indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-02-2008 23:15 twannes010 wrote:
is het echt zo moeilijk om iemand voor valkantie naar nederland te laten komen.
ikzelf wil mijn vriendin laten overkomen voor vakantie
heeft er iemand tips voor me

Het is moeilijker geworden (het was helemaal niet moeilijk, alleen op dit forum schijnt het vol te zitten met mensen die allerlei onopgeleide werklozen naar NL willen laten komen). Zorg in godsnaam dat ze een economische en sociale binding heeft met Indonesie. Als je maar niet haar haar baan hebt laten opzeggen omdat (o zo zielig) ze een te klein loon zou hebben en jij haar wel onderhoudt. Gisteren nog zo iemand: kan zelfs zijn echtgenote niet naar NL krijgen want vrouw is gestopt met werken en financieel afhankelijk van haar echtgenoot. Dus geen economische binding meer met Indonesie. Doei, echtgenoot namanya goblok.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

YB,

Als je gewoon voor de wet gehuwd bent kan bij mijn weten niemand haar de toegang tot Nederland weigeren. Sterker nog, het visum is zelfs kostenloos.

It's only kinky the first time.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Als je gewoon voor de wet getrouwd bent kan bij mijn weten niemand haar de toegang tot Nederland weigeren. Sterker nog, het visum is zelfs kosteloos.

Ik denk persoonlijk als je er een rechtszaak van zou maken met een goede advocaat de staat der Nederlanden inderdaad niet de wettelijke echtgenoot (te) kan verbieden om Nederland binnen te komen.
Ik heb zelf helemaal geen behoefte om naar Nederland te komen, ook niet voor een korte vakantie.
Zou ik wel op vakantie willen komen is het toch te gek voor woorden dat ik Tuti mijn wettelijke echtgenote voor zowel de Nederlandse als de Indonesische wet niet mee kan nemen.
Omdat ik geen ingezetene meer ben van Nederland moet iemand anders haar sponsor zijn en dat weiger ik, ik ben met haar getrouwd en ik zal echt niemand vragen om haar te sponsoren.
Ik volg uiteraard de topics over dit onderwerp op dit en ook andere forums, het is diep treurig hoe Europa met haar burgers omgaat.
Het wordt de hoogste tijd dat er eens wat mensen tegen deze gang van zaken in opstand komen en het uitvechten voor de rechter.
Jan

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik kan je verzekeren Jan dat ik daar meebezig ben. en reken maar dat ze het gaan voelen op de Nederlandse Ambassade in Jakarta. Ze zijn bij mij redelijk te ver gegaan.
Meer zeg ik er nu niet over.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik denk dat de Nederlandse Ambasade in Jakarta daar weinig aan kan doen, zij beslissen in eerste instantie wel of iemand voor de inburgeringstoets slaagt, maar in Den Haag worden de wetten gemaakt.
Ik denk dat je beter niet te veel kan schrijven waar je mee bezig bent, mocht je deze zaak winnen is het nog tijd genoeg.
Jan

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dit betrof een toeristenvisum. Maar heeft zeker raak vlakken met wat YB bedoelde. Zeker gezien de reden van afwijzing. Zonder op details in te gaan, dat kan later nog .Er ligt er weldegelijks iets bij degene die beslist. en daar zit hem de crux. Laat ik het zo forumuleren, ik ben een weldenkend mens en accepteer veel. Maar als ik dan overeind moet komen om terug te slaan is het 1 keer maar wel keihard. En in dit geval met veel genoegen Emoticon: Smile

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-02-2008 05:28 oyibo wrote:
YB,
Als je gewoon voor de wet gehuwd bent kan bij mijn weten niemand haar de toegang tot Nederland weigeren. Sterker nog, het visum is zelfs kostenloos.

Nou en of ze haar kunnen weigeren. Geen economische binding met RI; dus ben je een potentieel gevaar dat je illegaal gaat verblijven in Schengen en dus moet je maar volgens de procedure een MVV aanvragen. Geen toeristenvisum.
Er is een kennis van mij al 4 jaar aan het proberen zijn vrouw een keer naar NL te halen. Nog nooit gelukt en nu gaat hij uiteindelijk een MVV aanvragen. Maar goed, deze persoon was zelf te zwak voor sponsoring (kun je altijd nog je vader vragen) want had hier zgn. een eigen bedrijf (kan dus niet op eigen naam, dus hoe toon je dat aan), vrouw (natuurlijk) weer geen economische binding (geen werk, moest stoppen van manlief omdat het zo zielig was dat ze voor een habbekrats moest werken) en ook geen bezittingen.

