ze dus ook in Indonesie krijgen.
Hier worden vitamines trouwens aanbevolen gedurende de ganse zwangerschap en zolang je borstvoeding geeft, is in Indonesie niet anders.

NOOIT bij een warung eten.........begrijp ik niet goed, zal er wel van afhangen welke warung neem ik aan. Bepaalde zaken kun beter niet eten, kip is er ťťn van maar dat kun je beter eens opzoeken wat wel of niet goed voor je is.

Positiekleding.....is er.....is het leuk.....????
Vitamines.......verkrijgbaar dus.
Flessenverwarmer, sterilisator, buggy......verkrijgbaar.

Wat het hospitaal betreft, daar heb je enorm veel keus in, ook wat de rekening betreft.....Op Bali zijn de betere in het zuiden, maar ik woon in het noorden en moest het dus met iets minder doen. Een kakkerlak die in de operatiekamer loopt moet je erbij nemen.....Ik heb de VIP kamer genomen en die zijn vergelijkbaar of beter dan hier in Europa.
De rekening: ik was 750 Euro kwijt voor 5 dagen hospitaal.
Haar zus een maand geleden evenees met keizersnee : 25 Euro. Geen vip kamer natuurlijk. t' is maar wat je er voor over hebt he, en wat je kleur is natuurlijk.

Dus, ongerust moet je niet zijn, je moet enkel je gezond (westers) verstand gebruiken. Baby's worden overal geboren en al heeeeeel lang op deze wereld.

Groeten,
Raffel.

andre
User
spacer line

Mijn vrouw is van onze beide kinderen in IndonesiŽ bevallen. Bij de eerste woonden we in IndonesiŽ, bij de tweede in Nederland. Toch kozen wij ervoor om de tweede ook in IndonesiŽ te baren. Mijn vrouw voelde zich veel prettiger in IndonesiŽ, met een verloskundige en verpleegsters die haar moedertaal spraken.

Je kan overal ter wereld bevallen, het belangrijkste is dat je je op je gemak voelt.

P.S. Mocht je er nog even over na willen denken.... De anticonceptiepil (pil KB) kost in IndonesiŽ maar Euro 2,50 / maand Emoticon: Wink

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

mijn 3 kinderen zijn allemaal hier in indonesie geboren, gewoon bij de lokale bidan (gediplomeerde vroedvrouw)...
telkens bleef ze daar 1 nacht en dan terug naar huis, dat lijkt de standaard hier als moeder en kind gezond zijn
zwangerschap is geen ziekte he, dus ik zou me daar allemaal niet teveel zorgen in maken

meisje
User
spacer line

Jakarta....

On 25-09-2007 20:36 Baruga wrote:
Hallo Meisje,

Meen je dit nu echt of maak je een geintje. Laat ik het eens omdraaien :"Ik ben nog niet zwanger maar heb wel een kinderwens en ga in januari naar Europa emigreren.
Ik ben opzoek naar iemand die ervaring heeft met zwanger zijn en bevallen in Europa.
Hoe is het om in Europa te bevallen? Wat is een goed ziekenhuis met engels talig personeel?
Zijn er brandalarmen, kinderzitjes voor in de auto, klemmen voor onveilige kastjes etc verkrijgbaar?Heeft er iemand ervaring met het 2 of 3 talig opvoeden van kinderen? hoe pak je dit aan en welk materiaal gebruik je?" Einde Citaat. Bij mij komt dan de vragen op: "Waar ga je heen in Europa ?. Hoe goed heb je je voorbereid op je immigrasie ? Wat weet je van enorme verschillen in cultuur en voorzieningen in Europa ?" Denk je dat Indonesia zomaar wel onder een noemer te vallen is ? Lijkt mij erg kortzichtig.

Mijn indonesische schoondochter bevalt in november/december van haar eerste kind (in Indonesia) en je mag gerust weten dat ik mijn hart vasthoud naar mijn Nederlandse begrippen.

Het allerbeste met je plannen,
Groeten Baruga.

andre
User
spacer line

Kijk eens op: wereldexpat.nl

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,425 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,821,429 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com