Ook het visum is niet (meer) kosteloos. Betalen voor je sweetheart.

Tja, klinkt allemaal hard maar je moet ook kijken naar wat voor types sommige medelanders willen laten overkomen. En daar zit NL niet op te wachten. Het is heel jammer dat de goeden daaronder moeten lijden. Ik heb al in de topic de "Blanke man als echtgenoot, vrouw blijft 'hoer'" dit genoemd. Tja, ook op de ambassade werken vele Indonesiers die echt niet anders over hun eigen mensen (vrouwen) denken dan degenen die ik bedoelde in betreffende topic.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-02-2008 06:38 Tuti & Jan wrote:
a. Ik denk persoonlijk als je er een rechtszaak van zou maken met een goede advocaat de staat der Nederlanden inderdaad niet de wettelijke echtgenoot (te) kan verbieden om Nederland binnen te komen.
.........
b. Zou ik wel op vakantie willen komen is het toch te gek voor woorden dat ik Tuti mijn wettelijke echtgenote voor zowel de Nederlandse als de Indonesische wet niet mee kan nemen.

c. Omdat ik geen ingezetene meer ben van Nederland moet iemand anders haar sponsor zijn en dat weiger ik, ik ben met haar getrouwd en ik zal echt niemand vragen om haar te sponsoren.
Ik volg uiteraard de topics over dit onderwerp op dit en ook andere forums, het is diep treurig hoe Europa met haar burgers omgaat.

ad.a. Sorry Jan, maar ik denk dat de advocaat ook niets bereikt. De staat kan wel degelijk verbieden je echtgenote te laten overkomen. Waarom denk je dat die hele MVV is aangesterkt en niet meer via de ambassade verloopt maar rechtstreeks via de immigratie in NL? Voldoe je niet aan de voorwaarden, dan kan het gebeuren dat je vrouw nooit kan komen.

ad.b. Ze kunnen heel makkelijk jouw Tuti weigeren Jan. Als je geen goede sponsor hebt en/of Tuti heeft geen enkele sociale of economische binding meer met RI, dan is 't huilen. Bedenk wel dat een Indonesische vrouw die met een Nederlander is getrouwd al geen sociale binding meer heeft met haar land omdat haar man geen Indonesier is; dus laat ze geen echtgenoot (lees: sociale binding) achter als ze met je meegaat.

ad.c. Je kan wel degelijk sponsor zijn als je niet in NL woont maar dan moet je evenzo financieel kunnen aantonen dat je haar kan onderhouden zolang ze in NL is; dus een minimuminkomen (dacht ca. 1250 euro netto). Ook de uitnodigingsbrief kan je op consulaat of ambassade tekenen. Het gaat toch om de legalisatie van je handrtekening; nou dat hoeft natuurlijk niet meer als je persoonlijk voor consulaat of ambassade verschijnt.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Voor de Nederlandse wet is discriminatie verboden.
Iemand met een dik inkomen kan zonder problemen zijn partner kan laten komen.
Eemand die het financieel minder gaat niet.
Volgens mij is hier sprake van pure discriminatie en ik denk dat je met de juiste advocaat zal winnen bij een rechtzaak.
Ik laat persoonlikke zaken even buiten beschouwing.
Jan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-02-2008 08:24 Tuti & Jan wrote:
Voor de Nederlandse wet is discriminatie verboden.
Iemand met een dik inkomen kan zonder problemen zijn partner kan laten komen.
Eemand die het financieel minder gaat niet.
Volgens mij is hier sprake van pure discriminatie en ik denk dat je met de juiste advocaat zal winnen bij een rechtzaak.
Ik laat persoonlikke zaken even buiten beschouwing.
Jan

Nee Jan, het is de wet. En die kan je alleen aanvechten als er iemand (politieke partij) is die deze aanvecht en de kamer bereid is de wet te veranderen. Binnen de wet hebben de verantwoordelijke ambtenaren voldoende speelruimte gekregen om te beslissen.
Voor mensen met een waardevaste uitkering (zoals WAO) worden uitzonderingen gemaakt want anders zouden die nooit een partner kunnen laten overkomen. Maar degene die werkt moet dan maar zorgen dat ie meer gaat verdienen. Bedenk wel waarom deze regels/wetten in het leven zijn geroepen (staat nergens officieel maar is officieus bekend): het is om te voorkomen dat nog meer Berbers of Anatoliers partners uit de berglanden gaan halen die toch nooit zullen (kunnen en/of willen) integreren in de maatschappij. En de Nederlandse staat wil financieel niet meer voor dit soort partners opdraaien die in haar ogen toch geen enkele positieve bijdrage leveren aan vaderlands economie en uiteindelijk op staatskosten komen. Dat daarmee ook andere medelanders worden getroffen; ja, dat kan niet anders want de wet mag niet discrimineren. Ze kunnen geen aparte MVV-regels maken uitsluitend voor laag-opgeleide Anatoliers en Berbers uit het Atlas-gebergte. Je hebt het zelf over discriminatie die niet tolereerbaar is; zo ook in deze niet.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ook het visum is niet (meer) kosteloos. Betalen voor je sweetheart.

Ah, weer wat geleerd. Afijn zo duur is het nou ook weer niet.

Maar dat van die kennis is een beroerde situatie zeg.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Yogya,
Ik weet dat precies zo gehandeld word als jij omschrijft, juridisch is dit niet waterdicht.
Ik heb niet de behoefte om hier tegen te strijden maar weet dat ik volgens de grondwet in mijn gelijk sta en niemand brengt mij op ander gedachten tot iemand komt met bewijzen, zwart op wit.
Er zijn echter veel ergere zaken in deze Wereld waar de politiek zich druk om mag maken.
Jan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nou Jan, je hoeft er niet tegen de strijden (ik doe het niet terwijl ik in hetzelfde schuitje zit als velen) maar er hebben er al genoeg tegen gevochten en - wie weet, uiteindelijk eens resultaat. Maar tot op heden nog nul op rekest.
Als uiteindelijk het doel van de Ned. staat is bereikt (maar dat kan nog lang duren); dus dat voorkomen van Anatoliers en Berbers die (half)analfabete vrouwen naar NL halen (vlak ook de 2e generatie Nederlandse Molukkers niet uit die hun vrouwen uit de bergen van Seram plukken), dan zullen de regels wellicht worden versoepeld. Zo lang het nog niet zo is, forget it. Wij zijn daarvan ook de dupe. Tja, het zij zo want de Nederlandse wet mag geen onderscheid maken tussen Anatolische Nederlanders en autochtone Nederlanders.
Geldt ook voor het ev. voortrekken van gehuwden: hoe dan met homosexuelen (in NL mogen ze huwen maar hier niet)? Dan zou men daarmee indirect homosexuelen benadelen omdat die in RI niet kunnen trouwen, en heterosexuelen bevoordelen omdat die bijv. wel getrouwd zijn en dus een visum zouden moeten kunnen krijgen. Het mes snijdt altijd naar 2 kanten.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dit bedoelde Y-B:

vr 28 sep 2007, 05:30
AMSTERDAM - Uit geheime dossiers van de Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND) blijkt dat er Marokkanen en Turken zijn die tussen 1977 en 2006 in het kader van de gezinshereniging meer dan acht 'partners' naar Nederland hebben gehaald
Na drie jaar, als de partner recht had op een verblijfsvergunning, werd de relatie verbroken en vervolgens begon het verhaal van voren af aan: de ex-vrouw en haar ex-man haalden vervolgens weer een nieuwe 'partner', meestal weer uit dezelfde gemeente, naar Nederland.

Ik ben ook eens met Jan dat het niet waterdicht is .
Men kan altijd naar de rechter cq Raad van State gaan.
Desnoods naar Straatsburg.
Ik heb tijdens mijn studietijd ook problemen gehad met de vreemdelingendienst.
Ze willen mijn verblijfsvergunning (studie) niet verlengen , kost me echt stress etc , vertraging in mijn studie.
Terwijl ik aan alle eisen voldoet , standaard was altijd afwijzen zodra de IND een (klein) stokje kan vinden om op te slaan.
Ben ook tot de Raad vn State gegaan , en de rechtzaak ging niet door omdat ik gelijk een verblijfsvergunning kreeg , voordat de R.v.S besliste .

Bij inkomen staat bij de IND. site :
Uitzonderingen
Het inkomen van het familielid/partner in Nederland bij wie de vreemdeling gaat verblijven, wordt niet getoetst als hij/zij:

65 jaar of ouder is
blijvend en volledig arbeidsongeschikt is verklaard
blijvend niet in staat is aan de plicht tot arbeidsinschakeling te voldoen

Deze uitzonderingen gelden niet als een alleenstaande ouder bij zijn kind(eren) in Nederland wil

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-02-2008 09:58 sidia wrote:
AMSTERDAM - Uit geheime dossiers van de Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND) blijkt dat er Marokkanen en Turken zijn die tussen 1977 en 2006 in het kader van de gezinshereniging meer dan acht partners naar Nederland hebben gehaald
Na drie jaar, als de partner recht had op een verblijfsvergunning, werd de relatie verbroken en vervolgens begon het verhaal van voren af aan: de ex-vrouw en haar ex-man haalden vervolgens weer een nieuwe partner, meestal weer uit dezelfde gemeente, naar Nederland.

Behalve n.a.v. deze voorvallen, is NL ook i.h.a. strenger geworden met haar toelatingseisen en de inburgering. NL wil nog steeds graag immigranten hebben, maar dan vnl. die migranten die een fikse bijdrage aan de staatseconomie kunnen geven. En ze zit niet te wachten op ongeletterde migranten die waarschijnlijk nooit enigszins zullen integreren en geen bijdrage zullen leveren aan de opbouw van de economie. Ergo, teveel van deze migranten komen op kosten van de NL staat te leven. En daar is de overheid voor aan het waken dus. Take it or leave it, maar het is wel de situatie waarmee wordt gewerkt momenteel.
Ook veel Nederlanders worden tot hun oren verliefd op een Indonesische schone, brengen deze vervolgens naar NL (als een trofee), op den duur scheiding (meer dan 50%) en dan gaat deze dame bij gebrek aan opleiding op de staatskas. Vandaar de inburgeringscursus: laat eerst maar eens zien of je een taal kan leren, etc.
Het nare is dat de goeden onder de kwaden komen te lijden maar dat is altijd al zo geweest; dus niet teveel opwinden hierover.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ook teveel Nederlanders worden tot hun oren verliefd op een Indonesische schone, brengen deze vervolgens naar NL, op den duur scheiding (meer dan 50%) en dan gaat deze dame bij gebrek aan opleiding op de staatskas. Vandaar de inburgeringscursus: laat eerst maar eens zien of je een taal kan leren, etc.

Dat is zo ongeveer het zelfde percentage als de scheidingen in Nederland in afgesloten huwelijken vanaf 2007. Dus dat wijkt dan niet af van wat in Nederland reeds gangbaar is. Nog los van het feit dat er geen migratie stroom van Indonesie naar Nederland aan de orde is. Nederland erkent wel globalisatie maar houdt tegelijkertijd het volkomen menselijke buiten de deur. Nogmaals ik heb er geen last van, maar wel te gek voor woorden voor hen die het wel betreft.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het zal best kloppen wat die scheidingscijfers betreft in NL, maar je hebt sneller een autochtone NLer terug in het arbeidsproces dan een nieuweling die beperkte opleiding heeft genoten en nog geen goed Nederlands spreekt. En daar wordt alles op gebaseerd: wat gaat het ons (de staatskas) kosten?! Met een beetje logisch denken kan een ieder er achter komen hoe momenteel de Nederlandse overheid denkt (in termen van verlies en winst) over migratie. Daar komt weinig humaans meer bij te pas.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Daarnaast kunnen ze hun eigen burgers niet het land uitzetten of weigeren maar kan dit wel met (potentiele) migranten. Het beleid is zo doorzichtig als het maar kan zijn. Het is echte een bedrijfslevenkwestie: wat brengt die migrant ons op of wat zal hij ons gaan kosten?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Yogya heeft gelijk er is veel aan gelegen, doordat men strenger de wet hebben gemaakt, toen de VVD met Verdonk als toenmalige minister.
dat wat Om SId al beschreef, over de misbruiken van die beroeps zwendelaren, die na drie jaar weer hun bruid gingen ophalen, meestal waren dat vrienden, of familie, en mede dorps genoten.

Wij hebben pas een hele proces achter de rug van een aanvraag voor MVV.
Als je alles volgens het boekje doet, je laat ze eerst even over komen, en dan na drie maanden weer terug laat gaan, en je begint dan pas aan je MVV, dan heb betere kansen.
Ze zijn pas een week hier, en moeten nu naar de iND, om hun pasjes te halen, en naar de GGD voor een TBS onderzoek.
Daarna krijgen ze een sofinummer, en dan pas mag je werken. en dan tussen door de inburgering curssussen volgen

Als je laat weten de eerst keer bij je aanvraag dat ze een MVV wil, dan komen ze al niet meer in aanmerking voor een normaal visum voor bezoek.
Ja onze positie was dat haar Oma, en moeder al hier waren, maar mijn zoon heeft daar geen gebruik van hoeven te maken.
Het is gegaan zo als het is gegaan hier een MVV aanvragen, bij IND, en dan wordt dat in het land van herkomst getoetst.
Alle papieren vertalen, door een erkende vertaling bureau, en als kopieën mee zenden bij de formulieren, 20 stuks, die je kan downloaden op de site van IND.
Bij al die papieren, status partner, geboorte acte, haar scheiding acte,in haar geval een goedkeuring van haar ex omdat er ook een kind mee kwam.
Een werkgevers verklaring en een loonstrook, hier van mannelijke partner .
Het heeft heel wat voeten en aarde gekost om al die formulieren in te vullen in hun geval 2X.
In de tussen tijd heeft zij in Indonesië een Nederlandse cursus gevolgd, en daar in de ambassade een examen moeten afleggen voor die inburgering te laten zien dat je wat afweet van Nederland.
Een perscentatie van 65% moet je halen, en dan kom je voor de rest in aanmerking.hieraan waren ook kosten aangebonden.
Kosten bij de IND, boven€850,00 en voor dat kind ook, hoeveel heeft hij mij niet vertelt
Verders zijn er heel veel foto’s telefoon rekeningen, en brieven gevraagd door de IND ambtenaar, en die hebben daar inzage van moeten hebben.
Ze willen weten hoe serieus de aanvraag is….
En ja dit wil ik er wel bij vermelden het is tegenwoordig een hele klus om zo ver te komen…
Dat doen ze niet meer als je al ziet hoe ze vele papieren rompslomp door moeten spitten.
Zo ook voor die berbers uit de binnen landen, van Turkije en Marokko heel moeilijk om daar door heen te komen.
Er is dan ook een grote teruggang voor aanvragen uit die landen gekomen. Emoticon: Frustrated Emoticon: So funny Emoticon: Sadley

Vandaag bij hem geweest, en hij heeft weer een map met weer 20 formulieren, die hij moet invullen, en dat moet hij mee brengen, naar de IND met een keuring rapport van de GGD.
Dan naar de gemeente in laten schrijven, wat een poespas allemaal, mar het is niet anders........ Emoticon: Stupid Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Blush

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Daarnaast kunnen ze hun eigen burgers niet het land uitzetten of weigeren maar kan dit wel met (potentiele) migranten.

Ze doen anders goed hun best om mensen het land uit te jagen, zie de emigratie cijfers, zelfs vorig jaar nog reden tot ongerustheid van het kabinet.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Er is nog altijd een verschil tussen uitzetten en uitjagen (feitelijk het leven onprettig maken zodat men naar andere oorden gaat omkijken). Ik ben een van de laatste maar toch val ik mijn geboorteland niet af. Hoe verkeerd het gaat in NL, ik ben in andere landen geweest en heb bemerkt dat het nog veel verkeerder kan gaan dan in NL, o.a. hier. Dat is nog geen reden (weer) weg te gaan (ik word ook een stukkie ouder en zit met gezin en kids) maar neemt niet weg dat ik net zo goed kritiek heb op mijn huidige woonland als op mijn oorspronkelijke. En ik kan NL begrijpen waarom ze het moeilijker maken voor immigranten (dat betekent niet dat ik het ermee eens ben) terwijl ik het vreemdelingenbeleid hier in RI geheel niet kan begrijpen. Vaak omgekeerde logica hier.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Het land uit jagen is wel een groot woord natuurlijk maar de uittocht is wel opmerkelijk. Het begrip dat een land slecht is is natuurlijk relatief. Maar kennelijk is het gevoel van onbehagen afdoende dat mensen besluiten te vertrekken. Wel kenmerkend voor wat er gaande is in Nederland. En ook 1 van de redenen dat Oyibo als expat is gaan werken. Nee indonesie is zeker niet beter. Ook ik wordt ouder, wat me er overigens er niet van weerhoud elders op de aardbol te wonen en te werken. Ik ken weinig meer terug van het Nederland van ruim 20 jaar terug en heb niet de behoefte terug te keren. Dat is geredeneerd vanuit mijn positie makkelijker dan in die van anderen.

Ik kijk naar Nederland en denk, waar zijn ze meebezig.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-02-2008 16:02 oyibo wrote:
Ik kijk naar Nederland en denk, waar zijn ze meebezig.

Dat had de Ned. overheid zich al 20 jaar geleden kunnen realiseren. I.p.v. op concrete zaken de nadruk te leggen, zoals huisvesting, werkgelegenheid en scholing gerelateerd aan de Ned. samenleving, werd veel geld en aandacht gestoken in holle kreten als bevorderen van emancipatie van de groep, onderwijs in eigen taal en cultuur, integratie met behoud van eigen cultuur, etc.
Klinkt op papier allemaal mooi mnaar de gemiddelde allochtoon was meer geholpen met concrete zaken waarvoor hij/zij feitelijk ook pleitte. De allochtonen werden echter compleet in de war gebracht (en met subsidies zoet gehouden en vertroeteld) door de (eigen) welzijnswerkers. Ik heb er zelf tussen gezeten als 1 van deze werkers en had (gelukkig) nog enkele collegae die niet uitsluitend aan het voortbestaan van hun baantje dachten maar aan het belang van hun doelgroep. Ze zijn echter allen monddood gemaakt door de "welzijnsmaffia" en er 1 voor 1 uitgewerkt.

Uiteindelijk was ik de boel ontvlucht, moet ik tot mijn leedwezen vernemen dat mijn zoon in Nederland OETC (onderwijs in eigen taal en cultuur) volgde vanwege zijn (half-)Molukse achtergrond. Was zijn moeder aangepraat door de OETC-onderwijzeres die natuurlijk haar baantje veilig wilde stellen (hoe meer zielen.....). Hij is verdorie het kind van een Nederlandse vader, heeft een Nederlands paspoort en woonachtig in NL (heeft een tijdje in RI gewoond) en moet bij aankomst in NL in een hokje worden gedrukt en opeens iets gaan volgen waar hij buiten staat. Kan men mijn frustratie begrijpen?
Werd hij in RI in de gelegenheid gesteld Ned. taal en cultuur te volgen? Een lachertje. {Ja, het is er nu in Yogya maar vertel me niet hoe de Indonesische overheid dit allen maar weer ziet om (op een corrupte wijze) er geld uit te trekken (en niet in te steken zoals in NL) en de ouders moeten vrijwillig alles zelf opdokken: verschil met migranten in NL.}

Anyway, NL plukt nu de wrange vruchten van een falend en kortzichtig minderhedenbeleid van decennia terug waarvan alleen een handvol welzijnswerkers (en andersoortige ambtenaren) de vruchten van hebben geplukt ten behoud van hun baan.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nederland plukt inderdaad de wrange vruchten en is daarbij stevig de weg kwijt in zijn eigen maatschappij. En de meeste krankzinnige maatregelen vloeien hieruit voort. Waar de Nederlandse burger in sommige gevallen slachtoffer van is. Ik ben benieuwd hoe het er over 20 jaar uitziet. Zoiets al fort Nederland. Wanhopig pogend immigranten tegen te houden. Ook nog eens futiel. Ik verbaas me niet over de inhoud van je reply.

Het is allemaal te triest voor woorden.

En erger, vandaag de dag gebeurd nog steeds hetzelfde.

Hitami
User
spacer line

De hele integratie is op een misverstand gebouwd. Wat er gebeurt was, de "thuis cultuur" van de allochtonen, wordt letterlijk in Nederland gepland en dat was niet de bedoeling maar het gebeurt wel.

Nu maak ik me zorgen over dat de discussie gaat meer over groepen met het gevolgd dat men zichzelf gaan verdedigen. Dus niet meer over bepaalde stelling of probleem. Alles is terug te voeren naar de Moslim. Maar men vergeet dat de Moslim erg divers is zoals de christenen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,761,485 topic views - 235,517 posts - 13,700 topics - 26,444 members - last post @ 16-12-2019 03:36 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,861,558 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com